Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Reis van Boston naar New Orleans

Discussie gestart

Amazing

Hallo Allemaal,

Mijn vriendin en ik willen in 3 weken van  Boston naar New Orleans reizen.
We vertrekken eind oktober en dan tm de 3e week van november
in Boston en Atlanta  gaan we vrienden bezoeken.

De planning is het volgende:

dag 1 vliegen op Boston
dag 2 en 3 verblijf in Boston
dag 4 met de trein naar New York
dag 5 en 6 verblijf in New York
dag 7met de trein naar Washington
dag 8 verblijf in Washington
dag 9 tm 11 reizen met auto of camper naar Atlanta
dag 12 tm 15 verblijf in Atlanta
dag 16 tm 18 reizen met auto of camper naar New Orleans
dag 19 tm 21 verblijf in en rond New Orleans

Wij hebben een aantal dingen waar we nog niet over uit zijn en graag tips en ervaringen over  willen horen
Is dit een realistisch tijdschema?
Heeft iemand tips/ ervaringen voor het reizen met de trein tussen Boston -New York - Washington of zijn er betere/ leukere manieren om tussen deze steden te reizen?
Reizen met de auto en overnachten in motels  of met een camper en overnachten op campings tussen Washington en Atlanta en tussen Atlanta en New Orleans?
Overnachting tips in New York , Washington en New Orleans

Alle tips en ervaringen zijn welkom!
#1 - 15-02-2011, 13:09 uur

B-man

De reis met de trein tussen Boston en NYC is prima te doen hoor. Als je een camper wilt huren kijk dan wel goed vanaf welk punt! Je wil niet met zo'n ding door grote steden rijden en parkeren. Maar een auto huren en roadside motelletjes aandoen is zeker zo leuk en wellicht wat makkelijker. Hoeft ook niet veel te kosten. Vergeet niet dat de trein relatief duur is dus kijk bijv. ook eens naar busreizen van Greyhound en/of Peter Pan travels. Persoonlijk zo ik je bezoek aan Atlanta met 1 a 2 dagen inkorten hoor, zou dan eerder een dagje extra aan NYC plakken en een dagje extra pakken om te reizen. 2 dagen Boston en 1 dag DC is inderdaad prima. 3 dagen in en rond NO lijkt me ook prima, maar dan ook wel rond NO want NO zelf heb je in 1 a 2 dagen wel gezien. Plan wel je route goed vantevoren, 2 weken vliegen voorbij en het is een behoorlijk eindje rijden. Gebruik dus bij Google maps om je afstanden en reistijden goed in te schatten en bepaal vooraf wat je zeker wilt zien. Hou er ook rekening mee dat je onderwg altijd dingen, plekken, etc. tegenkomt die leuker zijn dan je had verwacht en waar je bijv. net wat langer wilt blijven, bouw dus een buffer in voor extra tijd. Dit geldt uiteraard ook andersom, misschien valt iets tegen en blijf je ergens minder lang, heb dan ook een plan B door iets achter de hand te houden waar je dan heen wil.
#2 - 19-02-2011, 18:19 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Amazing

B-man bedankt voor je reactie! ik zal idd eens kijken naar de bus reizen.
#3 - 21-02-2011, 13:25 uur

Jenn

3 dagen in en rond NO lijkt me ook prima, maar dan ook wel rond NO want NO zelf heb je in 1 a 2 dagen wel gezien.

New Orleans in 1 a 2 dagen wel gezien? Gedurfde uitspraak. Ik ga al jaren zo'n 2 keer per jaar naar the Big Easy, blijf er dan een dag of 5 en ik heb nog steeds niet alles gezien! 3 Dagen enkel New Orleans vind ik dus zeker niet teveel! Dan zou je er een dagje extra kunnen bijplakken om wat van de omgeving te verkennen, een swamp tour te maken, naar een aantal plantages, Tabasco fabriek op Avery Island of een bezoekje brengen aan Cajun Country. Atlanta zou ik inderdaad met een dagje inkorten en in Washington zou ik wat langer blijven.

In New Orleans zijn er meerdere kampeerplaatsen. Er is een campsite midden in de stad, vlakbij de cemeteries, maar deze is vrij duur en je slaapt pal onder een grote drukke weg. De overige campsites liggen een aardig eindje uit het centrum verwijderd. Sommige bieden shuttles aan naar de stad, maar hier ben je gebonden aan bepaalde tijden. Het rijden met een camper is werkelijk een ramp! Veel éénrichtingsverkeer en erg smalle straten. Ook is er weinig parkeergelegenheid en zal je de camper amper kwijt kunnen. Ik zou hier dus kiezen voor de campsite midden in de stad, of bezoeken met een auto en een leuk hotelletje op loopafstand van French Quarter. Hou er wel rekening mee dat vrijwel alle hotels in New Orleans extra parkeergeld vragen als je met een auto reist! Maar als dit jullie laatste stop is, dan kan je bij aankomst in de stad meteen de camper inleveren en vervolgens in een centraal gelegen hotel overnachten. New Orleans is een ideale stad om per voet en openbaar vervoer te verkennen!

Reizen met de bus doe ik zelf erg graag. In het Zuiden ben je vrijwel altijd gebonden aan de Greyhound, maar het Noord Oosten kent vele low budget maatschappijen. Ik zou eens kijken naar MegaBus. Deze organisatie komt geloof ik oorspronkelijk uit Engeland en is echt spotgoedkoop! Bolt Bus is ook wel een aanrader. Zij zijn dacht ik onderdeel van Greyhound, maar dan goedkoper. Het reizen met de trein vind ik ook erg leuk, maar dit is vaak wel wat duurder, en omdat de goederentreinen altijd voorrang hebben, kan je soms erg lang vertraging oplopen.
Het stuk tussen Atlanta en New Orleans zou je evt ook met de trein kunnen doen, of anders met de auto/camper vanaf Atlanta richting Pensacola rijden voor een overnachting aan de kust. Vervolgens via Mobile en Biloxi door naar NOLA.

Oktober/november is echt zalig weer in het zuiden. New Orleans kan soms best fris zijn 's avonds, maar overdag is het meestal schitterend weer en niet te benauwd. Met een beetje geluk zijn er dan ook een aantal festivals aan de gang, die erg leuk zijn om mee te maken.

Veel plezier gewenst met alle voorbereidingen en voorpret!
#4 - 22-02-2011, 16:18 uur

B-man

@Jenn, wellicht is er meer te zien dan ik dacht maar ik doelde eigenlijk meer op het feit dat ze niet in de stad zelf moeten blijven maar juist de gebieden er omheen ook moeten proberen. Washington DC is erg afhankelijk van wat je wil. Musea zat, monumenten zat maar voor sommige mensen is dat misschien niet echt hun ding. Je kunt het in een lange dag gezien hebben maar voor anderen is meerdere dagen een must. Blijft toch moeilijk te bepalen voor iemand anders... :) Zo sprak ik laatst iemand dat 2 dagen NYC ook wel genoeg was als je er nog nooit geweest was, daar kan ik me dan weer absoluut niet in vinden  :o
#5 - 22-02-2011, 20:49 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Tet14

Ik zou niet weten waarom je een RV wil huren met die stadsbezoeken. En idd, een dag minder Atlanta en een dag langer NY.  Gelukkig zijn we allemaal verschillend. 3 volle dagen in een stad is ook voor ons het absolute maximum, welke stad dan ook. Dat geldt trouwens ook voor een National Park.
#6 - 23-02-2011, 16:13 uur

djengo

Hoi Amazing,

IK zou lekker een auto huren en een motelletje opzoeken. Helemaal in de steden ben je een stuk mobieler.
#7 - 09-03-2011, 12:40 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15