Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

DE amerikaan...

Discussie gestart

rruudd

net terug van 3 wk in en rondom LA, SD, GC, LV etc.

Ik had een haat -liefde verhouding met DE Amerikaan (nep, nietszeggend,, afstandelijk, etc etc). Niet dat het nu helemaal anders is, maar ik waardeer de Amerikanen wel meer. En uiteraard bestaat DE Amerikaan niet, dus vandaar dat ik deze vakantie ook leuke doodgewone ervaringen heb gehad op straat: beleefd, netjes en welgemanierd. Midden (!) in LA kreeg ik bv  van iemand een parkeerkaartje omdat hij eerder weg moest en er nog veel uren op stond...
En dan valt het op hoe bot en soms asociaal we geworden zijn naar elkaar  in NL. Het verschil is heel duidelijk zichtbaar in het verkeer, maar ook op straat als je bv. langs iemand loopt of ergens in de rij staat.

En het land blijf ik na deze 4e rondreis prachtig vinden!! En de volgende keer weer een ander stuk van dit mooie land. 
We dromen nu al vast van een roundtrip vanaf New Orleans naar Mississippi, oa. voor de muziekcultuur.  :)
#1 - 11-08-2018, 07:09 uur

Pipo Chris

Ik denk dat wij onze mening over de amerikaan zo gemaakt hebben omdat wij niet meer gewend zijn zo toegankelijk en open te zijn als een Amerikaan. Wij laten iedereen z'n ding doen. En als iemand een probleem heeft lopen wij door. Veel Amerikanen vragen al snel of je "ok" bent.
Wij noemen het nep, maar is dat wel zo? Hun drempel om iets te zeggen, ligt veel lager. Ze spreken je sneller aan in de vorm van:
How are you doing?,  Where are you from?, Are you ok?,

Noem het nep, ik noem het een gebrek aan onze kant. Ik zou graag meer mensen zo in Nederland zien.

Wij waren op onze koffer aan het wachten op een luchthaven in Amerika. Toen alle koffers over de band kwamen, waren veel koffers vettig van een fles olijf olie die uit iemand zijn tas/koffer kapot was gegaan. Onze koffer was glimmend glad en glibberig van de olie. Tijdens het inspecteren van de koffer kwam er iemand die ook stond te wachten en bood ons een papieren zakdoekje aan om het af te vegen. Wij stonden echt te kijken van: "Gebeurt dit nu echt?" Gewoon niet verwacht dat je hulp krijgt. Zou hier op schiphol never nooit gebeuren.

De Amerikaan praat veel makkelijker. En ja, in winkels word je begroet met Hi, how are you doing op een manier dat je denkt, die meent er niks van. Maar ga eens na hoevaak jij zelf tegen mensen zegt: Hey, alles goed?. Jij zit dan ook niet te wachten op een heel verhaal hoe slecht die persoon het wellicht heeft.

Afstandelijk vind ik ze zeker niet.
#2 - 11-08-2018, 11:01 uur

Mascha

Ook ik was positief verrast over DE Amerikaan.

Wat een vriendelijke en aardige mensen. Altijd tijd voor een praatje en grapje.

En ook het verkeer was een verademing, wat was het 3 weken heerlijk relaxed rijden.

Midden in Las Vegas op de strip een complimentje krijgen over een leuk rokje dat je aan hebt,  wachten totdat je klaar bent met een foto nemen (en niet zomaar door het beeld lopen) , geen geduw en gedrang in een rij en altijd meteen sorry zeggen als ze per ongeluk tegen je oplopen (ook al was het niet eens hun schuld) .

Wat zijn wij Nederlanders toch een botte boeren zeg, hier kunnen we wat van leren, dat zou het hier een stuk aangenamer maken.

Voor ons reden om weer opnieuw naar dit prachtige land te gaan........

#3 - 19-08-2018, 20:59 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15