Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Ik vind New York niet zo leuk meer eigenlijk...

Discussie gestart

Yessica

Ik weet dat de meeste onderwerpen hier juist gaan over hoe geweldig de diverse bestemmingen zijn, maar ik ben nu in New York en eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet zo leuk (meer).

Ik vond Boston en Chicago echt vele malen leuker, Boston zelfs gemoedelijk! Nu vind ik het hier veel te druk, veel te lawaaiig, te veel stank, te veel wachtrijen vanwege security en te veel chagrijnige gezichten. Ik denk niet dat ik hier ooit nog terugkom en ik had nooit verwacht dat ik dat ooit zou zeggen...

Ik moet er ook niet aan denken hier in het hoogseizoen te zijn, dat het je een halve dag kost om het Empire State building in te komen of een paar uur om naar het vrijheidsbeeld te gaan vanwege al die security.
Begrijp me goed, ik snap waarom dat is, zeker nu, maar jeetje zeg....

Ik was hier 14 jaar geleden voor het laatst, toen was het mijn eerste keer in The States, nu mijn 18e keer dus misschien ben ik wel verwend. Zijn er mensen die dit herkennen? Want dit gevoel verraste mij nogal!
#1 - 17-05-2011, 22:51 uur



Googleaar

Hoi Yessica,

ik was er vorig jaar voor het eerst en ik moet zeggen dat het me wel bekend in de oren klinkt.

Ook ik vond het erg druk en lawaaierig, maar toen ik thuis kwam werd de herinnering steeds mooier.
Zo mooi zelfs dat ik dit jaar een paar dagen terug ga.

Veel plezier nog.

Ps. Logisch eigenlijk, niets kan toch tippen aan Den Bosch ;)
#2 - 18-05-2011, 00:00 uur

BibiS

Heb t zelf nog niet meegemaakt in NY maar kan het me wel voorstellen... je veranderd zelf natuurlijk ook en je interesses en behoeftes zijn natuurlijk ook met de jaren veranderd... Zo heb ik dat ooit wel bij een andere reisbestemming gehad... jaren lang naar toe geweest en nu vind ik het totaal niet meer interessant... Puur omdat ik aan andere behoefte heb en het gebied opzich al zo goed ken dat ik er momenteel de schoonheid en gave dingen niet zo van in kan zien (terwijl het die nog steeds heeft)... Misschien kun je eerder weggaan? Of ligt echt alles van dag tot dag vast...

Hoop dat je verder nog veel geniet van je trip!!!

@ Googleaar: Haha dat lijkt mij ook... Den Bosch aan de top (ahum ahum ;) )...
#3 - 18-05-2011, 00:06 uur
« Laatst bewerkt op: 18-05-2011, 00:08 uur door BibiS »

bgroeneveld

Als toerist kan ik me voorstellen dat je genoeg hebt van New York. Hoe vaak kun je Times Square, de Apple winkel en het vrijhedisbeeld bekijken? Maar als je niet een typische toerist bent, of hier woont, is New York een ontuiputtelijke belevenis.

De stad is de afgelopen 20 jaar dat ik elders in de VS heb gewoond (St. Paul, MN en Asheville, NC) wel veranderd, en op toeristische plaatsen drukker geworden. Maar elders bruist het leven. DUMBO in Brooklyn is een hele nieuwe ervaring, de winkelstraten in Park Slope zijn vriendelijker en meer winkelstraten geworden. En er is nog steeds overal in de stad zo verschrikkelijk veel te doen: theater (van de muscials die je gezien 'moet' hebben tot kleine off-off-off Broadway voorstellingen), muziek van allerlei soorten, openlucht activiteiten (boerenmarkten), activiteiten in verschillende wijken en parken.

Maar toen we hier twee maanden geleden naar terug verhuisden had ik weer hetzelfde gevoel als toen ik 35 jaar geleden het vliegtuig uiitkwam: ik ben thuis.

Zoals gezegd: als toerist kijk je heel anders tegen een stad aan. Ik zeg altijd: als je aan  Brooklyn (of Manhattan, of Queens, of Staten Island of the Bronx) gewoond hebt, is de rest van de wereld alleen maar straten en huizen.
#4 - 18-05-2011, 03:05 uur

MiamiHeat

Leuk om te horen zo'n 3 weken voordat ik ga  ;)  Wij zijn 15 jaar geleden voor het laatst in NYC geweest en deze x staan ook meer de "non-toeristische" zaken op het programma.

Verheug me ook enorm op Chicago en Boston!
#5 - 18-05-2011, 16:06 uur

Old Faithful

Ik kwam net als Benno zo'n 35 jaar geleden voor het eerst naar New York. Het grote verschil is dat hij er is blijven wonen en dat ik er sindsdien  nooit meer ben geweest. Dat ligt overigens aan mij en niet zozeer aan New York. In mijn jonge jaren heb ik als toerist de bezienswaardigheden in steden als Parijs, Londen, Wenen, New York, San Francisco en Los Angeles bezocht. Ik ben er echter achter gekomen dat ik niets met steden heb. Ik voel me er niet thuis. Ik kom er in Nederland ook zelden. Zelfs voor het theater ga ik liever naar Theater Markant in Uden dan bijvoorbeeld naar Eindhoven.
#6 - 18-05-2011, 16:25 uur
Groet,

Old Faithful

Tammy

Ik herken het wel een beetje al weet ik niet of het een kwestie is van niet leuk vinden. Ik ben een vijf jaar achter elkaar naar New York geweest en op een gegeven moment had ik het wel gezien. Daarbij komt dat we nu de rest van de Verenigde Staten ook aan het ontdekken zijn en er zijn zoveel mooie, leuke, geweldige steden.
Voor iedereen die nog NYC gaat: heel veel plezier. Het is echt wel een geweldige stad, maar misschien raak je een beetje verwend als je ook het andere amerika ontdekt.   
#7 - 18-05-2011, 18:24 uur

Mrjn

Ik herken het van mijn eerste bezoek in 1999. En heb nog een poging gewaagd in 2004. Maar ik heb dit dus altijd bij NYC en hoef er niet zo nodig meer naar terug. Chicago, Savannah, New Orleans vind ik veel leuker.
#8 - 18-05-2011, 19:55 uur

Pieter79

Ben net terug uit Atlanta... Wat een stad zeg...

Eerlijk gezegd zou ik dan NYC meer waarderen als toerist dan veel andere steden waar bijna niets te voet te doen is (dat is natuurlijk overdreven maar NYC is echt uniek). Altijd maar NYC kan je gaan vervelen, maar als je meerdere steden (ook minder toeristische) hebt bezocht dan lijken die veelal op elkaar, waar NYC toch echt anders is, net als Boston (compact).

Ik kan je gevoel over NYC dus niet delen, en alhoewel ik absoluut geen stadsmens ben en liever geen lawaai of uitlaatgassen om me heen heb vind ik het toch wel iets heel unieks.

Gr. Pieter
#9 - 18-05-2011, 23:40 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Freddytex

Ik ben vandaag pas terug van mijn trip van 6 weken en heb ook NY nog eens terug bezocht .Mijn eerste maal was in 1990 en de laatste maal was in 2001 juist nadat de TWC ingestort was .Ik moet zeggen dat ik het nog steeds een fantastische stad vind.Mijn enige probleem is dat ik niet meer zover te voet kan gaan door de ouderdom,spijtig want ik had weeral geen spijt van mijn bezoek aan deze fatastische stad . Indien je rust wil(zie Boston of San Diego) kan je het beter niet doen.,maar voor zij die de drukte van NYC kunnen verdragen is het toch de moeite waard.
#10 - 19-05-2011, 22:15 uur

Yessica

Bedankt voor alle reacties  :)

Leuk om te zien dat er zo veel wisselende ervaringen zijn. Zoals BibiS al zei, je verandert zelf natuurlijk ook. Ik was altijd een stadsmens, maar sinds ik 3 maanden midden in de bush heb gewoond in Zuid Afrika (tussen de zebra's en wildebeesten etc.) is dat toch wel veranderd. Ik liep door New York en zag al die gebouwen en beton en dacht, dit is toch niet zoals de aarde bedoeld is, haha.

Maar ik miste een beetje het knusse van Boston en ik vond Chicago een rustiger uitstraling hebben, hoewel dat ook een drukke stad is. Ik vind Amerikanen in New York vaak ook minder vriendelijk en toegankelijk. Daardoor voel ik me er waarschijnlijk minder thuis. Het door Pieter genoemde Atlanta vond ik als stad niet zo heel bijzonder, maar ik voelde me er wel helemaal op mijn plek. Toeristisch gezien is er misschien minder te doen, maar voor mij is vakantie ook de sfeer, je er thuis voelen.

Omdat het mijn tweede keer was heb ik geprobeerd wat 'off the beaten path' te gaan, door in de diverse woonwijken te gaan wandelen en rond te kijken, maar ik vond de verscheidenheid en sferen in andere steden groter.

Wat zeker een aanrader is, is de Ground Zero Workshop. Dit is niet op Ground Zero zelf, maar in de wijk Chelsea. Het is een museum met maar één kamer, maar het is zeer indrukwekkend! Ook de verhoogde voormalige goederenspoorlijn die is omgetoverd tot stadspark kon ik zeker waarderen!
#11 - 20-05-2011, 10:17 uur



BibiS

Goede tip die ga ik eens op mijn lijstje zetten dat musea en die spoorlijn? Ligt dit ook vlak bij elkaar? En waar ligt die spoorlijn precies? Verder toch nog wat leuke tips??? Achja wie weet kun je het later weer waarderen... als je vakantie verder maar lekker is geweest maar dat geloof ik wel aan je post te zien...
#12 - 21-05-2011, 18:10 uur

Freckles49

Ik ben geen fan van NY. De mensen vind ik gewoon niet vriendelijk. We gingen de ferry op en daar wordt gewoon naar je geschreeuwd. Natuurlijk heb ik alle begrip voor de security, waar dan ook, maar ik kies toch voor het warme florida. In al die jaren dat wij daar komen zijn we altijd zeer vriendelijk geholpen.
#13 - 21-05-2011, 18:36 uur

PetraVS

De afgelopen paar maanden heb ik een aantal Nederlandse en Belgische toeristen in Washington DC rondgeleid, die eerst in New York waren geweest.  Allemaal hadden ze spijt niet langer in Washington te hebben geboekt.  New York is bruisend, een wereldstad, je moet er geweest zijn, maar Washington is mooi, rustig, groen, heel veel te doen, supergoede restaurants, zonder alle drukte.  Onze stad wordt door de Europese reisbureaus/gidsen idioot weinig gepromoot. 
#14 - 24-05-2011, 02:44 uur

Yessica

Goede tip die ga ik eens op mijn lijstje zetten dat musea en die spoorlijn? Ligt dit ook vlak bij elkaar? En waar ligt die spoorlijn precies?

Die spoorlijn heet nu "High Line Park'. Als je daar op googelt kom je vanzelf een hoop sites en foto's tegen! Het ligt dus in de wijk Chelsea, aan de westkant van Manhattan, tussen Central Park en Soho. Dat museum is de "Ground Zero Workshop", ook in Chelsea, en dat ligt nagenoeg naast één van de trappen naar High Line Park. 

Citaat
Verder toch nog wat leuke tips??? 

De fietstocht boeken van 'Roll 'n bike' door Manhattan en over Brooklyn Bridge. Zo leuk! Je fietst vanaf hun kantoor ter hoogte waar vliegdekschip The Intrepid ligt naar Battery Park City, een park dat aan de westkant van Manhattan nabij Battery Park is aangelegd van de puin van de WTC gebouwen. Dan o.a. door Wall Street en via de South Pier via de Manhattan bridge naar Brooklyn en via de Brooklyn Bridge weer terug naar Mahattan. Leuk en prachtige uitzichten. Totale duur ongeveer 3 uur.
Zeker een aanrader, ondanks dat je een suffe helm op moet :-)
#15 - 24-05-2011, 09:31 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15