Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Coney Island

Discussie gestart

BibiS

Heeft iemand Coney Island bezocht? Zo ja hoe beviel het? En hoe zijn jullie daar gekomen?
#1 - 24-05-2011, 11:02 uur

djengo

We zijn er met de metro naar toe gegaan. We zijn alleen bij het pretpark gedeelte en het strand geweest. Als je tijd over hebt in NY is het aardig om te bezoeken.
#2 - 25-05-2011, 17:23 uur

MiamiHeat

We zijn er met de metro naar toe gegaan. We zijn alleen bij het pretpark gedeelte en het strand geweest. Als je tijd over hebt in NY is het aardig om te bezoeken.

Hoe lang duurt die metro rit ongeveer?
#3 - 25-05-2011, 18:13 uur

bgroeneveld

1,5 uur ongeveer vanaf midtown. Niet alleen pretpark, ook erg goed aquarium. En de Boardwalk met allerlei attracties, inclusief een soort circus en natuurlijk hotdogs.
#4 - 25-05-2011, 21:24 uur

MiamiHeat

ok...en ach zo'n metro ride is ook wel leuk...zie je ook wat van de omgeving! Zet Coney Island toch op ons ToDo lijstje in Juni
#5 - 26-05-2011, 19:18 uur

bgroeneveld

Is inderdaad leuk met de metro, omdat die al vrij snel in Brooklyn boven de grond gaat rijden. Zie je inderdaad een stuk meer dan in zo'n ondergrondse pijp. En dat uitzicht is erg typisch Amerikaans, veel "echt" Amerikaanser dan Times Square en de grote wolkenkrabbers van Manhattan.
#6 - 27-05-2011, 14:05 uur

BibiS

Bedankt voor alle info! Toch maar eens proberen vriendlief te overtuigen al vrees ik dat dat een moeilijke word... Aangezien ik met meer zal moeten komen als attracties enzovoorts en ga je bij Brooklyn ook echt door de getto? Want anders wil ie al helemaal niet meer :$
#7 - 31-05-2011, 18:10 uur

bgroeneveld

Je zit in de trein (D, N, F, Q), zoek maar op de kaart om te zien welke het dichtst bij je hotel zit, en dat is vreilig, vooral als je helemaal voorin (bij de "bestuurder") of in het midden (de conducteur/deurenbediener) zit.

Je komt inderdaad door niet zo leuke wijken. Maar dat is overal natuurlijk zo. Gaat je vriend ook niet naar Rotterda, Amsterdam, Den Haag of andere grote steden omdat daar mogelijk wel eens een paar mensen in een "slechte" wij wonen?
#8 - 01-06-2011, 13:00 uur

BibiS

Hij is daar inderdaad geen fan van... komt er dus ook niet gauw... Maar het is ook weer niet zo erg dat ie er met geen stok naar toe te krijgen is hoor. Maar als ik hem de keuze laat zal ie het liever mijden maar met jou beredenering kom ik een heel eind ;)
#9 - 02-06-2011, 00:53 uur

bgroeneveld

D'r zijn in Coney Island, of vlak daarbij, ook heel veilige wijken. Met de Russische mafia die, net als de Italianen, geen problemen in hun wijk willen hebben.
#10 - 02-06-2011, 02:19 uur

diahar

Wij hebben van 7 - 11 mei in Brooklyn overnacht, Midwood vlakbij metrostation Newkirk. Was een heel goede uitvalbasis om New York te bezoeken. Hebben toen ook op een avond Coney Island aangedaan met de metro. Was leuk om er even te zijn, maar ik zal daar verder niet meer komen. De sfeer die daar hangt heeft naar mijn gevoel iets van vergane glorie. De rit met de metro is wel een aanrader, zoals eerder gezegd je gaat in Brooklyn grotendeels bovengronds en ziet dan veel van de omgeving. Onveilig in de metro hebben wij ons nooit gevoeld.
#11 - 09-06-2011, 05:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15