Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

New York retour 1 week

Discussie gestart

Pieter79

Ik heb State College gekozen als tussenstop tussen Washington en Niagara Falls.

Daar zou genoeg te doen moeten zijn, het is de stad van Penn State College (universiteitsstad).  ::)
#16 - 13-01-2015, 19:04 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Steson

Inmiddels besloten om niet bij JFK in een airporthotel te gaan zitten.... We vliegen 22.00 uur en het is stervensduur daar  :(

Dus vanuit Ithaca rijden we nu door de Catskill Mountains en pakken een hotel in Kingston.
De laatste dag rijden we dan langs de Hudson naar JFK.

Welke kant van de Hudson is de mooiste route?
#17 - 17-01-2015, 15:06 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Hans B

Welke kant van de Hudson is de mooiste route?

De route die de trein neemt  ;)
#18 - 18-01-2015, 10:18 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Steson

Wie kan mij helpen aan een snel en duidelijk antwoord op de volgende vraag:

Heb ik voor 1 nacht aan de Canadese kant van de Niagara Falls een visum nodig?

Thx alvast
#19 - 10-04-2015, 19:40 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

jhbechthum

Wij hebben in 2010 vanuit USA Niagara Falls bezocht met 2 overnachtingen aan de Canadese kant. Daarna verder in de USA.
Voor Canada hadden we niets aangevraagd en werd nergens naar gevraagd (2x heen en weer de grens over).

Johan
 
#20 - 10-04-2015, 19:52 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Marianne

Wij zaten er in 2012 een nacht. We hadden per ongeluk de verkeerde brug genomen, wat eigenlijk wel goed bleek uit te pakken want die was minder druk. Je hebt inderdaad geen visum nodig. Ik zie dat jij ook in de Embassy Suites zit. Ook een kamer met uitzicht? Wij vonden het geweldig daar.

Marianne
#21 - 10-04-2015, 20:02 uur

Steson

Thx voor het verlossende antwoord!

Marianne: welke brug was dit? Weet je dat nog? Op het kaartje in jullie reisverslag kan ik t niet heel goed zien, lijkt wel of je dan weer terug Amerika inrijd.
We kijken enorm uit naar dit hotel ook!
#22 - 10-04-2015, 23:40 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Marianne

Het is op het kaartje niet echt goed te zien inderdaad; maar je ziet wel dat we onder Buffalo langsreden. Ik denk dat het de Buffalo & Fort Erie Public Bridge/ Peace Bridge was.
De volgende dag terug naar de VS hebben we wel de Rainbow Bridge genomen. Dat is ook wel een aanrader vanwege het uitzicht. Zeker als je richting de VS rijdt.

Marianne
#23 - 11-04-2015, 09:43 uur
« Laatst bewerkt op: 11-04-2015, 09:45 uur door Marianne »

Steson

Ik twijfel sterk aan onze eerste nacht in Lancaster, dus ik wil graag een beroep doen aan de forumleden die ongetwijfeld deze route wel eens gereden hebben....

We landen op JFK rond 13.30 uur.
We willen heel graag NY meteen uit en richting Washington rijden.
Waar kan ik dan het beste een overnachting inplannen tussen NY en Washington?

Ik had dus Lancaster op het oog, maar dat is nog (zonder oponthoud) 3 uur rijden.....
Ik heb daar het gevoel bij dat het te ver is.

Wie heeft een tip?
#24 - 11-04-2015, 11:55 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Cees A

Waarom zou je een dergelijke overnachting in willen plannen ?
Pak bij de ingang van een Denny's restaurant een hotel-couponboekje, ga gewoon rijden en kijk hoever je komt.
Hotels genoeg, zeker in de periode waarin jij gaat.  Ideale manier van reizen ................

Om je een idee te geven van die couponboekjes, blader deze online versie maar eens door:
Linkje: ------> http://issuu.com/tmg-composing/docs/northeast?e=4390821/2145909

Een andere regio ?  Kies maar een ander boekje: ----> https://www.hotelcoupons.com/find-a-guide/view-guide/
#25 - 11-04-2015, 21:03 uur

Steson

@Cees
We hebben nog nooit met couponboekjes gewerkt.
Ik zie wel bv een hotel erin staan die ik heb gereserveerd voor €105 en in dit boekje staat voor €61!!
Komt het vaak voor dat er geen kamers meer beschikbaar zijn?
Ik wil nml voorkomen dat we moeten gaan zoeken naar een hotel.

Ik moet dus wel de papieren versie hebben begrijp ik?
Is die alleen bij Denny's te halen?
En dus bij check in dat couponnetje geven.....

Lol, sorry hoor, heb ik dit nog niet eerder gedaan, but I give it a try!
#26 - 12-04-2015, 14:54 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Cees A

Op hotelboeksites wordt met kreten als "nog maar 2 kamers beschikbaar" gesuggereert dat hotels helemaal vol zitten.
In de praktijk is dat zelden het geval.
Ik reis al 25 jaar op de bonnefooi door Amerika/Canada en we hebben nog nooit in de auto hoeven slapen
De meeste van die reizen waren, vanwege een echtgenote die werkzaam is in het onderwijs, ook nog eens in het hoogseizoen.
De prijs die ik voor een kamer betaal liggen, na wat onderhandelen, vaak in de buurt van die couponboek-prijzen.

Voor hotelkamers geldt simpelweg hetzelfde als voor vliegtuigstoelen.
Een lege vliegtuigstoel kan na vertrek van het vliegtuig niet (meer) verkocht worden.
De luchtvaartmaatschappij kan dan beter (vlak) voor vertrek een lagere prijs vragen zodat die stoel tenminste nog iets opbrengt.
Met hotelkamers is het net zo. Beter een lage prijs vragen en de kamer op het laatste moment nog gauw vullen dan leeg laten staan.

Natuurlijk kom je wel eens een hotel tegen dat vol zit. Meestal echter liggen er meerdere hotels bij elkaar, dus dan ga je naar de "buurman"
Natuurlijk kom je ook wel eens in plaatsen waar een congres is o.i.d. That's all in the game.
Dit soort dingen zie je vaak al aan de abnormaal hogere prijzen die op boekingssites worden gevraagd. 

Bijkomend voordeel van deze manier van reizen is dat je ziet waar je gaat overnachten.
We weten allemaal dat foto's op boekingssites gemaakt zijn toen het hotel nieuw was.
Als dat lang geleden is kan ik je verzekeren dat het hotel en de kamers er nu totaal anders uitzien.
Ik vraag bij de geringste twijfel altijd of ik de kamer mag zien. Eigen waarnemingen zijn betrouwbaarder dan flatterende foto's op websites.

Op die manier reizen moet je wel een beetje liggen.
Als je nu al slecht gaat slapen omdat niet al je hotels vastliggen is deze manier van reizen niks voor jou.
Bedenk echter dat je in een laagseizoen periode naar Amerika gaat. De kans op volle hotels is uitermate klein
Ik zou het gewoon eens proberen. Misschien ben je net als ik en wil je niet anders meer.

@Cees
We hebben nog nooit met couponboekjes gewerkt.   Voor alles moet een 1e keer zijn .......... Toch ? .........
Ik zie wel bv een hotel erin staan die ik heb gereserveerd voor €105 en in dit boekje staat voor €61!! 
Komt het vaak voor dat er geen kamers meer beschikbaar zijn?  Niet vaak, zeker in het laagseizoen niet. Er is bovendien genoeg keus
Ik wil nml voorkomen dat we moeten gaan zoeken naar een hotel. 
Tip: Niet pas laat op de avond naar hotels gaan kijken. Je bent niet de enige die op deze manier reist.
Eind van de middag is de beste tijd. Er is dan nog keus genoeg.


Ik moet dus wel de papieren versie hebben begrijp ik?  Ja. Bij de ingang van iedere Denny's staat een "folderrek" en daar vind je die boekjes.
Is die alleen bij Denny's te halen?  Nee. Bij McDonalds liggen soortgelijke boekjes van een andere uitgever. Maar die van Denny's zijn beter vind ik
En dus bij check in dat couponnetje geven..... Ja, precies. Let wel op beperkende voorwaarden. Soms is de coupon niet geldig op bepaalde dagen

Lol, sorry hoor, heb ik dit nog niet eerder gedaan, but I give it a try!  Ik zou zeggen ........ Gewoon doen !!!!!
#27 - 12-04-2015, 15:38 uur
« Laatst bewerkt op: 12-04-2015, 16:20 uur door Cees A »

Jez

Ik sluit me bij Cees aan; wij zijn ook echte bonnefooiers. Er is nog een tegenargument, dat Cees nog niet genoemd heeft: op de bonnefooi moet je op zoek gaan naar een hotel. Daar staat echter tegenover dat je bij een geboekt hotel op zoek moet naar je geboekte hotel. En vaak passeer je dan onderweg nog 6 anderen.... Wij bepalen meestal rond het avondeten waar we willen blijven (hier of nog een stukje verder rijden) en kijken dan wat we tegenkomen. Daar helpt het couponnenboekje bij, want dan heb je een idee waar hotels zitten. En zit er een, dan zitten er meestal ook meerdere.
#28 - 12-04-2015, 16:30 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Steson

Ik vind jullie geweldig en laat zeker weten hoe het bevallen is!
We vertrekken vrijdag.....

 patriot
#29 - 12-04-2015, 17:51 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Jez

Have fun!
#30 - 12-04-2015, 19:39 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15