Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Uw mening graag over mijn reisroute Canadese en USA rocky mountains

Discussie gestart

Cees A

Waarom heb ik wel een 2 jaar geldige ESTA en mijn vriendin 6 maanden minder? Zelfde dag aangevraagd. 
Verloopt het paspoort van je vriendin toevallig niet op hetzelfde moment dat de geldigheid van haar ESTA eindigt ?
#16 - 02-12-2018, 20:13 uur

Teo

Nog even over het ESTA formulier ; wij komen per vliegtuig aan in Calgary Canada alwaar wij een week verblijven . eTA formulier heb ik van mijn eerder bezoek aan Canada dit jaar en dat vervalt eerst in 2023 . Na die week gaan wij met onze huurauto twee weken enkele nationale parken bezoeken in de USA . Hiervoor heb ik een I-94W document nodig wat aan de grens moet worden ingevuld of kan dit ook online gedaan worden ? Na die twee weken USA steken wij terug met onze huurauto de grens over naar Calgary . Dus ik heb voor die twee weken USA geen Amerikaans ESTA document nodig . Klopt dit allemaal .
#17 - Vandaag om 20:21

Cees A

Klopt helemaal.
Een I-94W kun je tegenwoordig blijkbaar inderdaad online invullen. (heb dat zelf nog nooit gedaan)
Zie deze CBP pagina: ----->  https://i94.cbp.dhs.gov/I94/#/home
Print dat online ingevulde formulier en neem het mee naar de Amerikaanse grenspost.
Let op: Na dat online invullen moet je je binnen 7 dagen aan de Amerikaanse grenspost melden.

In een eerder bericht van jou, bericht nr.12, noemde je zelf al die 7 dagen termijn.
Toen had je het echter over een ESTA, niet over de I-94W
Die 7 dagen termijn is alleen van toepassing voor de online ingevulde I-94W

Van de website van de CBP:
To complete your I-94 application you will also need to:
-- Appear at a port of entry within seven days of completing this online application.
-- If you do not appear within seven days or are not issued an I-94 for any reason, there are no refunds.
-- At the port of entry, submit your biometrics (if required) and complete an interview.
-- Please bring the documents you entered into the application with you to the port of entry.
-- Be prepared to show evidence of your residence, employment and/or travel plans, if asked by the Customs and Border Protection (CBP) Officer.

#18 - Vandaag om 20:59

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15