Hier ben ik dan eindelijk, sorry hoor...

Ik vind dat als je in Boston bent, je hoe dan ook de Freedom Trail gelopen moet hebben. Dat is misschien wel de meest toeristische gebeurtenis in Boston, maar je komt dan echt langs alle historische hoogtepunten, langs leuke straatjes en interessante bezienswaardigheden. Als je dan ook de Bunkerhill toren gaat beklimmen (292 treden) dan hoop ik dat de steigers weg zijn want bij ons was het uitzicht daar wel door belemmerd.
Veel fotogenieke straatjes vind je ook in Beacon Hill, vooral het kleine Acorn Street. Op zich ook erg leuk om een uurtje of anderhalf doorheen te wandelen, het is door de kinderkopjes etc. erg onamerikaans, maar dat maakt het juist interessant. In de Lonely Planet staat een interessante wandelroute door Beacon Hill, die je ook langs brandgangetjes en zo leidt, die werden vroeger veelal door slaven gebruikt. Zonder route vind je die zelf nooit!
Ik vond de walvistocht ook een aanrader, maar het slokt wel meteen een halve dag op en ja, garantie heb je nooit dat je ze ziet. Je hebt ook een mooi uitzicht over de skyline en je vaart langs een aantal kleine eilandjes met allemaal van die typisch houten huisjes en vuurtorens
Omdat ik er een hele week was heb ik ook nog wat tours geboekt, onder andere de Boston Movie Tours. Die vond ik (vooral ook als filmliefhebber) erg leuk. Fantastische en humoristische gids hadden we ook, was erg leuk! Je kwam op plekken waar beroemde films zijn opgenomen en achteraf gezien had ik deze tour niet willen missen. Maar volgens mij ging deze tour alleen in het weekend...
Verder is een beetje slenteren door Newbury Street ook niet verkeerd. Beetje exentrieke mensen kijken, maar op zich is dat iets wat in Nederland ook kan. Als je echt erg weinig tijd hebt zou ik bij een Bostix (kleine ronde kioskjes, een soort VVV) een plattegrond halen met een stadswandeling om de stad goed te bekijken. Boston is erg goed te belopen en het openbaar vervoer is uitstekend.
De prudential tower die eerder werd genoemd wilde ik eerst overslaan, ik ben een beetje verwend en dacht, ach, ik heb al zo veel uitzichten gezien, laat maar zitten. Maar op de laatste dag toch nog maar wel naar boven gegaan en heb er absoluut geen spijt van. Het uitzicht op de rivier, en vooral op de brownstones in Back Bay is fantastisch! Ook zeker de moeite waard dus!
Ik vond het een heerlijke stad met een relaxte, gemoedelijke sfeer. Ik voelde me er meteen thuis!