Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Haalbaarheid planning Boston-Niagara-...-NY in 3 weken + overnachtingstips?

Discussie gestart

wvgeert

Hallo,

Ik vertrek op 5 juli met mijn vrouw naar de VS (eerste maal!) en had jullie graag mijn planning voorgelegd. Dat data zijn een indicatie.
We hadden graag ook nog tips gehad qua overnachtingsmogelijkheden. Elke keer op hotel gaan lijkt me erg duur. Campings zijn wat ons betreft zeker een goede optie. Iemand stelde me al eens voor een camper te huren ipv een wagen.

1. Boston (05/07 - 09/07). Huur wagen start 09/07.
2. Niagara en omgeving (09/07-11/07)
3. Gettysburg (11/07-12/07)
4. Shenandoah NP (12/07)
5. Monticello (13/07)
6. Washington DC (14/07-18/07)
7. Philadelphia (18/07-21/07)
8. NY (21/07-26/07) Huur wagen stop 21/07.
Thanks!
#1 - 28-02-2010, 15:30 uur

Jez

Voor hotels ben je ca. $60,- per nacht kwijt. Met z'n tweeën een camper is relatief duurder dan een auto+motels, want de huurprijs en het benzineverbruik van een camper ligt een stuk hoger.
#2 - 28-02-2010, 15:47 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

rina03

Ik denk ook dat een camperreis duurder is dan auto.
Maar zoals Jez zegt voor 60 dollar een hotelkamer dat gaat denk ik ook niet op.
Ik ben al enige tijd aan het kijken voor een hotel rondreis en dan ben je toch in die tijd 100 dollar of meer per nacht kwijt.
Dus vergis je daar niet in
#3 - 28-02-2010, 16:41 uur

Jez

Sorry, ik bedoelde €60,-. Dat is wat wij de afgelopen jaren gemiddeld hebben betaald en vaak zelfs minder (afgelopen januari zelfs maar €38,- gemiddeld).
@ Rina03: zoek je een georganiseerde rondreis bij een reisburo dan? Want dan kan ik me voorstellen dat je duurder uit bent.
#4 - 28-02-2010, 17:38 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

rina03

Hoi Jez,

Nee ik regel alles zelf en boek de hotels zelf bij de diverse hotelketens. En het valt mij dus op dat het in de maand juli best prijzig is in het Noord-oosten van Amerika.
#5 - 28-02-2010, 18:16 uur

wvgeert

Hoi,
Best met de auto dus. Is het aan te raden om de hotels op voorhand te boeken, of kan je ad hoc plek vinden bij hotels/motels? Dit zou onze reis wel wat flexibeler maken. Ik kreeg ook een tip om de huur van een wagen best op voorhand vast te leggen. Voor een dag of 15 kwam ik bij Hertz en Avis op ongeveer 450 euro uit. Zijn dit de beste maatschappijen? Wat (en hoeveel) moet je bij die 450 euro nog bijtellen?

Bedankt!
#6 - 01-03-2010, 10:46 uur

Hans B

Het handigste lijkt mij om in het begin (Boston) en aan het eind (New York) wel te bespreken.
Scheelt je veel tijd, vooral wanneer je 's avonds nog moet zoeken.
De overige overnachtingen kun je wellicht het beste 's morgens bij uitchecken regelen.
Zeker wanneer je in dezelfde hotelketen blijft, willen ze dit wel voor je doen.

Er zijn enkele goedkope internet boekeingskantoren, maar uiteindelijk regelen zij dit ook met Herts, Avis, Alamo, Dollar, etc..
Indien je de verzekering bij de € 450 inclusief hebt, lijkt het mij geen verkeerd bedrag.
Voor € 30 per dag kan ik m'n camper nog net niet meegeven. ;)
#7 - 01-03-2010, 11:41 uur
« Laatst bewerkt op: 01-03-2010, 11:42 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

livia

Wat je vooral niet moet doen is te grote afstanden overbruggen, je gaat dan enkel in de wagen zitten, goedkope hotelketens zijn Motel6,Sleep-inn,Vagabond inn, en je vind ook nog kleine private  motels waar je voor een overnachting 50 dollar betaalt,zelfs minder maar......
Hou rekening met de drop off kosten van je wagen als je deze in de ene staat opneemt en in de andere staat binnenbrengt, dit kan oplopen!
Je zou ook op Washington kunnen vliegen daar enkele dagen doorbrengen zonder wagen dit kan perfect,zo spaar je een aantal dagen autohuur uit, een goed gelegen hoteletje is de Channel inn in Washington van hieruit kan je met de bus(de circulator) en metro ,ja zelf te voet washington bezoeken.
Bezoek ook de Amisch in Lancaster country.
Monticello in juli; hou er rekening mee met lange wachttijden, of reserveer je inkomtiket reeds online, hou er ook rekening mee dat als je een betaalbaar hotel wil hebben rond Montecello dat dit wel eens meer dan 40 km buiten Charlottesville zal liggen,reserveer tijdig.
Wil je het echte usa zien,neem geen snelweg.
#8 - 11-03-2010, 17:07 uur

Nisandros

De huurauto lijkt me inderdaad een redelijke prijs. Welk type auto je wil hangt daar natuurlijk ook mee samen.
Het is mij ook opgevallen dat je hier te maken hebt met drop off kosten dit is in het westen en florida veel minder.

Komende zomer gaan wij een soortgelijk rondje doen namelijk Philly-Atlantic City-Amish-Gettysburg-Front Royal-Charlottesville-Washington-Ithaca-Niagara Falls-Toronto
-Adirondack Mountains (Lake Placid)- Burlington- White Mountains-Portland-Boston--Newport-New haven (Yale)-New York.

Wat betreft de opmerking van Livia ben ik benieuwd naar tips over mooie wegen die op deze route liggen. Mee eens dat alleen snelweg niet leuk is en je daardoor veel minder USA ziet.
#9 - 11-03-2010, 20:42 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15