Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Oost USA augustus 2012

Discussie gestart

twarnik

Hoi iedereen,

Dankzij alle toffe tips die wij hebben mogen ontvangen via dit forum  usa4all zijn wij 2 jaar geleden in West-Amerika verzeild geraakt. Mede dankzij jullie is dit een onvergetelijke ervaring geworden en zijn we, zoals zovelen, gebeten door het USA-beest   patriot ...
Vandaar plannen we nu een rondje Oost-Amerika in augustus 2012. Natuurlijk hebben we ( = gezin van 2 volwassenen en 2 pubers van 15 en 17 jaar)  ook nu weer oneindig veel vragen...

Ons reisprogramma zou er ongeveer als volgt uitzien:

New York (3 nachten)

Cape Cod (1 nacht) + bezoek Martha's Vineyard

Boston (2 nachten)

Kennebunkport of Portland (1 nacht)

Bar Harbor (2 nachten) + bezoek Acadia NP

Stowe (1 nacht) + bezoek Mt. Washington

Williamstown of Albany (2 nachten)  + bezoek Adirondack NP

via Catskill NP en de Buttermilk Falls naar  (eventueel extra overnachting in Ithaca)

Buffalo (2 nachten) + bezoek Niagara Falls

Washington (2 nachten)

Philadelphia (1 nacht) ?  of is Washington DC naar NY in 1 keer te doen?

New York (1 nacht)

Tussen Buffalo en Washington zit ik nog met het probleem van de afstand. Ik denk dat we hiertussen best nog een stop inlassen omdat de afstand anders te groot wordt, maar waar ergens overnachten en wat is op dat stuk een bezoek de  moeite waard ?

Wat is jullie mening hierover, is dit haalbaar? Er ligt nog niets vast, dus alles is nog wijzigbaar...

En waar is het het interessantst om aan Whale Watching te doen (kwestie van toch zeker 1 whale te spotten): aan de kust van Cape Cod, Boston of Bar Harbour?

Hopelijk weten jullie raad met al m'n vragen

ik kijk al uit naar leuke tips...

groeten van twarnik

#1 - 15-12-2011, 22:25 uur

Jez

Begin eens met uitschrijven van dag tot dag, zodat we zien wat reisdagen zijn. Dan kun je ook kijken naar de afstanden. Want van NY naar Cape Cod is bijv. zeker een dag (flink doorr-)rijden en op 1 dag op en neer naar Cape Cod en ook nog naar Martha's Vineyard wordt ook een uitdaging. Je sjeest van Acadia door New Hampshire en Vermont, wat jammer is, want dit zijn prachtige staten. De extra overnachting in Ithaca lijkt niet overbodig, gezien de afstand die je daar wilt doen. 2 nachten in Buffalo is daarentegen weer wat veel van het goede. Je kunt best in 1 dag naar Washington, maar dat wordt wel een dagje doorrijden. En je kunt best van DC naar NY in 1 dag, maar Philly is zó leuk! Whale watchen kan ik je niet mee helpen (hebben wij in Canada gedaan).

Mocht je inspiratie willen, wij zijn al een paar keer aan de oostkant geweest en hebben daar reisverslagen van.
#2 - 16-12-2011, 19:54 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

twarnik

Dankjewel Jez voor je aangeboden hulp,

Ik schrijf onze reisweg zo snel mogelijk in detail uit ...
Bij nader inzien ben ik ook tot de conclusie gekomen dat we best onze vooropgestelde reisroute in 2 delen,
zo hebben we zeker een reden om nog eens terug te keren  ;)
Zeker ook omdat ik me een beetje heb misrekend voor wat betreft onze verlofdagen, ik dacht dat we ruim over een
drietal weken konden beschikken, maar helaas, het worden er slechts een ruime 2   :'(

Ik kom terug met nieuwe gegevens,
groetjes

#3 - 18-12-2011, 10:30 uur

Redstone

Hoi Twarnik,

Wij plannen in juni een rondje Oost Amerika en hebben op ons bericht "New York - Boston" nuttige tips gekregen (zie aldaar). Thieske heeft zelfs een complete route voor ons uitgeschreven, waar we bij onze planning zeker gebruik van zullen maken  :afro:

Mvg
Redtone
#4 - 18-12-2011, 12:49 uur

twarnik

Hoi Redstone,

Bedankt voor de tip, ben direct gaan kijken en inderdaad ik was aangenaam verrast:
ziet er een leuke route uit en blijkbaar te doen in 2 weken à 2.5 weken.
Daarom ook uiteraard bedankt aan Thieske!

Ik ga hiermee aan de slag en werk verder uit...

tot binnenkort en nogmaals bedankt!

twarnik
#5 - 20-12-2011, 12:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15