Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Pennsylvania, out of the box

Discussie gestart

irisdennis

31 oktober vliegen we naar Washington. Daar hebben we een auto gehuurd en willen we vanuit Washington doorrijden (niet dezelfde dag uiteraard) naar Altoona Pennsylvania alwaar we naar IlluXCon zullen gaan. In Altoona is het verblijf al geregeld, we blijven daar van 2 tot en met 7 november in een hotel. Daarna zijn we nog 'vrij'. Dat wil zeggen, hebben we nog weinig gepland, door omstandigheden (plotseling overlijden vader) is dat allemaal een beetje blijven liggen helaas.
We willen graag van Altoona doorrijden richting de Niagra Falls en dan liever de grens over naar Canada en Toronto bezoeken, hiervoor kunnen we natuurlijk meerder dagen inplannen. De 17e november vliegen we vanaf Washington weer terug. We willen dus graag nog een dag of 2 in Washington blijven om de stad te kunnen bekijken.
Ik ben zelf geen groot fan van hotels, we zouden het liefst bijvoorbeeld in een national park willen verblijven in een cabin ofzo iets dergelijks. We zoeken echt naar iets anders, een andere out of the box belevenis. Suggesties zijn daarvoor heel welkom omdat we zelf echt even geen idee meer hebben en totaal geen ervaring.
Ben me ervan bewust dat het allemaal nog wat onduidelijk is maar zoals gezegd, ons hoofd stond echt niet naar deze reis door het overlijden van mijn vader. Nu is er weer wat rust en moeten we helaas alles nu nog regelen... stress dus. Alle hulp en suggesties/tips zijn echt van harte welkom
#1 - 17-08-2011, 10:25 uur

Jez

Alvast één advies: hou je rekening met het weer? Tantelief woont in de buurt van Philly en die was vorig jaar in november al ingesneeuwd. Jij wilt ook nog een stukje noordelijker.
#2 - 17-08-2011, 20:35 uur
« Laatst bewerkt op: 17-08-2011, 20:55 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Pieter79

Alvast één advies: hou je rekening met het weer? Tantelief woont in de buurt van Philly en die was vorig jaar in november al ingesneeuwd. Jij wilt ook nog een stukje noordelijker.

In november kun je eens een dag een beetje sneeuw hebben daar maar normaal gesproken hoef je er in die maand zeker geen rekening mee te houden!

Bron: mezelf, 5x Thanksgiving gevierd in dat gebied
Andere bron: http://www.wunderground.com/history/ (kan hier geen sneeuw vinden voor afgelopen jaar november in omgeving Philly ;) )

Gr. Pieter
#3 - 17-08-2011, 22:33 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Jez

Dat moet dan of een heel plaatselijke sneeuwbui zijn geweest, of tantelief is in de war (het beste mens is al in de 70 tenslotte), want da's toch echt wat ze vertelde. En ik heb haar in november zeker gesproken, want dan is 1 van onze kids jarig.......  :-\
#4 - 17-08-2011, 22:58 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Pieter79

Jez, wist niet dat je daar familie had!! Altijd leuk om een adres te hebben, zeker omdat jullie zulke Amerika-gangers zijn! :) We zijn eens in de Poconos wezen skieen, was rond 10-12 december en vanwege gebrek aan sneeuw maakten ze de sneeuw zelf. Maar dat was al een maand later dan dat Iris en Dennis naar huis vliegen. Ik zeg niet dat er geen sneeuw mogelijk is, maar deze zal dan maar 1 dag tot last zijn zo vroeg in het winterseizoen.

Hier in Minnesota heb je eerder sneeuw, afgelopen jaar zo rond de 20ste november als ik het me goed herinner. Nadeel is dat het hier dan blijft liggen voor een maand of 4. Als je er dan ook nog de wind bij optelt en alle sneeuwopstuivingen dan kan ik zeggen dat het hier barre en boze winters zijn. Anderhalf jaar geleden had ik een keertje -40 Celcius (of -40 Fahrenheit, is namelijk hetzelfde bij die temperatuur) op de auto temperatuurmeter staan :(  :'(

Gr. Pieter
#5 - 18-08-2011, 05:30 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Jez

Jez, wist niet dat je daar familie had!!

Ja, in North Wales en in Chalfont. Ik moet tantelief toch binnenkort weer eens bellen en dan zal ik nog eens vragen hoe het nou zit  ;)

Ondertussen heb ik nog geen leuke tips voor Iris en Dennis kunnen bedenken........ embarressed
#6 - 18-08-2011, 22:41 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Pieter79

Ondertussen heb ik nog geen leuke tips voor Iris en Dennis kunnen bedenken........ embarressed

Hershey's misschien? Alleen de factory tour dan, het pretpark zal dan wel dicht zijn(??)
#7 - 19-08-2011, 00:20 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Amarilisvos

In 2009 bezochten wij Pennsylvania. Voor enkele ideeën, kan je ons reisverslag op onze website (http://users.telenet.be/HomeSite_Colette_Peter/Reizen/USA_2009/Usa2009.html) eens doornemen.
Zelf vonden wij het mijnbezoek in Scranton en het Kerstmismuseum te Paradise meer dan de moeite waard. Voor geschiedenis liefhebbers is Gettysburg dan weer een plaats waar je geweest moet zijn.
#8 - 21-08-2011, 13:33 uur
2007 - VA en DC / 2009 - DC, PA, DE en VA / 2010 - IL, KY en IN / 2011 - MD, DC, DE en VA / 2012 - GA en SC / 2013 - IL, IA, WI
Onze reisverslagen kan je bekijken op onze  website

maryde

Leuk even je verslag gelezen, wij gaan ook in september en kregen afgelopen week bericht dat we een rondleiding in het WH hebben toegewezen. Verder gaan we Phil, Dutch County enz bezoeken.
#9 - 21-08-2011, 14:42 uur

Amarilisvos

Leuk even je verslag gelezen, wij gaan ook in september en kregen afgelopen week bericht dat we een rondleiding in het WH hebben toegewezen. Verder gaan we Phil, Dutch County enz bezoeken.
Hoe hebben jullie de rondleiding in het Witte Huis voor elkaar gekregen?
#10 - 21-08-2011, 17:02 uur
2007 - VA en DC / 2009 - DC, PA, DE en VA / 2010 - IL, KY en IN / 2011 - MD, DC, DE en VA / 2012 - GA en SC / 2013 - IL, IA, WI
Onze reisverslagen kan je bekijken op onze  website

maryde

Heel veel geluk gehad met een kennis in de USA die het voor ons aangevraagd heeft en ja ...met kruiwagens lukt er veel!
#11 - 21-08-2011, 17:05 uur

Amarilisvos

Is jullie bezoek toevallig niet gepland op 9, 10 of 12 september en zo ja, is er nog plaats om twee leuke vlamingen mee te smokkelen?  ;)
#12 - 21-08-2011, 17:12 uur
2007 - VA en DC / 2009 - DC, PA, DE en VA / 2010 - IL, KY en IN / 2011 - MD, DC, DE en VA / 2012 - GA en SC / 2013 - IL, IA, WI
Onze reisverslagen kan je bekijken op onze  website

maryde

Nee we gaan op 8 september, ik zou smokkelen echt niet durven hoe leuk jullie ook zijn??  We zitten in hotel Americana in Arlington, een tip op dit forum lang geleden.
#13 - 21-08-2011, 18:35 uur

Amarilisvos

Wij logeren ook in Americana, juist zoals in 2009. Wij komen aan op 8 september en blijven 5 nachten.
#14 - 21-08-2011, 19:11 uur
2007 - VA en DC / 2009 - DC, PA, DE en VA / 2010 - IL, KY en IN / 2011 - MD, DC, DE en VA / 2012 - GA en SC / 2013 - IL, IA, WI
Onze reisverslagen kan je bekijken op onze  website

maryde

Wij komen op 7 september, moeten 8 september om 7.15 uur bij het WH zijn. 3 nachten in Americana,.
#15 - 21-08-2011, 20:21 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15