Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Chicago

Discussie gestart

sofa

Hoi,

Over een paar weken ga ik naar het bluesfestival in Chicago en knoop er nog een paar dagen aan vast. Ik loop met een hoop foto-spullen rond en ik vroeg me af of dat kan in Chicago. Ik lees overal dat de stad redelijk veilig is (behalve het zuiden) maar ben toch  nieuwsgierig naar jullie ervaringen. Ik zal de spullen niet in een fototas doen maar in een rugzak die er niet als een fototas uitziet. Maar ik zal toch veel met de camera over m'n schouder lopen om foto's te maken van het festival maar ook van de stad. Moet ik investeren in een speciale riem die je niet kunt doorsnijden of andere maatregelen om te voorkomen dat iemand m'n camera weggraait  of hoeft dat niet echt in Chicago en is Chicago te vergelijken met elke andere stad in Europa of Amerika? Bedankt.

Willem
#1 - 13-05-2009, 20:29 uur
Willem
_________________________________________
http://www.flickr.com/photos/willem_schwertmann

Ruud2004

Ik ben meerdere malen in Chicago geweest en heb mij er nooit onveilig gevoeld. In het centrum staat op iedere hoek wel een agent. Het zuiden (richting Gary) straalt wel de nodige onveiligheid uit en had ik niet de behoefte om te stoppen en eens wat foto's te maken. Tot aan ChinaTown (omgeving 25th street) vond ik het allemaal wel gaan. Gewoon je gezonde verstand gebruiken !

Waarom zou je trouwens zo'n speciale riem aan je camera doen. Ik ben niet bang uitgevallen, maar voor een mes (of erger) heb ik respect. Dan maar een nieuwe camera. Ik heb geen dure camera (gewoon een kleine digitale camera) die ik zo in mijn zak kan steken. Heb jij wel een duurdere/grotere, doe er dan op z'n minst een plastic tas omheen zodat ie wat uit het zicht is. Probeer er niet uit te zien als de gemiddelde Japanner (Seiko om de pols, Nikon op z'n buik)
#2 - 17-05-2009, 12:40 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

sofa

Ik ben meerdere malen in Chicago geweest en heb mij er nooit onveilig gevoeld. In het centrum staat op iedere hoek wel een agent. Het zuiden (richting Gary) straalt wel de nodige onveiligheid uit en had ik niet de behoefte om te stoppen en eens wat foto's te maken. Tot aan ChinaTown (omgeving 25th street) vond ik het allemaal wel gaan. Gewoon je gezonde verstand gebruiken !

Waarom zou je trouwens zo'n speciale riem aan je camera doen. Ik ben niet bang uitgevallen, maar voor een mes (of erger) heb ik respect. Dan maar een nieuwe camera. Ik heb geen dure camera (gewoon een kleine digitale camera) die ik zo in mijn zak kan steken. Heb jij wel een duurdere/grotere, doe er dan op z'n minst een plastic tas omheen zodat ie wat uit het zicht is. Probeer er niet uit te zien als de gemiddelde Japanner (Seiko om de pols, Nikon op z'n buik)

Er zijn speciale riemen te koop, handig voor in een aanatal landen rondom de Middellandse zee waar ze blijkbaar nog wel eens willen proberen de riem van je camera door te snijden. Maar ze hebben in Chicago vast geen brommertjes..
Heb een Nikon dus ontkom er niet aan af en toe met een Nikon om m'n nek te lopen maar berg 'm op in een onopvallende rugzak. Had inmiddels wel al links en rechts gelezen dat Chicago veilig is, muv het zuiden dan.
#3 - 17-05-2009, 13:53 uur
Willem
_________________________________________
http://www.flickr.com/photos/willem_schwertmann

Ruud2004

Chicago is "veilig", maar ook ontzettend leuk ! Geweldige stad om te shoppen, dingen te bekijken, lekker uit eten te gaan en wat te drinken in een leuke bar. In juli zal ik er zeker weer een lange dag doorbrengen.

Veel plezier daar Willem.

Ps. Dat met die brommertjes noemen ze de "Italiaanse"methode, nu ook wel de "Marrokkanse" methode genoemd.
#4 - 17-05-2009, 17:32 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15