heel veel geduld hebben. Je kunt niet verwachten dat banken zomaar geld lenen aan iemand waarvan geen historie bekend is.
Statistieken hebben namelijk aangetoond dat dit een vrij groot risico is.
Je bent nieuw in de states en het is denk ik ook niet verstandig om je direct in de schulden te gaan steken.
Gewoon binnen je budget blijven. Heb ik ook gedaan. De american dream komt vanzelf wel. Ik ben zelf met niets begonnen (2000 dollar, een zak kleren en een aftandse auto) en dus geen geld en geen credit.
Het gaat er zich ook niet om dat we NU METEEN iets willen kopen. Het gaat er vooral om dat we iets willen weten over wat er te verwachten valt... Dat het niet meteen gaat begrijpen we prima. Overigens, wij hebben wel een aardige zakcent gespaard en 2 mooie auto's voor de deur staan (cash betaald natuurlijk.....) Het voornaamste wat we dus eigenlijk willen weten is hoelang het duurt voordat er uberhaupt iets te zien valt en waar je nu eigenlijjk precies mee begint. Ik heb gehoord dat je altijd met een vrij schone lei ergens in de 600 begint, maar een 601 is natuurlijk iets heel anders dan een 699. Niet dat ik een 699 verwacht natuurlijk.

Verder werd ons gezegd dat er na 6 maanden in ieder geval iets te zien was, maar bijna 9 maanden later krijgen we nog steeds een 999 (= geen creditscore)
We hebben alledrie de credit bureaus geprobeerd te bellen maar konden met geen mogelijkheid een operator bereiken. Alle banken die we gecontacteerd hebben hadden maar een antwoord: credit bureaus bellen. Daar komen we natuurlijk niet veel verder mee als we niemand te spreken krijgen.

Verder heb ik op dit forum en op anderen geen antwoorden op die specieifeke vragen kunnen vinden. Wel over hoe het op te bouwen, maar niet over waneer en waar je begint.
Ik zit hier nu 9 weken in Florida en heb zowel een deel van mijn auto kunnen financieren alsmede een volledige credit card van American Express gekregen. Ik weet niet waar de verschillen nou zitten maar geen problemen hier dus. Het kan te maken hebben met het feit dat ik een eigen onderneming heb of met mijn oude kaart in Nederland maar goed ook ik heb hier geen credit score.
Vervelend dat jullie daar tegenaan lopen, ik had dat zelf ook verwacht en kan me helemaal voorstellen dat het flink irritaties oproept! Succes dus!
Dat zal inderdaad wel te maken hebben met je bedrijfje ja. Je hebt iets waarvan ze zeker zijn dat ze iets daarop kunnen verhalen. Alles wat wij aan kunnen tonen is 2 auto's waarmee we zo naar Mexico kunnen rijden als we willen

Het niet krijgen is het probleem niet, het niet weten wat te verwachten is veel vervelender! Dankjewel.

Laatst voor de gein een financiering laten berekenen door een bevriende auto dealer en ja hoor, we zijn niet erg kredietwaardig, probleem is we betalen als cash en hebben alleen een kleine hypotheek en dat vertrouwd men niet

Voor ons Nederlanders eigenlijk toch maar gek he.

Opgevoed met niet lenen want anders ben je niet te vertrouwen, en dan wordt het ineens wel lenen want anders ben je niet te vertrouwen. Omgekeerde wereld!