Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Fiets huren in NYC

Discussie gestart

Jobazz

Zou het wel aanrader zijn om een fiets te huren in NYC ? Het lijkt me wel gaaf om te doen.

Hebben jullie dat wel eens gedaan? Zo ja, zou je misschien wat een tips aan mij willen geven...  ;D

#1 - 23-03-2014, 17:29 uur

B-man

Heb het 1 keer gedaan (City Bike) en het is wel leuk om te doen. Je kunt het bijvoorbeeld in Central Park doen (persoonlijk geen ervaring mee) maar ook andere delen. Ik zou zelf iets ten zuiden van midtown gaan zitten., dat heb ik gedaan. Als ik je 2 tips kan geven: Zoek niet de drukste avenues op (5th, Broadway, etc.) dat is echt heel chaotisch. En fiets vooral eens een keer richting Brooklyn over Brooklyn Bridge. Plan je route sowieso van tevoren goed, er zijn steeds meer fietspaden dus doe er je voordeel mee. P.s. een fietshelm is heel normaal daar.

#2 - 24-03-2014, 14:29 uur
« Laatst bewerkt op: 24-03-2014, 14:48 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Yessica

Wij hebben een paar jaar terug een georganiseerde fietstour gedaan met Bike 'n Roll ( http://www.bikeandroll.com/Newyork/ )
Was erg leuk! We hebben de tour gedaan over de Brooklyn Bridge, ik vond het super! Als ik terug ben in NY, ga ik het zeker weer doen!
Je zou om even een idee van het verkeer te krijgen of zo, een georganiseerde tour kunnen doen, je krijgt dan ook leuke informatie, en dan daarna nog een keer fietsen kunnen huren, of ze langer houden na de tocht.

Nog een tip, kijk eens of je misschien voordeliger uit bent met een New York city pass. Wij hebben deze toen gekocht en daar zat deze tour als optie in. Wij hebben veel geld bespaard met deze pas.

Deze bijvoorbeeld: http://www.newyorkpass.com/En/?aid=13&gclid=CNOEx-Kzq70CFVBffgod5LMAcQ of deze: http://www.smartdestinations.com/new-york-attractions-and-tours/_d_Nyc-p1.html
#3 - 24-03-2014, 15:43 uur



Jobazz

Bedankt voor tips! Denk dat ik dat zeker ga doen met vrienden.

Hopelijk zou het geen problemen zijn als ik van Brooklyn Bridge langs de kust naar Centrale Park kan fietsen (2 uur), ten eerst moet ik goed informeren op de website wat ik ene van jullie gekregen heb.  :afro:

Wat betreft mij over New York Pass, voor mij is het misschien wel overbodig omdat ik de komende zomer voor de tweede keer naar NY ga. Dus heb bijna alle belangrijke bezienswaardigheden in NY gezien. Daarom wil ik iets anders doen als ik weer in NY ben. Omdat mijn twee vrienden voor eerst naar NY gaan, ze hebben uiteraard een NY Pass besteld.
#4 - 24-03-2014, 20:26 uur

maryde

Wij deden het ook, een georganiseerde tour via www.bikethebigapple.com, een geweldige tocht! Marc was onze gids en wat was hij geweldig. Net nu Obama hier is, was hij toen daar en wat een hectiek, maar wij op onze fietsen (8 personen), fietsten langs alle afgezette straten en waren een bezienswaardigheid.
#5 - 25-03-2014, 15:12 uur

Jobazz

Maryde @ het ziet er ook goed uit van deze website, nogmaals bedankt! We willen graag voor een paar uur fietsen in de morgen, dan hebben we in iedere geval minder last van de hitte ;)
#6 - 25-03-2014, 22:01 uur

Chris RTA

Zo ver ik weet mag je in het Central park niet fietsen. Alleen op bepaalde wegen eromheen.


Rules to Follow:
-Law requires children under 14 to wear a helmet.
-Cyclists must ride in a counter-clockwise direction.
-Cycling is prohibited on the pathways.
-Pedestrians always have the right of way.
-Cyclists must use only the outer half of the recreation lane when the drives are open to cars.
-When the drives are closed to cars, cyclists must stay out of the recreation lane.
#7 - 26-03-2014, 11:05 uur

Jobazz

Oh dacht dat daar een kleine stukje in Centrale Park gefietst mag worden. Toch nogmaals bedankt voor de tip ;)
#8 - 26-03-2014, 21:56 uur

Hans B

AFgelopen oktober hebben wij nog mensen zien fietsen in Central Park. Volgens mij is dat ook geen probleem indien je op de asfaltwegen blijft. Niet fietsen op de wandelpaden.
#9 - 27-03-2014, 07:49 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jobazz

Klopt, dat heb ik toevallig op de site gelezen.... Ben echt benieuwd!

Hans B @ heb je niet mee gefietst? Of te oud voor jou? :)
#10 - 27-03-2014, 20:32 uur

Hans B

Wij hebben zelf fietsen achter op de trekhaak van de camper en al veel gefietst in de grote steden.
Washington, Chicago, Philadelphia, Memphis om maar wat te noemen.
Maar voordat we naar NYC gingen hadden we de camper in de winterstalling.
Dus veel gewandeld.
#11 - 28-03-2014, 07:25 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

B-man

Oh dacht dat daar een kleine stukje in Centrale Park gefietst mag worden. Toch nogmaals bedankt voor de tip ;)

Je kunt en mag zeker fietsen in CP, alleen niet dus overal. Afgelopen zomer zeer veel mensen zien fietsen, en rara hoeveel Nederlanders daar tussenzaten... ;)
#12 - 28-03-2014, 14:30 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Jobazz

Bi-man @ hoeveel Nederlanders daar tussen zaten of zitten (komende zomer), ja dat zijn we met vieren :)
#13 - 01-04-2014, 22:21 uur

B-man

Bi-man @ hoeveel Nederlanders daar tussen zaten of zitten (komende zomer), ja dat zijn we met vieren :)

Laat ik het zo zeggen, op elk gegeven moment zit er in CP een Nederlander op een fiets (in ieder geval in de zomer)  ;D  Dat is mijn ervaring tenminste
#14 - 02-04-2014, 16:09 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Jobazz

Effe laten weten dat wij een fietshuur gereserveerd hebben in NYC voor 2 uur, we gaan rond 9 uur s'-morgens lekker aan fietsen...  :D
#15 - 20-04-2014, 11:40 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15