Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

14 dagen Noord-Oosten

Discussie gestart

forzafcb1990

Goeiedag allemaal,
ik ben Matthias, 20 jaar oud uit Brugge (België), en ik en een paar vrienden lopen al een tijdje rond met het idee om naar Amerika te reizen, alleen kwam het er nog niet van...
Nu heb ik het eens in handen genomen, sinds ik 2 jaar geleden 5 dagen naar NYC ben gegaan weet ik wat het is en ik kan niet wachten om terug te keren...

Nu zouden wij in juli iets van 2 weken willen rondgaan in het noordoosten van de US. Het is ons voornamelijk te doen om de steden: NYC, Boston, Washington DC, Philadelphia, Baltimore.

Het probleem is dat het allemaal nogal abstract is op dit moment… We weten wel ongeveer wat we willen (die steden in zo'n 14 dagen dus) maar het praktische kan nog wat hulp gebruiken. Als jullie me zouden kunnen vooruithelpen zou ik het enorm op prijs stellen:

- Ten eerste: is het handig een auto te huren als je die in de steden zelf niet zult gebruiken: enkel om tussen de steden te rijden dus? En waar moet ik kijken om een auto te huren? Bij welke maatschappij? En is het handig om een auto te huren in pakweg boston en hem te 'droppen' in NYC?

- Ten tweede: is het openbaar vervoer (de trien) goedkoper dan een auto? En kun je die tickets gemakkelijk online bestellen of doe je dit beter ter plaatse? (is het ene duurder dan het andere?)

- Ten derde: Kan iemand mij vertellen of dit een realistische planning is: 5d NYC, 3d Washington, 2d Boston, 2d Philadelphia en eventueel nog Baltimore?

 - Ten vierde: wat is de goedkoopste vliegmaatschappij om naar de US te vliegen (liefst vanuit Brussel)?

Ik weet dat dit veel ineens is, maar alle tips zijn welkom..

Bij voorbaat bedankt !!!
#1 - 10-10-2010, 00:00 uur


Mrjn

Een auto huren is een stuk duurder als je nog maar 20 bent.Onder de 25 betaal je een toeslag.  En als je in de ene stad een auto huurt en hem in een andere stad dropt, betaal je dropoffkosten van een paar honder euro.

Als jullie allemaal zo jong zijn, zou je inderdaad kunnen overwegen om tussen die steden de trein of de greyhound te pakken. Zeker als het je voornamelijk om die steden gaat. Greyhound zal wellicht goedkoper kunnen zijn, trein misschien ietsje duurder, maar dat weet ik niet zeker. De verbindingen tussen die steden zijn prima. Volgens mij kun je tickets online kopen, maar ter plaatse is ook geen probleem.

Goedkope vliegtickets komen bij veel maatschappijen voor. Ik heb de indruk dat United 1 van de goedkoopste maatschappijen is, maar als je naar de oostkust vliegt, zou het ook zomaar kunnen dat je de goedkoopste tickets bij Icelandair kunt vinden. Kijk voor tickets eens op connections.be. Daar hebben meerdere forumleden goedkope tickets vanaf Brussel kunnen vinden.
#2 - 10-10-2010, 10:14 uur

forzafcb1990

Een auto huren is een stuk duurder als je nog maar 20 bent.Onder de 25 betaal je een toeslag.  En als je in de ene stad een auto huurt en hem in een andere stad dropt, betaal je dropoffkosten van een paar honder euro.

Als jullie allemaal zo jong zijn, zou je inderdaad kunnen overwegen om tussen die steden de trein of de greyhound te pakken. Zeker als het je voornamelijk om die steden gaat. Greyhound zal wellicht goedkoper kunnen zijn, trein misschien ietsje duurder, maar dat weet ik niet zeker. De verbindingen tussen die steden zijn prima. Volgens mij kun je tickets online kopen, maar ter plaatse is ook geen probleem.

Goedkope vliegtickets komen bij veel maatschappijen voor. Ik heb de indruk dat United 1 van de goedkoopste maatschappijen is, maar als je naar de oostkust vliegt, zou het ook zomaar kunnen dat je de goedkoopste tickets bij Icelandair kunt vinden. Kijk voor tickets eens op connections.be. Daar hebben meerdere forumleden goedkope tickets vanaf Brussel kunnen vinden.

Het zal dus inderdaag de trein of de bus worden ;)Is er iemand die weet of er een groot prijsverschil is tussen het kopen op internet of ter plaatse?

Zijn er trouwens mensen die zoiets dergelijks al gedaan hebben (de bus/trein genomen tussen grote steden aan de Oostkust?)?
#3 - 10-10-2010, 15:52 uur


Mrjn

Ik ben zelf in 1999 met de Greyhound van DC naar New York gereisd. De kaarten heb ik ter plekke in DC gekocht en we kozen toen voor Greyhound omdat het veel goedkoper was dan met de trein. Jenn, hier op het forum, reist heel veel met de Greyhound. Ze kan het wel aanraden, geloof ik. Ik weet niet zeker of we veel treinreizigers hebben. Voor de trein zou je ook kunnen kijken naar een multi city pass of een usa rail pass. Dat is waarschijnlijk de goedkoopste optie.

#4 - 10-10-2010, 16:58 uur

Jenn

Ja, het reizen met de Greyhound kan ik zeker aanraden! Ik reis er ieder jaar mee, en pak overmorgen de nachtbus van New Orleans naar St. Augustine.  ;D
Het is natuurlijk nooit zo comfortabel en flexibel als wanneer je eigen vervoer hebt, maar als je enkel steden wilt aandoen, dan is het een zeer goed alternatief. Je ontmoet altijd wel interessante tiepjes in de bus en beleefd Amerika op een andere manier. Ik koop de kaartjes altijd ter plekke op het busstation, maar als je meerdere steden wilt aandoen, dan kan het voordeliger uitpakken om een 'Discovery Pass' aan te schaffen. Hiermee kan je 7, 15, 30 of 60 dagen onbeperkt door de VS reizen. Deze pas is vooral handig als je veel lange afstanden maakt, bij korte afstanden kunnen losse tickets goedkoper zijn. Als je van tevoren weet welke bus je wilt nemen, koop dan een week (of 14 dagen) voor vertrek een kaartje. Dit is goedkoper dan wanneer je het op de dag van vertrek koopt! Maar doe dit dan wel bij een loket, niet online! Online komen er nog extra kosten bij, waardoor de korting eigenlijk al wegvalt.

In het Noord-Oosten, waar jullie naartoe gaan, kan ik aanraden om niet met de Greyhound te reizen, maar met de Mega Bus of Bolt Bus. Dit zijn lowbudget lines, waarbij je vaak al voor een paar dollar van NY naar Washington kan reizen. Bij Mega Bus bijvoorbeeld, zou je van Philadelphia naar Baltimore voor 4 stoelen ongeveer $10.- in totaal kwijt zijn. Dat is toch voor niks! Ik geloof dat Bolt onderdeel is van Greyhound, maar dat weet ik niet zeker. Greyhound is in ieder geval een stuk duurder dan Bolt en Mega Bus. Zowel Bolt als Mega Bus moet je online kaartjes bestellen! Bij Bolt hoeft dit niet persé, maar je loopt wel grote kans dat de bus vol is en je maar moet wachten of er plaats is bij de volgende. Tijdig online bestellen, ook zodat je kan kijken naar de goedkope plaatsen!

De Amtrak ben ik ook redelijk bekend mee. Vorig jaar ben ik met de Amtrak van Chicago naar Memphis gereisd. De trein is echt super comfortabel en relaxt reizen, vaak wel een stuk duurder dan de bus en je hebt meer kans op vertraging. Dit komt omdat de goederentreinen altijd voorrang hebben op de Amtrak, en een vertraging van 10 uur is helemaal niet vreemd! Nou zal dit op de korte stukjes in het Noord-Oosten niet zo heel veel voorkomen, maar als je echt op zoek bent naar makkelijk en goedkoop vervoer... ga voor Bolt en/of Mega bus!

Heel veel plezier met alle voorbereidingen en voorpret! (en een volgende keer wellicht naar het Zuid-Oosten? Is ook geweldig leuk!  ;) )
#5 - 11-10-2010, 14:04 uur

forzafcb1990



In het Noord-Oosten, waar jullie naartoe gaan, kan ik aanraden om niet met de Greyhound te reizen, maar met de Mega Bus of Bolt Bus. Dit zijn lowbudget lines, waarbij je vaak al voor een paar dollar van NY naar Washington kan reizen. Bij Mega Bus bijvoorbeeld, zou je van Philadelphia naar Baltimore voor 4 stoelen ongeveer $10.- in totaal kwijt zijn. Dat is toch voor niks! Ik geloof dat Bolt onderdeel is van Greyhound, maar dat weet ik niet zeker. Greyhound is in ieder geval een stuk duurder dan Bolt en Mega Bus. Zowel Bolt als Mega Bus moet je online kaartjes bestellen! Bij Bolt hoeft dit niet persé, maar je loopt wel grote kans dat de bus vol is en je maar moet wachten of er plaats is bij de volgende. Tijdig online bestellen, ook zodat je kan kijken naar de goedkope plaatsen!


Vooral bedankt voor deze tip :)

Trouwens: als we een beetje goedkoop proberen slapen, raken we dan rond met €1500 per persoon?? of is dit dromen voor 2 weken NY-Phila-Baltimore-Wash ?
#6 - 11-10-2010, 16:39 uur


Jez

Trouwens: als we een beetje goedkoop proberen slapen, raken we dan rond met €1500 per persoon?? of is dit dromen voor 2 weken NY-Phila-Baltimore-Wash ?

Dat lukt wel; denk dat je geld over houdt. Net ca. €1100,- betaald voor 18 nachten. Reken ongeveer €65,- per nacht, dan zit je aardig goed. Tenzij je hartje Manhattan gaat slapen, da's wat duurder. Je kunt kamers met 2 2-pers. bedden krijgen voor dat geld.
#7 - 11-10-2010, 20:13 uur
« Laatst bewerkt op: 11-10-2010, 20:15 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

forzafcb1990

Trouwens: als we een beetje goedkoop proberen slapen, raken we dan rond met €1500 per persoon?? of is dit dromen voor 2 weken NY-Phila-Baltimore-Wash ?

Dat lukt wel; denk dat je geld over houdt. Net ca. €1100,- betaald voor 18 nachten. Reken ongeveer €65,- per nacht, dan zit je aardig goed. Tenzij je hartje Manhattan gaat slapen, da's wat duurder. Je kunt kamers met 2 2-pers. bedden krijgen voor dat geld.

Mét vliegtuig??
#8 - 12-10-2010, 00:08 uur


forzafcb1990

Ahja nog een vraagje: heb ik het goed dat je vanuit Brussel enkel maar rechtstreeks (zonder tussenstop) kan vliegen op New York?

En als je dan vliegt met een tussenvlucht, op hoeveel rompslomp mag ik dan rekenen? (moet je dan je bagage afhalen en opnieuw inchecken enzo??) Ik heb daar namelijk geen ervaring mee (heb nochtans al tientallen vluchten achter de rug, maar nog nooit met een tussenstop :S ) en hoeveel tijd is comfortabel tussen die twee vluchten?
#9 - 12-10-2010, 16:53 uur


Mrjn

Het ligt eraan waar je tussenstop is. Als je in Europa overstapt, dan zie je je bagage pas weer in NY. Als je in de VS overstapt, dan zul je op het eerste vliegveld in de VS je bagage van de band moeten halen en een stukje verderop weer inleveren. Voor een overstap in de VS zou ik proberen om minimaal 2 uur aan te houden aan overstaptijd. Je moet in de VS eerst door immigrations en dat kan lang duren, zeker als er net 3 intercontinentale vluchten zijn geland. Maar het kan ook in een half uurtje gepiept zijn. Ik zou niet de gok nemen en proberen om die 2 uur aan te houden. Kun je misschien al je eerste Amerikaanse (non-alcoholische voor hen onder de 21) drankje doen op het vliegveld.

Ik neem aan dat er vanaf Brussel ook wel vluchten met overstap zullen zijn.
#10 - 12-10-2010, 17:15 uur

forzafcb1990

Het ligt eraan waar je tussenstop is. Als je in Europa overstapt, dan zie je je bagage pas weer in NY. Als je in de VS overstapt, dan zul je op het eerste vliegveld in de VS je bagage van de band moeten halen en een stukje verderop weer inleveren. Voor een overstap in de VS zou ik proberen om minimaal 2 uur aan te houden aan overstaptijd. Je moet in de VS eerst door immigrations en dat kan lang duren, zeker als er net 3 intercontinentale vluchten zijn geland. Maar het kan ook in een half uurtje gepiept zijn. Ik zou niet de gok nemen en proberen om die 2 uur aan te houden. Kun je misschien al je eerste Amerikaanse (non-alcoholische voor hen onder de 21) drankje doen op het vliegveld.

Ik neem aan dat er vanaf Brussel ook wel vluchten met overstap zullen zijn.

Inderdaad, ik heb de indruk dat Brussel enkel rechtstreeks op NY vliegt... dus ik zal wel een tussenstop nodig hebben dan ;)
#11 - 13-10-2010, 12:05 uur


Mrjn

Er zal vanaf Brussel ook rechtstreeks gevlogen worden, maar als ik via connections.be zoek op vluchten van Brussel naar JFK, kom ik in de goedkoopste klassen alleen maar vluchten met overstap tegen in bijvoorbeeld Rome, Londen, Milaan, Parijs. Er is 1 vlucht die rechtstreeks gaat en die kost ruim 1700 euro. Reken dus maar op minstens 1 overstap. Waar die zal zijn, hangt af van de maatschappij.
#12 - 13-10-2010, 12:47 uur

Hans B

Mocht het vanuit Brussel lastig zijn om rechtstreeks naar je bestemming te vliegen, is het ook een optie om vanaf Amsterdam te vliegen?
Vanuit Amsterdam vliegen erg veel maatschappijen naar de VS op erg veel verschillende steden.
KLM/Delta geeft de meeste mogelijkheden.
Ook heb je United/Continental, American, USAirways.
#13 - 13-10-2010, 14:02 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

Mét vliegtuig??

Nee, denk dat ik je vraag verkeerd had begrepen: voor het slapen waren we dat kwijt.
#14 - 13-10-2010, 22:02 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Freddytex

Vanuit Brussel heb je rechtstreekse vluchten op "NewYork (JFK)",Op Newark( EWR)"Washington DC (IAD),Philadelphia(PHL) en je kan ook met Air France via Parijs(Thalys) naar Boston vliegen.Dus voor deze bestemmingen rechtstreeks vluchten genoeg.
Voor de vlucht op boston vul je als vertrek-luchthaven " ZYR " in dit is Brussel zuid spoorstation.
#15 - 16-10-2010, 13:16 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15