Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

New York 13 t/m 21 november

Discussie gestart

BibiS

Wij hebben bewust niet voor NY passes gekozen omdat wij graag vrij wilden zijn in wat we wanneer doen. Zo hebben we ter plekke hop on hop off gekocht evenals Metro en buskaarten... Wij hebben dit als zeer prettig ervaren omdat wij ervan houden om tijdens een city trip alle vrijheid te hebben en de dingen zoals bijvoorbeeld het weer te nemen zoals ze komen... Bedenk dus vooraf goed wat je graag wil zien en wat daar de mogelijkheden in zijn en wat je er voor over hebt... Het scheelt misschien ook dat je als je met kinderen reist toch wel graag wat vastigheid wil in plaats van we zien wel hoe het komt...
#16 - 17-06-2011, 22:07 uur

Michel

Nemen jullie een New York City Pass? Wij hadden die toen we vorig jaar mei een week in NYC zaten en hebben het geld er dubbel en dwars uitgehaald. Plus dat je veel sneller geneigd bent om iets maar voor even in te schieten, zoals het Guggenheim en het MoMa.


Wij kregen eigenlijk het idee, dat de NYC Pass helemaal niet zo voordelig is... Hij zal zeker voordelig zijn als je meer dan 20 attracties gaat bezoeken. Alleen is dit nog even de vraag of dit gaat gebeuren! Hoeveel attracties hebben jullie ongeveer bezocht?

Je hebt zeker gelijk betreft, om even snel ergens naar binnen te schieten. Zo krijg je toch een mooie indruk zonder dat je er de hoofdprijs voor moet betalen.

#17 - 19-06-2011, 11:28 uur

Michel

Wij hadden die pas dan zonder de Hop on Hop off, vooral omdat een metro card voor een week in verhouding vele malen goedkoper is en je geen last hebt van files ;-)

Wij gaan ook gewoon voor de metro card, en geen Hop on Hop off. Lijkt me trouwens ook ideaal, het metro systeem in NYC. Ik geloof dat dit zichzelf wel aardig weg wijst. 
#18 - 19-06-2011, 11:29 uur

Michel

Wij hebben bewust niet voor NY passes gekozen omdat wij graag vrij wilden zijn in wat we wanneer doen. Zo hebben we ter plekke hop on hop off gekocht evenals Metro en buskaarten... Wij hebben dit als zeer prettig ervaren omdat wij ervan houden om tijdens een city trip alle vrijheid te hebben en de dingen zoals bijvoorbeeld het weer te nemen zoals ze komen... Bedenk dus vooraf goed wat je graag wil zien en wat daar de mogelijkheden in zijn en wat je er voor over hebt... Het scheelt misschien ook dat je als je met kinderen reist toch wel graag wat vastigheid wil in plaats van we zien wel hoe het komt...

Precies, er zijn een aantal attracties die we dus zeker willen bekijken (de bekende attracties). Daarnaast willen we een volle dag inplannen om te shoppen (misschien wel 2).
Ook zullen we gewoon veel gaan lopen en genieten van de sfeer in NYC. Zoals al beschreven stond op deze site (NYC in 4 dagen), waar keurig uitgelegd wat je zou moeten zien en wat de beste route is om te lopen ben je dus al 3/4 volle dagen kwijt waar je bijna geen attracties aandoet. Daarnaast willen wij ook een uitstapje maken naar Washington en wellicht Philly. De uitstapjes zullen we van te voren vast leggen, de rest van de dagen vullen we lekker spontaan in, in de stad zelf! Mede doordat het weer in november ook erg kan tegenvallen..
#19 - 19-06-2011, 11:39 uur

Michel

Wij zouden erg graag een helicopter vlucht willen doen boven NYC. Nou zijn er tal van aanbieders... Graag zou ik hier wat meer over te weten willen komen. Kortom, heeft er al iemand met een helicopter boven NYC gevlogen? Zo ja met welke 'organisatie' en hoe was je ervaring hiermee?
#20 - 19-06-2011, 17:52 uur

B-man

Ik heb het stukje op (NYC in 4 dagen) uiteraard vrij algemeen geschreven met daarin wat punten die toen door iemand gevraagd waren. Pas het dus gerust aan en vul je eigen wensen in!! Het geeft je wel een goede "timeline" zodat je ongeveer weet wat haalbaar is en hoe in te delen.
#21 - 19-06-2011, 18:18 uur
« Laatst bewerkt op: 19-06-2011, 18:21 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Michel

Ik heb het stukje op (NYC in 4 dagen) uiteraard vrij algemeen geschreven met daarin wat punten die toen door iemand gevraagd waren. Pas het dus gerust aan en vul je eigen wensen in!! Het geeft je wel een goede "timeline" zodat je ongeveer weet wat haalbaar is en hoe in te delen.

Uiteraard zal ik er een eigen draai aan geven  :). Maar moet zeggen dat het erg goed in elkaar gezet is.. Het geeft je inderdaad een goede 'timeline' plus het feit dat je niet onnodig kris kras door de hele stad gaat lopen, wat uiteindelijk dus veel tijd bespaart! Dus complimenten voor het schrijven van het stukje! We zullen het zeker gaan gebruiken  ;)
#22 - 19-06-2011, 18:44 uur

B-man

Ik heb het stukje op (NYC in 4 dagen) uiteraard vrij algemeen geschreven met daarin wat punten die toen door iemand gevraagd waren. Pas het dus gerust aan en vul je eigen wensen in!! Het geeft je wel een goede "timeline" zodat je ongeveer weet wat haalbaar is en hoe in te delen.

Uiteraard zal ik er een eigen draai aan geven  :). Maar moet zeggen dat het erg goed in elkaar gezet is.. Het geeft je inderdaad een goede 'timeline' plus het feit dat je niet onnodig kris kras door de hele stad gaat lopen, wat uiteindelijk dus veel tijd bespaart! Dus complimenten voor het schrijven van het stukje! We zullen het zeker gaan gebruiken  ;)

Graag gedaan hoor  :)

Het was voor mij ook weer alsof ik er even zelf was, dus met liefde geschreven... ;) ;D  Maar het ziet er naar uit dat ik in september/oktober sowieso ook weer een paar dagen NYC ga doen!! :afro:
#23 - 20-06-2011, 21:18 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

petravv

Wat wij allemaal hebben gedaan met die Pass is het volgende:
Moma
Museum of Natural History
Guggenheim
MET
Intrepid
zeiltocht met clipper
Statue of Liberty
New York Skyride
Top of the Rock
Empire State Building
misschien dat ik nog iets vergeet, maar met deze zit je al ver over de aanschaf prijs heen
#24 - 20-06-2011, 21:48 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

martinm

Wat ik vorig jaar had geschreven/uitgezocht/ervaren over de NY pass:

Ons is afgelopen december (2009) de NY pass erg goed bevallen, je zou eens moeten optellen wat je allemaal wilt zien of doen en dan bekijken of het waard is om de NY pass aan te schaffen.

Wij hadden een 3-daagse pass met Hop on/Off bus maar dat zou ik niet aanraden want met de Metro gaat alles een stuk sneller.

Over de New York Skryride (Empire State Building) kan ik kort over zijn; "Ik zou dit niet doen !!!", als je een New York pass hebt dan zit het erbij maar als je $ 35 voor moet betalen is dat het naar mening niet waard.
Wat we erg leuk vonden is de boottocht naar het Statue of Liberty (en Ellis Island) en de rondvaart van 2 uur (van West Manhattan naar Oost Manhattan) verder hebben we natuurlijk van alles gezien (Top of the Rock, Empire State Building, Central Park, Rockerfeller, Museum of National History, Gugenheim museum, Ground Zero, ChinaTown, Little Italy, Vliegdekschip Intrepid en de Brooklyn Bridge).

Entree prijzen die inbegrepen zitten in de New York Pass:
Vliegdekschip Intrepid $ 19.50 / $ 14.50
Rondvaart Circle Line sightseeing, full 3hr tour - $ 31 / $ 18
Central Park Zoo (naar de dierentuin van Madagascar….) - $ 8 / $ 3
Museum of the city of New York $ 9 / $ 0
Liberty Island and Ellis Island $ 12 / $ 5
Heroes of the World Trade Center Walking Tour $ 25 / $ 20
Empire state building $ 20 / $ 14
New York Skyride $ 35 / $ 15
Top of the rock $ 20 / $ 13
Radio City Music Hall Tour $ 18.50 / $ 10
Madame Tussaud $ 29 / $ 23
Guggenheim $ 18 / $ 0
American Museum of Natural History  ($ 16 / $ 9)

Gr, Martin
#25 - 20-06-2011, 22:19 uur

Yessica

Wij hebben de NY Explorer pass gebruikt dit jaar en hebben pp $99 bespaard.
En op de dag van vertrek hadden we nog wat tijd te doden en zijn we naar Madame Tussaud gegaan, iets wat ik normaal nooit zou doen, maar nu was het toch inbegrepen, en het regende, dus waarom niet?
#26 - 21-06-2011, 12:49 uur



BibiS

Wat betreft het shoppen 2 dagen is lekker hoor... wij hebben ook erg veel tijd besteed aan shoppen. Wij zijn in NL allebei al wel echte shoppers dus wij genieten hier net zo van als van bijv een museum. Wat wij wel gemerkt hadden dat we zo fanatiek waren met shoppen dat je echt op tijd even wat moet gaan eten en drinken. Bij ons was het toen 28 graden ( nou ben ik even kwijt wanneer jullie precies gingen) maar goed mocht het in een warme periode zijn hou er dan rekening mee. Verder vooral gewoon flink genieten! Voor mij voelt de rush die er in NY is zo goed... :D Krijg er ook enorm veel inspiratie van ( ik studeer voor interieur architect dus dat is mooi meegenomen)...

Oeps zie dat jullie in November gaan... nouja dan nog op tijd even relaxen  :afro:
#27 - 21-06-2011, 14:16 uur
« Laatst bewerkt op: 21-06-2011, 14:20 uur door BibiS »

Michel

Ik heb het stukje op (NYC in 4 dagen) uiteraard vrij algemeen geschreven met daarin wat punten die toen door iemand gevraagd waren. Pas het dus gerust aan en vul je eigen wensen in!! Het geeft je wel een goede "timeline" zodat je ongeveer weet wat haalbaar is en hoe in te delen.

Uiteraard zal ik er een eigen draai aan geven  :). Maar moet zeggen dat het erg goed in elkaar gezet is.. Het geeft je inderdaad een goede 'timeline' plus het feit dat je niet onnodig kris kras door de hele stad gaat lopen, wat uiteindelijk dus veel tijd bespaart! Dus complimenten voor het schrijven van het stukje! We zullen het zeker gaan
Graag gedaan hoor  :)

Het was voor mij ook weer alsof ik er even zelf was, dus met liefde geschreven... ;) ;D  Maar het ziet er naar uit dat ik in september/oktober sowieso ook weer een paar dagen NYC ga doen!! :afro:

Lekker hoor! Ik heb er in ieder geval erg veel zin in!!
#28 - 21-06-2011, 14:52 uur

Michel

Wat wij allemaal hebben gedaan met die Pass is het volgende:
Moma
Museum of Natural History
Guggenheim
MET
Intrepid
zeiltocht met clipper
Statue of Liberty
New York Skyride
Top of the Rock
Empire State Building
misschien dat ik nog iets vergeet, maar met deze zit je al ver over de aanschaf prijs heen

Ik denk dat dit ook een beetje voor ons de attracties gaan worden die we willen bezoeken!
Het lijkt me duidelijk dat we voor NYC pass moeten gaan!
#29 - 21-06-2011, 14:55 uur

Michel

Wat ik vorig jaar had geschreven/uitgezocht/ervaren over de NY pass:

Ons is afgelopen december (2009) de NY pass erg goed bevallen, je zou eens moeten optellen wat je allemaal wilt zien of doen en dan bekijken of het waard is om de NY pass aan te schaffen.

Wij hadden een 3-daagse pass met Hop on/Off bus maar dat zou ik niet aanraden want met de Metro gaat alles een stuk sneller.

Over de New York Skryride (Empire State Building) kan ik kort over zijn; "Ik zou dit niet doen !!!", als je een New York pass hebt dan zit het erbij maar als je $ 35 voor moet betalen is dat het naar mening niet waard.
Wat we erg leuk vonden is de boottocht naar het Statue of Liberty (en Ellis Island) en de rondvaart van 2 uur (van West Manhattan naar Oost Manhattan) verder hebben we natuurlijk van alles gezien (Top of the Rock, Empire State Building, Central Park, Rockerfeller, Museum of National History, Gugenheim museum, Ground Zero, ChinaTown, Little Italy, Vliegdekschip Intrepid en de Brooklyn Bridge).

Entree prijzen die inbegrepen zitten in de New York Pass:
Vliegdekschip Intrepid $ 19.50 / $ 14.50
Rondvaart Circle Line sightseeing, full 3hr tour - $ 31 / $ 18
Central Park Zoo (naar de dierentuin van Madagascar….) - $ 8 / $ 3
Museum of the city of New York $ 9 / $ 0
Liberty Island and Ellis Island $ 12 / $ 5
Heroes of the World Trade Center Walking Tour $ 25 / $ 20
Empire state building $ 20 / $ 14
New York Skyride $ 35 / $ 15
Top of the rock $ 20 / $ 13
Radio City Music Hall Tour $ 18.50 / $ 10
Madame Tussaud $ 29 / $ 23
Guggenheim $ 18 / $ 0
American Museum of Natural History  ($ 16 / $ 9)

Gr, Martin

Met de prijzen erbij zie je inderdaad wel het voordeel van zo'n NY pass! Wij kiezen er ook voor om het zonder hopp on hop off pass te doen. Bedankt voor het uitzoeken van de individuele prijzen van de attracties!
#30 - 21-06-2011, 14:58 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15