Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Planning 2006

Discussie gestart

Wop

Net als vele anderen, kan ook ik niet wachten totdat we weer de oversteek
maken.
Volgend jaar zullen wij met het gezin ( 2 volwassen, 2 kids(dan 6 & 1 1/2
Jaar) ) richting het oosten van de VS gaan. De route zal er globaal ongeveer
zo uit zien:

NYC
Niagra Falls (Canada)
Detroit ( wellicht het dorpje Holland meepakken)
Chicago
Pitsburgh
Washington DC
Philadelphia
NYC

Dit schema dient onder verdeeld te worden in 14 nachten ter plaatse. Wat
volgens mij niet al te moeilijk moet zijn :-) Nu gaat het er mij om of er
wellicht in deze route ( of met een kleine aanpassing ) niet te missen
bezienswaardigheden zitten. NYC & DC, daar kom ik wel uit :-) Het gaat mij
hoofdzakelijk om de andere plaatsen.

Wat zouden jullie aan deze route willen wijzigen en/of toevoegen zodat wij
viertjes de beschikbare tijd goed benutten?
#1 - 07-12-2005, 11:28 uur

Jez

Hoi Wop,

Goed plan van je!
Als je van NY naar de Niagara Falls gaat, kun je via het Bear Mountain State Park gaan. De Seven Lakes Drive loopt er doorheen, wat erg mooi moet zijn. Ongeveer halverwege heb je de George W. Perkins Memorial Drive, die adembenemende uitzichten moet geven over de Hudson. Ik zeg moet, want door het slechte weer die dag hebben wij deze route niet kunnen rijden. Hij stond echter wel hoog op mijn lijstje.
Ook kun je op weg naar de Falls via de Fingerlakes   rijden. Daar kan Annemiek je alles over vertellen, angezien zij in Ithica woont.
Ik denk dat de Adirondacks in NY State te ver uit je route ligt? Behalve dat dit een erg mooi gebied is, heb je er ten noorden van Lake Placid het plaatsje North Pole , waar Santa zijn workshop heeft. Erg leuk, vooral ook voor kinderen. Het is alleen in e weekenden open, voor zover ik weet. En als je daar toch bent, kun je de Whiteface Mountain op, voor adembenemende uitzichten. Met een lift kun je dwars door deze berg naar de hoogste punt.

In Niagara Falls heb je een hele grote outlet-mall, om lekker goedkoop te shoppen. Ga vooral ook 's avonds bij de Falls kijken, als deze mooi verlicht zijn. En de boottocht met de Maid of the Mist vond ik een geweldige belevenis!

Philadelphia is een erg leuke stad, met een beetje Europees aandoend centrum. Je kunt er de Liberty Bell bekijken of met de Duck-Boat meegaan. Het is alleen te hopen dat je dat liedje ooit weer uit je hoofd krijgt.......... Omgeving Philly vind ik Lancaster County erg mooi. De omgeving is prachtig en het is leuk om de Amish te zien. Ik ben zelf rond Intercourse geweest, volgens mij wel het "centrum" voor toeristisch Amish-land.

Toch nog een tip voor DC: Great Falls NP. Een heel mooi park met watervallen, waar je ook gezellig kunt picknicken.

Kijk anders eens op mijn website voor verhalen/foto's over deze plaatsen.

Groetjes, Jez
#2 - 07-12-2005, 12:17 uur
« Laatst bewerkt op: 12-12-2005, 22:17 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Wop

Hi Jez,

Bedankt voor je tips..!

Ik kom zeker nog terug met mijn planning en zal deze dan verder uitwerken.
#3 - 11-12-2005, 19:03 uur

PetraVS

Hoi Wop,

Ik vind het wel een heel ambitieus programma voor 14 dagen, hoor!  Is er een speciale reden, dat je naar Detroit wilt?  Anders zou ik Michigan uit je planning gooien.  Holland ligt helemaal in het westen van de staat, zeker vier uur rijden van Detroit en het is niet zo bijzonder, als je uit Nederland komt, dat je daar de omweg voor zou willen maken.
Als je Detroit en Chicago echt wilt doen zul je serieus van hot naar haar rennen!  Ik zou die twee voor een andere reis bewaren en je concentreren op het oosten.  In New York ben je zo drie dagen kwijt en in Washington ook.  Behalve de steden, die je noemt (ik ken Pittsburgh niet goed, maar het ligt wel in een heel mooi gebied), zou ik ook Baltimore bezoeken.  Vooral met kinderen is dit een heel leuke stad met een prachtig aquarium.
Rond Philadelphia heb je ook Hershey, met een leuk pretpark en Chocolate World, waar je ziet hoe de chocola wordt gemaakt en het Amish gebied, ook met leuke dingen voor kinderen.
Wat ook leuk is, is om van NYC via zuid-Ontario naar Niagara Falls te reizen.  Dan kom je door het prachtige Thousand Islands gebied in Upstate New York.  Er is in dit gebied enorm veel te doen en zien, maar met twee kleine kinderen en in 14 dagen moet je niet te veel willen.

#4 - 11-12-2005, 20:22 uur

Pieter79

Dit lijkt mij idd te veel voor 14 dagen. Je bent altijd zo'n 4000 km aan het rijden voor de route die je beschreef. Als je sommige steden 2 dagen wil zien dan moet je al snel 400 km per dag rijden. Ik zou persoonlijk maar het derde deel van die reis doen, en dan in het gebied van Washington D.C. tot New York (eventueel een 'loop' met die 2 steden als uiterste punten).
#5 - 11-12-2005, 20:38 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Wop

Ik had al meer "commentaar" gehad op de omvang van de trip.  ;) Ik ga er nog even voor zitten, en met de tips die ik hier lees (waardevol!!) komt mijn tijd wel vol! DC, de Falls, Boston & NYC zijn iig verplichte onderdelen. De rest is bespreekbaar  :)
#6 - 12-12-2005, 14:06 uur
« Laatst bewerkt op: 12-12-2005, 19:59 uur door Wop »

Wop

Ik heb de planning nog even onder de loep genomen en bent tot het volgende gekomen:

1. Aankomst New York
2. Verblijf 1 nacht New York
3. New York -> Philadelphia (2 nachten) ( Met een tussen stop bij Sesame Place in Langhorne voor de kids  :) )
4. Philadelphia -> Baltimore (1 nacht )
5. Baltimore -> Washington D.C. ( 3 nachten ) (o.a. Bezoek aan Great Falls NP)
6. Washington D.C. -> ? (1 nacht)
7. ? -> Canadian Niagara Falls (1 nacht )
8. Niagara Falls -> Boston (2 nachten)
9. Boston -> New York (2 nachten)
10. New York Vertrek..

Tussen punt 6 en 7 zoek ik dus nog een leuke tussenstop, omdat anders de te rijden afstand te groot is.
Het zelfde geldt eigenlijk voor de afstand Niagara -> Boston  (650 kilometer is een beetje teveel van het goede met twee kids)

Dus de grote hamvraag is, hoe kan ik deze trip het beste optimaliseren? Wat moet ik wijzigen om tot acceptabele afstanden te komen?

Bedankt voor jullie input!


Dit is dus de globale planning.
#7 - 14-12-2005, 14:00 uur

Jez

Tja, een LEUKE tussenstop tussen punt 6 & 7 weet ik niet. Wij zijn in 1 x van Niagara naar Washington gereden (net andersom) en hebben daar 8,5 uur over gedaan, alleen maar over de snelweg. Gaat het je puur om een overnachting of moet er 's avonds ook nog iets te beleven zijn?

Ik heb nog wel een suggestie voor Niagara -> Boston. Via de Fingerlakes is erg mooi (via Ithaca dus) en dan mis je een heel stuk tolweg. Die rijdt wel lekker, maar is niet zo heel interessant. Ik zal nog kijken of er ergens halverwege een interessante overnachtingsplaats is.

Je komt trouwens ook langs Sturbridge, Massachusetts. Daar heb je Old Sturbridge Village, een nagebouwd dorpje uit ca. 1830 met mooie tuinen en ambachtslieden. De entree is echter wel hoog ($20,- pp voor volwassenen) maar met kinderen volgens mij wel heel leuk.
#8 - 14-12-2005, 14:19 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

B-man

Het is maar een ideetje maar misschien Pittsburgh? Volgens jou is de afstand tussen DC en Niagara Falls ongeveer 650km. Van DC naar Pittsburgh is ongeveer 300km en van Pittsburgh naar Niagara Falls ongeveer 380km, bij elkaar dus 680 km oftewel ongeveer hetzelfde als in een keer vanuit DC naar Niagara Falls.

B-man
#9 - 14-12-2005, 14:28 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Wop

Het is maar een ideetje maar misschien Pittsburgh? Volgens jou is de afstand tussen DC en Niagara Falls ongeveer 650km. Van DC naar Pittsburgh is ongeveer 300km en van Pittsburgh naar Niagara Falls ongeveer 380km, bij elkaar dus 680 km oftewel ongeveer hetzelfde als in een keer vanuit DC naar Niagara Falls.

B-man

Ik had inderdaad in 1e instantie Pitsburgh in de planning staan. Echter door het hoge snelweggehalte was ik opzoek naar een alternatief.  DC -> Niagara is ong  650 Km, maar dat schreef ik niet  ;)  Als ik Pitsburgh opneem in de route dan is de afstand DC -> Pitsburgh -> Niagara 784 km, dus een verlenging van 134 km. Scheelt toch 100 km met jouw berekening  ;)
#10 - 14-12-2005, 14:39 uur

B-man

Het is maar een ideetje maar misschien Pittsburgh? Volgens jou is de afstand tussen DC en Niagara Falls ongeveer 650km. Van DC naar Pittsburgh is ongeveer 300km en van Pittsburgh naar Niagara Falls ongeveer 380km, bij elkaar dus 680 km oftewel ongeveer hetzelfde als in een keer vanuit DC naar Niagara Falls.

B-man

Ik had inderdaad in 1e instantie Pitsburgh in de planning staan. Echter door het hoge snelweggehalte was ik opzoek naar een alternatief.  DC -> Niagara is ong  650 Km, maar dat schreef ik niet  ;)  Als ik Pitsburgh opneem in de route dan is de afstand DC -> Pitsburgh -> Niagara 784 km, dus een verlenging van 134 km. Scheelt toch 100 km met jouw berekening  ;)

Het was ook maar een ideetje  :) ik neem aan dat jij meer onderzoek hebt gedaan naar de mogelijkheden dit kwam zomaar van the top of my head.  ;)

Gettysburg niets? Beetje geschiedenis snuiven, hakt de reis wel niet mooi doormidden maar...again, het is maar een voorstel  ;D

B-man
#11 - 14-12-2005, 14:45 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

B-man

Ik haalde idd 2 dingen door elkaar (Niagara - Boston= 650km en idd niet DC-Niagara, al scheelt het niet heel veel) omdat ik met die 2 vragen van je in mijn hoofd zat, excuses  :-[

B-man
#12 - 14-12-2005, 14:55 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

B-man

Tussen Niagara en Boston misschien een bezoekje Albany? Hoofdstad van de staat NY en een studentenstad, is vast wel wat te beleven.

B-man
#13 - 14-12-2005, 14:58 uur
« Laatst bewerkt op: 14-12-2005, 15:07 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

PetraVS

Tja, moeilijk inderdaad.  Ik denk, dat ik een route meer naar het oosten zou kiezen, via Harrisburg en Corning naar Rochester en dan naar het westen naar Niagara Falls.  De weg door Pennsylvania is erg mooi en heuvelachtig.  Misschien vind je in Williamsport iets, dat ligt zo ongeveer in het midden van die route.
#14 - 14-12-2005, 16:01 uur

Annemiek

Ik sluit me bij Petra aan; ik zou ook iets meer oostelijk rijden. Wat dingen om te zien: Gettysburg, voor de kinderen de kolenmijnen tour in Wilkes Barre http://pocono.org/coalmn.html
In Corning het glas museum, in Watkins Glen en Ithaca de State Parks met hun watervallen. De leukste voor kinderen vindt ik zelf Taughanock Falls, je kunt door het rivierbed naar de waterval lopen, en de kinderen ontdekken allerlei visjes in het water.
Verder de weg noordwaarts langs een van de Finger Lakes.
Annemiek
#15 - 14-12-2005, 16:49 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15