Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

2013: 2-3 weken Oost-USA. Wat te doen?

Discussie gestart

Dirc

Je kan er maar niet vroeg genoeg bij zijn....

Wij willen ook volgend jaar weer naar de USA, maar deze keer naar het Oosten.
Ik heb hier nog minder ervaring mee en minder over gelezen dan het Westen.

Het idee is dat we wel verschillende plekken willen zien, maar niet 2500 KM willen rijden net als in het Westen.
Tot nu toe hadden we zelf in ieder geval New York als begin punt op de planning staan. Hier willen we in ieder geval een week blijven.

Wat is, gezien het tijdsbestek aan te raden? Richting Miami rijden, of juist richting de Niagara Falls?
Ik denk dat 3 weken de maximale tijd is (dus incl. weekenden rond de 22 dagen op locatie).

Een andere vraag is ook welke periode het beste / mooiste is?

Op basis van dit topic ga ik me eens oriënteren.
#1 - 15-02-2012, 13:14 uur

Dirc

New York hoeft natuurlijk niet precies 7 dagen te zijn.
4 mag ook of 5. Ik heb totaal nog geen idee wat haalbaar / verstandig is.
#2 - 16-02-2012, 09:35 uur

Yessica

Ik vind jouw enthousiasme echt helemaal geweldig  :)

Persoonlijk zou ik liever kiezen om in het noorden te blijven en daar 3 weken te spenderen. Florida is een bestemming waar je je met gemak ook wel 3 weken kunt vermaken, dus ik zou zeggen, zet dat voor 2014 op de planning  :afro:

Denk dus aan New York, Washington DC, Boston, Cape Cod, Philadelphia, misschien Baltimore meepikken en inderdaad Niagara Falls. (Dit is niet in die volgorde hoor, ik noem maar even snel wat).

Als je in die hoek blijft is de Indian Summer wel het mooiste, dus zo eind september.

Ik ben jaloers!
#3 - 16-02-2012, 10:56 uur



Bas_en_Es

Jaaa zat ook al te denken aan indian summer. ik was er ooit in oktober en dat was net wat te laat, maar vond het nog steeds erg mooi!!
Bas vond trouwens Niagara Falls wat tegenvallen, volgens mij vooral commercieel en moeilijk omdat je ook de grens met Canada overgaat. Maar goed, dat is inmiddels wel alweer zo'n 9 jaar terug  ;)
Zal nog even bij hem nagaan of hij nog wat tips heeft  ;D
Groetjes,
ES
#4 - 16-02-2012, 15:32 uur

jhbechthum

Bas vond trouwens Niagara Falls wat tegenvallen, volgens mij vooral commercieel en moeilijk omdat je ook de grens met Canada overgaat. Maar goed, dat is inmiddels wel alweer zo'n 9 jaar terug

Niagara Falls is inderdaad commercieel, maar ik vond het zeer indrukwekkend en had het niet willen missen!
Maar voor mij is het wel zo: gezien is gezien...

De grens over met Canada is geen probleem.
Wij logeerden aan de Canadese kant (2 overnachtingen), en zijn overdag naar de Amerikaanse kant gegaan.
Bij elkaar dus 4x de grens over zonder probleem.

Johan
#5 - 16-02-2012, 17:35 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Yessica

Ach ja, de Canadese kant is commercieel misschien, maar dat neemt niet weg dat het toch wel gaaf is er geweest te zijn, bovendien is de omgeving eromheen ook erg mooi!
Waarschijnlijk doe je veel steden aan in deze 3 weken en dan is een beetje afwisseling met natuur ook niet verkeerd. Je hebt de tijd en als je toch in de buurt bent zou ik het niet overslaan!
#6 - 16-02-2012, 17:38 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15