Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Eastern Triangle

Discussie gestart

karper

Wie kijkt er even met me mee?

Dit keer heb ik de Oostkust van de USA gekozen als bestemming. Hoewel er al wat voorbeelden zijn, zouden wat tips over de route welkom zijn.
Ik heb 14 dagen de tijd, vlieg en vertrek van JFK. De piketpalen ik heb staan zijn New York, Boston, Niagara Falls, Amish County, Washington DC en via Philadelphia weer terug naar JFK

Ik zou graag op de route door natuur zoals bossen en heuvels/bergen willen rijden, en niet alleen maar op de Interstates. Er zijn wat mogelijkheden. Omrijden via bv Lake Placid?
De weg van Niagara Falls naar Washington DC via Amish County:  ligt daar nog een leuke stad tussen om te verblijven? Ik heb maar voor Lewisburg gekozen maar ben daar niet zeker van of dit een geschikte tussenstop is.

Mijn schema dat ik in gedachten had: (begint op 29 juni 2015)

1. AMS - JFK
2. NYC
3. NYC
4. Boston
5. Boston
6. Lake Placid  (?)
7. Lake Placid (?)
8. Niagara Falls
9. Lewisburg
10. Washington DC
11. Washington DC
12 Washington DC
13 Philadelphia
14 Philadelphia
15 JFK-AMS

Alvast mijn dank!

Karper


 




#1 - 16-01-2015, 12:20 uur

Cees A

Mooie route.  2 kleine opmerkingen
Als je van Boston naar Niagara Falls rijdt ligt Lake Placid wel een eind uit de richting. En waarom blijf je daar een hele dag ?
Kun je niet beter in een plaatsje in de omgeving van Watkins Glen (bv Ithaca) overnachten ? Dat ligt wat meer in de richting
Info Watkins Glen: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/watkinsglen/watkinsglen.html

De Amish wonen in dorpjes rondom Lancaster. 
Als je Amish wil bezoeken kun je volgens mij beter in Lancaster of in een van de Amish dorpjes in die buurt overnachten i.p.v Lewisburg

Waar je die gewonnen dag van Lake Placid laat mag je zelf weten, maar je zou 'm kunnen gebruiken om na Lancaster naar Gettysburg te rijden en daar de slagvelden van de burgeroorlog bezoeken.
Gettysburg ligt op iets meer dan 1 uur rijden van Lancaster en in de richting van Washington.
Je hoeft er dus weinig of niets voor om te rijden en het is een mooie tussenstop tussen Lancaster en Washington
#2 - 16-01-2015, 16:42 uur

Marianne

Watkins Glen is leuk. Wij vonden de Green Mountains ook mooi. En Lancaster is inderdaad mooi gelegen om iets van de Amish te zien. Je hebt wel wat weinig tijd overal vind ik, met zo veel steden in je route.
Misschien heb je iets aan ons 2012-verslag voor onder andere Washington, Lancaster en omgeving, Great Falls, Getysburg, Ricketss Glen, Watkins Glen en Boston.

Marianne
#3 - 16-01-2015, 17:12 uur

karper

Dank voor jullie reacties, Cees & Marianne ((Ik heb je reisverslag gelezen, leuk!)


Hier kan ik wel wat mee!

Karper
#4 - 17-01-2015, 20:32 uur

Hans B

Als je naar Lake Placid gaat voor Lake Placid zou ik die omweg niet maken.
We zijn in 2013 door het plaatsje gereden en het stelt niet veel voor.
Eén straat met veel winkel georiënteerd op de winter(sport)

Als je gaat om wat sfeer te proeven van de Olympische Spelen (1932 en 1980), de overdekte ijshockeyhal staat er nog.
De ijsbaan is niet meer dan een veredelde betonbaan, geen sfeer.

Jij gaat in juli, wij reden er in oktober met de bladverkleuring de bossen zagen er toen prachtig uit.
#5 - 18-01-2015, 10:18 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bakvet

Ben twee nachten in Lake Placid geweest, in een nieuw hotel (Hampton Inn) aan de zuidpunt van het meer. Kamer met balkon met geweldig uitzicht op de volle lengte van het meer. Het was een gratis upgrade, lang niet alle kamers hadden zo'n mooi balkon. De ontbijtruimte en het terras boden ook dat mooie uitzicht. Direct naast het hotel had je de Lake Placid Pub and Brewery, het centrum lag op 10 minuten wandelen. 's Avonds heb je er in twee bars live muziek. Ik meen dat het twee uur kost om rond het meer te lopen.

Vlakbij de olympische springschans ligt de voormalige boerderij en het graf van John Brown. Het jaar ervoor was ik in Harpers Ferry geweest in West Virginia. John Brown, een fel tegenstander van slavernij, pleegde daar in 1859 met een groepje medestanders een aanslag op een Amerikaans wapendepot. Ze waren van plan om de wapens en munitie onder slaven te verdelen. Bij de mislukte aanval kwamen van beide kanten mensen om het leven en hij werd zelf tot de strop veroordeeld. In Harpers Ferry wordt hij min of meer verkettert als eerste Amerikaanse terrorist op allerlei gedenktens, terwijl bij zijn graf in Lake Placid op de informatieborden staat dat hij stierf als martelaar voor het afschaffen van de slavernij.
#6 - 30-01-2015, 21:28 uur

Padme1

Beste Karper.

Het is een leuke route, maar mogelijk iets teveel op de steden georienteerd, waardoor je misschien toch een hoop mist. Vooral omdat je aangeeft de scenic routes te willen rijden.
Ik heb zo'n 10 keer door de USA gereisd en heb helaas zelf ook de neiging gehad om teveel in een trip te proppen (net als die amerikanen die Europa in een week doen).   
Boston is een hele mooie stad en ik geef er absoluut de voorkeur aan boven New York, maar zou je die niet overslaan op deze trip. Je hebt dan veel meer speling om de rest beter te doen en bovendien heb je een goed excuus om nog eens terug te komen om door de rest van de noordelijke staten te reizen.
Mocht je van NY naar Boston reizen, dan kom je vlak onder Hartford langs Dinosaur state park. Het is een kleine bezienswaardigheid, maar wij vonden het erg leuk en het heeft toch wel wat om die miljoenen oude dinosaurus afdrukken te zien. Boven Boston heb je het cape Ann schiereiland. Vanuit hier kun je mooie walvistochten maken. Dit kan ook vanuit Boston, maar er was een zeer groot verschil tussen het aantal walvissen die wij vanuit Boston zagen en die mijn vriendin tot 2 keer toe vanuit Glouchester zag, met minder vaartijd. Glouchester is ongeveer 45min. per auto vanuit Boston via de scenic route. Het schiereiland verder rondrijden via Rockport is ook mooi en je komt op de route ook langs het heksenstadje Salem.
Ik heb de Green Mountains ook voorbij zien komen hieronder. Mocht je die kant op gaan, dan heb je onder de Green Mountains bij Adams een "berg route" mount Greylock. En in Bennington vonden wij het leuk om naar de op van het monument te gaan.
Een fijne vakantie gewenst. Zelf zitten wij daar ook rond die tijd.

 
#7 - 13-03-2015, 01:32 uur

wljoyce

waarom ga je niet vanaf Washington terug?

Ik vlieg ook terug vanaf Washington maar vlieg op NY (JFK) en het kosten niks meer maar scheelt mij wel het "terug" reizen qua tijd.
#8 - 22-03-2015, 16:43 uur

karper

Wljoyce,
Ik heb de tickets al (was een heel goede aanbieding AMS-JFK en terug via KLM).

Ik zit nog wel met een andere puzzel (luxe probleem)

Ik heb mijn hotel op New jersey (Plaats heet Edgewater). Daar is het een stuk goekoper, rustiger en wat nog belangrijker is: onze favoriet Homewood Suites zit daar (met eten ingebrepen). Ruime kamers. Gratis grote parkeerruimte etc . En je schijnt binnen een half uur op Manhattan te staan met de trein of Ferry.

Nu ben ik wat aan het puzzelen met de huurauto. Ik huur altijd bij Hertz. Maar wat blijkt: als je de auto vanaf 1 juli huurt, de tarieven sterk stijgen. Ofschoon ik de eerste dagen de auto niet gebruik, is het toch beduidend goedkoper om hem al op 29 juni bij aankomst op JFK op te halen (Is bijna € 250 goedkoper terwijl je de auto 3 dagen langer hebt...). Moet ik wel vanaf JFK naar New Jersey rijden. Is dat te doen? Ik zie dat alles wel via de via snelweg gaat en hoef dus niet door Manhattan te rijden (ik kijk wel uit). Maar toch...ik heb hier nog nooit gereden.

Blijft een huurprijs van ca € 800 voor een Compact auto zonder extra's voor 14 dagen fors aan de prijs vind ik. is New York inderdaad zo duur?

Ik heb gezien dat bij Dollar Rental Cars het een heel stuk goedkoper is. Iemand ervaring met Dollar?


Graag advies!
Karper
#9 - 23-03-2015, 14:47 uur
« Laatst bewerkt op: 23-03-2015, 19:07 uur door karper »

jetusa

Gezien je op JFK aanvliegt en in New Jersey je hotel hebt, is het direct tot je beschikking hebben van een auto wel zo makkelijk. Vervoer van JFK naar het hotel wordt anders een omslachtige of dure aangelegenheid. Verder kun je gratis parkeren bij het hotel wat je nu hebt uitgezocht, dus daar hoef je het ook niet voor te laten. En als ik het goed lees is het goedkoper om gelijk al te huren en op dag van vertrek weer in te leveren dan als je later gaat huren. Dan zou ik zeker die auto meteen op JFK meenemen.

Het zal wel even schrikken zijn voor je om daar auto te rijden, ik wil je geen angst aan praten maar daar rijden is niet te vergelijken met rijden in de rest van de US. De meest eenvoudige weg is om vanaf het vliegveld de 678 (van Wijck) op te gaan en dan de I-95 op en over de George Washington Bridge en vervolgens via de River Road naar het hotel. Naast het rijden an zich (vooral de auto's om je heen die steeds van baan wisselen) moet je ook opletten op de gaten in de weg, het wegenstelsel rondom NY is constant in onderhoud en tussen de onderhoudsbeurten in, verkeerd het in staat van verval.

Je komt onderweg wel tolbruggen tegen en ik weet niet hoe dat tegenwoordig geregeld is (of je nog cash kunt betalen of dat ze over zijn op vooraf online betalen). Dit is de site, als je er niet uitkomt wil ik wel even meekijken: http://www.panynj.gov/bridges-tunnels/
Reken erop dat je zeker een dik uur onderweg zult zijn.

Vanaf het hotel kan je inderdaad vrij eenvoudig naar Manhattan. Eenvoudigste (en leukste) is met de ferry. Ik zag dat het hotel een gratis shuttle heeft naar de ferry. Oversteken naar midtown of downtown. Vanaf Midtown rijden er dan bussen verder over de diverse dwarsstraten de stad in (dat zit inbegrepen bij de prijs). Dit is de site: http://www.nywaterway.com

Ik heb nog wel even zitten bedenken of het niet handiger zou zijn om je route anders te doen, bv van JFK eerst naar upstate NY te rijden (of Boston mocht dat nog in de route zitten) en terug NY te doen, maar het blijft om het even. Want als je de auto dan komend uit Philadelphia eerst gaat terugbrengen (uit kosten oogpunt) naar JFK en dan weer vervoer naar NY moet regelen en paar dagen later weer naar JFK dan blijft dat allemaal omslachtig.

Qua elders autohuren: je kunt nog kijken of er een ophaal mogelijkheid is in NJ op de dag dat je aan je route gaat beginnen, maar ja dat kost je ook extra tijd/geld om daar ergens naar toe te gaan en je moet na aankomst op JFK op de een of andere manier van JFK naar het hotel komen. Ik denk dat dat al met al ook niet erg veel winst oplevert.

Qua route waren er al wat suggesties gedaan, ik las dat je natuur in je route wilt meenemen, dan zal je toch wat andere dingen moeten laten vallen.


#10 - 23-03-2015, 20:38 uur
« Laatst bewerkt op: 23-03-2015, 21:08 uur door jetusa »

B-man

waarom ga je niet vanaf Washington terug?

Ik vlieg ook terug vanaf Washington maar vlieg op NY (JFK) en het kosten niks meer maar scheelt mij wel het "terug" reizen qua tijd.

Goeie optie inderdaad, doe ik ook vaak. Maar goed, in dit geval staat daar nu dus een mooie aanbieding tegenover.
#11 - 25-03-2015, 15:28 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

B-man

Wie kijkt er even met me mee?

Dit keer heb ik de Oostkust van de USA gekozen als bestemming. Hoewel er al wat voorbeelden zijn, zouden wat tips over de route welkom zijn.
Ik heb 14 dagen de tijd, vlieg en vertrek van JFK. De piketpalen ik heb staan zijn New York, Boston, Niagara Falls, Amish County, Washington DC en via Philadelphia weer terug naar JFK

Ik zou graag op de route door natuur zoals bossen en heuvels/bergen willen rijden, en niet alleen maar op de Interstates. Er zijn wat mogelijkheden. Omrijden via bv Lake Placid?
De weg van Niagara Falls naar Washington DC via Amish County:  ligt daar nog een leuke stad tussen om te verblijven? Ik heb maar voor Lewisburg gekozen maar ben daar niet zeker van of dit een geschikte tussenstop is.

Mijn schema dat ik in gedachten had: (begint op 29 juni 2015)

1. AMS - JFK
2. NYC
3. NYC
4. Boston
5. Boston
6. Lake Placid  (?)
7. Lake Placid (?)
8. Niagara Falls
9. Lewisburg
10. Washington DC
11. Washington DC
12 Washington DC
13 Philadelphia
14 Philadelphia
15 JFK-AMS

Alvast mijn dank!

Karper

Je richt je met name op de steden zie ik. Nu zie ik behoorlijk wat "Washington DC" staan, mooie stad met een hoop bezienswaardigheden maar als je een beetje je best doet is die stad in 1,5 a max. 2 dagen prima te zien. Ik zou dan eerder 1 dag extra aan NYC plakken, bijvoorbeeld door te beginnen met 2 dagen NYC en er aan het einde nog een dagje aan vast te plakken. Dan kan je de dingen meepikken die je in de eerste 2 niet kunt doen en zit je net wat lekkerder in de buurt van JFK. Zo gebruik ik de laatste dag in NYC ook vaak als "shopdagje" :-)  Je weet dan precies hoe je budget er voor staat en of je nog los kunt of niet. Ik heb voor NYC trouwens een "how to in 4 days" geschreven, de link staat onder mijn posts.

Ik weet niet wat je interesses precies zijn maar probeer in DC eens de tour van het Capitol Building mee te pikken. Daar krijg je echt een leuke en mooie uitleg van de geschiedenis van het gebouw, de stad en de VS. Je voelt "de macht" gewoon en het gaf voor mij een soort extra dimensie. Plan ook in de avonduren wat bezienswaardigheden in. Er hangt een bepaalde gezellige sfeer en je ziet de stad/monumenten op een hele andere, vaak nog mooiere, manier!

Amish Country (zoals Lancaster of Intercourse) is inderdaad prima in 1 dag te doen.

Als je jezelf wat meer tijd wilt geven om de natuur in te duiken dan zou ik persoonlijk 1 dagje Philly schrappen. Leuke stad maar de highlights kun je wel in 1 dag doen. Voor Boston zou ik 2 aanhouden.

Lake Placid ken ik persoonlijk niet dus daar kan ik je helaas weinig over vertellen.

Laatste tip, plan niet te strak! Je komt onderweg altijd iets onverwachts (positief hopelijk) tegen waarvoor je wat meer tijd wilt kunnen uittrekken. Een beetje speelruimte is dan wel lekker.

#12 - 25-03-2015, 15:47 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Hans B

Lake Placid ken ik persoonlijk niet dus daar kan ik je helaas weinig over vertellen.
Zie mijn eerdere post.
#13 - 25-03-2015, 21:30 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

B-man

Lake Placid ken ik persoonlijk niet dus daar kan ik je helaas weinig over vertellen.
Zie mijn eerdere post.

Duidelijk  :)

Zal waarschijnlijk ook niet gauw op mijn verlanglijstje staan
#14 - 25-03-2015, 22:26 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

karper

Beste mensen,
Dank voor jullie suggesties!

Ik heb mijn schema na diverse opmerkingen nu zo:
1. AMS-NYC
2. NYC
3. NYC
4 NYC - Boston
5. Boston
6. Boston
7. Boston-Cortland
8. Cortland
9. Naar Niagara Falls, dan hotel in Lackawanna
10. Lackwanna - Lancaster
11. Lancaster
12. Washington DC
13. Washinhton DC
14. Washington DC
15. Philadelphia
16  NYC - AMS


Een paar opmerkingen hierbij:

We zijn al eerder in NYC en Washington DC geweest (1993, 1998) en het altijd leuk gevonden.  Zo hebben we zelfs het Capitol bezocht tijdens een vergadering daar. We sliepen in Georgetown.
Het gedeelte rond het Capitol met "The Mall" met prachtige musea is altijd mooi om te bezoeken. Daarnaast rijdt het daar prima met die brede lanen. Arlington is ook altijd indrukwekkend.

We proberen zo veel mogelijk minimaal 2 nachten te  verblijven op een plek.  Lakwanna (als tussenstop) en Philadelphia 1 nacht.

Dat met die toll daar is nog een puzzel. zijn we in San Francisco achter gekomen; met dat @Plate Pass systeem. Achteraf een hoge rekening en zelfs een "violation fee"( Heb ik uiteindelijk teruggekregen van Hertz).

Heeft iemand ervaring met "Dollar autohuur?"  Ik heb tot nu toe altijd bij Hertz gehuurd (ben inmiddels ook "Goldmember" waardoor je nergens hoeft te wachten en je auto 'op naam' klaarstaat in de 'parking lot'. Je krijgt een sms waar-ie staat. Je hoeft dus niet eens meer naaar een loket!

Maar Dollar is wel ca 25% goedkoper...

Karper



#15 - 25-03-2015, 23:29 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15