Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

nogmaals noord-oost vraag

Discussie gestart

ellebel

hallo,
 ik heb deze vraag al eerder gesteld, maar nu gaan we dan eindelijk, eerst naar florida geweest en australie, maar nu komt een andere droom, van new york naar maine, naar niagara watervallen en terug naar new york, maar ik kom er niet uit, heb al veel gelezen, maar er worden zoveel suggesties gedaan dat ik het niet meer weet.
we willen 3,5 week gaan en wat zoeken wij? niet teveel kilometers, mooie natuur, stadjes die de moeite waard zijn, lekker eten, dagje strand, bos zee en meren,amish dorp lijk me heel leuk.
het is veel gevraagd maar ik hoop dat iemand de moeite wil nemen om te antwoorden, heb geen zin om een georganiseerde trip te boeken, maar op deze manier gaat t me niet lukken.
alvast bedankt, groetjes Ellen
#1 - 03-07-2014, 13:57 uur

ellebel

zie dat er wel gelezen wordt maar niet gereageerd, t is geen gemakzucht van me heb echt heel veel erover gelezen maar ben bang dat ik of teveel hooi om me vork neem ,dus alleen in de auto zit of te weinig dat ik een heleboel mis, moet helaas van te voren reserveren ivm hoogseizoen, vandaar de vraag aan jullie.
#2 - 03-07-2014, 15:14 uur

Cees A

Je vraag is ook wel heel vaag .......................
Maar goed.
Je zou kunnen beginnen met een paar dagen strand op Cape Cod.
Dan een paar dagen Boston
Dan naar Acadia nationaal park.  Hier ben je ook wel een paar dagen zoet.
Info Acadia: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/maine/acadia/acadia.html
Dan in 2 of 3 dagen via de White Mts en de Adirondacks op je gemak naar Niagara Falls rijden.
1 dag (2 nachten) Niagara is wel genoeg.
Dan naar Watkins Glen state park (1 overnachting)
Info Watkins Glen: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/watkinsglen/watkinsglen.html
Vervolgens naar Lancaster (Amish) http://www.padutchcountry.com/activities/amish-activities.asp
Dan naar Gettysburg. Hier zie je slagvelden uit de burgeroorlog: http://www.nps.gov/gett/index.htm
Dan een paar dagen Philadelphia en dan, eventueel via 1 nachtje Atlantic City, terug naar New York waar je je laatste dagen besteedt.


Heb je nog dagen over (wat ik niet verwacht) dan kun je na Gettysburg nog een aantal dagen Washington invoegen.
Neem voor iedere grote stad voldoende tijd. Je hebt vakantie, je bent niet op de vlucht ....................
 
#3 - 03-07-2014, 16:32 uur

ellebel

hoi cees, sorry dat t zo vaag is en hartelijk dank voor je reactie, hier heb ik echt wat aan.

gr,
ellen
#4 - 03-07-2014, 16:55 uur

Pieter79

In 3,5 week is een rondje New York, Niagara Falls, Toronto, Ottawa, Montreal, Québec City, Acadia N.P., Portland ME, Boston, NY heel goed te doen. Afhankelijk van interesses kun je meer natuur inplannen of meer stad, maar qua afstand is dit heel goed te doen.

Gr. Pieter
#5 - 03-07-2014, 18:20 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Bakvet

zie dat er wel gelezen wordt maar niet gereageerd
Wow en dat na 1 uur en 17 minuten. Ik zou adviseren, huur een snelle auto, dan verlies je niet zoveel tijd.

Tussen Cape Cod en Boston heb je Plimoth Plantation, een historisch park met als thema de Pilgrim Fathers. Om een lang verhaal kort te maken, een deel van die lui vluchtten begin 17e eeuw van GB waar ze vervolgd werden naar de Nederlanden en vestigden zich in Leiden. Een groot aantal van hen besloot in 1620 via Delfshaven naar de Nieuwe Wereld te verhuizen. Ze wilden naar Virginia, maar omdat het niet hard genoeg waaide naar hun zin zijn ze maar bij Cape Cod afgestapt en stichtten daar Plymouth Plantation, een soort puriteins kalifaat zeg maar.

Daar is dus dat themapark over gemaakt, dat je dus een indruk krijgt hoe het leven in die tijd was zonder smartphone en twitter en gsm. Vooral in het weekend is er veel te doen (in de zomer wellicht de hele week door).
#6 - 03-07-2014, 21:34 uur

Hans B

Portland walvissen cruise
#7 - 03-07-2014, 21:40 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

Met de cog railway naar de top van mount washington.
#8 - 03-07-2014, 21:42 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

Welke tijd van het jaar ga je?

oktober is de blad verkleuring
#9 - 03-07-2014, 21:43 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

ellebel

hahaha, ik weet t , t ging allemaal even vreemd, maar we hadden eerst een andere reis die niet doorgaat, maar we gaan van de zomer, vandaar dus de haast....ben normaal nooit zo stressie hoor.
bedankt allemaal, t gaat nu wel lukken, moest het even op een rijtje hebben om verder te kunnen gaan.
#10 - 04-07-2014, 08:14 uur

Bakvet

Nog even terugkomend op Plimoth Plantation. Er wordt gezegd dat Thanksgiving in de nieuwe wereld geintroduceerd werd door de Pilgrim Fathers na hun eerste oogst in 1621. Deze puriteinse groep gelovigen wilde namelijk alle 'heiligen'-feestdagen vervangen door algemene religieuze feestdagen, verdeeld over het jaar. Sommigen beweren dat deze feestdag geinspireerd is op Leidens Ontzet, dat in diezelfde periode van het jaar gevierd werd, tijdens hun elfjarig verblijf in Leiden. Thanksgiving is waarschijnlijk de belangrijkste familie-feestdag in de VS geworden en je kunt dus vlak onder Boston de nagebouwde kolonie bezoeken waar hij ontstaan is. Er ligt ook een replica van de Mayflower, de boot waarmee ze de oceaan zijn overgestoken.

www.plimoth.org
#11 - 04-07-2014, 09:23 uur

Hans B

Wandel in Boston de bekende Freedom Trail en breng een bezoek aan de USS Constitution een prachtig schip.
Het cafe van Cheers zit ook in de stad.
's Avonds een bezoekje aan de Boston Red Socks.

In de winkelstraat tegenover Harvard zit een winkeltje waar je je kunt aanmelden en studenten een korte rondleiding over het binnen terrein verzorgen. Helaas mochten wij de gebouwen niet binnen. Maar wel even leuk daar te wandelen en wat uitleg te krijgen.
#12 - 04-07-2014, 11:00 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

O, in de haven van Plymouth ligt de Mayflower, ook zo'n prachtig oud zeilschip.

Huur een fiets in Provincetown en verken de paden door de duinen en langs zee.

Bedenk dat je rijdend langs de kust de zee niet of nauwelijks zult zien.
Het is geen highway 1 zoals tussen SF en LA.
#13 - 04-07-2014, 11:05 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

Met alle info die je gekregen hebt laat je ons ook je route weten.

Bezoek in Corning het museum of glass.

Rhinebeck heeft elk weekend demonstraties met vluchten van WW1 vliegtuigen. Schitterend.

In Newburgh zit OCC bekend van de prachtige motoren op Discovery tv.

Er is zo veel dat je het niet in deze ene vakantie gepropt krijgt.
#14 - 04-07-2014, 11:12 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Heb je al wat reisverslagen gelezen? Dan krijg je vaak een goed beeld van de tijd die je overal nodig hebt.
Wij hadden in 2012 ongeveer 2 weken. Je kunt eens kijken naar ons reisverslag. Je hebt meer tijd dan wij hadden dus je kunt alle hier gegeven suggesties ook meenemen.
Wij vonden het met de herfstkleuren mooi, maar ik denk dat een deel van onze route misschien wat saai zal zijn in de zomer.

Heb je al tickets?

Marianne
#15 - 04-07-2014, 12:23 uur
« Laatst bewerkt op: 04-07-2014, 12:44 uur door Marianne »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15