Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

tip: nieuwe rubriek 'kamperen''gewenst

Discussie gestart

onkie

Hoi,

Ik ben nu al een tijdje aan het rondneuzen op dit forum en ik vind het hartstikke interessant allemaal, maar er is iets dat ik mis, namelijk de rubriek ''kamperen in Amerika''. Ik heb er al een paar keer een vraag over gesteld, maar niemand kan er echt veel over vertellen. Misschien als deze nieuwe rubriek geintroduceerd zal worden, komen er andere mensen op dit forum af die er wel meer ervaring mee hebben.
Het is maar een idee hoor... Wat vinden jullie er van?
(Na mijn vakantie in deze zomer, zal ik er ook mijn ervaringen kunnen delen.)

Groetjes Anke
#1 - 17-06-2005, 14:07 uur

Hans B

Hallo Anke,
think BIG in Amerika ga je niet Kamperen maar Camperen. Nee zonder gein, ik denk dat het wel een idem is, maar Amerika is geen Australië, waar backpacken heel gewoon is. De meeste reizigers die naar Amerika gaan doen het met camper of auto+motel.
Maar succes gewenst.
Hiernaast zie je mijn vervoermiddel, kamperen met de tent is voor mij 25 jaar geleden. Misschien ben ik een beetje te verwend geworden.
Hans
#2 - 17-06-2005, 20:07 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

onkie

De backpackers in Australie slapen meestal in een hostel hoor en niet in een tent! :P
#3 - 17-06-2005, 20:39 uur

Bakvet


Het is maar een idee hoor... Wat vinden jullie er van?


Ik moet die kampeerders niet op ons forum hoor. Ze stellen anderhalve vraag over kamperen; krijgen niet het antwoord dat ze verwachten en gaan dan meteen lopen roepen dat wij er hier geen snars verstand van hebben.

Terwijl: wat is er nou voor kunst aan kamperen? Je prikt een doek met een paar haringen in de grond, laat je luchtmatras vollopen, steekt wat hout in brand en klaar!
#4 - 18-06-2005, 18:09 uur

Chiefram

Nou Bakvet!  :o

Hahaha, wat is dat nou voor een reaktie joh, haha...  ;D :D ;)

Ik vind het wel een goed idee om een rubriek over kamperen aan te leggen. Zelf ben ik een hotel liefhebber (ik haat die sleurhutten achter de auto's), maar diep in mijn hart zou ik dolgraag een keer in Amerika willen kamperen in een tentje, kampvuur, gewoon lekker spannend omdat je er vaak helemaal alleen bent zonder ander gasten om je heen.

Dan zou ik wel graag willen weten wie er ervaring in heeft en hoe ze dit gedaan hebben. Ik kan me in Europa wel voorstellen dat je een tentje opzet en wat harinkjes de grond in sla en klaar is kees, maar in de onmetelijke natuur van Amerika en Canada, zonder ook maar iets of iemand in de buurt te hebben, lijkt mij dit een totaal andere ervaring welke niet zomaar eventjes onvoorbereidt moet gaan doen.
#5 - 18-06-2005, 18:15 uur

Bakvet

Goed, een aparte rubriek over "Reizen met tent" zou kunnen of eventueel de bestaande rubriek "Reizen met camper" een andere naam geven. Veel vragen zullen op zowel camper als tent betrekking hebben - dan blijft het een beetje centraal.

Ik vind alleen dat Anke haar suggestie vreemd beargumenteerd met: "Ik heb er al een paar keer een vraag over gesteld, maar niemand kan er echt veel over vertellen. Misschien als deze nieuwe rubriek geintroduceerd zal worden, komen er andere mensen op dit forum af die er wel meer ervaring mee hebben." Of lees ik het helemaal verkeerd?

Het onderwerp "kamperen" komt echt wel aan bod op dit forum en ik heb van verschillende mensen goede antwoorden gelezen.
#6 - 19-06-2005, 16:28 uur

onkie



Citaat

Ik moet die kampeerders niet op ons forum hoor. Ze stellen anderhalve vraag over kamperen; krijgen niet het antwoord dat ze verwachten en gaan dan meteen lopen roepen dat wij er hier geen snars verstand van hebben.

Terwijl: wat is er nou voor kunst aan kamperen? Je prikt een doek met een paar haringen in de grond, laat je luchtmatras vollopen, steekt wat hout in brand en klaar!
Citaat

Sorry!!! zo bedoelde ik het niet hoor! :-[
Het gaat mij ook niet om de kunst van het kamperen; dat kan iedereen die het wil. Maar meer om mooie ervaringen en plaatsen die je niet mag missen. Misschien valt er ook nog niet veel over te vertellen, dat weet ik nog niet. Over een paar weken kan ik er meer over vertellen. Dan kan ik meer doen dan anderhalve vraag stellen... ;)
Ik wist trouwens niet dat dit een gevoelig onderwerg was!!! ;D
#7 - 20-06-2005, 23:20 uur

Chiefram

Ik vind het wel een aanvulling op het forum. Met welke regels krijg je te maken? Mag je wel zomaar in het wilde weg kamperen? Is het eng, zo helemaal alleen zonder andere kompeerders in de omtrek?

Allemaal dingen die ik best wel zou willen weten hoe men dit ervaart in Amerika. Het is toch iets dat niet te vergelijken is met hutje mutje Europa kamperen op vastgestelde plakken met alle gemakken (en smerigheden door overbevoling op de kampings) van dien.

Toch?  :-\
#8 - 21-06-2005, 01:50 uur

Bakvet

Ik vind het wel een aanvulling op het forum. Met welke regels krijg je te maken? Mag je wel zomaar in het wilde weg kamperen? Is het eng, zo helemaal alleen zonder andere kompeerders in de omtrek?

Allemaal dingen die ik best wel zou willen weten hoe men dit ervaart in Amerika. Het is toch iets dat niet te vergelijken is met hutje mutje Europa kamperen op vastgestelde plakken met alle gemakken (en smerigheden door overbevoling op de kampings) van dien.

Toch?  :-\
Allemaal goeie vragen. Het probleem is denk ik dat je er absoluut geen algemeen voor heel Amerika geldende antwoorden op kan geven. Alle do's en don't zijn afhankelijk van de plaats waar je bent.

Je kan denk ik het beste beginnen met een paar keer naar een National- of State park te gaan en daar gewoon op een normale camping te gaan staan. Daarna ga je eens naar een afgelegen "primitieve" park-camping. Voorzieningen die je daar kan aantreffen zijn bijvoorbeeld een picknickbank, een fire-ring, een toiletgebouwtje en een waterkraan. Maar geen winkels of entertainment in de buurt, hooguit beesten die een lekker hapje ruiken. Vind je het daarna nog steeds leuk, denk er dan eens over om in het wild te gaan staan. De regels hiervoor vind je vaak in die visitor-krant die je bij de ingang krijgt.

Ik denk dat je over het algemeen kan stellen dat je naast een tent dit minimaal nodig hebt in de wilderness (een beetje in volgorde van belangrijkheid):
  • voldoende water
  • een opvouwbare stoel per persoon
  • lekkere dingen *)
  • opvouw- of rolbare tafel(s)
  • brander(s), koffie of thee
  • lampen
  • running boards onder je SUV vandaan slopen
  • wat er verder nog meer aan sportief materiaal en ander gereedschap handig van pas zou kunnen komen
  • last but not least: vuilniszakken. Probeer altijd de plek en omgeving schoner achter te laten dan je hem gevonden hebt.

*) Dat je primitief kampeert wil niet zeggen dat je ook primitief moet eten en drinken, in tegendeel.
#9 - 23-06-2005, 11:12 uur

hdeweert

Ik kreeg de indruk dat er een serieus onderwerp
aangemeld werd. Bij de reacties die er in deze draad
op gegeven word zet ik zo mijn vraagtekens. Is dit de
manier om iemand af te serveren??? Als je er niks mee
te maken wil hebben kan je ook NIET reageren.

Harm
#10 - 23-06-2005, 19:35 uur

Mississippi

Ik kreeg de indruk dat er een serieus onderwerp
aangemeld werd. Bij de reacties die er in deze draad
op gegeven word zet ik zo mijn vraagtekens. Is dit de
manier om iemand af te serveren??? Als je er niks mee
te maken wil hebben kan je ook NIET reageren.

Harm

Wat mij betreft wordt dit onderwerp binnenkort toevoegd Harm  ;)
#11 - 23-06-2005, 21:50 uur

Bakvet

Ik kreeg de indruk dat er een serieus onderwerp
aangemeld werd. Bij de reacties die er in deze draad
op gegeven word zet ik zo mijn vraagtekens. Is dit de
manier om iemand af te serveren??? Als je er niks mee
te maken wil hebben kan je ook NIET reageren.

Harm
Ik begrijp deze hele reactie eigenlijk niet. Er wordt tot nu toe door iedereen absoluut serieus gereageerd. Ik ben ook nog nooit een Amerikaan zonder cooler tegengekomen in de wilderness.

[Edit: Het bericht over de cooler is inmiddels verwijderd zodat nu niemand meer begrijpt waarom ik dit schrijf. De reactie van Harm ging daar ook niet over, hij sloeg op  een van de eerste postings in deze thread. ]

Volgens mij werd er alleen maar een voorschot genomen op een eventueel nieuw te openen onderwerp op dit forum. Nogmaals, ik begrijp je kritiek niet, het zal wel aan jou liggen.
#12 - 23-06-2005, 22:30 uur
« Laatst bewerkt op: 24-06-2005, 09:32 uur door Bakvet »

PetraVS

Ik vind het wel een interessant onderwerp.  Wij hebben, toen we hier pas waren, een aantal keren "wild" gekampeerd.  Ik moet toegeven, dat ik er *niets* aan vond, hoewel we in Europa constant kampeerden (weliswaar op campings met allerlei voorzieningen)!  Dat lag misschien ook aan het feit, dat het midden in de zomer was hier in het oosten en het vochtig, klam en heet was en dan voel je je echt niet lekker zonder douche of andere verkoelende voorzieningen!
Een andere keer (minder lang geleden) hebben we op Assateague Island gekampeerd, tussen de wilde ponies.  Erg leuk, behalve dat we, ondanks dat we onder de Deet zaten, iedere keer als we een lichaamsdeel buiten de tent staken meteen werden belaagd door miljarden muggen.
Geef mij maar een air conditioned h/motel!  Maar ik ben zeer geinteresseerd in de ervaringen van anderen.
#13 - 24-06-2005, 03:10 uur

Mississippi


[Edit: Het bericht over de cooler is inmiddels verwijderd zodat nu niemand meer begrijpt waarom ik dit schrijf.]


Sorry Bakvet, Het was de bedoeling om serieus de cooler aan jouw lijstje toe te voegen omdat die nog miste. Ik had mij niet gerealiseerd dat ik daarmee iemand zou -afserveren- en heb het bericht toen maar verwijderd  :-X

Kamperen in de USA is een interessant onderwerp en heel anders dan in Europa. Het lijkt mij daarom een goed idee om deze draad als eerste in de nieuwe rubriek -kamperen- te plaatsen  8)

Zet de cooler er dus maar weer bij  ;D

Hans
#14 - 24-06-2005, 08:49 uur

hdeweert


Wat mij betreft wordt dit onderwerp binnenkort toevoegd Harm  ;)
Hallo Mississippi
Ik heb geen mening over het wel of niet toevoegen van het onderwerp “Kamperen” . Dat laat ik over aan de beheerder of de moderatoren. Wat ik even wat minder vind is het volgende. Wop “ Global Moderator” vraagt om ideeën voor het forum. Iemand draagt een idee aan, en anderen trekken het een beetje in de niet serieuze sfeer. Ik had wat meer stimulerende tekst verwacht, i.p.v. de stroom van gegevens en plaatjes waar niet om is gevraagd.

Harm
#15 - 24-06-2005, 14:17 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15