Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Dag 1 route: Auto JFK naar Rhode Island diverse vragen

Discussie gestart

rina03

Hoi allemaal,

Het gaat gebeuren, 4 weken met de auto naar Amerika. Ik wil nu per dag een route uitstippelen en vraag daarbij om jullie hulp.
Dus jullie zullen mij waarschijnlijk heel veel zien op dit forum. :D
Na een verblijf van 4 nachten New York halen we onze auto op op JFK airport, die dag willen we rijden naar Rhode Island.

Hier de vragen:
- Is deze afstand goed te doen voor 1 dag of raden jullie een overnachting aan en zo ja, waar
- Rhode Island, wat is een leuke plek om te overnachten, zodat we te voet ook wat kunnen verkennen
- Welk hotel raden jullie aan
- Hoeveel nachten raden jullie aan om daar te blijven
- en wat zijn de dingen die we moeten zien op die dag, of welke weg moeten we echt nemen, we willen niet alleen
op de highway rijden.

Verder alle tips zijn van harte welkom, ben voor alles in

Groetjes
Rina
#1 - 19-09-2009, 08:03 uur

Marianne

Hallo Rina,

Ik ben een leek op het gebied van het noodoosten maar omdat wij ook plannen hebben om die kant op te gaan lees ik nu mee. Dus geen tips nog, alleen maar vragen.
Waar wil je naar toe in Rhode Island? Het is een staat, geen plaats, dus de afstand hangt er van af waar je precies naar toe gaat.
En je kunt via de kust rijden, of via Long Island. Geen idee hoe dat zit met ferrys.

Ik heb al een Hallwag kaart gekocht (nr 4) voor het noordoosten, misschien ook een idee voor jullie? Ik zie geen scenic routes lopen, misschien kan iemand anders zeggen wat de best route is.

Marianne
#2 - 19-09-2009, 08:57 uur

rina03

Hoi Marianne,

Wij denken aan de plaats Newport, maar weten niet of dit iets is. En waarschijnlijk de kustweg.
Verder plan ik onze route via Triptik de Amerikaanse ANWB, heb ik 2 jaar terug ook gedaan met reis langs de Westkust, werkt helemaal top.
Hier staan dus ook de Scenic byways aangegeven, en heel veel meer informatie. Eventuele campgrounds voor met de camper, hotels, points of interest.
Wanneer je lid bent van de ANWB kan je via een link op die site komen, werkt echt heel makkelijk en je kan je trip per dag uitstippelen.

Verder ben ik 2 dagen geleden begonnen met lezen over een reis aan deze kant dus ik heb ook nog niet veel informatie, maar
gelukkig hebben we dit forum met heel veel tips en lieve mensen die me helpen.

Ik heb er in iedergeval heel veel zin in

Succes en groeten
Rina
#3 - 19-09-2009, 09:07 uur

Pieter79

Van JFK naar Rhode Island (staat) is maar een ruime 2.5 uur (over de I-95). Afhankelijk van waar je naar toe gaat in RI kun je er nog tot ongeveer een uur bij optellen. Bijna alle plaatsen in RI liggen dus binnen een bereik van 2.5 tot 3.5 uur. Goed te doen dus in een dag.
#4 - 19-09-2009, 22:49 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15