Ik mag geen gerookte worst, fruit, enz. het land inbrengen uit angst voor ziektes.
Maar iemand met AIDS mag nu wel weer het land in en mogelijk een ziekte verspreiden die dodelijk is. En handenvol geld kost.
De ziektes die jij het land binnen brengt met groente fruit etc. zijn meestal besmettelijk en overdraagbaar via de lucht en zijn ziektes die niet in Amerika voorkomen.
Aids is niet besmettelijk en overdracht vind niet plaats via de lucht of via de bril van het toilet, en komt ook in Amerika voor dus is van verspreiden geen sprake, vandaar.
Harm
Je kunt het wel degelijk van een toiletbril krijgen. Als je met een open wondje in contact komt met het virus kun je het oplopen. Dat is toch algemeen bekend???
Verder ben ik het wel met NLTexan eens dat dit handen vol geld kan kosten. Met deze regel vervalt ook de HIV/AIDS test voor nieuwe immigranten, iets dat ik een slechte zaak vind zeker met grote immigrantengroepen uit risicogebieden (oostblok). Iemand die besmet is met deze ziekte zal ook moeilijkheden met werk gaan krijgen (vermoeidheid etc) en misschien wel gedeeltelijk of helemaal arbeidsongeschikt worden.
Let wel, iemand met HIV/AIDS die als toerist het land bezoekt zal weinig risico opleveren, maar dat met Obamba's beslissing geen immigranten meer gecontroleerd worden vind ik een hele slechte zaak. Helaas, ik was al nooit een fan van hem en dit bevestigd het maar weer

Gr. Pieter