Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

advies hotel new york

Discussie gestart

valeska

Hallo allemaal
De maand juni gaan wij met twee kinderen (1 en 4 dan) naar de VS. Rondreizen met een camper vanaf Denver maar de eerste stopover is in New York. Nu had het reisbureau ons eerst gezegd nog geen goede prijzen te hebben waardoor we het hotel in new york nog niet hebben geboekt. We hebben pas weer gevraagd of er prijzen bekend waren en kregen toen vier opties en na nog eens navragen nog 2 opties. het gaat om drie nachten 29, 30 en 31 mei.
Dit waren de opties die we kregen:
28 mei 2011 t/m 31 mei 2011:
- Travel Inn 205 euro p.4k.p.n.
- Holiday Inn Midtown 57 Street 210 euro p.4k.p.n.
- New York Helmsley Hotel 224 euro p.4k.p.n.
- Novotel New York Times Square 247 euro p.4k.p.n.
Ameritania, New York Midtown***, EUR 227 4pkpn
Eastgate Tower Hotel Midtown***, EUR 250 4pkpn

We zijn op zoek naar een hotel in een goede buurt (ivm de kinderen) als kan in de buurt bij central park (of een andere gecshikte locatie voor een kortverblijf New York) en niet al te duur. Eigenlijk vond ik alleen travell inn en Novotel en ameritania wel redelijk. Maar de prijzen leken mij veel hoger dan via andere sites.  Nu heb ik nog nooit eerder via een site een hotel geboekt en vind dat ook wel lastig omdat ik niet weet waar te beginnen. wat is te adviseren, via reisbureau of zelf. maar welke site dan? en welk hotel is te adviseren of is er nog een andere goede tip?

bedankt vast voor het meedenken!!
er is zoveel in new York dat ik niet goed weet waar te beginnen met zoeken als ik het zelf zou boeken via een website.....

groet valeska
#1 - 15-01-2011, 22:07 uur

martinm

We hadden een hotel (Skyline Hotel) 3 straten van Broadway vandaan en dat voor $ 119 per dag (rond kerst 2009), uitermate geschikt qua lokatie, dichtbij metro, broadway en central park. Zoek eens op expedia. com of orbitz naar hotels in NY.
#2 - 15-01-2011, 23:54 uur

Marianne

Wij zaten in 2008 vlakbij Times Square, in de Radio City Apartments. Zie ons reisverslag voor meer informatie. Prima gelegen, met een woonkamer met keukenblok erbij.
Wij liepen naar Central Park, maar als je echt dicht bij Central PArk wilt zitten kun je beter iets anders nemen. Wij hebben toen ook naar het Salibury Hotel gekeken, dat ligt dicht bij Central Park. Daar heb je kamers met 2 doubles voor 235 dollar, dat is toch wel goedkoper dan de europrijzen die het reisbureau noemt.
Idem voor de radio city Apartments, daar zit je rond de 240 - 250 dollar voor een 4 persoonskamer.

Marianne
#3 - 16-01-2011, 00:51 uur

Yessica

Wij hebben destijds in het Park Central overnaccht. Ik vond het een heerlijke locatie! Dichtbij Central Park uiteraard en tegenover Carnegie Hall.
Het Salisbury dat Marianne noemt zou ik de volgende keer dat ik in NY ben eens willen proberen. Het is een omgebouwd appartementencomplex zodat veel kamers ook nog keukenblokken hebben, dat kan misshien handig zijn met 2 kinderen.

Een site die ik graag gebruik is www.hotelclub.com
Ik heb hier goede ervaringen mee, je kunt zelf kiezen in welke valuta je wil afrekenen en je bouwt meteen korting op die je weer kunt inwisselen.

Verder zou je je rondreis ook eens kunnen voorleggen aan www.exitreizen.nl daar heb ik qua service als zeker ook tarieven, ook goede ervaringen mee.
#4 - 16-01-2011, 09:25 uur



valeska

bedankt voor alle reacties tot nog toe. Fijn om de tips te lezen.Het Salisbury, Skyline en Park central Park had ik zelf ook al gezien en leek me wel wat. nu het ook nog genoemd wordt, ga ik er nog eens naar kijken. Maar ik hoor jullie inderdaad niet echt iets zeggen over de hotels die als advies vanuit reisbureau genoemd werden. denk zelf ook niet dat dat echt wat is. Ik had gedacht om een paar hotels uit te zoeken (bedankt voor de tip voor de site)en dan voor te leggen aan het reisbureau wat dat gaat kosten. ivm onze annuleringsverzekering zou het gunstiger zijn als we alles bij dit reisbureau boeken zeiden ze vanuit Centraal Beheer. Maar dan kan ik ook zelf een beetje kijken wat de prijzen doen en evt wat onderhandelen met het reisbureau,hoopik dan.
Ik ga nog even verder speuren op internet. Andere reacties of goede tips blijven natuurlijk welkom

Bedankt

groetjes Valeska
#5 - 16-01-2011, 15:12 uur

Marianne

Voor de annulering maakt het niet uit of je zelf boekt of via het reisbureau denk ik. Als je zelf boekt kun je meestal tot 24 uur van te voren gratis annuleren, kijk daarvoor eens bij de cancellation policies van het hotel.

Marianne
#6 - 16-01-2011, 22:15 uur

plien85

Hallo,

wij hebben gister het ticket en de auto geboekt voor 3 weken in juni. Wij willen de eerste 4 dagen doorbrengen en hebben nu dit hotel op het oog:

Hotel 41 at times square

Iemand hier ervaring mee? Volgens mij is dit een perfetce locatie voor een mooie prijs. Wanneer je dit hotel via bookings.com boekt, heb je inderdaad 24 uur van te voren annuleren. Ik vraag me dan alleen af of het hotel er financieel wel goed voor staat. Als ik dit zo zie moet je namelijk wel van te voren betalen, nu gelijk al? Mocht het hotel dan failliet gaan ben je je geld kwijt...

Maar het zelf boeken via internet is goedkoper dan via het reisbureau
#7 - 17-01-2011, 10:59 uur

Yessica

Op www.tripadvisor.com zijn de recensies overwegend positief. Als je nu al moet betalen ligt dat waarschijnlijk aan het beleid van booking.com, niet aan het hotel. Normaal als je rechtstreeks boekt geef je je creditcard en betaal je pas bij het uitchecken.
#8 - 17-01-2011, 11:23 uur



valeska

Goedenavond

Prima hotel vast het hotel 41 times square, alleen mag je er met maximaal 2 personen op een kamer dus is dat voor ons weer niet zo handig. Maar wel goed gelegen waarschijnlijk.

Bedankt Marianne voor de tips. ik wist niet dat je 24 uur vooraf kon annuleren bij het hotel zelf vaak. en dat je soms ter plekke bij weggaan betaald. dat lijkt me dan eigenlijk
nog het handigst in ons geval. wordt wel weer duidelijk dat ik eigenlijk nooit naar hotels ga, wij zijn meer kampeerders normaalgesproken
Ik twijfel nu nog tussen Skyline, Salisbury, Park Central (al is dat waarschijnlijk veel duurder dan de anderen dus valt sneller af voor ons) en ging ook weer even nadenken over Helmsley omdat dat toch ook wel dicht bij Central Park ligt.Ik heb wel een offerte gevraagd nu voor deze hotels bij het reisbureau, ben benieuwd. Boeken jullie meestal bij het hotel zelf (via de website van het hotel zelf) of via een andere site zoals expedia of hotels.com etc?
krijg er wel steeds meer zin in maar zal ook wel blij zijn als we de knoop hebben doorgehakt voor het hotel in New York.

Zo voorbereiden onder meer via dit forum is wel erg prettig in ieder geval

groetjes Valeska
#9 - 17-01-2011, 22:19 uur

Yessica

Ik twijfel nu nog tussen Skyline, Salisbury, Park Central (al is dat waarschijnlijk veel duurder dan de anderen dus valt sneller af voor ons) en ging ook weer even nadenken over Helmsley omdat dat toch ook wel dicht bij Central Park ligt.

Toevallig zit ik voor mei ook een citytripje te overwegen naar New York dus ben zelf ook op zoek naar een hotel. Park Central ken ik, maar het is inderdaad prijzig. Ik zag op een site zelfs dat het Walford Astoria in die periode nog €20 per nacht goedkoper was  :)
Het voordeel van het Salisbury is dat het relatief grote kamers heeft ( NY staat bekend om zijn ieniemienie hotelkamers), en dat er kitchenettes zijn. Het Skyline ken ik niet.

Citaat
Boeken jullie meestal bij het hotel zelf (via de website van het hotel zelf) of via een andere site zoals expedia of hotels.com etc?

Als het een stedentrip is, boek ik meestal bij Expedia. Het is me tot nu toe niet gelukt om het zelf los te boeken voor een lagere prijs. Zo kan ik nu van 12 t/m 18 mei, dus 6 nachten, met Delta naar NY vliegen en overnachten in het Salisbury voor €981,00. Dat krijg ik zelf niet voor elkaar. Losse vliegtickets of hotelovernachtingen vind ik bij expedia wel altijd duurder. Ik heb bij een rondreis door Arizona 2 jaar terug de sites van hotels vergeleken met andere aanbieders en gek genoeg waren die andere aanbieders zoals ik hierboven al eerder genoemd heb, toch steeds voordeliger. Alleen Best Western vormde daarop een uitzondering.
#10 - 17-01-2011, 22:37 uur



eric440551

Het Crowne plaza was ook een heel goed hotel.
Vlak tegen over de m&m store en je kan makkelijk lopen naar Central park.
Absoluut zelf boeken via Hollida inn .com.Anuleren is gratis tot 24 uur voor de nacht dat je geboekt hebt.
Wij gaan over vier weken weer en hebben nu het Pensylvania geboekt.Absoluut niet duur voor een vier persoonskamer.
En kregen er met een speciale promo zelfs ontbijt bij.Maar dit is niet voor juni helaas
#11 - 18-01-2011, 23:02 uur

eksm

hallo,

in mei 2010 verbleven wij 3 nachten in het Salisbury Hotel 57th street. Wat oud maar ruime nette kamers en een goed uitgebreid ontbijt.
Blokje om en je bent in het Central Park, 12 min lopen tot Times Square en 5min tot 5th Ave. Ondergrondse in de nabijheid.
Misschien kamers -niet straatzijde- boeken. Tijdens mijn nachtelijke wandelinkjes (heb niet veel slaap nodig en wou zoveel mogelijk NY 'zien en ruiken'),
moest ik vaststellen dat 's nachts nogal wat onderhoudswerken uitgevoerd worden. Van wegenwerken tot afstomen of cleanen van voetpaden voor hotels en handelszaken,
wat soms lawaaioverlast met zich mee brengt.

mvg.
Martin   
#12 - 19-01-2011, 19:20 uur

AJS

Hoi Valeska

Na enig zoekwerk heb ik voor mijn geplande vakantie in juni een kamer geboekt in het Newton Hotel
dit hotel ligt in New York’s Upper West Side.
Na het lezen van je wensen denk ik dat dit misschien wel iets voor jou is. De metro ligt vlak bij zodat je snel
overal bent, en het ligt in een redelijke buurt en niet ver van Central Park. Bovendien is het voor New Yorks begrippen goed betaalbaar te noemen (met ANWB pas heb je ook recht op AAA korting).
De reviews op Tripadvisor.com over dit hotel van de laaste tijd zijn over het algemeen erg positief.

link hotel: http://www.thehotelnewton.com/default.aspx?pg=home&rp=home
#13 - 20-01-2011, 20:50 uur

valeska

Wij zaten in 2008 vlakbij Times Square, in de Radio City Apartments.Idem voor de radio city Apartments, daar zit je rond de 240 - 250 dollar voor een 4 persoonskamer.

Marianne

Beste Marianna

Weet jij nog hoe je de Radio City Apartments hebt geboekt? Ik heb het via Hotels.com (die was via tripadvisor nog de enige die kamers beschikbaar had hier) gebeld maar het lukte niet. er zat een restrictie op het aantal personen ofzo en er was ook geen nummer van het hotel zodat je rechtstreeks kon bellen. er werd geadviseerd een ander hotel te boeken. Via de site van het hotel zelf kwam ik ook niet verder als ik bij reservations de data en aantal personen invoerde. menu werkte niet gisteren en vandaag in ieder geval.

Bedankt vast voor het meedenken.

Groet valeska
#14 - 23-01-2011, 11:10 uur

Marianne

Ik heb rechtstreeks bij het hotel geboekt.

Ik zou ze gewoon even bellen of mailen als het niet lukt. Ik kom ook niet verder dan het eerste scherm bij de reserveringen.

Marianne
#15 - 23-01-2011, 17:06 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15