Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hotel buiten New York??

Discussie gestart

Sandra

Hallo allemaal,

Ik ben druk bezig met het plannen van onze vierde reis naar Amerika, de eerste keer naar het noordoosten.
We gaan zomer 2012 met 5 personen ( 3 kids van 15,16 en 17 tegen die tijd) 4 weken en willen 4 nachten in NY blijven.
Nu zit ik een beetje in de knoop met het boeken van een hotel in New York.
De keus is gigantisch maar de prijzen ook....
Ik zag op verschillende websites dat een hotel buiten New York, bijvoorbeeld Jersey City - Meadowlands, ook een goede optie is.
Ik wil heel graag jullie mening hierover weten. Het scheelt soms meer dan de helft in prijs.
Is dit echt goed te doen? Hoe is het openbaar vervoer? Is het wel nog veilig als je wat later in de avond terug naar het hotel gaat met ov?
Is de meerprijs het echt waard om de stad te ervaren? Wie heeft hiermee ervaring of tips?

Zoals altijd alvast bedankt!!
Sandra
#1 - 18-09-2011, 21:08 uur

B-man

Hoi Sandra,

Ik snap je vraag uiteraard zeer goed en het is iets heel persoonlijks. Persoonlijk vind ik dat je NYC moet beleven door er middenin te zitten. Dus ook een hotel in Manhattan. Natuurlijk is het een stuk duurder maar het is het zeker waard. Nou is dit natuurlijk makkelijk om zo even te zeggen, ik weet uiteraard niet hoe jullie budget eruit ziet maar ik zou je toch aanraden om een hotel in de stad te boeken. Het heeft echt iets om de deur uit te lopen en meteen in NYC hectiek te staan, geloof me!!!  Doe je dat niet wees dan niet al te bang voor het OV. NYC is zoals elke grote stad, er kan altijd iets gebeuren maar de  slechte reputatie van de jaren 80 geldt al lang niet meer! Het is best goed te doen hoor, dat is het probleem zeker niet, NYC kent erg veel forensen en het ov is daar ook op gericht. Maar als je 's avonds lekker wil genieten van het bruisende leven, dan is het wel zo lekker om binnen 10 minuten met een taxi bij je hotel te zijn. En in NYC zijn taxi's ook heus niet heel erg duur.
#2 - 18-09-2011, 22:01 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Sandra

bedankt voor je reactie B-man...ja dat was inderdaad ook al de discussie bij ons thuis en ik denk dat je helemaal gelijk hebt.
Qua budget moet het wel lukken maar je kunt het geld natuurlijk maar 1 keer uitgeven.

Heb je nog tips wat hotels betreft? En moet ik nu al gaan boeken of liever nog even wachten of maakt het niets uit?

Groetjes
Sandra
#3 - 19-09-2011, 08:01 uur

Yessica

Ik ben het wel met B-man eens. Het is zo veel leuker er midden in te zitten. Het 'gevaar' is ook als je in New Jersey overnacht, je vanwege de jetlag misschien eerder geneigd bent om maar in je hotel te blijven.

Ik heb zelf een eental malen citytrips geboekt, onder andere naar New York in mei dit jaar en het viel mij op dat als je bij Expedia kijkt en voor combinatiereizen kiest, dus ticket plus hotel, je het bijna zelf niet goedkoper kunt doen door alles los te boeken. Dit was zo voor drie opeenvolgende jaren. Dus wellicht is het een optie daar ook eens naar te kijken.

Ik zat dit jaar in het Salisbury, prima geprijsd hotel op een centrale toplokatie, ้้n blok van Central Park. Geen special thrills in dit hotel, maar voor de prijs zeker ook niet slecht!

Een andere leuke tip: neem eens de kabelbaan naar Roosevelt Island. Zeker 's avonds heb je een geweldig uitzicht over de skyline van New York. Als je een openbaar vervoerskaart neemt voor bijvoorbeeld 5 dagen, kun je zo vaak met de kabelbaan op en neer als je wilt. Zo'n OV kaart is sowieso een aanrader. Ik houd van lopen, zo zie je het meest, maar soms ben je op het einde van de dag zo moe en dan is het toch wel lekker als je ergens de metro in kunt stappen.
#4 - 19-09-2011, 09:48 uur



bgroeneveld

Kijk ook eens in Brooklyn en Queens. Daar zijn hotels vaak wat goedkoper en je staat dan ook midden in het Newyorkse leven. Beter zelfs, want Times Square is echt niet alles en bepaald niet 'typisch' New York (en met de ondergrondse zit je daar zo, voor als je even de 'echte' toeristische sfeer wilt opsnuiven!).

Metrokaartjes zijn overigens ook bruikbaar in de bussen. Even 'onderdompelen' in een apparaat bij de chauffeur. En dan zie je nog eens wat. Bussen in Manhattan rijden vaak de avenues af. En er is zelfs een bus die naar Amsterdam (Avenue) gaat!
#5 - 19-09-2011, 13:47 uur

Pieter79

Je zou bijvoorbeeld net buiten Manhattan kunnen gaan zitten. Zo waren we een keertje daar voor een halve week (hadden wel een auto) en sliepen in Best Western City View Inn. Auto parkeren daar was gratis. Ik denk dat er bussen in de buurt komen, maar echt graag 's nachts over straat daar zou ik niet doen. Wij reden met de auto overal naar toe (in Manhattan) en daardoor hadden we niet direct een hotel in het midden van Manhattan nodig.

Trouwens, het is niet het beste hotel maar als je het alleen maar gebruikt om te overnachten dan is het goed te doen voor een paar dagen.

Gr. Pieter
#6 - 19-09-2011, 18:57 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Jez

Wij hebben 2x in New Jersey geslapen, voor minder geld en net zoveel plezier! Met de (shuttle-)bus sta je binnen een half uur middenin Manhattan. De 1e keer sliepen we in North Bergen, in een Super 8. Vanaf daar met de shuttlebus voor ca. $3,- pp naar manhattan. Tweede keer in South Hackensack, weer in een Super 8. Voor hetzelfde geld nu met de stadsbus heen en weer. Beide keren gingen we 's ochtends op tijd op pad en bleven we tot laat in Manhattan. Onderweg in de bus nog even ori๋nteren of napuffen en dan lekker rustig slapen.
#7 - 19-09-2011, 20:20 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Sandra

Bedankt allemaal!

Het blijft inderdaad uiteindelijk een persoonlijke voorkeur ( naast het budget natuurlijk).
Ik ga jullie opmerkingen nog eens goed bekijken en dan zijn we weer een stapje dichterbij  >:D
Altijd fijn om even met andere mensen van gedachten te wisselen!
Ik kom vast terug met meer vragen in de komende maanden.

groetjes
Sandra
#8 - 21-09-2011, 14:53 uur

maryde

Net terug van een fijne , eerste , week in NY. We sliepen in de Radio City Appartments, een tip via dit forum. Niet goedkoop, wel ideaal vooral vanwege de lokatie, erg centraal waardoor er ook veel lopend te doen is. We hadden een slaapkasmer met keukentje. De 7 daagse metropas was heel handig, de citypas of andere pas hebben we niet genomen.
#9 - 26-09-2011, 08:01 uur

Sandra

Bedankt allemaal, we hebben inderdaad besloten toch in new york zelf te gaan zitten en hebben het Salisbury geboekt.
Op tripadvisor redelijk goede reviews en ook op dit forum zag ik deze naam een aantal keer voorbij komen.
Het begin is gemaakt, nu de rest nog uitzoeken >:D
#10 - 07-10-2011, 21:27 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15