Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

New York 13 t/m 21 november

Discussie gestart

Michel

Hallo allemaal,

Wij gaan van zondag 13 november t/m maandag 21 november naar New York. Uiteraard heb ik al veel kunnen vinden op dit forum maar doe toch even een berichtje omdat jullie wellicht (betere) tips hebben op onze invulling van de dagen. Ook heb ik zeer veel uit New york in 4 dagen kunnen halen. Eigenlijk zal onze dag indeling hierop gebaseerd zijn, alleen kunnen we overal nog beter de tijd nemen aangezien we 5 volle dagen in New York hebben. Mijn vraag is alleen, wat zijn de dingen die we echt gezien moeten hebben in New York. Uiteraard zijn de gebruikelijke attracties zoals: Empire State Building, Brooklyn Bridge, vrijheidsbeeld al opgenomen in onze reis... Ook zal ik zeker een basketbal wedstrijd gaan bezoeken! Ongetwijfeld hebben jullie nog meer tips en weten vaak de wat minder bekende attracties die dus wel absoluut de moeite waard zijn!

- Zondag 13 november: Aankomst om 11:45 op Newark. We zullen er maar op rekenen dat we rond 15:00 uitgepakt in ons hotel zijn. Hierna de buurt maar een beetje verkennen
- Maandag 14 november, New York: Invulling zoals New York in 4 dagen.
- Dinsdag 15 november, New York: Invulling zoals New York in 4 dagen.
- Woensdag 16 november, New York: Invulling zoals New York in 4 dagen.
- Donderdag 17 november, uitstapje naar Washington: Washington, of is het beter deze stad te bezoeken op eigen initiatief met bus of trein? en wie heeft er ervaringen met deze excursie?
- Vrijdag 18 november, uitstapje naar Philadelphia: Philadelphia, of is het beter deze stad te bezoeken op eigen initiatief met bus of trein? en wie heeft er ervaringen met deze excursie?
- Zaterdag 19 november, New York:Invulling zoals New York in 4 dagen.
- Zondag 20 november, New York:Invulling zoals New York in 4 dagen.
- Maandag 21 november, New York: Terug naar huis.

Alvast bedankt!
#1 - 03-05-2011, 14:29 uur

Jez

Hou je rekening met het weer? Als de winter weer een beetje vroeg is, kan er al een behoorlijk pak sneeuw liggen. Tantelief vlakbij Philly zat afgelopen november al ingesneeuwd.......
#2 - 03-05-2011, 23:33 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Michel

Haha precies.... Opzich wel een gezellig sfeertje met sneeuw :) Maar als er echt VEEL sneeuw valt, zal je minder kunnen doen. Hopen dat het weer ons een beetje mee zit!
#3 - 04-05-2011, 20:18 uur

Hans B

Is het niet handiger om NYC aaneengesloten te doen, daarna via Philladelphia naar Washington en terug naar huis?
#4 - 04-05-2011, 20:58 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Michel

Is inderdaad wel een mogelijkheid.. Vliegtickets zijn wel al geboekt, maar misschien dat we deze kunnen veranderen!
Het zou in ieder geval wel een stuk logischer zijn zo..

Is 1 dag genoeg om de highlights van Philadelphia/Washington te zien?
#5 - 08-05-2011, 17:52 uur

Jez

Alles kan natuurlijk. In 1 dag Philly krijg je al een goed beeld van deze leuke stad. Voor Washington zou ik minimaal 2 dagen nemen.
#6 - 08-05-2011, 18:33 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

forzafcb1990

Is inderdaad wel een mogelijkheid.. Vliegtickets zijn wel al geboekt, maar misschien dat we deze kunnen veranderen!
Het zou in ieder geval wel een stuk logischer zijn zo..

Is 1 dag genoeg om de highlights van Philadelphia/Washington te zien?

Ik ga deze zomer ook naar New York, Philly en DC.. Voor DC hebben wij 2 volle dagen en 2 halve gekozen en voor Philly 1 volle en 2 halve.. We maken de verplaatsing met de bus maar hebben nog geen tickets geboekt, wel al hostels ;) 

#7 - 09-05-2011, 12:49 uur


BibiS

Wij gaan ook een stukje dezelfde trip doen, we beginnen in

Boston: 2 dagen
NY: 5 dagen
Philly: 2 dagen
Washington: 2 dagen

Van boven naar de beneden is het ook de volgorde van steden die wij bezoeken. We gaan van stad naar stad telkens met de trein (Amtrack), hierbij kostte een multiway ticket $ 140 voor 2 personen. Het langst is volgens mij van Boston naar NY dat is bijna 4 uurtjes met de trein en het kortste is van NY naar Philly dat is bijna 1 uur.

Wij vliegen dus op Boston, en vliegen vanaf Washington terug...

Wij zijn eerder al in NY geweest, hier gaan we dus vooral winkelen, nog wat musea bekijken die vorig jaar dicht waren. Wij vonden vorig jaar zelf de hop on hop off tour erg leuk. Het is wel ubertoeristisch om dat te doen maar wij hadden daardoor een goede indruk van waar we de dagen erna heel graag nog heen wilden. 1 tour zijn we gewoon volledig blijven zitten omdat de gids zo leuk kon vertellen. Wij hadden zelf contact gelegd met het Plaza hotel ( van home alone) om daar een rondleiding te krijgen. Verder vinden wij de Apple winkel op 5th Avenue een aanrader, Abercrombie en Fitch eveneens 5th Avenue. Als je Design leuk vind is de MoMa Store een aanrader evenals het Cooper Hewitt museum. Central Park is heerlijk om te relaxen een middag. Je kunt eventueel in NY ook met een greeter op stap. Dat is een New Yorker/ New Yorkse die je dan een deel van de stad laat zien. Als tegenprestatie geef jij iets wat typisch Nederlands is. Wij gaan dit jaar ook nog de Ellis Island tour doen, lijkt me toch indrukwekkend om meer te weten te komen over de immigranten van toen. Top of the Rock en the Empire State building mogen niet ontbreken uiteraard... Tip: doe de ene overdag en andere savonds. Heb je van beiden het mooiste uitzicht. Wil je een supermarkt zien met blinkende appeltjes en even lekker wat gezonds eten dan is Wholefoods op Columbus Circle een aanrader. Een rooftop terras is er bijvoorbeeld bij het Gansevoort of Roosevelt hotel.
#8 - 10-05-2011, 11:25 uur

Michel

Kijk, wat een goede tips allemaal weer! @Jez: lijkt me een goede indeling, 1 dag Philly en 2 dagen DC. Ga ik zeker proberen te regelen! @BibiS: Mooi rondje! helaas hebben wij niet genoeg tijd om ook Boston nog even mee te pakken. Trein lijkt mij ook een goede optie qua prijs en tijd. Bus reisje duurt al gauw iets langer...

Apple winkel lijkt mij ook te gek dus daar zal ik zeker even gaan kijken! De Wholefoods lijkt mij ook zeker te gek, aangezien ik al 10 jaar in supermarkt wereld werk. Bij Walmart stond ik overal al van te kijken, dus ga deze ook zeker meepakken! Bedankt voor de tips iedereen.
#9 - 10-05-2011, 12:29 uur

BibiS

Als je supermarkten interessant vind is Dean & Deluca nog een aanrader... dat zit o.a. in Soho en op Madison ave. Evenals Garden of Eden ( lijkt op een ouderwetse slagerij) op 2780 Broadway o.a. Wallmart is idd gaaf he :P
#10 - 10-05-2011, 22:46 uur

Jez

En ga in Philly dan vooral naar Reading Terminal Market. Daar kijk je je ogen uit en...... je kunt er heerlijk eten. Zit je dan nog niet vol, dan moet je zeker naar Pat's en naar Gino's voor een originele Philly Cheese Steak.
#11 - 11-05-2011, 21:38 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Michel

Ok, super! Ik neem alle tips mee :) Heb net even wat info en foto's opgezocht van RTM, ziet er indrukwekkend uit! Dat gaat smullen worden  :D
#12 - 24-05-2011, 12:14 uur

petravv

Nemen jullie een New York City Pass? Wij hadden die toen we vorig jaar mei een week in NYC zaten en hebben het geld er dubbel en dwars uitgehaald. Plus dat je veel sneller geneigd bent om iets maar voor even in te schieten, zoals het Guggenheim en het MoMa.
#13 - 15-06-2011, 17:35 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

Elfje

Wij zijn afgelopen meivakantie met de kids naar NYC geweest en hebben de New York Passes gekocht. De 7-daagse pas met 3 dagen hop-on/hop-off bus. Het was echt een supersysteem! We hebben heel veel gedaan en bekeken. Je wandelt makkelijk een museum binnen, al is het maar voor even. We hoefden niet te kiezen of Rockefeller of Empire State Building gingen doen, we deden ze gewoon allebei. New York Skyride zouden we nooooit gedaan hebben als we er losse tickets voor moesten kopen. Nu konden we er met de NY-pass gewoon in. Er stond geen rij en de kids vonden het fantastisch. Wij vonden het niet zo eigenlijk, maar wat maakte het uit? Echt een aanrader zo'n pas!
#14 - 16-06-2011, 11:39 uur

petravv

Wij hadden die pas dan zonder de Hop on Hop off, vooral omdat een metro card voor een week in verhouding vele malen goedkoper is en je geen last hebt van files ;-)
#15 - 17-06-2011, 14:29 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15