Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Herwerkte route oosten 2012

Discussie gestart

twarnik

Hallo,

Na wat puzzelen en het bekijken van verschillende vooropgestelde routes hier op het forum en na overleg met mijn 'achterban'
wordt dit onze route:

1-2-3 augustus: New York
4 augustus: oppikken huurauto + via kustlijn naar Boston
5 augustus: bezooek Boston + Whale watching
6 augustus: Williamstown (Berkeshires)
7 augustus: via Mokawk en Taconic trail  en Woodstock naar Kingston (bezoek Catskill)
8 augustus: Philadelphia
9 augustus: Gettysburg (Amish County)
10-11 augustus: Luray (Shanandoah NP)
12-13 augustus: Washington (bezoek per fiets)
14 augustus: Philadelphia
15 augustus: terug naar NY voor terugvlucht 's avonds

Tot m'n grote spijt zal er helaas geen tijd meer zijn voor de Niagara Falls  :(
Is deze route niet te 'stedelijk' om te doen met 2 pubers van 15 en 17?

Er kan nog gewijzigd worden want enkel het hotel in NY is tot nu toe geboekt
Alle nieuwe ideeën zijn welkom  :D

Alvast bedankt,

Twarnik

#1 - 15-02-2012, 12:59 uur

Yessica

Ik snap niet zo goed waarom je op twee verschillende momenten in Philly bent? Je hebt tijd genoeg om van Washington naar New York te rijden, zeker als de vlucht 's avonds is. Je bent nu 2 dagen in Philly en 1 dagje in Boston, terwijl je daar op die dag ook nog gaat whale watchen. Persoonlijk zou ik liever 2 dagen in Boston zijn en 1 dag in Philly.
#2 - 16-02-2012, 08:20 uur



twarnik

Dankjewel Yessica voor de snelle respons,

Ok dan laten we de laatste dag Philly vallen en voegen we een dagje extra Boston toe...
Ik denk dat ik echt op veilig wou spelen om zeker onze vlucht niet te missen 's avonds, kwestie van mogelijke files en zo,
wat hier bij ons in België schering en inslag is...
Zouden we volgens u een dag Luray inboeten voor een extra dag Washington, of zouden 2 dagen Washington voldoende zijn?

#3 - 16-02-2012, 18:42 uur

Yessica

Het hangt er een beetje vanaf wat je in Washington wil doen. Als je niet zo van de musea bent, kun je volstaan met 2 dagen. Leuk idee trouwens, dat fietsen! Moet ik ook nog eens doen  :)
En je bent vrij veel in steden, dan is in Shanandoah blijven denk ik wel een welkome afwisseling!
#4 - 16-02-2012, 18:49 uur



Jez

Zouden we volgens u een dag Luray inboeten voor een extra dag Washington, of zouden 2 dagen Washington voldoende zijn?

In Luray vermaak je je een uurtje of zo. Je neemt de tour door de grotten, kijkt nog even in de souvenirwinkel en dat was het wel. De rit ernaartoe is wel aardig maar ook weer niet enorm wauw. Ik vind het al heel dapper dat je in 1 dag langs de kust naar Boston wilt rijden. Wij hadden er moeite mee, om op 1 dag vanaf Provincetown terug te komen in NY. En dan wil je ook nog gaan whale watchen die dag? Hmm. Ook jammer, want de route langs de kust is heel aardig met leuke - kleine - bezienswaardigheden onderweg.

Gettysburg is niet hetzelfde als Amish County. Gettysburg is een nationaal monument, ter herinnering aan de Burgeroorlog. De Amish vind je in Lancaster County.
#5 - 16-02-2012, 20:33 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

twarnik

Denk je Yez dat het beter is om een dag (of zelfs de 2 geplande dagen) Luray achterwege te laten om 1 dag extra  in
te lassen richting  Boston (eventueel overnachting in Hyannis) om zo een ommetje te maken Cape Cod?
Zou er bij de nieuwe route nog een ommetje Niagara Falls mogelijk zijn? Eventueel vertrekkend vanuit Gettysburg...
Ik zit er een beetje mee in m'n maag: ik zou er graag heen gaan, maar m'n achterban vindt het te ver om???
Dan zouden we de twee dagen Shenandoah laten vallen.
Dan 1 dag extra richting Boston en 1 dag extra richting Niagara Falls?
Maar Yessica vindt dan Shanandoah een leuke afwisseling voor de kids?
Help!! Wat moet ik  nu kiezen?

#6 - 16-02-2012, 22:23 uur

Jez

Tja, kiezen is altijd moeilijk....... (daarom gaan wij altijd op de bonnefooi, dan zien we onderweg wel waar we zin in hebben en kunnen we van de geplande route afwijken, als we dat willen).
Hoewel de Niagara Falls een must zijn om gezien te hebben, is het inderdaad een eind om. En..... je hebt het in een halve dag wel gezien. Als je er 's middags aankomt, tocht met de Maid of the Mist maken, 's avonds de verlichte falls bewonderen en de volgende ochtend weer op pad. Dan is het wel ver.....

Er zijn in de omgeving echter nog meer leuke dingen te zienk, om een rbeak van de steden te krijgen. Vlakbij Washington is het geweldige park Great Falls. Geen Niagara, maar wel spectaculair. Onder Philly heb je het Valley of Fire SP, erg mooie omgeving als alternatief voor Shenandoah. Hier heb je o.a. de beroemde overdekte bruggen. Een grot kan ik even niet voor je tevoorschijn toveren, helaas. Niet om neerbuigend te doen, maar anders ga je toch een keer naar Valkenburg ipv Lurray? De omgeving van Cape Cod is anders dan andere plekken op de route, dus alweer afwisseling. Note: Princetown op Cape Cod kent een grote gay community. Was voor ons niet bezwaarlijk, wel een verrassing (want we waren zo'n beetje het enige hetero-stel op straat).

Met Gettysburg heb je al een stuk historie te pakken in een landelijke omgeving. De Catskills zijn prachtig, Woodstock is lachen. Kijekn jullie wel eens naar OCC - Orange County Choppers, serie op Discovery? Die kun je namelijk bezoeken en dat ligt op je weg van de Catskills naar Philly. Vonden wij erg leuk (en toen wij er waren, werden er net opnames geschoten, dus we zagen ook nog een aantal van de sterren).

Kijk anders eens op mijn website voor onze reisverslagen van deze hoek.
#7 - 16-02-2012, 23:51 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

twarnik

Dankjewel Jez voor de nuttige tips.

Niagara Falls zijn voorgoed afgevoerd. De tip van de Great Falls nabij Washington
is een leuke vervanger en gaan we zeker doen.

De tip over de overdekte bruggen lijkt me heel aantrekkelijk, maar over de Valley of Fire in de
buurt van Philly vind ik niets terug, ik kom steeds terecht bij Valley of Fire in Overtom (dit hebben we inderdaad
bezocht 2 jaar geleden toen we de West-route hebben gedaan) ; toch lijken die overdekte bruggen me wel wat...

We proberen ook een ommetje in te lassen Cape Cod als tussenstop NY - Boston.
Boston wordt dan 2 dagen/3 nachten op aanraden van Yessica en dan 1 dag Philly.
2 nachten Luray en Shenandoah doen we dan  niet (anders geraken we er niet meer in 14 dagen)...1 gaat naar Cape Cod
en de andere eventueel extra naar Washington?

Wat OCC betreft, kennen we helemaal niet... maar misschien leuk om eens te leren kennen, 't ligt toch op de route
Aangezien Yessica ons heeft verzekerd dat we gemakkelijk Washington - NY kunnen doen op 1 dag, halen we dan gerust op
tijd onze vlucht tegen 's avonds (vertrek om 21u)

Ik knutsel voorlopig gretig verder met de route
resultaat volgt 'soon' ...

groetjes

twarnik
#8 - 19-02-2012, 19:00 uur

Jez

De tip over de overdekte bruggen lijkt me heel aantrekkelijk, maar over de Valley of Fire in de
buurt van Philly vind ik niets terug

My bad......  embarressed Het is Valley of Forge
#9 - 19-02-2012, 19:50 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

twarnik

Gevonden, thanks  :afro:
Verschillende routes gevonden die de covered bridges aandoen, ziet er romantisch uit...
Lijkt me een zeeeer leuk alternatief ipv. de Luray grotten.

Nogmaals bedankt voor de tips
#10 - 19-02-2012, 21:58 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15