Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

NYC!!

Discussie gestart

melvin

Hallo iedereen,

We gaan dit jaar met 5 personen een rondreis maken in het noordoosten van USA.
We zijn als eerste 3,5 dagen NYC. We denken bijna zeker dat we de New York City Pass willen pakken waarin 6 attracties zitten.
Nu zijn we eens aan het kijken en denken we dat we geen hop-on hop-off bus tour pakken.
Nu willen we eigenlijk kijken of we misschien voor $29 een week kaartje pakken voor de metro of dat we telkense $2.50 los betalen. Wat zou voordeliger zijn?
We overnachten in het salisbury hotel gelegen tussen Central Park en Broadway.
Is het goed mogelijk om de metro 's morgens ergens heen te pakken en daar alles te lopen en 's avonds terug te pakken naar het hotel?
Wat raden jullie ons aan? Hebben jullie sowieso nog aanraders in NYC?

Alvast bedankt,
Melvin
#1 - 26-02-2012, 16:42 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Yessica

Salisbury, goede en centrale keus!

Er zijn 2 passen voor NY, zit bij die jij in gedachten hebt ook de Bike 'n Roll tour? Dat zijn fietstochten in NY, o.a. Over de Brooklyn Bridge, vond ik erg gaaf om te doen!

Mijn mening over de Hop on, Hop off. Waardeloos! Ik weet nog dat het ons anderhalf uur kostte om naar Battery Park te komen, daar waren we met de metro in 15 minuten geweest. Als je je goed verdiept in NY of bijvoorbeeld de Lonely Planet koopt (of de app download, ook off line beschikbaar dus erg handig), dan zie je daarin staan wat te doen en zien in 2, 3, r dagen of hoelang je er ook mag zijn. In plaats van overal in het verkeer vast te staan met dat ding, kun je beter je tijd gebruiken om daadwerkelijk iets te zien!

Een weekkaart voor de metro is wel zo handig. Als je een keer moe bent van het lopen kun je zo instappen. En het is ook erg gemakkelijk!

Have fun!
#2 - 26-02-2012, 16:57 uur



martinm

Helemaal met Yessica eens, ga met de metro ipv Hop on/off.
Ik zie dat ze de NY city pass aardig hebben veranderd, 2 jaar terug kon je VEEL meer attracties doen met die pass........

Ik zie net dat je een andere NY pass bekijkt (jij bedoelt zeker deze http://www.citypass.com/new-york), kijk eens op deze website http://www.newyorkpass.com/prices.aspx en vergelijk eens wat je met deze pass kan.
#3 - 26-02-2012, 19:12 uur
« Laatst bewerkt op: 26-02-2012, 19:14 uur door martinm »

melvin

Bedankt voor jullie reacties :)!
Ik bedoel inderdaad die eerste site. Als je ze vergelijkt vind ik persoonlijk toch die eerste beter. Deze is goedkoper en meer dan dit wilden we eigenlijk ook niet in gaan.
Bij die andere pas zitten meer attracties in die we toch niet willen bezichtigen.
Ik denk dat we gewoon zo'n metro kaartje pakken van $29.

Melvin
#4 - 26-02-2012, 19:18 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

bgroeneveld

Metrokaarten in New York zijn ook geldig op de stadsbussen. Gewoon je kaart "onderdompelen" in een automaat bij de bestuurder. De bussen gaan de avenues af of op (avenues zijn meestal 1 richting) of van de Hudson naar de Oostrivier (dwarsop dus). Gaat niet zo snel als de ondergrondse, maar het uitzicht is beter. Ik krijg altijd een warm gevoel als ik de bus zie die aangeeft dat hij naar Amsterdam (helaas: Avenue) gaat.
#5 - 27-02-2012, 14:34 uur

melvin

Oke, bedankt voor je reactie dit wist ik nog niet.
Mij lijkt het inderdaad mooier natuurlijk om wat uitzicht te hebben, dat heb je in de metro helaas niet.
En deze stadsbussen rijden ook wel gewoon door de hele stad?
#6 - 27-02-2012, 14:40 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

melvin

Ik heb het net opgezocht op internet en zag het inderdaad staan.
Er stond wel bij dat deze bussen niet veel door toeristen werden gebruikt.
Zijn deze wel volledig veilig dan? Want ik zat namenlijk eens in LA in de bus....hier was het toch niet al te veilig moet ik zeggen.
#7 - 27-02-2012, 14:44 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Hans B

Er stond wel bij dat deze bussen niet veel door toeristen werden gebruikt.

Zijn deze wel volledig veilig dan? Want ik zat namenlijk eens in LA in de bus....hier was het toch niet al te veilig moet ik zeggen.
De Metro gaat veel sneller, de bussen zitten nogal eens 'vast' in het drukke verkeer.

Ik heb mij niet onveilig gevoeld in het NYC openbaar vervoer, maar ik ben dan ook niet ver weg naar de Bronx of Harlem geweest, als het daar al onveilig is.
Mijn noordelijkste bestemming was Yankee Stadium (ligt randje Harlem).
#8 - 27-02-2012, 16:18 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Yessica

Je loopt al genoeg rond in NY, dus uitzicht genoeg. Bovendien is het leuke van de metro dat je uitstapt in dezelfde stad, maar in een compleet ander stadsdeel, met allemaal hun eigen sfeer. Laat je verrassen!
#9 - 27-02-2012, 16:32 uur



Marianne

Wij zijn in 2008 een paar dagen in NY geweest, misschien heb je iets aan ons verslag en aan de planning (zie link in het verslag) voor die dagen.
Wij hebben toen veel met de metro gedaan. Of je een weekkaart er uit haalt is moeilijk in te schatten, maar het is wel heel gemakkelijk natuurlijk. Afgelopen december/januari zijn we ook in NY geweest, maar toen hebben we geen enkele keer de metro genomen. De temperatuur was heel aangenaam en we hebben alles lopend gedaan, vanuit omgeving Times Square. In de zomer is het echter minder aangenaam om te lopen, wat eigenljik wel jammer is, want je ziet zoveel meer. Ik vond het ook mooi om te zien hoe je kilometers langs een avenue kunt lopen en de wijken ziet veranderen.
Zie hier voor ons 2011-verslag (bijna af).


Marianne
#10 - 28-02-2012, 13:45 uur

melvin

Heel erg bedankt Marianne.
Heb al vaker jou verhalen gelezen en er staat altijd nuttige informatie in :)!
We boeken niks vooraf maar zien daar wel of lopen goed te doen is of dat we toch een metrokaartje pakken.
Zelf lijkt me lopen natuurlijk ook veel mooier. Je ziet veel meer.
Maar als het zeer warm is is dit niet altijd aangenaam.
Wel hebben we gisteren de NYC pass al geboekt.

Melvin
#11 - 28-02-2012, 16:22 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Yessica

Ik had het in een ander topic gezet, maar het is was eigenlijk voor jou bedoeld Melvin.

Wat erg leuk is en wat vooral 's avonds een prachtig uitzicht biedt over de skyline, is met de kabelbaan naar Roosevelt Island gaan. Dat wordt gewoon gezien als openbaar vervoer en je metrokaart is daar ook geldig. Op Roosevelt Island is zelf niet veel te doen, maar het is zeker de moeite waard om even op en neer te gaan en een paar prachtige foto's te maken!




#12 - 13-03-2012, 13:19 uur



bgroeneveld

Je kaart voor de ondergrondse is ook geldig op de stadsbussen, gewoon 'onderdompelen' in een apparaatje bij de bestuurder. Langzamer dan de ondergrondse, maar een beter uitzicht en makkelijker dan in de hitte lopen.
#13 - 13-03-2012, 13:55 uur

melvin

bedankt voor de tip Yessica, als we tijd hebben pikken we dit zeker even mee :)!
#14 - 18-03-2012, 21:18 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

petravv

Ik sluit me toch ook aan bij martin, en zou voor deze pass gaan:
http://www.newyorkpass.com/

Wij hebben toen bijv. ook een zeiltocht met een clipper gemaakt, dan heb je de extra kosten er al gelijk uit en wij vonden dat geweldig.

Ook bijv. de skyride bij het Empire State building zit er bijv. niet bij inbegrepen bij de goedkopere kaart.

#15 - 19-04-2012, 13:49 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15