Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wie helpt mee?

Discussie gestart

usa4all

Voor een nieuw artikel op de website zijn wij op zoek naar het volgende:

Tips en aanwijzingen voor mensen die voor het eerst naar Amerika op reis gaan. Waar moeten deze op letten wat is handig en wat mag je niet missen?
Is vroegboeken slim, wat voor auto type, hotels van te voren boeken of juist niet? Voorbereiding, planning etc etc.

Reageren kan in dit topic.
#1 - 08-11-2012, 08:15 uur
USA4ALL brengt Amerika dichterbij Nederland!

Word lid van USA4ALL op Facebook!

Dirc

Zelf of reisbureau?
Wanneer je voor het eerst een reis naar Amerika gaat maken zijn er globaal 2 opties:
1.) Naar een reisbureau gaan en een reis afnemen
2.) Zelf informatie inwinnen en de reis plannen

Ik, en de meeste mensen van dit forum, geven de voorkeur aan het zelf plannen en boeken van de reis. Hier hangen nogal wat voordelen aan:
-Je bepaald zelf de route
-Je kiest zelf per dag hoelang je wilt reizen
-Je kiest zelf je vervoersmiddel
-Je bepaalt zelf in welke hotels je overnacht
-Tijdens het zoeken naar informatie en het lezen over je reis doe je meer kennis op dan in een reisgids staat
-Je bent niet afhankelijk van een grote groep en strakke planning
-En natuurlijk de voorpret!!!

Onderstaande zal dan ook gaan over het zelf boeken van een reis.

Waar moet ik beginnen?
Er zijn een aantal dingen die je wilt weten als je zelf een reis gaat plannen.
-Hoelang gaat de reis duren
-Wat is het budget
-Welke afstand willen we per dag maximaal afleggen of welke tijd willen we besteden aan reizen per dag
-Welke highlights willen we zeker zien
-Welke beperkingen zijn er (wat wil je niet zien, wil/kun je niet wandelen etc.)
-Wat voor type reis wil je plannen (natuur / stad / combinatie / wandelingen / excursies etc.)

Zodra dit bekend is, is het handig om in reisgidsen, internet, fora te zoeken naar informatie over de plekken die je in ieder geval wilt bezoeken. Op basis hiervan kun je ook direct bepalen hoe lang je nodig hebt voor bijvoorbeeld een stad of nationaal park.

Opstellen van de route
Zodra je bovenstaande uitgezocht hebt, weet je waarschijnlijk al een stuk meer over je reis en hoe je deze voor ogen hebt. Het is nu handig om deze reis per dag uit te schrijven zodat je ziet of het ook haalbaar is. Wat, ook voor andere mensen, handig is, is een volgende manier van noteren:

Dag 1 (1 juni 2013): Amsterdam - San Francisco
Dag 2 (2 juni 2013): San Francisco
Dag 3 (3 juni 2013): ???
Dag 4 (4 juni 2013): San Francisco - Oakhurst (331 km)

De route, of delen ervan kun je dan in een routeplanner uitzetten en bekijken. Je ziet ook direct of de reisafstand en reistijd past binnen wat je van plan was.
Nu is het wel zo dat je een reis gaat maken door een land dat groter is dan Europa, dus reisafstanden zullen ook groter zijn.

Zodra je een deel van je route compleet hebt, heb je direct een mooi overzicht om feedback te vragen aan andere mensen, zoals Amerika kenners op het USA4ALL forum.

Boeken en reserveren
Bij het plannen van de reis is het belangrijk om te weten dat het verstandig is om nationale parken zoals Yellowstone of Yosemite altijd vooraf te boeken. Deze zitten vrij snel vol. Daarnaast moet je er zelfs rekening mee houden dat het niet vreemd is dat je zo'n park al ruim van te voren (soms 1 jaar) vast legt.

De andere overnachtingen kun je op 2 manieren regelen. Ieder met voor en nadelen:
1.) Ter plaatse boeken;
Dit heeft als voordeel dat je ziet wat je boekt, de locatie kent, eventueel tussendoor je reis bij kunt stellen.

2.) Alles vooraf boeken;
Dit heeft als voordeel dat je tijdens je reis nooit hoeft te denken aan het zoeken naar een overnachtingsplaats.

Voor tickets en huurauto's is het slim om de diverse aanbieders in de gaten te houden. Op het forum komen deze regelmatig voorbij. Meestal zijn prijzen gunstig bij vroeg of laat boekingen, maar er zijn ook voldoende organisaties die bepaalde actieweken hebben waarmee je veel geld kunt besparen.
Ook is het handig om dit bij je route mee te nemen. Reis je bijvoorbeeld tussen 2 verschillende staten, dan kunnen er bijkomende kosten zijn voor je huurauto, welke je bij een round-trip niet hebt.

Hoe houdt ik alles bij?
Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen manier van het bijhouden.
Ik vind het zelf makkelijk om alle overnachtingen in 1 map te hebben (op papier of op de PC). Zodra ik vertrek neem ik deze mee en heb ik mooi iedere dag mijn reservering bij de hand.

Ook zorg ik altijd voor een document van dag tot dag. Hier staat dan in waar ik vertrek en welke route ik neem naam de bestemming. In dit document plaats ik tips, opmerkingen, bezienswaardigheden op de route en dergelijke. Tijdens mijn reis kan ik dan kijken waar we op dat moment zin in hebben.

Ten slotte gebruik ik zelf altijd een Excel bestand met alle kosten onder elkaar (overnachtingen, huurauto, ticket, benzine). In 1 kolom zet ik de richtprijzen en de andere de werkelijke zodra iets geboekt is. Op die manier kan ik mooi zien of ik ongeveer binnen budget zit.

Voorpret!!!
Bovenstaande is natuurlijk een mogelijke manier van plannen die bij veel mensen werkt.
Wat het belangrijkste is tijdens je voorbereiding, welke manier je ook kiest, is dat je er plezier in hebt!

Leer van de ervaring van anderen en geef feedback zodat anderen weer van jou kunnen leren!
#2 - 08-11-2012, 10:38 uur

Old Faithful

Is vroegboeken slim,
Op tijd boeken heeft een aantal voordelen en is soms zelfs noodzakelijk.
* Bij het kiezen van een vlucht is het gunstig als je de prijzen een tijdje kunt volgen, om toe te slaan op het moment dat een gunstige prijs voorbij komt.
* Bij het boeken van auto of camper kun je gebruik maken van vroegboekkortingen.
* Accommodaties in Nationale Parken raken zeer snel vol, vaak zelfs al een jaar voor vertrek. Meestal kun je kosteloos annuleren.

wat voor auto type,
De keuze voor auto of camper is heel persoonlijk en zal o.a. afhangen van interesses, samenstelling reisgezelschap en budget. Idem voor de grootte van het gekozen voertuig. Een reisgezelschap van twee volwassenen kiest vaak voor een midsize-suv. Bij het huren van een auto voor meer dan twee personen is het belangrijk niet alleen te kijken naar het aantal zitplaatsen, maar vooral ook naar de bagageruimte. Vaak passen vier personen wel in de auto, maar vier (harde) koffers en vier trolleys niet. Houd daarbij ook rekening met een eventuele koelbox. Let op dat alle benodigde verzekeringen bij de huur inbegrepen zijn. Dat is het geval als je bij bekende tussenpersonen als usareisen. de (drive-usa.de), eautohuur.nl of Hertz via de A.N.W.B. boekt.

hotels van te voren boeken of juist niet?
Soms ontkom je daar niet aan, m.n. als je in Nationale Parken wilt overnachten. Dat geldt ook voor campings. Het verdient ook aanbeveling hotels of campings te reserveren voor bepaalde weekeinden zoals Memorial Day en Labor Day.
Het kan ook zijn dat er al zo veel overnachtingen geboekt zijn, eerste en laatste overnachting plus overnachtingen in de Nationale Parken, dat de route min of meer vast staat. In dat geval kun je er voor kiezen alle hotels of campings voor vertrek te reserveren. In veel gevallen kun je tot kort voor de dag van aankomst kosteloos annuleren.
Er zijn ook mensen die helemaal niets reserveren en tegen de avond op zoek gaan naar een hotel of camping. Sommige hotels bieden een speciale prijs als je een kortingscoupon overlegt. Deze coupons vind je o.a bij tankstations, restaurants en op internet.
Een andere optie is om een telefoon, tablet, netbook of laptop met WiFi mee te nemen. Je kunt dan 's avonds een reservering voor de volgende dag maken.

Voorbereiding, planning etc etc.
Je zult moeten beslissen hoe lang je wilt gaan, waar je heen wilt, welke attracties je wilt bezoeken en wat je daar wilt doen. Daarbij is het internet, en met name dit forum, een bijna onuitputtelijke bron van informatie. Het loont ook zeer de moeite om reisverslagen van andere forumleden te lezen. Handige sites zijn o.a. http://www.verenigdestaten.info/ , http://www.nps.gov/index.htm en http://www.ontdek-amerika.nl/.
Vervolgens schrijf je een route van dag tot dag uit met overnachtingsplaatsen, afstanden, rijtijden en wat je die dag denkt te gaan doen. Zo zie je wat wel en wat niet haalbaar is. Als je die route daarna hier op het forum post, krijg je ongetwijfeld een heleboel adviezen van ervaren reizigers.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#3 - 08-11-2012, 13:39 uur
« Laatst bewerkt op: 08-11-2012, 13:46 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

usa4all

Wow, super die uitgebreide reacties. Keep them coming!  Uiteraard gaf ik een voorzetje, maar alle andere tips zijn ook welkom!
#4 - 08-11-2012, 15:20 uur
USA4ALL brengt Amerika dichterbij Nederland!

Word lid van USA4ALL op Facebook!

Hans B

Belangrijk vind ik dat mensen goed nadenken over de reis en de tijd.
Wat ik veel tegen kom is dat men veel te veel wil zien in veel te weinig tijd.
Begrijplijk maar vaak niet de juiste weg.
#5 - 08-11-2012, 16:36 uur
« Laatst bewerkt op: 08-11-2012, 19:35 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

TondeG

* Accommodaties in Nationale Parken raken zeer snel vol, vaak zelfs al een jaar voor vertrek. Meestal kun je kosteloos annuleren.

Even nog benadrukken. Ik denk dat veel forumleden het gemak hiervan onderschatten, zodra de belangrijkste parken bekend zijn "boeken"voor ze vol zitten. Annuleren kan altijd!

Schoeisel:
In de parken heb ik ervaren dat hoge bergschoenen heel fijn zijn. Vooral bij lange wandelingen in gebieden waar gedaald en gestegen wordt met steen en keien. Enkels en blessures blijven bespaard of je moet vallen tijdens de Panorama Trail, camera en lens kapot   :(


#6 - 08-11-2012, 18:50 uur

usa4all

Ik heb (eindelijk) een pagina in elkaar gezet naar aanleiding van jullie tips en suggeties..

http://www.verenigdestaten.info/amerika-reizen-uw-reis-naar-amerika-boeken-informatie/

Mochten er onvolkomenheden inzitten of aanvullingen nodig zijn dan horen wij dat graag!
#7 - 10-01-2013, 21:19 uur
USA4ALL brengt Amerika dichterbij Nederland!

Word lid van USA4ALL op Facebook!

Dirc

Nice overzicht!
#8 - 10-01-2013, 22:06 uur

TondeG

Erg duidelijk, eerste positieve reactie  van kennis gehad.
#9 - 10-01-2013, 22:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15