Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Variant op de ‘Golden Circle’, Zuid-West USA

Discussie gestart

jhbechthum

Ik ben een reis voor ons aan het plannen voor juli/augustus 2019.
We (echtpaar van 60 en 65 jaar) zijn rust- en natuurliefhebbers die korte wandelingen willen doen, en niet zo nodig de drukte van een (over)toeristische plek opzoeken.
Uiteraard zullen we niet ontkomen aan de drukte in dit gebied.

Bij het plannen zit ik in een spagaat tussen zoveel mogelijk van het Zuidwesten zien en zo min mogelijk hoeven te verkassen van hotel naar hotel.
Onderstaand de voorlopige planning die de spagaat zo klein mogelijk houdt.

DagVanNaarRijtijdAfstandOpmerking
1Amsterdam (AMS)Salt Lake City (SLC)Aankomst 12:57
Salt Lake City (SLC)Moab, UT3:48238
2Moab, UTArches National Park
vroeg in de morgen: Delicate Arch Trail
3Moab, UTCanyonlands Tribal Park
4Moab, UTTuba City, AZ4:22250Via: Monument Valey Tribal Park
5Tuba City, AZWilliams, AZ2:44142Via: Desert View Drive (AZ-64)
6Williams, AZGrand Canyon National Park
's-morgens: helicoptervlucht
7Williams, AZNeedles, CA3:43196Via: deel van Route 66
8Needles, CALas Vegas, NV2:42137Hoover Dam
's-avonds: De gekte van De Strip aanschouwen
9Las Vegas, NVStovepipe Wells, CA5:29245Death Valley National Park
10Stovepipe Wells, CAGroveland, CA5:23282Via: Tioga Pass
11Groveland, CAYosemite National Park
12Groveland, CAThree Rivers, CA3:32183
13Three Rivers, CASequoa en Kings National Park
14Three Rivers, CAVentura, CA3:31206
15Ventura, CASan Simeon, CA4:36270Pacific Coast Highway
16San Simeon, CAMonterey Bay, CA4:01116Pacific Coast Highway
17Monterey Bay, CASan Fransisco, CA2:19146,947 Mile scenic Drive San Fransisco
18San Fransisco, CA's-morgens: Bezoek Alkatraz
Rest van de dag: Bezoek Fisherman's Wharf en Pier 39
19San Fransisco, CASan Fransisco (SFO)0:083,6
San Fransisco (SFO)Atlanta (ATL)
Atlanta (ATL)College Park, GA0:093,8
20College Park, GAAtmore, AL3:47264
21Atmore, ALBezoek vrienden
22Atmore, ALAtlanta (ATL)3:48270
Atlanta (ATL)Nachtvlucht
23Amsterdam (AMS)
De rijtijden zijn bruto, dus zonder de nodige stops, de afstand is in mijlen, beide volgens Google maps.
In principe is dag 1 op 21 juli, maar dat kan 1 dag eerder of hooguit een paar dagen later zijn als dat economischer (lees: goedkoper) uitkomt. De totale reis is wat betreft vakantiedagen te verlengen, maar wordt toch wel beperkt door de (per dag extra) financiën.

Oorspronkelijk had ik ook Bryce en Zion en de North Rim opgenomen, maar dat maakte de route dusdanig onlogisch en lang dat ik dan andere dingen had moeten schrappen, of 4 weken gaan en dat is ook weer niet haalbaar. Daarnaast denk ik dat je na een week rode rotsen en canyons wel weer want anders wil zien.
Het blijft keuzes maken, en andere inzichten zouden de keuze kunnen veranderen (hoewel: kun je dit gebied bezoeken zonder naar de Grand Canyon te gaan?).

We willen de tijd nemen om van alles te zien, maar wandelingen van meer dan een uur zit er niet in, zeker met de (drukkende) temperaturen.
Een algemene vraag is of ik niet te veel tijd inplan in sommige parken (bijvoorbeeld Arches, Canyonlands).
Een meer specifieke vraag betreft dag 10, van Stovepipe Wells (Death Valley) naar Groveland (Yosemite). Dat is best wel een langere dag, en hebben we dan voldoende tijd om te genieten van de uitzichten aan de Tioga Pass? Ik denk er over om een overnachting toe te voegen in Lee Vining, CA.
Andere mogelijkheid is om de overnachting in Stovepipe Wells te verplaatsen naar Bishop, CA, maar blijft er dan voldoende tijd over voor Death Valley...

Ik ben benieuwd naar de diverse meningen.

Johan en Lucienne.
#1 - 03-11-2018, 22:14 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

jhbechthum

In dit bericht zal ik de aanpassingen van de planning overnemen zodat onderstaand steeds de laatste versie is.
In bovenstaand bericht staat dus de originele versie zodat opmerkingen in reacties begrijpbaar blijven.

DagVanNaarRijtijdAfstandOpmerking
1Amsterdam (AMS)Salt Lake City (SLC)Aankomst 12:57
Salt Lake City, UT
2Salt Lake City, UTMoab, UT3:48238
3
Moab, UT
Arches National Park
vroeg in de morgen: Delicate Arch Trail
4
Moab, UT
Canyonlands Tribal Park
5Moab, UTTuba City, AZ5:34286 Via: Muley Point, Moki Dugway, Goosenecks State Park
Via: Monument Valey Tribal Park
6Tuba City, AZWilliams, AZ2:44142Via: Desert View Drive (AZ-64)
Grand Canyon National Park
's-middags: helicoptervlucht
7Williams, AZLaughlin, NV4:16225Via: deel van Route 66
8Laughlin, NVLas Vegas, NV2:28125Hoover Dam
's-avonds: De gekte van De Strip aanschouwen
9Las Vegas, NVStovepipe Wells, CA5:29245Death Valley National Park
10Stovepipe Wells, CALee Vinning, CA3:28202
11Lee Vinning, CAGroveland, CA1:5580Via: Tioga Pass
12
Groveland, CA
Yosemite National Park
13Groveland, CAGrand Grove Village, CA3:29167
14
Grand Grove Village, CA
Sequoa en Kings National Park
15Grand Grove Village, CAVentura, CA4:20251
16Ventura, CASan Simeon, CA4:36270Pacific Coast Highway
17San Simeon, CAMonterey Bay, CA4:01116Pacific Coast Highway
18Monterey Bay, CASan Fransisco, CA2:1914747 Mile scenic Drive San Fransisco, inclusief Lombard Street
19
San Fransisco, CA
's-morgens: Bezoek Alkatraz
Rest van de dag: Bezoek Fisherman's Wharf, Cable Car Museum en Pier 39
20San Fransisco, CASan Fransisco (SFO)0:083,6
San Fransisco (SFO)Atlanta (ATL)
Atlanta (ATL)College Park, GA0:093,8
21College Park, GAAtmore, AL3:47264
22
Atmore, AL
Bezoek vrienden
23Atmore, ALAtlanta (ATL)3:48270
Atlanta (ATL)Nachtvlucht
24Amsterdam (AMS)
De rijtijden zijn bruto, dus zonder de nodige stops, de afstand is in mijlen, beide volgens Google maps.
In principe is dag 1 op 21 juli 2019.

Edit 06-11-2018, wijzigingen in het groen.

Johan.
#2 - 03-11-2018, 22:15 uur
« Laatst bewerkt op: 06-11-2018, 19:07 uur door jhbechthum »
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Ben2USA

Wij deden een soortgelijke route op onze lange reis, zie https://zwerfuil.wordpress.com/2018/05/03/  en verder.
Ook wij zijn niet van de (te) lange wandelingen en wij focussen op natuurschoon.
Daarom vinden wij het belangrijk de tijd te nemen ere ook uitgebreid van te genieten en hopelijk lees je dat in onze blog.
Ga liever twee keer naar wat daar te beleven is, in plaats van één keer veel reizen en weinig beleven.
Suc6
Plezier
Veel voorpret!
#3 - 04-11-2018, 10:24 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Chris RTA

Vanuit Moab komende richting Tuba City zijn er een aantal mooie stukjes natuurschoon die je niet vermeld hebt en die je gewoon met de auto kan doen en weinig tot geen wandeling behoeft.

Raplee Ridge, kom je op zich vanzelf langs.
Valley of the gods, soort monument valley, rijdt je gewoon doorheen.
Gooseneck state park, mooi om te zien, kost niet veel tijd.
Moki Dugway, mooie weg omhoog met uitzicht over Valley of the Gods.
Mulley point, bovenaan van Moki Dugway, met uitzicht over Goosenecks en valley of the gods. En in de verte kun je Monument valley zien.
Mexican Hat, kun je een stukje omheen rijden.

Dead horse point is bij Moab en is ook niet zo heel groot, maar heeft wel een mooi verhaal.
#4 - 04-11-2018, 10:38 uur

Cees A

Mooi schema Johan.
Ik begin gewoon bovenaan bij dag 1 en vertel per dag wat ik er van vind.
Salt Lake City is een fijne luchthaven om op te vliegen. Niet groot en lekker overzichtelijk.
Tip: Probeer een beetje vooraan in het vliegtuig te zitten, scheelt wachttijd bij immigratie want er zijn maar een paar bemande loketten.
De APC kiosken op SLC werden, beide keren dat ik daar was, alleen gebruikt door US citizens.
Alle andere nationaliteiten werden naar de bemande loketten geleid.
Toen ik daar bij immigratie een opmerking over maakte zei de Nederlands sprekende (!!) immigratieambtenaar dat ik als "returning esta" ook gerust gebruik had kunnen maken van de kiosk.
Oké, beetje te laat die tip, want op dat moment was ik dus al door immigratie.
Kan overigens best zijn dat ze inmiddels die wegwijzende luchthavenmedewerker hebben bijgeschoold en dat je nu wel naar de kiosk mag.
De laatste keer dat ik op SLC vloog is inmiddels al weer 2 jaar geleden...... De tijd vliegt (ook).......

Het rentalcarcenter op SLC zit tegenover de terminal. Geen shuttlebus dus.
Je loopt bij de terminal naar buiten, steekt de weg over en je bent bij de garage waar de verhuurders zitten.
 
Ik heb het stuk van SLC naar Moab ook gereden en ik zit wat aan te hikken tegen het feit dat jullie dat stuk meteen na aankomst willen gaan rijden.
4 uur rijden na een lange vlucht met 8 uur tijdverschil..... Ik zou het niet doen.
Waarom blijf je die middag niet in Salt Lake City ? Kun je mooi naar Temple Square.
Aanraders waar niet iedereen aan denkt zijn:
--- Het uitzicht over de stad vanaf de bovenste vedieping van het Church Office Building op Temple Square.
--->  https://www.templesquare.com/explore/church-office-building/
--- De mooie daktuin van het grote conference center (auditorium met 21000 zitplaaten) aan de overkant van North Temple.
--->  https://www.templesquare.com/explore/conference-center/
--- Vlakbij Temple Square is het mooie Utah State Capitol.
--->  https://www.tripadvisor.nl/Attraction_Review-g60922-d144020-Reviews-Utah_State_Capitol-Salt_Lake_City_Utah.html

Als je op je middag in SLC toch liever wat natuur wil zien, kan ik de Red Butte botanical garden van Salt Lake City aanbevelen.
Linkje: ---> https://www.redbuttegarden.org/garden-maps/
Nog meer tips over SLC:
http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/route-denver-black-hills-yellowstone-salt-lake-city-moab-denver/msg136368/#msg136368

Als je belangstelling hebt voor spoorwegen moet je tijdens je rit naar Moab even stoppen in het plaatsje Helper.
Hier is een interessant spoorwegmuseum. Ook leuk is hoe het dorpje Helper aan z'n naam komt.
Bij deze plaats stonden vroeger een aantal hulplocomotieven klaar om te helpen de treinen de bergen over te sleuren.
Die locomotieven werden Helper Engines genoemd.

Op je vraag of en niet te lang in Moab bent is maar 1 antwoord mogelijk. NEE
Er zijn zowel in Arches als in Canyonlands genoeg korte wandelingen om die dagen vol te krijgen.
Bovendien zou je Canyonlands ook per Jeep kunnen verkennen.  Mooi stukje 4WD rijden !!
Je begint met een rit langs de Colorado River langs de Potash fabriek (wegnrs. 279 en 142)
Dan wordt de weg (nou ja, "weg" ) onverhard en hobbel je over de rotsen verder naar Canyonlands.
Via de Shafer Trail ga je omhoog en dan kom je boven uit in de buurt van het visitorcenter.
Na Island in de Sky te hebben bezichtigd kun je voor de terugweg kiezen. Of via Gemini Bridges of via Long Canyon.
Zoek bij Youtube maar eens naar filmpjes dan zie je een beetje hoe dat eruit ziet.
Als je hier meer info over wil hoor ik het wel.

Ook leuk is het huren van fietsen om hiermee bv een stuk langs de Colorado River te fietsen.
Rondom Moab hebben ze de laatste jaren een aantal vrijliggende fietspaden aangelegd.
Je hoeft dus niet bang te zijn dat appende automobilisten de vouwen uit je broek rijden.   1smile
Als je  MTB fietsen huurt, bij Moab is een heel MTB parcours.  Een deel daarvan is voor beginners.
Zie: ---->  https://www.grandcountyutah.net/654/Slickrock-Bike-Trail

Mocht je na dit alles toch nog tijd over hebben, neem dan eens een kijkje bij Hell's Revenge.
Zie: ----->  https://www.grandcountyutah.net/655/Hells-Revenge-44-Trail
Zoek op Youtube maar eens naar filmpjes van Hell's Revenge ......................
Je kunt een rondrit over dit parcours maken in een jeep met chauffeur.   
Zelf rijden lijkt me geen aanrader, maar dat zie je zelf wel als je die youtube filmpjes bekijkt
 
Goed plan om die Delicate Arch vroeg in de ochtend te bezoeken en zo niet alleen de hitte, maar ook de drukte te ontlopen.
Op de heenweg loop je over een rotsplateau omhoog, dan nog een relatief vlak stukje en tot slot een korte richel.
En dan sta je ineens plotseling en zonder dat je het zag aankomen bij Delicate Arch.
Om je een idee te geven:  Ik ben van jouw leeftijd en deed over de heenweg 3 kwartier.
De terugweg is gemakkelijker want dan loop je naar beneden en dat duurde ½ uur
Meer info over Arches en Canyonlands:
http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/route-denver-black-hills-yellowstone-salt-lake-city-moab-denver/msg136369/#msg136369

Ik stop er even mee anders wordt het bericht te lang.
Ik denk dat dit stukje plus de reacties van andere forumleden  je al voldoende stof tot nadenken geven.  De rest volgt zsm.
Succes met verder plannen.
#5 - 04-11-2018, 10:48 uur

Cees A

Ik vervolg mijn verhaal met:
Dag 4. Voor deze dag heeft Christian al veel genoemd.
Nog 1 kleine aanvulling. Stop op de 163 even bij milemarker 13.
Dit is het bekende "Forrest Gump Point" waar je dat beroemde uitzicht hebt op Monument Valley
Zie foto: ----> https://www.flickr.com/photos/stefano_d40/7644685202

Dag 5 en 6. Heb je die extra dag bij Grand Canyon echt nodig ?
Ik ken je plannen niet, maar als ik lees dat je geen lange wandelingen wil maken denk ik van niet.
Vanaf Tuba City is het maar 1 uurtje rijden naar Desert View, het begin van de scenic road langs Grand Canyon.
Van Desert View naar het visitorcenter 35 min (zonder stops)
Maar met de nodige fotostops op de uitzichtpunten doe je daar waarschijnlijk iets van 2½ uur over.
Dan heb je nog de gehele middag om wat langs de rand van de canyon te wandelen en Canyon Village te bekijken.
Besluit deze dag met een helicoptervlucht en rij naar Williams voor je overnachting.
Volgens mij heb je dan alles gedaan wat je wilde en hoef je de volgende dag niet meer terug naar de Grand Canyon.
Heb je meteen je overnachting in Salt Lake City te pakken voor het begin van je reis.
Je hoeft dan na aankomst in SLC niet meteen naar Moab te rijden, maar je kunt nog een middagje rustig aan doen in SLC.

Dag 7. Ik neem aan dat je via de Sitgreaves Pass en Oatman wil rijden ? Mooie rit en Oatman is ook leuk.
Needles als overnachtingsplaats vind ik minder geslaagd.
Needles is een stoffig snelwegdorpje waar niks te beleven is. Ik denk dat ik voor Bullhead of Laughlin zou kiezen.
Oké, ik geef toe, van Laughlin is de glans ook een beetje af, maar de hotels zijn er spotgoedkoop.
Bullhead vind ik trouwens wel een aardige plaats.
Bovendien liggen Bullhead en Laughlin meer in de richting van het vervolg van je reis, naar Las Vegas, dan Needles.
Kortom, overweeg een switch van Needles naar Bullhead of Laughlin.

Dag 8. Geen aanvullingen voor deze dag
Dag 9. Hier is al een heel topic over dus ook hier geen aanvullingen.
Dag 10. je schrijft zelf al dat dit een lange reisdag gaat worden met (te) weinig tijd voor de Tioga Road.
De oplossingen die je aandraagt zijn beide mogelijk.
Als je een extra vakantiedag kunt versieren is een overnachting in Lee Vining of Mammoth Lakes (meer hotels) een aanrader.
Als je het aantal vakantiedagen niet wil uitbreiden wordt het Bishop.
In het topic "Stovepipe Wells" heb ik Bishop al genoemd.  Het is 2 uur van Las Vegas naar Death Valley.
Een beetje vroeg vertrek uit Las Vegas geeft je de rest van de dag om te besteden in Death Valley.
Dat is, zeker als het 40 + graden is, genoeg tijd voor Death Valley.
De avond gebruik je om naar Bishop te rijden. 1.50 uur rijden vanaf Panamint Springs. 

Dag 11. geen aanvullingen.

Dag 12 en 13. Met die 2 overnachtingen in Three Rivers rij je wel een beetje onnodig op en neer door Sequoia
Is het geen idee om de overnachting van dag 12 te verzetten naar Grant Grove aan de noordkant van Sequoia/Kings canyon ?
Je kunt dan op dag 12 van Groveland naar Grant Grove rijden en je hebt die dag (meer) tijd voor Kings Canyon.
De volgende dag doe je (indien nodig) de rest van Kings Canyon en daarna rij je over de Generals Hwy door Sequoia naar Three Rivers.
Je hebt dan het gehele park gezien zonder onnodig op en neer rijden.

Dag 14 t/m 17 De Californische kust.
Ventura is een heel leuk plaatsje. Ligt tegen het strand aan.
Heb er vorig jaar overnacht in een (toen) splinternieuw gerenoveerde Best Western Plus.
Dat hotel (we reisden zoals gewoonlijk op de bonnefooi) zag er van buiten uit als een sjofel "auto voor de deur motel"
Toen de receptionist ons een paar kamers liet zien waren we echter meteen verkocht.
Hotel ligt op loopafstand van strand en centrum Ventura.
Linkje naar dat hotel hieronder: (bekijk de foto's)
https://www.bestwestern.com/en_US/book/hotels-in-ventura/best-western-plus-inn-of-ventura/propertyCode.05360.html

Maar ............ Is Ventura wel de omweg waard ?
Want laten we eerlijk zijn, komend van Three Rivers en met San Simeon als volgend reisdoel is Ventura een flinke omweg.
Van Three Rivers rechtstreeks naar San Luis Obispo, Pismo Beach of Morro Bay is veel gerichter en je wint 1 dag.
Nadeel: Je mist Ventura en Santa Barbara .................... Dus kies maar ............ Moeilijk, moeilijk, moeilijk ...........

Kijk voor meer tips over de Californische kust de link hieronder:
------>  http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136274/#msg136274

#6 - 04-11-2018, 15:07 uur

jhbechthum

Wij deden een soortgelijke route op onze lange reis, zie https://zwerfuil.wordpress.com/2018/05/03/  en verder.
Dat is een uitgebreid verslag. Nu even vluchtig bekeken, maar ga het zeker uitgebreider lezen.
De voorpret lukt zeker!

Johan
#7 - 04-11-2018, 15:54 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

jhbechthum

Vanuit Moab komende richting Tuba City zijn er een aantal mooie stukjes natuurschoon die je niet vermeld hebt en die je gewoon met de auto kan doen en weinig tot geen wandeling behoeft.
Het schema zoals het nu is is in eerste instantie bedoeld om te zien of het een haalbare route is, en heb alleen de hoofdlijnen vermeld.

Dead horse point is bij Moab en is ook niet zo heel groot, maar heeft wel een mooi verhaal.
Dead horse point is genoteerd voor de dag in Moab.

Valley of the gods, soort monument valley, rijdt je gewoon doorheen.
Gooseneck state park, mooi om te zien, kost niet veel tijd.
Moki Dugway, mooie weg omhoog met uitzicht over Valley of the Gods.
Valley of the gods en Gooseneck state park was ik me niet zo van bewust.
Moki Dugway had ik wel gezien, maar ik verwachtte niet dat mijn vrouw dan in de auto zou willen blijven zitten (vooral vanwege het stuk met 'hich clearange').
Ik wil sowieso een SUV (b.v. Toyota RAV4) omdat ik dat prettig vindt rijden. Na overleg Moki Dugway toch toegevoegd.
Is het visitorcenter van Monument Valley de moeite om voor heen en weer te rijden? Scheelt weer wat tijd die we op de Moki Dugway nodig hebben.

Johan.
#8 - 04-11-2018, 15:57 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

jhbechthum

Tip: Probeer een beetje vooraan in het vliegtuig te zitten, scheelt wachttijd bij immigratie want er zijn maar een paar bemande loketten.
De APC kiosken op SLC werden, beide keren dat ik daar was, alleen gebruikt door US citizens.
Alle andere nationaliteiten werden naar de bemande loketten geleid.
Ik wil bij Delta Comfort+ boeken. Dat is wel zo prettig op de lange afstand, en dan zit je altijd voorin.
De overige tips over SLC zijn ook fijn om alvast te weten.
In 2013 zijn we vanaf SLC naar ATL gevlogen, en ik heb er inderdaad goede herinneringen aan.

Ik heb het stuk van SLC naar Moab ook gereden en ik zit wat aan te hikken tegen het feit dat jullie dat stuk meteen na aankomst willen gaan rijden.
4 uur rijden na een lange vlucht met 8 uur tijdverschil..... Ik zou het niet doen.
Ik had hierop wel een reactie van je verwacht. ;)
De eerste USA-reis was met mijn vrouw en 2 van de kinderen naar de Smokies. Op advies van het reisbureau overnacht in een hotel vlakbij ATL, en de andere dag de auto ophalen en op weg gaan.
Nadat we de koffers in het hotel gebracht hadden zijn we met de Marta naar de stad gegaan, wat gekeken, gegeten en weer terug met de Marta. Onderweg vielen er 2 in slaap en mijn oudste zoon en ikzelf hebben elkaar wakker moeten houden. De lampjes gingen stuk voor stuk uit.
Na het overlijden van mijn vrouw ben ik met de kinderen en aanhang terug geweest naar de Smokies. Op basis van de eerdere ervaring hebben we besloten om in 1 keer door te gaan naar de bestemming, en we waren geheel niet moe bij aankomst. We hadden zelfs zoiets van: 'moeten we al naar bed?'. Maar we hebben wel goed geslapen.
Tegenwoordig zoek ik een vlucht die vroeg in de middag aankomt en dan gaan we gelijk op reis naar een hotel op ongeveer 3 uur afstand.
Vandaar dus ook nu weer die keuze.
Maar aan de andere kant: het is nu bijna 4 uur bruto rijtijd...

Ik ga ook met de overige opmerkingen aan de slag en kom dan weer terug  :afro:

Johan.
#9 - 04-11-2018, 16:09 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Old Faithful

Een meer specifieke vraag betreft dag 10, van Stovepipe Wells (Death Valley) naar Groveland (Yosemite). Dat is best wel een langere dag, en hebben we dan voldoende tijd om te genieten van de uitzichten aan de Tioga Pass? Ik denk er over om een overnachting toe te voegen in Lee Vining, CA.
Andere mogelijkheid is om de overnachting in Stovepipe Wells te verplaatsen naar Bishop, CA, maar blijft er dan voldoende tijd over voor Death Valley...
Van SPW naar Groveland is naar mijn mening te ver voor één dag.  Het is ruim 500km, reken op minstens 6 à 7 uur rijtijd.  Dat betekent heel weinig tijd voor de Tioga Road en geen tijd voor zaken als Mono Lake en Bodie. Een extra overnachting in (de buurt van) Lee Vining is aan te bevelen.
Een overnachting in Bishop kan. Vanwege de hitte zul je je in Death Valley sowieso beperken tot enkele uitzichtpunten. Het heeft wel een groot nadeel. Door in Bishop te overnachten mis je het mooiste licht en de koelste uren in de ochtend en avond in Death Valley. Je rijdt 's morgens immers enkele uren voordat je in Death Valley bent en 's avonds nog enkele uren naar Bishop.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#10 - 05-11-2018, 12:11 uur
Groet,

Old Faithful

jhbechthum

Het rentalcarcenter op SLC zit tegenover de terminal. Geen shuttlebus dus.
Je loopt bij de terminal naar buiten, steekt de weg over en je bent bij de garage waar de verhuurders zitten.
De laatste keer SLC was toen we in 2013 van Yellowstone (en omgeving) kwamen. Je zou kunnen zeggen dat we nu die reis vervolgen.

Ik heb het stuk van SLC naar Moab ook gereden en ik zit wat aan te hikken tegen het feit dat jullie dat stuk meteen na aankomst willen gaan rijden.
4 uur rijden na een lange vlucht met 8 uur tijdverschil..... Ik zou het niet doen.
Al uitleg op gegeven.
Ik heb eens terug gekeken naar vorige reisschema’s, en dat was duidelijk korter dan 4 uur rijden.
Na overleg hier toch besloten om in Salt Lake City te blijven.
Er is van alles te doen, en zijn we moe dan kunnen we gaan slapen.

Bovendien zou je Canyonlands ook per Jeep kunnen verkennen. Mooi stukje 4WD rijden !!
Je begint met een rit langs de Colorado River langs de Potash fabriek (wegnrs. 279 en 142)
Dan wordt de weg (nou ja, "weg" ) onverhard en hobbel je over de rotsen verder naar Canyonlands.
Ik had hier al wat stukjes bekeken. Is wel avontuurlijk, al is het met de auto.
Ik denk alleen niet dat ik mijn vrouw meekrijg; bij het zien van de Moki Dugway kreeg ik al de vraag of er toch geen tegenliggers komen. Als ik de Shafer Trail ‘erdoor druk’ dan wordt het vast geen gezellige dagtrip. Daarnaast is het met een standaard SUV (=2D?) wellicht niet verstandig. Nog los van het verbod om onverhard te gaan (waar ik me niet altijd wat van aantrek).

Goed plan om die Delicate Arch vroeg in de ochtend te bezoeken en zo niet alleen de hitte, maar ook de drukte te ontlopen.
Op de heenweg loop je over een rotsplateau omhoog, dan nog een relatief vlak stukje en tot slot een korte richel.
En dan sta je ineens plotseling en zonder dat je het zag aankomen bij Delicate Arch.
Om je een idee te geven: Ik ben van jouw leeftijd en deed over de heenweg 3 kwartier.
De terugweg is gemakkelijker want dan loop je naar beneden en dat duurde ½ uur
Het advies om die vroeg in de morgen te wandelen had ik al gelezen (onderweg geen schaduw). En we zijn toch vroeg wakker, dus dat komt goed uit.
Mooie beschrijving.

Dag 4. Voor deze dag heeft Christian al veel genoemd.
Dead horse point is genoteerd voor de dag in Moab.
Valley of the gods en Goosenecks state park was ik me niet zo van bewust.
Moki Dugway had ik wel gezien, maar ik verwachtte niet dat mijn vrouw dan in de auto zou willen blijven zitten (vooral vanwege het stuk met 'hich clearange'). Maar de omweg gaan we toch maken.

Dit is het bekende "Forrest Gump Point" waar je dat beroemde uitzicht hebt op Monument Valley
Had ik al opgenomen in mijn waypoints van Roadtripper en Google maps.

Dag 5 en 6. Heb je die extra dag bij Grand Canyon echt nodig ?
Dit was dus wel een te ruime planning.
Ga ik aanpassen in de planning.

Dag 7. Ik neem aan dat je via de Sitgreaves Pass en Oatman wil rijden ? Mooie rit en Oatman is ook leuk.
Needles als overnachtingsplaats vind ik minder geslaagd.
Needles is een stoffig snelwegdorpje waar niks te beleven is. Ik denk dat ik voor Bullhead of Laughlin zou kiezen.
We rijden slechts een klein deel van Route 66 (de hele Route 66 is een vakantie op zich) maar ik wil dan wel volledig het deel rijden waar we komen, dus tot waar de Oatman Highway weer bij de I40 komt.
En dan is Needle het eerste plaatsje met hotels van bekende ketens. Vandaar die keuze.
Maar Bullhead en Laughlin liggen net zo goed op de route, en zelfs wat gunstiger: als we het rijden zat zijn kunnen we hoeks-op via Mesquite Creek.

Dag 9. Hier is al een heel topic over dus ook hier geen aanvullingen.
De overnachting in Death Valley laat ik toch staan. Zoals Old Faitfull ook schrijft: “Door in Bishop te overnachten mis je het mooiste licht en de koelste uren in de ochtend en avond in Death Valley.”
Over de intense donkerte en daardoor de heldere sterrenhemel had ik al gelezen. Ik ben geen sterrenfreak (ik herken geen enkele beer of pan of weg, ook niet met een voorbeeld erbij), maar het lijkt me toch een aparte ervaring.

Dag 10. je schrijft zelf al dat dit een lange reisdag gaat worden met (te) weinig tijd voor de Tioga Road.
De oplossingen die je aandraagt zijn beide mogelijk.
Zoals velen aangeven is mijn twijfel terecht: De Tioga Pass komt er te karig vanaf. Dat wordt te veel op de klok kijken om op een redelijke tijd op bestemming te zijn.
Ik ga een extra stop inlassen in Lee Vinning. Iemand ervaring met Lake View Lodge?

Dag 12 en 13. Met die 2 overnachtingen in Three Rivers rij je wel een beetje onnodig op en neer door Sequoia
Is het geen idee om de overnachting van dag 12 te verzetten naar Grant Grove aan de noordkant van Sequoia/Kings canyon ?
Je kunt dan op dag 12 van Groveland naar Grant Grove rijden en je hebt die dag (meer) tijd voor Kings Canyon.
De volgende dag doe je (indien nodig) de rest van Kings Canyon en daarna rij je over de Generals Hwy door Sequoia naar Three Rivers.
Je hebt dan het gehele park gezien zonder onnodig op en neer rijden.
Je hebt gelijk, maar het is die spagaat: proberen om zo mogelijk meerdere nachten in 1 hotel te blijven.
Wellicht is Grand Grove Village een betere uitvalsbasis voor deze dagen.

Dag 14 t/m 17 De Californische kust.
Ventura is een heel leuk plaatsje. Ligt tegen het strand aan.
Heb er vorig jaar overnacht in een (toen) splinternieuw gerenoveerde Best Western Plus.
Dat hotel (we reisden zoals gewoonlijk op de bonnefooi) zag er van buiten uit als een sjofel "auto voor de deur motel"
Toen de receptionist ons een paar kamers liet zien waren we echter meteen verkocht.
Hotel ligt op loopafstand van strand en centrum Ventura.
Ik had de Best Western gezien, maar kon (en kan) nog niet boeken (lees: de prijs opvragen). Ik heb nu Motel6 gekozen, maar als de prijs goed is toch de Best Western nemen. Ziet er goed uit.

Maar ............ Is Ventura wel de omweg waard ?
Want laten we eerlijk zijn, komend van Three Rivers en met San Simeon als volgend reisdoel is Ventura een flinke omweg.
Met de kustroute is het net als met Route 66: een zo groot mogelijk deel ervan rijden. San Simeon is dus niet het volgend reisdoel, maar het doel is om zo zuidelijk mogelijk de kustroute starten.

Kijk voor meer tips over de Californische kust de link hieronder:
------> http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136274/#msg136274
Ik had een deel van de route al zelf samengesteld (uiteraard met in gedachten wat ik op het forum lees) en kwam tot de conclusie dat een deel overeenkomt met dat topic.
Ik heb dan ook op diverse punten die informatie gebruikt. Bijvoorbeeld de keuze voor Arches en Canyonlands elk een dag komt daarvandaan, wat te doen/zien in Death Valley enzovoort.

Ik ben weer benieuwd :afro:

Johan
#11 - 06-11-2018, 19:16 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Cees A

Salt Lake City:
Ik weet zeker dat je geen spijt krijgt van je beslissing om, na aankomst in SLC, de rest van de dag in die plaats te besteden.
Salt Lake City is helaas bij velen een beetje onderschatte en ondergewaardeerde stad. Naar mijn mening geheel onterecht.
Wij hebben al een paar keer, aan het einde van trips die in Salt Lake City eindigden, een aantal dagen in die stad doorgebracht.

Canyonlands:
ALS je Lucienne toch zover krijgt om "binnendoor" via de Shafer trail naar Canyonlands te rijden, doe dat dan aub met een geschikte auto.
Huur in Moab een ECHTE 4X4 Jeep. Gebruik bij voorkeur niet je eigen huurauto.
Ik lees ook wel eens die verhalen dat men (een deel) van die route met de eigen huurauto heeft gereden.
En we weten allebei dat het weer (regen) veel invloed heeft op de toestand van die trail.
Hoe het weer was voordat ik die route reed weet ik  niet, maar ik was onderweg blij dat ik een echte Jeep had.

De Shafer Trail ziet er eng en gevaarlijk uit, maar het wegdek van die trail valt, zeker als er pas onderhoud is gepleegd en het weer de afgelopen dagen meezat, best mee.
De Shafer trail is echter maar een deel van het off road parcours dat je gaat rijden.
Bij Gemini Bridges zit bv een vrij steil stukje waar men, zoals je ook wel eens bij hiking trails ziet, een soort van traptreden in de rotsen had uitgehakt.
Daar klom die Jeep (lage gearing en 4X4 ingeschakeld) zonder moeite tegen omhoog.
Ik wens iedereen die dat met een gemiddelde huur-suv wil doen veel succes ..........

Nadeel van zo'n 4X4 Jeep is dat het huren van zo'n ding je een rib uit je lijf kost.
Wij betaalden (een paar jaar geleden) incl. verzekeringen iets van 200 $ ........ Voor 1 dag ............. Slik .........
Aan de andere kant, er zijn genoeg mensen die datzelfde betalen voor een dagje Disney.   Off-road rijden is m.i. dan toch veel leuker.
We huurden bij: ----> https://canyonlandsjeep.com/?utm_source=google&utm_medium=local&utm_campaign=gmb
Bij dat bedrijf kon je de auto de avond van tevoren al ophalen zodat je 's morgens vroeg kon vertrekken.

Moki Dugway:
Als Lucienne de Shafer Trail en de rest van die off-road trip naar Canyonlands heeft doorstaan is de Moki Dugway "a piece of cake"
Vergeleken met de Shafer trail is de Moki Dugway een "snelweg".   Bovendien wordt het wegdek er goed onderhouden.
Ik heb 'm zelf al diverse keren met een gewone sedan gereden.

Death Valley:
Je vertelde al eerder dat je voor Stovepipe Wells koos omdat je het overnachten in Death Valley wilde ervaren.
Een begrijpelijke wens die ieder forumlid respecteert en waarvoor je verder ook geen andere redenen hoeft aan te voeren.
Die beroemde sterrenhemel houdt overigens niet op bij de grens van Death Valley national park .....   innocent   :angel:

Ventura:
Hier geldt hetzelfde als bij Death Valley.
Jullie wens om zoveel mogelijk van Hwy 1 te rijden gaat voor alle andere argumenten.
En zoals ik al schreef, Ventura is gewoon een leuk plaatsje. Niks mis mee om daar voor een beetje om te rijden.

Samengevat:
Welke keuzes je ook maakt, in die regio kun je eigenlijk geen verkeerde keus maken. Alles is mooi daar.
Wel of geen 4X4 in Moab, wel of geen Moki Dugway enz. zijn in dat totale plaatje dan ook maar details.
Jullie gaan gewoon een heel mooie trip maken.............
#12 - 06-11-2018, 21:47 uur
« Laatst bewerkt op: 07-11-2018, 08:55 uur door Cees A »

jhbechthum

ALS je Lucienne toch zover krijgt om "binnendoor" via de Shafer trail naar Canyonlands te rijden, doe dat dan aub met een geschikte auto.
Ik denk niet dat ik Lucienne zover krijg, maar het duurt nog even voor het zover is... ;)

Nadeel van zo'n 4X4 Jeep is dat het huren van zo'n ding je een rib uit je lijf kost.
Wij betaalden (een paar jaar geleden) incl. verzekeringen iets van 200 $ ........ Voor 1 dag ............. Slik .........
De prijs voor zo'n 4X4 Jeep in juli is $230. Als je rekent dat je die iets meer dan 9 uur gebruik komt dat op $25 per uur.
Reken dat eens uit voor een helikoptervlucht voor 2 personen bij de Grand Canyon...  :coolman:

Welke keuzes je ook maakt, in die regio kun je eigenlijk geen verkeerde keus maken. Alles is mooi daar.
Wel of geen 4X4 in Moab, wel of geen Moki Dugway enz. zijn in dat totale plaatje dan ook maar details.
Jullie gaan gewoon een heel mooie trip maken.............

Veel informatie komt van het forum, het gehele internet en eigen ervaring.
We gaan zeker genieten. :afro:

Bedankt voor de tips.

Johan.
#13 - 07-11-2018, 20:33 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Ben2USA

Nog meer voorpret vwb de kustweg: zie https://zwerfuil.wordpress.com/2018/03/24/ e.v. (of eerder )
Have Fun!
#14 - 08-11-2018, 13:16 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

jhbechthum

Nog een aanvullende vraag over autohuur.

Vorige week lag de huurprijs voor een Intermediate SUV bij Hertz nog net onder de $1300.
Nu is dat ruim $2300. De prijs(stijging) bij Alamo is vrijdel identiek.
Dat is toch een flinke extra aanslag op het budget >:(

Na verder zoeken kwam ik Economy Car Rentals tegen, wat me een tussenpersoon lijkt.
Ik heb een quote aangevraagd: booking.economycarrentals.com en kom dan wel wat hoger uit, maar niet zo extreem: $1386 (inclusief banden, ruit en bodemschade!).

Mijn vraag is dus of iemand ervaring heeft met www.economycarrentals.com?
Reviews zijn overwegend positief, maar de negatieve zijn wel dusdanig dat ik toch voorzichtig ben: https://nl.trustpilot.com/review/www.economycarrentals.com.

Belangrijk is uiteraard of alle verzekeringen voor ons als Europeaan geregeld zijn, en of er ergens verborgen kosten zijn (daar over in de negatieve reviews).

Edit: Ondertussen verder gekeken en voorlopig gereserveerd bij Avis (www.avis-flyingblue.com): Ford Escape voor € 732,93  :afro:.

Vanwege het toch wel grote prijsverschil vraag ik me af of alle nodige verzekeringen inclusief zijn.
Wat vermeld wordt is: LDW (gedeeltelijke schade- en diefstaldekking) en ALI (aanvullende aansprakelijkheidsverzekering met een dekkingsbedrag van USD 1 miljoen).
Verder: Iemand ervaring met Avis?


Johan.

#15 - 14-11-2018, 19:58 uur
« Laatst bewerkt op: Gisteren om 18:55 door jhbechthum »
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15