Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wonen in de USA

Discussie gestart

ejb

Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen heb ik dit forum ontdekt. Leuke manier van informatie-uitwisseling over de States!
Misschien kunnen jullie me helpen.
Mijn vriend en ik hadden allebei al jaren zoiets dat het ons wel wat leek om in de Verenigde Staten te wonen. We waren echter nog nooit in de USA geweest, maar daar is een paar maanden terug verandering in gekomen. We zijn iets meer dan twee weken naar
Florida geweest en nu weten we het zeker, we willen in Amerika wonen!
We weten dat het nog niet zo makkelijk is om dat ook echt te realiseren.
Zelf denken we dat we het beste via een internationaal georiënteerde Nederlandse werkgever naar Amerika kunnen. Ik hoor graag hoe degenen die al in de USA wonen het hebben aangepakt en hoe degenen die er willen gaan wonen van plan zijn dit aan te pakken. Zowel mijn vriend als ik hebben een Universitaire Studie gedaan, mijn vriend hoopt dit jaar zelfs een tweede Universitaire Studie af te ronden en werk momenteel in het bankwezen.
Alle tips en ideeën zijn welkom.
We hebben nog geen haast, want volgend jaar gaan we eerst trouwen, in Nederland   :)
 
Groetjes,
 
Edith-José
#1 - 19-09-2004, 17:55 uur



Chiefram

Hallo Edith-Jose,

De gemakkelijkste manier is om met de jaarlijke DV-Lotery mee te doen. Soms heb je geluk dat je al gelijk tot een van de gelukkige winnaars uit de bus komt en soms moet je meerdere keren meedoen.

Mocht je tot een van de gelukkige winnaars behoren en je wordt uitgenodigd voor een interview op het Consulaat in Amsterdam, dan heb je wel gelijk de Green Card te pakken. Dit wil zeggen dat je voor de rest van je leven mag leven in Amerika, dus zowel wonen als werken en ook indien nodig gebruik mag maken van de sociale voorzieningen in dat land.

Via werkvergunningen en/of sponseringen komt veel meer om de hoek kijken en is het nooit zeker of je de Green Card zou kunnen bemachtigen ter zijner tijd.

Er zijn natuurlijk wel meer mogelijkheden, maar het is bijna onmogelijk om dit land zomaar binnen te komen op een legale manier. De DV-Lotery geeft elk jaar 50.000 mensen een eerlijke kans. Je zou er maar bij zitten...  :D ;)

Succes!
#2 - 19-09-2004, 21:33 uur

heivalido

hahahaha, ze hebben het zand van Florida in hun schoenen, ik heb het al zo vaak gezegd. Als je het zand in je schoenen hebt, dan wil je er ooit gaan wonen en je ziet het, het is echt waar.
Chiefram heeft gelijk, de DV lotery is de beste en makkelijkste weg om in Amerika te kunnen wonen. Veel mensen zullen zeggen dat die lotterij flauwekul is maar zowel Chiefram en zijn familie als mijn vouw en ikzelf bewijzen het tegendeel, mijn vrouw en ik doen met de dv2005 voor het eerst mee en hebben komende maand al ons laatste interview, dus je maakt wel degelijk een goede kans. Dus proberen zou ik zeggen.
Kijk eens op http://travel.state.gov/visa/immigrants.html voor informatie.
#3 - 19-09-2004, 21:44 uur

ejb

Bedankt voor jullie snelle reacties!
Hoe doen jullie het met een baan en huis in de States? Zijn jullie nu al aan het solliciteren? Want dat lijkt me wel weer het voordeel als je via een werkgever gaat, je weet dat je een baan hebt en waar je terecht komt. Maar 't is natuurlijk wel veel avontuurlijker via de green card lottery ;D! (Kan je je dit jaar trouwens ook weer vanaf 1 november inschrijven?). Ik ben heel benieuwd hoe jullie het aan gaan pakken.
En ja, heivalido, ik wilde eigenlijk altijd naar Californië (moet ik dus zeker nog steeds naartoe), but Florida already did it for me!

Groetjes,

Edith-José
#4 - 19-09-2004, 21:53 uur



Chiefram

Haha, met dat zand in hun schoenen in Florida, moest ik ook gelijk aan jullie denken! LOL!  ;) :D ;D
#5 - 19-09-2004, 22:00 uur

ejb

Die uitdrukking (van dat zand..uit Florida ;D) kende ik nog niet, maar het klopt in ieder geval wel, bij ons dan. Ben benieuwd of we volgend jaar weer naar The States gaan...ik mag namelijk niet weten waar de huwelijksreis heen gaat, dus dat wordt spannend!
#6 - 19-09-2004, 22:45 uur



Chiefram

Het meedoen met de Green Card loterij kost inderddad niets.

Mocht je tot de gelukkige winnaars behoren dan zul je moeten kunnen aantonen dat je OF een ban hebt gevonden in de US waar je direkt na aankomst aan de slag kunt OF voldoende geld meeneemt om je de eerste paar maanden in je levenonderhoud kunt voorzien.

Men gaat er vanauit dat je binnen 3 a 4 maanden toch wel iets moet kunnen vinden daar. Vandaar dat men de eis stelt: OF een diploma OF minimaal 2 jaar werkervaring aaneengesloten in de afgelopen 5 jaar.

Je bent dus niet verplicht om al werk te hebben in de US.

Wij hebben het geluk dat wij familie in Amerika hebben wonen die ook nog eens eigenaar zijn van een eigen onderneming. Wij kunnen daar gelijk in dienst komen. We worden dus al direkt bij aankomst door familie opgevangen en alles wordt voor ons geregeld.

Maar ik geef toe dat wanneer wij dat niet zouden hebben, dat het een totaal ander verhaal wordt! Want dan sta je ineens ergens in Amerika op een luchthaven met je koffers...  :o ???

Waar ga je dan heen? Je moet onderdak hebben, je moet werk zoeken, je kent helemaal niemand die jullie opvangen... Kijk, ben je helemaal alleen of met een partner ok, dan kan ik me nog voorstellen dat je het allemaal wel ziet. Je maakt er een soort vakantie van en je gaat werk zoeken. Maar met een gezin en kinderen heb je een groter probleem.

Daarbij komt ook als je in Amerika bent, dat je nog moet wachten op de SSN (sofi-nummer). Voordat je dat hebt kun je geen woning huren, geen rijbewijs halen, geen auto huren en ben je helemaal niets...

Probeer mensen te leren kennen in Amerika, van mij part via chatboxen of forums. Mensen die het leuk vinden om jullie bij aankomst te helpen een beetje op weg te komen. Misschien een boerenfamilie die onderdak geeft terwijl je een beetje in de huishouding of op het land meewerkt. Die zijn er best wel...  ;)

Vandaar uit kun je dan je weg wel verder vinden. Maar ik geef toe, heb je geen familie of vrienden, dan sta je er helemaal alleen voor. Maar wel leuk! Ik zou het er zelfs dan nog steeds voor over hebben.

Succes!

Oh ja, vanaf 1 november kun je weer inschrijven voor de DV Lotery...

 :D ;)
#7 - 20-09-2004, 12:38 uur

Sbull

Sorry chiefram, maar ik moet je tegen spreken op de vermelding van je :
Daarbij komt ook als je in Amerika bent, dat je nog moet wachten op de SSN (sofi-nummer). Voordat je dat hebt kun je geen woning huren, geen rijbewijs halen, geen auto huren en ben je helemaal niets...

Dit is niet waar, wij hadden in florida gewoon een woning gehuurd, ons rijbewijs gehaald, auto's gehuurd en gekocht met een verzekering die we afgesloten hadden bij een verzekeringagent in florida.

Het is wel zo dat een auto huren met een nederlands rijbewijs duurder is en dat je je daar gekochte auto met veel moeite met een nederlands rijbewijs kan verzekeren men vraagt dan een premie die zo hoog ligt is niet normaal meer.  Met de autoverzekering die je afsluit voor je eigen auto kan je een auto huren en je betaald dan alleen het huurbedrag van $ 7 tot ..... (ligt aan de auto die je huurt) per/dag.

Als je je rijbewijs daar haalt vraagt men wel waarom want je nederlandse rijbewijs is geldig dan zeg je maar ik wil mijn auto hier verzekeren en dat scheelt gauw meer dan 50% in de premie.

Ik heb zelf hier nog mijn tagnummer liggen van onze auto, (nummerbord) en voor de goede orde daar betaalde ik $ 35 per jaar voor. dat is alle belasting die je voor de auto betaald niet zo als hier met de wegenbelasting, pffffff.
#8 - 20-09-2004, 14:26 uur
« Laatst bewerkt op: 20-09-2004, 14:28 uur door Sbull »

Chiefram

Tja, dan weet ik het ook niet meer. Ik hoor zoveel verschillende verhalen over het wel of niet mogen huren van een woning en het halen van een rijbewijs.

Mij is echt verteld dat je zonder SSN nergens terecht kunt. Je hebt een SSN nummer nodig om een woning te kunnen/mogen huren... je hebt een SSN nummer nodig, anders kun je je rijbewijs niet halen... je hebt een SSN nummer nodig, anders kun je je auto niet verzekeren... en ga zo maar door.

Misschien dat het per staat verschilt ofzo. Maar het is en blijft voor mij op deze manier wel heel erg vaag allemaal...  :o :( :-[ ::)
#9 - 20-09-2004, 15:01 uur

heivalido

Het zal inderdaad wel verschillend zijn per staat. Het is gewoon belangrijk dat je zo snel mogelijk na aankomst voor je SSN gaat, want dat is toch wel heel belangrijk.
Ik heb helaas nog niets gehoord van UPS, het wordt met de dag spannender.  Ik hoop dat ik voor het interview nog bericht krijg.  :-\
#10 - 20-09-2004, 16:39 uur

Sbull

Ja dat zal dan wel de reden zijn.
Maar in florida kon het gewoon wel en ik weet ook dat het in california ook gewoon kan want mijn zwager heeft daar ook alles gehaald en gekocht.
Ook het beginnen van een eigen bedrijf mag maar nu komt het :  je mag zelf niet werken in het bedrijf !!!!
#11 - 20-09-2004, 19:56 uur
« Laatst bewerkt op: 20-09-2004, 22:15 uur door Sbull »

Chiefram

Kijk, dat zijn nou precies de regels waar ik van hou: Je mag een bedrijf opstarten, maar je mag niet zelf werken!

Die Amerikanen begrijpen het tenminste: lekker lui achterover zitten en anderen het werk voor je laten doen, hahahaha!!!  ;D ;D ;D
#12 - 20-09-2004, 22:14 uur

Sbull

Ja ja dat is waar maar dan moet je wel genoeg hebben om andere te betalen en genoeg verdienen door die anderen om ook nog een leven te hebben.
Hoera we weten een lui,lui lekkerland
#13 - 20-09-2004, 22:18 uur
« Laatst bewerkt op: 20-09-2004, 22:19 uur door Sbull »

Chiefram

Daar hebben we een hele simpele oplossing voor: laat je personeel nog harder werken dan ze al deden!  :D
#14 - 20-09-2004, 22:23 uur

Sbull

En hoe denk jij dat te doen met de vakbonden daar
 ;D
#15 - 20-09-2004, 22:42 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15