Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Chicago

Discussie gestart

TeunD

Hallo allemaal,

Allereerst: een deel van mijn vraag is redelijk overlappend met een voorgaand topic. Herhaling hoeft ook niet. Echter zijn er ook wat verschillen.

Begin december zal ik een aantal dagen naar Chicago toe vliegen. De standaard vraag is natuurlijk: wat raden jullie aan? Een aantal dingen zijn al in een ander topic genoemd. Echter zijn wij een stel studenten. Dat verandert de zaak een beetje. In Seattle ben ik teleurgesteld door het nachtleven. Moeilijk om een gezellige pub te vinden (sowieso lastig in de VS) of een club of cocktailbar. Hebben jullie hier nog tips over? En echte highlights?

De keuze voor een city trip naar Chicago is gemaakt omdat het relatief goedkoop vliegen is vanaf Spokane naar Chicago (en ik de meeste steden naar het zuiden toe al bezocht heb). Mochten jullie nog andere stedentrips aanraden, hoor ik het ook graag.

Groetjes,
Teun
#1 - 16-10-2015, 08:22 uur

Wop

Ik ben een aantal dagen in Chicago geweest, met kids, dus weinig van het nachtleven gezien..  Maar pak, indien mogelijk, een NBA wedstrijd mee bij de CHicago Bulls.  Een super ervaring!
#2 - 17-10-2015, 12:17 uur

Pieter79

Heb een aantal nachten in Chicago business district doorgebracht voor werk, maar niet naar bars of wat dan ook geweest. Lijkt me dat er genoeg te doen is, als je het niet in Chicago kunt vinden dan weet ik niet waar het wel te vinden is.

Ik moet wel bekennen dat ik niet meer in het nachtleven geïnteresseerd ben, dus waar ik ook naar toe ga zal alleen maar restaurants zijn.

Gr. Pieter
#3 - 18-10-2015, 01:51 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

MiamiHeat

Hoi Teun,

ik weet niet precies wat voor een nachtleven je zoekt. In Seattle hebben wij ons prima vermaakt met wat muziek optredens in een aantal lokale uitgaansgelegenheden.

Wellicht dat je voor Chicago hier wat kan vinden:

http://www.choosechicago.com/things-to-do/nightlife/

http://www.timeout.com/chicago/clubs/top-10-dance-clubs

http://www.tripadvisor.nl/Attractions-g35805-Activities-c20-Chicago_Illinois.html

Wij zijn tijdens ons bezoek aan Chicago naar Blue Chicago en The House of Blues Chicago geweest.

#4 - 18-10-2015, 16:08 uur

TeunD

Dank voor jullie berichten. Ik heb de links bekeken en hier en daar wat dingen opgeschreven. We zijn een stel studenten,dus alles is leuk. Van cocktailbar tot club.

We hebben een ruime 4 dagen in Chicago. Ik kan me haast niet voorstellen dat we 4 dagen door het centrum gaan slenteren. In Seattle zijn we naar de Boeing fabrieken geweest. Zijn er in Chicago ook bezienswaardigheden waar men misschien niet gelijk aan denkt? Alles is welkom!
#5 - 19-10-2015, 09:30 uur

Bakvet

En dan nu de uitslagen van het Memorial day Holiday Weekend in Chicago.  69 mensen werden geraakt door niet-politiekogels, waaraan er zes overleden. De meeste keren werd er geschoten in het Harrison District, een voorstad ten westen van het centrum. 27 mensen raakten hier gewond of overleden. Vergeleken met vorig jaar vielen er in Chicago zes minder dodelijke slachtoffers, al raakten er meer mensen gewond.

Tot zover de uitslagen van dit Memorial day weekend, u aangeboden door de supporters van het Second Amendment.
#6 - 01-06-2016, 21:05 uur

Pieter79

Downtown Chicago valt wel mee, en vrijwel altijd gang gerelateerd. Dit is geen garantie voor de toekomst, maar dit kaartje kan helpen om te zien waar je naar toe wil, en waar je zeker geen autopech of verkeerde afslag wil nemen:
http://crime.chicagotribune.com/chicago/homicides

Nog een tip; zorg dat je met een groep bent als je naar huis loopt, of neem een taxi terug naar het hotel. Ga niet 's avonds alleen buiten het hotel de straat op; ik ben ooit in Atlantic City bijna overvallen toen ik daar een paar dollar in een drankautomaat gooide. Die stond 10m van de deur af.

Gr. Pieter
#7 - 01-06-2016, 21:35 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Bakvet

Downtown Chicago valt wel mee, en vrijwel altijd gang gerelateerd. Dit is geen garantie voor de toekomst, maar dit kaartje kan helpen om te zien waar je naar toe wil, en waar je zeker geen autopech of verkeerde afslag wil nemen.

:)
#8 - 01-06-2016, 22:23 uur

Pieter79

Citaat
Downtown Chicago valt wel mee, en vrijwel altijd gang gerelateerd.

 ;) Had iets moeten zijn van: "...en vaak zijn moorden (drugs) of gang gerelateerd." --> M.a.w. je hoeft je niet te druk te maken. Ook kun je maar beter meewerken en ze geven wat ze willen mocht je overvallen worden.
#9 - 01-06-2016, 23:06 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15