Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Inventarisatie van mogelijkheden: Amerika 2013 of 2014

Discussie gestart

Hans B

Even een zuidelijke 'tegenhanger' :
Denver, Pikes Peak, Great Sand Dunes, Taos, Los Alamos, Bandelier, Santa Fe, Roswell, Carlsbad, diverse Pueblo ruïnes, Petroglyph, White Sands, Juarez (mex), Bisbee, Tombstone, Tucson, Saguaro, Phoenix, Las Vegas en al het andere moois wat ik even vergeten ben.
#16 - 14-07-2012, 11:46 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Dat is dan de route via de Hoover dam als ik het goed begrijp?
#17 - 14-07-2012, 11:57 uur

Hans B

Dat is dan de route via de Hoover dam als ik het goed begrijp?
Ja, via Kingman. Anders wordt het wel een hele grote omweg.
#18 - 14-07-2012, 12:06 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

SLC - Las Vegas is wel lang, maar goed te doen in 1 dag. Je zou een stop kunnen maken bij het noordelijke deel van Zion, en dan overnachten in St George. maar het gaat wel ten koste van een (halve) dag elders. Je zou op weg van St George nog via Valley of Fire kunnen rijden. 4 dagen NY is mooi, hoewel 3 ook kan, en 4 dagen Las Vegas zou ik zelf veel te veel vinden.  :)

http://america2012.muijsenberg.eu/
Ja, deze doet het wel, je had in mijn wandel-topic een verkeerde link gegeven zie ik.

Marianne
#19 - 14-07-2012, 12:06 uur

Dirc

Ach, wellicht wordt het 3 dagen NY en 3 dagen LV. Het idee is eerder dat we er dan ook echt 3 volle dagen zijn en niet dat dag 1 de aankomst is en dag 3 het vertrek, zodat je maar 2 dagen over houdt.
#20 - 14-07-2012, 12:13 uur

Dirc

Citaat
1   Amsterdam    -   New York
2   New York     
3   New York     
4   New York     
5   New York     
6   New York    -   Rapid City
7   Rapid City     
8   Rapid City     
9   Rapid City    -   Cody   (629 km)
10   Cody    -   Yellowstone (153 km)
11   Yellowstone     
12   Yellowstone     
13   Yellowstone     
14   Yellowstone    -   Jakcson (132 km)
15   Jakcson    -   SLC (439 km)
16   SLC    -   Las Vegas (684 km)
17   Las Vegas     
18   Las Vegas     
19   Las Vegas     
20   Las Vegas     
21   Las Vegas    -   Amsterdam

Even de kilometers rijden erbij gezet. De andere route die Marianne voorstelde heeft niet onze voorkeur omdat we al 2 dagen Moab en 1 dag Page gehad hebben dit jaar.
Het enige nadeel vind ik tot nu toe dat je steeds een aantal dagen niet rijdt, maar dan ook bijna een hele dag verliest aan rijden van 600 kilometer of meer. Wellicht is dan een dag Rapid City minder en een tussenstop een beter idee.

Het jammere van de route van Hans vind ik dat we Yellowstone toch moeten missen.
Ik was even aan het puzzelen. Hier even een klein stukje. Ik zit te denken of het misschien makkelijker is om op te schrijven wat de must see's zijn en dan een route te tekenen. Yellowstone is mij wel bekend, maar wat er verder op de routes ligt is mij totaal onbekend.

1: Amsterdam - New York
2: NY
3: NY
4: NY
5: NY = ?

12:
13:
14: Yellowstone
15: Yellowstone
16: Yellowstone - SLC
17: SLC
18: SLC - Las Vegas
19: Las Vegas
20: Las Vegas
21: Las Vegas
22: Las Vegas - Amsterdam
#21 - 14-07-2012, 22:48 uur
« Laatst bewerkt op: 14-07-2012, 22:53 uur door Dirc »

Dirc

Ik zit zelf te denken dat het beter is om New York een andere keer te doen om voldoende tijd over te houden
Misschien ergens landen halverge (Chicago of iets westelijkers.) en dan rijden tot Vegas met SLC en Yellowstone etc. in de route.
#22 - 14-07-2012, 23:05 uur

Marianne

Vanuit Chicago is het nog aardig ver rijden. Waarom niet naar Denver vliegen? Dan naar South Dakota en van daaruit naar Yellowstone. Wij deden het stuk van South Dakota naar Yellowstone met 2 stops, maar toen moest er eerst nog goud gezocht worden en we hebben ook een stop gemaakt bij Devil's Tower. Het kan wel met 1 stop, maar als je meer tijd hebt is 2 atuurlijk beter. Er is genoeg te zien onderweg. Kijk eens of je ergnes de Lannoo gids Rocky Mountains kunt vinden, daar staat veel in over deze route.
En zie ons 2004-verslag.
Ik noemde voor het gemak Rapid city, maar er zijn leukere plaatsen om te verblijven in SD.

Marianne
#23 - 14-07-2012, 23:42 uur

Dirc

Denver is ook een goed idee. Dat is dan wel (helaas) een vlucht met 1 overstap.

In dat geval kunnen we vanuit Denver omhoog rijden naar Yellowstone en via SLC weer naar Vegas.
Die moeten we morgen eens goed bekijken.
#24 - 14-07-2012, 23:56 uur

Old Faithful

Zonder New York houd je dan waarschijnlijk tijd over.
Het "probleem" is m.i. dat je in Las Vegas wilt eindigen, de voor de hand liggende parken in de omgeving al bezocht hebt en dat niet nog eens wilt doen.
Een mogelijkheid zou kunnen zijn heen vliegen op Denver, een rondje Denver - Denver, een binnenlandse vlucht naar Las Vegas en terugvlucht van Las Vegas.
#25 - 15-07-2012, 01:24 uur
Groet,

Old Faithful

Dirc

In principe een goed idee. Dan zou Denver ieder ander willekeurige plaats met vliegveld kunnen zijn.

Wat ik ook wel een uitdagende route vind is eerst een stuk Oosten, dan een stuk Westen.
Zoiets als deze:

1   Amsterdam / Brussel - NY
2   NY
3   NY
4   NY
5   NY - ??
6   ?? - ??
7   ?? - Detroit
8   Detroit
9   Detroit - Chicago
10   Chicago
11   Chicago
12   Chicago - West Yellowstone (of Bozeman, MT / Billings, MT)
13   Yellowstone
14   Yellowstone
15   Yellowstone - Jackson
16   Jackson - SLC
17   SLC - St George / Cedar
18   St George / Cedar - Las Vegas
19   Las Vegas
20   Las Vegas
21   Las Vegas
22   LV - Amsterdam / Brussel


Ik weet alleen niet of het stuk NY - CH aan te raden is, of dat er veel mooiere stukjes te zien zijn in 7 dagen rondom New York.
Het valt mij ook op dat het 400 euro goedkoper is te vliegen op Bozeman / Billings dan op Yellowstone west. Yellowstone west gaat meestal via een extra stop in SLC.

Een ander nadeel is dat ik nu tweemaal een huurauto moet reserveren. Een in het oosten en een in het westen. Vooral in het Oosten is de one-way-fee vrij hoog.
Wellicht is het dan een goed idee om daar toch NY-NY te gaan rijden (oja en ze hebben geen convertibles daar via usareisen ;D)
De one-way-fee geld ook in het westen tussen Montana en Nevada helaas.

Ik ga nog eens verder denken...




#26 - 15-07-2012, 10:41 uur

Dirc

Sorry voor de vele afwisselende ideeën, maar ik heb er nog een.
Moab wilde we toch nog wel een keer doen omdat dit goed bevallen was en er veel te zien is (en we ook Island in de Skye nog niet gezien hebben en Antelope Canyon).

New York past beter in een andere reis denk ik. Ik hoop dat er op deze route nog voldoende dingen liggen die ik niet weet.

1   Amsterdam / Brussel - Denver
2   Denver
3   Denver
4   Denver - ???
5   ??? - Rapid City
6   Rapid City
7   Rapid City - ??
8   ?? - Yellowstone
9   Yellowstone
10   Yellowstone
11   Yellowstone
12   Yellowstone - Grand Teton
13   Grand Teton - SLC
14   SLC
15   SLC - Moab
16   Moab
17   Moab - Denver
18   Denver - Las Vegas
19   Las Vegas
20   Las Vegas
21   Las Vegas
22   LV - Amsterdam / Brussel
#27 - 15-07-2012, 11:36 uur

Old Faithful

Als je een liefhebber van steden bent, lijkt me deze route een goed uitgangspunt. Als je, zoals ik, de voorkeur geeft aan natuur, zou je kunnen overwegen één of meer overnachtingen in Denver en/of SLC te ruilen voor Rocky Mountains N.P.

Dag 4: Op dit stuk van de route wordt vaak gekozen voor een overnachting in Cheyenne of Fort Laramie of Scotts Bluff. Wij reden in 2010 in één dag van Denver naar Custer,SD. Dat is goed te doen en het zou ruimte scheppen voor een extra overnachting tussen South Dakota en Yellowstone.
#28 - 15-07-2012, 12:49 uur
Groet,

Old Faithful

Dirc

Ik wissel steden graag af met natuur.

De overnachtingen in Denver / SLC mogen zeker minder. Ik heb geen idee wat daar te doen is, dus vandaar.

1   Amsterdam / Brussel - Denver
2   Denver
3   Denver - Rocky Mountains NP
4   Rocky Mountains NP
5   Rocky Mountains NP - Cheyenne
6   Cheyenne - Rapid City
7   Rapid City - ??
8   ?? - Yellowstone
#29 - 15-07-2012, 13:05 uur

Dirc

Ik zie wel dat mijn route loopt door het Westen.
Ik denk dat de globale opzet wel duidelijk is en ik hem verder kan gaan uitwerken in dit topic:

http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,12735.0.html
#30 - 15-07-2012, 15:03 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15