Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

20 dagen roadtrip N.O USA : start Boston met familiebezoek Canada

Discussie gestart

Gucci

Hallo forumleden.
Heeft iemand nog goede tips voor onze roadtrip?   Wij hebben een uitnodiging voor familiebezoek omgeving Toronto. Wij kiezen ervoor om dit te combineren met een roadtrip door New England. Omdat de kosten van de vliegtickets bij bestemming Boston honderden euro's voordeel oplevert,  starten wij dus hier.  Behalve enkele dagen Ontario willen wij ook graag Washington en NY bezoeken
Ik heb mij een beetje ingelezen;  de eerste planning van onze trip is als volgt (vertrek laatste week juli)
Dag 1  Boston.
Dag 2 t/m dag 5  - richting noorden, White Mountains,  Green Mountains - richting zuiden - Corning
dag 6 t/m dag 9 -  Toronto - omgeving Niagara Falls
dag 10 - terug naar USA - richting Lancaster
dag 11 - Lancaster
dag 12 t/m dag 15 - Washington
dag 16 t/m dag 20 - NY   (misschien nog 1 dag inkorten vanwege bezoek Cape Cod)
dag 21 - terug  naar Boston 
Is dit een logische route  (rekening houdende met de highlights) ?  Zijn er andere bezienswaardigheden die gezien de route
zeker bezocht zouden moeten worden?
Heeft iemand nog tips wat hotel/motel boekingen op de route betreft?  Wat dit laatste betreft, is het einde van de reis (NY)
de huurauto misschien een beetje het 'blok' aan het been. De auto is in NY  niet nodig.  Optie is misschien een hotel/motel
buiten de stad en met openbaar vervoer NY bezoeken. Heeft iemand tips voor een hotel/motel buiten de stad?
Dit is de eerste keer dat wij dit deel van de USA bezoeken.  Ik ontvang graag daarom (veel)  goede ideeën.
Bij voorbaat dank. 

#1 - 03-01-2017, 21:02 uur

Chris RTA

Bekijk naast je vliegtickets ook de auto huur prijs. Wij hebben ook ooit de plannen gehad om op Boston te landen ivm een goede prijs. Maar achteraf bleek de auto huur prijs veel duurder. We zijn toen vanuit New York vertrokken.

Bekijk ons reisverslag van 2012. daar hebben we ongeveer dit rondje gedaan.
#2 - 04-01-2017, 13:58 uur

Gucci

Hallo Chris
Bedankt voor je reactie. We gaan zeker nog eens de kosten tussen bestemming NY en Bosten kritisch bekijken.
Jouw reisverslag 2012 heb ik bekeken. De route lijkt inderdaad op de route die wij willen gaan rijden. Wij hebben nog
geen goed idee hoe wij het zuidelijke deel van de route willen invullen .  Dus jullie route in 2012 biedt ons wellicht nog
goede ideeën. Mocht je nog bezienswaardigheden tips hebben in dit deel van de route, dan horen wij dit graag.
Op jullie website staat ook veel nuttige informatie over hotels/motels. Ik hoop dat je nog een goede tip voor ons hebt.
Onze bedoeling is om op de bonnefooi te vertrekken. Maar misschien is het wel verstandig rekening te houden met het reserveren van hotels/motels in een deel van de route ( vakantie  laatste week juli/ eerste 2 weken aug.) Hebben jullie ervaring met de bezetting van hotels/motels in deze periode?

#3 - 04-01-2017, 18:08 uur

Gucci

Hallo forumleden,
De rondreis die wij willen gaan doen in eind juli/begin augustus krijgt steeds meer vorm.  De planning is als volgt
dag 1 -    reis naar Boston               hotel  1
dag 2 -  Boston - North Conway          hotel  2
dag 3 -  White Mountains
dag 4 -  North Conway - Kancamagus hyw - Manchester   hotel 3
dag 5 -  Manchester - Corning      hotel 4
dag 6 -  Corning - Hamilton         familiebezoek
dag 7 -  Ontario                                             familiebezoek
dag 8  - Ontario                                            familiebezoek
dag 9 -  Niagara falls                  hotel 5
dag 10 - Niagara - Lancaster           hotel 6
dag 11 - Lancaster
dag 12 - Lancaster - Washington       hotel 7
dag 13 - Washington
dag 14 - Washington
dag 15 - Washington
dag 16 - Washington - New York       hotel 8
dag 17 - New York
dag 18 - New York
dag 19 - New York
dag 20 - New York
dag 21 - New York - Boston   
We plannen dus ca  8  echte reisdagen in met een gem. afstand van 350 km/dag (met dag 10 als uitschieter met ca 550 km). Heel goed
te doen lijkt mij.
Verder houden wij rekening met 8 hotel/motels tijdens onze reis Wij willen de reis zoveel mogelijk verder op de bonnefooi doen,
maar misschien is het verstandig toch alvast 2 of 3 hotelreserveringen te doen. De aankomst dag in Boston,  omgeving Niagara Falls
wellicht, en de reservering van een hotel/motel in NY.  Met name deze laatste reservering is denk ik belangrijk.
Het liefst niet in het centrum (met de auto). Bij voorkeur zouden wij een hotel/motel reserveren in de noordelijke omgeving (Greenwich/
Stamford ??).  Op onze laatste reisdag terug naar airport Boston zijn wij dan, verwacht ik, direct uit de drukte.
Verder is uiteraard een veilige omgeving belangrijk en een goede openbaar vervoer verbinding.  Goede tips zijn heel erg   welkom
alvast bedankt voor jullie reacties.
#4 - 05-01-2017, 07:14 uur

Big_mo

Dag 5 Manchester - Corning, New York dat is een dik 412 miles (664km) rijden waar jij alleen dag 10 als uitschieter aangeeft. Google maps geeft 6 uur en 15 minuten aan voor reis tijd. Files, stoppen voor tanken, plas pauze, hapje eten zit je er zo een extra uur tot anderhalf uur boven op je reis tijd.
Dag 10 354 miles (569km) nog een best vermoeiende dag. Houd extra tijd in je schema voor de grens overgang van Niagara Canada naar USA, wellicht side tracked om de falls aan de US kant nog even te bekijken.  Nogmaals Google Maps houd geen rekening met grens overgang tijd en ga zo maar door. Deze dag gaat je volgens mij ook een dikke 7 tot 8 uur kosten om te rijden. Plus hoogseizoen!

Zoals ik in je andere topic aangaf, het eerste deel is te veel volgens mij in te weinig tijd.
#5 - 05-01-2017, 17:38 uur

Gucci

Hallo Big_Mo,
Ik ben blij met jouw reactie.  Stel ik zeer op prijs. Onze keuze om vanaf dag 2 richting het noorden te rijden richting
White Mountains heeft in eerste plaats te maken met de prachtige natuur die wij verwachten in deze parken. In White Mountains
blijven wij een dag langer (dit gebied lijkt mij mooier dan de Green mountains).
De keuze om direct Boston te verlaten heeft ook te maken met de andere steden die wij willen bezoeken. Wij willen graag
Washington en NY  bezoeken. Waarschijnlijk bezoeken wij ook nog Toronto.  We zullen ook keuzes moeten maken.
Het bezoek van ook de parken in het noorden geeft meer afwisseling in onze rondreis die anders meer op een citytrip gaat lijken.

Misschien moeten wij dag 5 en 6 iets anders indelen. De afstand Manchester - Corning heb ik zo te zien iets onderschat.
Dag 10 beschouw ik maar even als een volledige reisdag.  Daar hadden wij ons al enigszins op ingesteld. 
Op de route richting Niagara -  Washington zijn, zover ik weet, weinig echte bezienswaardigheden. Amish Country willen wij graag
bezoeken. En dat houdt dus een lange reisdag in.

Heb jij misschien goede ideeën met betrekking tot hotels/motels? Zoals aangegeven willen wij op de bonnefooi. 
De hotel/motel keuze  NY vindt ik wel erg belangrijk. Uiteraard vanwege de bezettingsgraad in augustus. Maar ook omdat wij,
in verband met de laatste reisdag naar Boston, het liefst ten noorden van NY (centrum) zouden willen zitten.  Een goede
openbaar vervoer verbinding is belangrijk en graag een veilige omgeving.  Goede ideeën zijn uiteraard zeer  welkom


t





#6 - 05-01-2017, 19:06 uur

Chris RTA

Bonnefooi is mogelijk, maar in populaire gebieden / parken niet aan te raden. Maar daar buiten is het mogelijk.
Daarbij is het uiteraard in het hoogseizoen wat meer werk en meer risico dan daarbuiten.

Indien je route toch al erg strak staat heeft het reizen op bonnefooi niet heel veel zin, omdat je toch geen ruimte hebt om iets aan je reis aan te passen. Hooguit een ander hotel in dezelfde plaats. Maar dat kun je evt opvangen door hotels te boeken waarbij je 24uur vtv nog kan annuleren. Maar dan lukt dat ook alleen als je het een dag vtv al weet dat je iets anders wil. Dus heeft t niet veel zin.

#7 - 05-01-2017, 21:22 uur

Cees A

V.w.b. het reizen op de bonnefooi ben ik het niet met Chris eens.
Dat komt waarschijnlijk omdat ik een echte bonnefooireiziger ben en Chris niet.  innocent

Reizen op de bonnefooi is namelijk een "way of life". Het ligt je of het ligt je niet
Er zijn legio mensen die slecht gaan slapen als niet alles minstens 6 maanden van tevoren is gepland, geregeld,  geboekt en vastgelegd.
Voor hen is reizen op de bonnefooi geen aanrader ..................

Ik ben dus wel zo'n bonnefooireiziger. V.w.b. Amerika al meer dan 25 jaar.
Ik boek helemaal niks van tevoren en heb nog nooit in de auto hoeven slapen.
O, nee, wacht even. De eerste overnachting in de buurt van het vliegveld van aankomst boek ik wel.
Als je je verre houdt van (dure en vaak primitieve) parkaccommodaties of hot-spot-stadscentra is vooraf boeken ook niet nodig.
De prijzen die ik betaal zijn meestal lager, soms zelfs veel lager, dan de prijzen op boekingssites.

Vroeger kwam ik soms in plaatsen waar toevallig een congres was of iets dergelijks en dan betaalde je de hoofdprijs. That's all in the game.
Tegenwoordig maakt informatie via internet het mogelijk dit soort plaatsen zoveel mogelijk te mijden.
Als ik na afloop van mijn reizen mijn gemiddelde overnachtingsprijs vergelijk met wat anderen betalen dan blijf ik daar ver onder.
Voor die prijs  slaap ik dan niet, zoals sommigen misschien denken, in "vlooiententen", maar in de betere middenklassehotels.

Er zijn ook mensen die zweren bij boeken via websites als PriceLine of Hotwire.
In feite doen die ondernemingen hetzelfde als wat ik doe als bonnefooireiziger. We vullen hotelkamers die anders leeg waren gebleven.

Ik kan me overigens goed voorstellen dat een gezin met 3 dreinende kinderen op de achterbank meer zekerheid wenst over een overnachtingsplaats.
Maar wij reizen altijd met z'n 2en...............

O ja, voor diegenen die het  "hoogseizoen" argument in stelling willen brengen wil ik nog even opmerken dat mijn vrouw in het onderwijs werkt.
Vertel mij dus niks over hoogseizoen .............................  >:(

Tip voor bonnefooireizigers: in het folderrek bij de ingang van ieder Denny's restaurant vind je de groene couponboekjes van Hotelcoupons.com
In die boekjes vind je veel coupons en aanbiedingen voor hotelkamers.
Blader on-line eens door zo'n boekje.
Bv deze van de North-East regio: https://issuu.com/tmg-composing/docs/northeast?mode=window&viewMode=doublePage
Andere regio's:  https://www.hotelcoupons.com/find-a-guide/view-guide/
#8 - 05-01-2017, 22:01 uur
« Laatst bewerkt op: 05-01-2017, 22:34 uur door Cees A »

Cees A

Na het lezen beide meningen over bonnefooireizen moet je bedenken dat er natuurlijk ook een soort van tussenvorm is.   8)
In de plaatsen waar je per se "on the spot" wil zitten zou je iets kunnen boeken (natuurlijk wel zodanig dat het gratis te annuleren is)
De andere plaatsen zou je dan op de bonnefooi kunnen doen.
#9 - 05-01-2017, 22:15 uur

Gucci

Hallo Cees,
Die tussenweg is nu precies de keuze die wij waarschijnlijk gaan maken, Eigenlijk is alleen een hotel bij aankomst 
en een hotel in NY belangrijk.  In NY willen wij de kiezen wij het liefst voor een hotel die qua locatie bij vertrek
is niet teveel belemmerd in verkeersdrukte richting het noorden.  Een goede openbaar vervoerverbinding is
uiteraard ook belangrijk.  Wij zijn bereid daar iets meer voor te betalen.
Gedurende de reis zelf hoeft wat mij betreft  niets vast te liggen.  De plaatsen opgenomen in de route zijn meer
gebaseerd op de route die wij graag zouden willen rijden en de te verwachten reisafstand op een dag.  We hebben echter geen
problemen met een half uur of uurtje doorrijden.
#10 - 06-01-2017, 07:48 uur

Gucci

Bedank voor de tip over de hotelcoupons.  Die gaan wij zeker gebruiken
#11 - 06-01-2017, 07:49 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15