Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hotels in New York.

Discussie gestart

Hakru

Mijn vrouw en ik willen in de zomer 2015 een weekje naar New York voor de eerste keer. Ik heb gekeken op : http://www.venere.com/nl/new-york/new-york/   om een hotelletje te vinden dat ook nog enigszins te betalen is, maar ik zou toch liever via dit forum horen wat voor ervaringen er zijn.  Het liefst natuurlijk niet al te ver van het centrum. Moet je ver van te voren al boeken?
#1 - 22-12-2014, 20:56 uur

B-man

Je hoeft niet per se ver van tevoren te boeken maar je voelt je altijd lekkerder als het vastligt. De prijzen liggen dan meestal ook wel iets lager maar last minute is er natuurlijk ook een hoop te krijgen voor goede prijzen. Ik heb ervaring met beide strategieën en allebei positief.

Qua ligging hangt het van je budget af natuurlijk. In het midden van Manhattan is het vaak het duurst natuurlijk. Rond China Town en Wall Street zitten hotels die vaak wat goedkoper zijn en regelmatig goede deals hebben, iets meer low end wel. Buiten Manhattan zoals Brooklyn en Queens is het een stuk goedkoper maar dan moet je dus wel de metro nemen. Ik verblijf zelf altijd in Manhattan omdat ik toch vaak een goeie deal vind. Probeer eens www.agoda.com, vind ik zeer fijne site met goede deals. Wil je graag last minute kijk eens op hotel tonight (ook in app variant), daar bieden 3 & 4 & 5 sterren hotels last minute aan voor hele mooie prijzen.
#2 - 23-12-2014, 11:28 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Bakvet

Je vraag staat in de verkeerde rubriek - toch maar een antwoord.

Vorig jaar augustus vond ik een groot aantal dagen waarop luxe 5-sterren hotels in de buurt van Times Square geboekt konden worden voor onder de 100 dollar plus tax. Als je nu kijkt kosten die hotels in augustus allemaal het normale bedrag: 350 dollar en meer, de hele maand lang. Dus blijkbaar verlagen ze de prijzen pas als ze zien dat het hotel anders half leeg blijft staan. Ik weet niet of het in juli ook zo was, het viel me pas in augustus op toen ik voor mijn reis in september aan het zoeken was. September was natuurlijk weer duur, al heb ik toch nog 1 nacht geboekt voor $100.
#3 - 23-12-2014, 20:25 uur

Skydriver

Interessant!! Wij komen begin juli aan in NY, maar waar vind ik die aanbiedingen?
#4 - 24-12-2014, 09:54 uur
The USA....What else?

Hakru

B-Man en Bakvet, hartstikke bedankt voor de nuttige informatie!
#5 - 24-12-2014, 11:09 uur

Jobazz

Ik ben afgelopen zomer in NY geweest. We hebben expres goedkoper genomen en sliepen in de hostel met prive slaapkamer.

Heb er tot en nu geen spijt van gehad dat wij die hostel genomen hebben omdat wij geen tijd hadden voor het uitslapen haha.. Dat was in de wijk Chelsea. Liefste hotel? Er zal zeker ergens een mooie aanbieding zijn via de website.

Ook ligt ie niet zo ver weg van Metro station, is wel best handig! 

Alvast succes ermee!
#6 - 24-12-2014, 17:31 uur

Henkvdz

Wij hebben in 2013 5 nachten in een 4 sterren hotel in Brooklyn geslapen, dit scheelde qua prijs aanzienlijk en we waren binnen 20 minuten met de metro op Manhattan. Wanneer je 'smorgens vroeg met de metro reist is dat een ervaring/belevenis op zich, al die mensen die naar hun werk reizen, ieder met z'n eigen manier van de werkdag beginnen [lezend, slapend, zingend, dansend enz.]. Echt, je kijkt je ogen uit.
Wanneer je aankomt in NY even naar de infodesk van het openbaar vervoer en een map van het metrolijnennet vragen, er even voor gaan zitten en binnen no time begrijpt iedereen hoe het systeem in elkaar zit [elke lijn heeft z'n eigen kleur en letter].
Succes en groeten,
Henk.
#7 - 25-12-2014, 10:48 uur

B-man

Interessant!! Wij komen begin juli aan in NY, maar waar vind ik die aanbiedingen?

Ik gebruik vaak www.agoda.com. die site vergelijkt prijzen van meerdere hotelsites. Wil je er echt moeite voor doen dan kan je altijd nog even bellen met het hotel dat je op het oog hebt en vragen naar de manager. Je zult er versteld van staan wat die je voor mooie prijzen kunnen geven! Google ook eens met Engelse zoektermen naar "hotel, new York city, deal". De wat kleinere lokale sites en/of toeristenbureaus hebben vaak deals die je op de grote sites niet terugvind. Type ook eens "hotel, new York city, renovation deal (of discount)" in. Sommige hotels bieden op etages waar ze aan het verbouwen/renoveren zijn de kamers extreem goedkoop aan omdat je in de ochtend last kan hebben van geluidsoverlast en niet geheel afgewerkte zaken enzo. Maar als je toch vroeg op stap wilt en je gebruikt de kamer alleen om te slapen en douchen...who cares! Je moet geluk hebben natuurlijk maar ik heb al mooie deals gezien in het verleden.
#8 - 26-12-2014, 11:56 uur
« Laatst bewerkt op: 26-12-2014, 11:58 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Skydriver

Heel hartelijk bedankt voor de info, we hebben ook al wat gevonden en meteen geboekt; een kamer midden op Times Square voor $125 p/n!! :D
#9 - 27-12-2014, 11:06 uur
The USA....What else?

B-man

Heel hartelijk bedankt voor de info, we hebben ook al wat gevonden en meteen geboekt; een kamer midden op Times Square voor $125 p/n!! :D

Zo zie je maar, prima deal! Welk hotel als ik vragen mag?
#10 - 28-12-2014, 13:12 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Skydriver

Uiteraard! Het is het "Manhattan Broadway Hotel"!
#11 - 29-12-2014, 10:08 uur
The USA....What else?

Bakvet

Het Manhattan Broadway Hotel Times Square ligt natuurlijk niet midden op het plein. Alle hotels die er in de buurt liggen noemen zich "Times Square", ook al liggen ze op 8 blocks afstand. Dat maakt helemaal niet uit, het is gewoon leuk om er ergens op Manhattan te zitten en overal heen te kunnen lopen. Zelf heb ik wel eens in een hotel gezeten waar je op de helft van Times Square kon neerkijken vanuit de kamer. Leuk, maar het echte New York ligt onder je voeten en het is de straat waar je doorheen loopt. Voor het uitzicht hoef je geen kamer op Manhattan te nemen, is mijn ervaring. Dan kan je beter aan de overkant van de rivier een goedkoper hotel boeken en de metro pakken. Daar is ook genoeg voor te zeggen.
#12 - 31-12-2014, 17:22 uur

B-man

Het Manhattan Broadway Hotel Times Square ligt natuurlijk niet midden op het plein. Alle hotels die er in de buurt liggen noemen zich "Times Square", ook al liggen ze op 8 blocks afstand. Dat maakt helemaal niet uit, het is gewoon leuk om er ergens op Manhattan te zitten en overal heen te kunnen lopen. Zelf heb ik wel eens in een hotel gezeten waar je op de helft van Times Square kon neerkijken vanuit de kamer. Leuk, maar het echte New York ligt onder je voeten en het is de straat waar je doorheen loopt. Voor het uitzicht hoef je geen kamer op Manhattan te nemen, is mijn ervaring. Dan kan je beter aan de overkant van de rivier een goedkoper hotel boeken en de metro pakken. Daar is ook genoeg voor te zeggen.

Klopt, weinig hotels zitten echt op TS zoals bijv. het Marriott Marquis maar in de omliggende streets. Maar het gaat om de locatie in Manhattan en die is dus uitstekend! Het gaat mij ook altijd om het feit dat je de deur uitstapt en midden in het NYC leven staat. Veel interessante dingen zijn ook meteen binnen schootsafstand.
#13 - 31-12-2014, 17:34 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Bakvet

Dat was inderdaad de MM, ik hoefde het gelukkig niet zelf te betalen. Wel een van de meest perfecte hotels waar ik ooit geweest ben, de badkamer had een grote ronde whirlpool goed genoeg voor een Dave Roelvink achtige afterparty. Dames genoeg op Times Square, alleen je hebt wel wat anders aan je hoofd als je een keer in New York bent.
#14 - 31-12-2014, 18:30 uur
« Laatst bewerkt op: 31-12-2014, 18:32 uur door Bakvet »

B-man

Dat was inderdaad de MM, ik hoefde het gelukkig niet zelf te betalen. Wel een van de meest perfecte hotels waar ik ooit geweest ben, de badkamer had een grote ronde whirlpool goed genoeg voor een Dave Roelvink achtige afterparty. Dames genoeg op Times Square, alleen je hebt wel wat anders aan je hoofd als je een keer in New York bent.

Nou ja, als het hele mooie dames zijn....dan heb ik nog wel een gele Speedo en een uurtje hoor  :P :D ;)
#15 - 31-12-2014, 18:43 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15