Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

New York via Niagara/Washington naar Florida

Discussie gestart

Harm-Jan

Beste mensen,

We hebben een ruwe opzet gemaakt voor een reis in voorjaar 2011 (wellicht dat het 2012 wordt) te beginnen in New York. Het zou onze 3e reis worden
naar het mooie Amerika. Graag vraag ik jullie om tips/suggesties over deze route en of we onderweg nog op dingen moeten letten. Ook suggesties over
overnachtingsplaatsen (behalve in Florida) zijn zeer welkom.

Onze opzet is:
24.04.2011 Aankomst in NYC, waar we een 3-tal dagen willen doorbrengen. Graag zien Ground Zero, Vrijheidsbeeld, Empire State Building en voor andere
                    highlights houden we ons zeer aanbevolen. Wat is wijs, overnachten in Manhatten of juist ergens daarbuiten. We zijn met 4 of 5 personen.
27.04.2011 Auto ophalen in Manhatten en rijden naar Niagara Falls
28.04.2011 Niagara Falls (1 dag genoeg?) en dan op weg naar Washington voor een tussendoor-overnachting (suggesties??)
29.04.2011 Tussendoor en dan onderweg naar Washington
30.04.2011 Washington (1 of 2 dagen ??) graag zien Capitool, White House, Pentagon, ev. nadere suggesties
01 of 02.05.2011 Binnenlandse vlucht van Washington naar Orlando
vanaf dan tot terugvlucht op 08.05.2011 in Florida verblijven om vanuit 1 plek (Kissimmee) dagtripjes te maken, die we de vorige keer nog niet hadden gedaan.
08.05.2011 Rijden naar Miami Airport, auto inleveren en terugvlucht vanuit Miami in de namiddag naar Europa

Graag jullie hulp en zeer gewaardeerde adviezen.

Alvast superbedankt.

HJ.

#1 - 24-11-2010, 18:34 uur

Hans B

Hallo HarmJan,
het kan allemaal wel, maar ik vind het wat gehaast.
Aankomst 24/04 in NUC en op 27/04 weer weg, dan blijven er maar TWEE dagen NYC over. En dat is niet veel.
In één dag van NYC naar Niagara Falls kan wel, maar is 400 mile dus een volle dag.
Overweeg om bv in Buffalo te eindigen en de volgende dag te gebruiken voor NF (maid of the mist, wandelen langs de falls, 's avonds vanaf de Canadeese kant de verlichte waterval bekijken is erg mooi)
Ook naar Washington is 400 mile, kan in één dag rijden, dan heb je nog twee voor DC over.

Als je toch met het USA virus besmet bent, zou ik gaan voor NYC - NF - DC en dit op een relaxte manier bekijken, MET alles wat je onderweg tegen komt.
Amish, Gettysburg, Hershey Fabriek, mooie natuur ...
en Florida bewaren voor next time.
#2 - 24-11-2010, 19:44 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

martinm

30.04.2011 Washington (1 of 2 dagen ??) graag zien Capitool, White House, Pentagon, ev. nadere suggesties

Lincoln Monument, Arlington Cemetry, WOII monument, Vietnam memorial, Washington Memorial, Oude post kantoor, vele musea en China Town

Ik zou hier max 2 dagen voor uittrekken, tip: koop een (dag) metrokaart daar kom je bijna overal mee (naar Lincoln moet je lopen)
#3 - 25-11-2010, 03:52 uur

Harm-Jan

Dank voor jullie gewaardeerde reacties...

Gettysburgh & de auto/chocoladefabriek spreekt ons niet zo aan, wel de Amish en dat lijkt ons goed inpasbaar.
Martin bedankt voor de tips Washington. Mogelijkerwijs willen we toch proberen om de laatste week geheel in
Florida door te brengen op 1 plek. Eerste gedeelte is misschien wat (te?) gehaast). Als ik het goed begrijp is
New York 2 dagen vrij kort, 3 dagen beter? Als we het goed hebben begrepen liggen de door ons gewenste
highlights niet heel ver uit elkaar? Daarna dus in 1 dag door naar Buffalo (is daarvoor 1 of 2 overnachtingen
wenselijk om de NF te zien?) om vervolgens door te reizen naar Lancaster County (Amish) en vandaar uit is
het niet zo ver meer naar Washington....

Graag jullie advies/tips over een dergelijke indeling, zodat we kunnen bekijken of we Florida wel of niet kunnen
toevoegen aan dit geheel.

Nogmaals bedankt !!

HJ
#4 - 25-11-2010, 08:28 uur

Hans B

NYC :
Empire State Building, Ellis Island, Statue of Liberty, Wall Street, Ground Zero, Brooklyn Bridge, Times Square, Central Park, Chinatown, Little Italy, ferry naar Staten Island, Brooklyn, Harlem, USS Inteprid, rondvaart om Manhattan, heel veel wandelen.
Zo maar enkele highlights en waarschijnlijk ben ik nog vele vergeten. Wij zijn in 2009 6 dagen in NYC geweest en hebben dit alles lang niet allemaal kunnen zien. Ik snap dat het 'allemaal' even in de voorjaarsvakantie gepropt moet worden, en dan ook nog Florida, ik zou het splitsen.
Succes.
#5 - 25-11-2010, 08:46 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

martinm

Om in 6 dagen NY, Niagara en DC aan te doen is misschien wel erg snel/krap. Je zou kunnen overwegen om Niagara te laten vallen en 4 dagen in  NY besteden en 2 dagen in DC. Wij zijn vorig jaar 3 dagen naar NY geweest, alle highlights (zoals Hans hierboven heeft beschreven) gezien maar natuurlijk is er nog veel meer te zien.

Succes met de planning, Martin
#6 - 25-11-2010, 15:03 uur
« Laatst bewerkt op: 26-11-2010, 15:18 uur door martinm »

Harm-Jan

Bedankt Hans & Martin, ook hier kan ik weer mee verder.

We zijn op zich geen mensen van de Grote Stad, dus 6 dagen lijkt ons wel erg royaal, zeker in aanmerking nemende
de zaken die we graag zouden willen zien en bekijken.

Een grove opzet van de route (nog afgezien of we Florida toevoegen): ... dagen NY, daarna Niagara Falls (Buffalo goede
overnachtingsplek?), hoeveel tijd moet je daarvoor reserveren?, daarna omgeving Lancaster County (Amish?), is er een
bepaalde stad die de voorkeur geniet?, en daarna naar Washington DC (2 dagen).

We zijn heel benieuwd naar ieders reacties

gr.

HJ
#7 - 26-11-2010, 11:06 uur

Hans B

De Niagara Falls heb je in één dag wel gezien.
Vanaf de Canadese kant heb je het mooiste zicht op de waterval, 's avonds worden ze met gekleurde lampen verlicht, is prachtige.
Aan de Amerikaanse kant kun je wandelingen maken vlak langs de waterval. Zeker niet missen een tocht op Maid of the Mist.
Buffalo is een goede overnachtingsplaats, maar je kunt ook gaan voor de plaats Niagara of in Canada St. Catharine.
Ik zou even kijken naar de prijzen. Ik zou 2 nachten doen. Eentje na de rit NYC-Buffalo en eentje nadat je 's avonds de waterval hebt bekeken.

De Amish heb je in het gebied rondom Lancaster, wellicht dat de hele kleine plaatsjes zoals Intercourse je de beste mogelijkheid geven om koetsen te zien rijden. Is leuk voor een ommetje.
De 219, 22 en 283 naar Lancaster, daarna kleine wegen opzoeken, wellicht kom je ook nog een covered bridge tegen.
#8 - 26-11-2010, 16:08 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Harm-Jan

We route krijgt steeds meer vorm en ziet er nu als volgt uit, ben benieuwd wat jullie (als deskundigen) ervan vinden:

Dag 1: Aankomst New York
Dag 2: New York
Dag 3: New York
Dag 4: New York-Watkins Glen (slapen in Penn Yan)
Dag 5: Penn Yan-Niagara Falls Ontario kant
Dag 6: Niagara Falls-Lancaster (oostelijk, dichtbij Intercourse + Bird in Hand)
Dag 7: Lancaster-Washington DC
Dag 8: Washington DC
Dag 9: Binnenlandse vlucht van DC naar Orlando
Dag 10 t/m 14 Orlando en omgeving (we hebben de parken en Kennedy Space Center al gezien, graag suggesties)
Dag 15: Orlando-Miami terugvlucht

Alvast allemaal bedankt

HJ
#9 - 11-01-2011, 22:07 uur

hzengerink

Hallo naamgenoot ;)

tjah wat valt er te zeggen over iemands reisschema.

Ik neem even aan dat je een ochtendvlucht naar NY hebt. Dus dan heb je 2,5 dag in New York. Dat kan voldoende zijn, zolang je niet alles persé wil zien. Veel highlights kan je best wel snel doen. Ground Zero is tegenwoordig een bouwput, maar ik zou zeker het Ground Zero museum in gaan. Dat is erg indrukwekkend. (tip de pizza tent er naast heeft ook veel foto's hangen van de aanslagen.)

Verder kan je 's avonds naar theater gaan of lekker naar de film.. Goed uiteten in little Italy (tip: Angelo's op mulberry street, reserveren is verstandig ;)) Maar het is prima te doen zolang je maar niet alles wil zien ;) ik ga in oktober voor de 3e keer terug en dat zal vast niet de laatste keer zijn!

Over de dagen 4 t/m 7 kan ik niks vertellen want dat heb ik nog nooit gedaan. Ik geloof vast dat het wel te doen is, maar de afstanden zijn groot. (ooit een dagje Washington vanuit New York gedaan en ik heb destijds meer de binnenkant van mijn huurauto gezien dan washington.. Maar het was wel een avontuur op 19 jarige leeftijd ;D)

Washington in 1,5 dag is aan de korte kant maar is wel te doen. de meeste memorials en musea zitten binnen aan de Mall. (tip. haal in de ochtend de "gratis" kaartjes om met de lift in het Washington memorial omhoog te gaan voor een fantastisch uitzicht + mooie verrassing op de terugweg!) Bezichtigingen in the capitol of the White House zijn moeilijk voor buitenlanders. Al kan je je aanmelden voor een rondleiding in the capitol op internet (ff googelen, ik weet het exacte adres niet meer).
Het Pentagon zou ik persoonlijk overslaan. (heb ik ook overgeslagen) al is het al vanwege de korte tijd die je hebt in Washington, en er valt ook niet zo heel veel te zien aan de buitenkant. (ja het is van beton ;))

Dan lekker 5 dagen Orlando.. Ik denk eerst even uitrusten van de snelle eerste anderhalve week (misschien een waterpark?) Als je niet alle dagen in een park wilt zijn (kan ik begrijpen) is er genoeg te doen. Kelly Park bijv. een natuurpark ten noord westen van Orlando waar je heerlijk kan zwemmen/dobberen in een riviertje. en het kost niet al te veel voor een paar dollar kan je al een zwemband huren en de entree is een lachertje.
Een Basketbal wedstrijd. Orlando speelt de 10e en de 13e een thuiswedstrijd!
En ik denk dat jullie wel zullen slapen in het vliegtuig na een rit van Orlando naar Miami. 5 uur ben je zo kwijt, maar ook gewoon te doen.

Leuke vakantie! Geniet ervan.

Groet,

Harmjan Zengerink
#10 - 12-01-2011, 13:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15