Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis New York naar New York.

Discussie gestart

Marianne

Wij zijn afgelopen herfst naar het noordoosten gewest, incl Niagara Falls. Ik heb over die falls een beetje gemengde gevoelens, het hele circus er omheen vond ik vreselijk. Je bent er ook vrij snel uitgekeken. Misschien heb je iets aan ons verslag, ook voor Watkins Glen, de Amish, Acadia, Washington en Boston.

Marianne
#16 - 29-01-2013, 18:34 uur

Swissdutchie

Mij gaat het wat Niagara Falls betreft net als Marianne. De watervallen op zich zijn natuurlijk een geweldig schouwspel van de natuur, maar het hele circus daaromheen is inderdaad vreselijk. Ik had het gevoel, dat ik honderd jaar eerder had moeten komen, toen de watervallen nog echt midden in de natuur  gelegen waren en niet omringd door een hele reeks kitscherige attracties en hotels, waar ik niet op zit te wachten. Ik weet daarom niet zo goed, wat ik je betreffend de route moet aanraden. Eigenlijk is Niagara Falls wel een van de must-sees in het Noordoosten, maar om daarvoor nou een heel eind om te rijden en kostbare tijd in te leveren, die je ook elders zou kunnen besteden...? Ik weet het gewoon niet.
#17 - 30-01-2013, 13:20 uur



dolfijn71

Deze reis hebben wij ook min of meer gedaan. Idd is NF een flink stuk rijden maar de kinderen toen 14 en 8 hadden het absoluut niet willen missen. Zeker omdat we een kamer hadden gehuurd in het Oakes hotel. Zorg dat je een kamer krijgt met uitzicht, in de avond is alles verlicht en de kinderen vonden het geweldig. Met ramen van boven naar beneden. De kinderen vonden de Amish ook geweldig. Wij zijn een volle dag met ze in Washington geweest en daar hebben ze het nu nog steeds over. Ik vond de hop-on hop-off bus in New York ideaal. Ze hebben in korte tijd zonder veel te lopen wel heel veel gezien. Met name voor kinderen van jouw leeftijd is deze reis heel goed te doen. Maar ze zullen denk ik ook wel ff willen shoppen denk je niet?? Outlets aan de kant van de snelweg zijn vaak geweldig en goed te doen voor een paar uurtjes. Veel plezier wij hebben met zijn 4tjes genoten!! 
#18 - 03-02-2013, 08:26 uur

dolfijn71

En ook ik vond het circus bij de NF niet leuk maar nogmaals het is wel heel spectaculair en voor kinderen erg leuk. Halve dag is ruim voldoende. De boerenmarkt bij de Amish is ook geweldig. Wat is nog vergeet is Gettysburg. Was heel indrukwekkend en met name erg leuk voor mijn zoon van 14 en mijn man. Baltimore heeft een prachtig aquarium. Maar ik denk dat jou kinderen daar al net weer wat te oud voor zijn. Vond het ook een beetje opgeklopt. De shows zijn gewoon slecht vergeleken met de shows die je in Nl. Al met al zou ik het niet aanraden. Washington zou ik persoonlijk nog wel eens willen zien. Ik vond dat heel indrukwekkend.
#19 - 03-02-2013, 08:31 uur

thieske

Voor wat betreft Boston : DOEN!

Boston is een historische plaats met veel karakter! "the freedom trail" is een prachtige wandeltocht die je langs historische plaatsen uit de onafhankelijkheidsstrijd leidt. :

- Boston Massacre
- Boston Tea Party
- Paul Revere's Midnight Ride
- Battle at Bunker Hill

Voor de persoon die geïnteresseerd is in de onstaansgeschiedenis van de Verenigde Staten als onafhankelijk land een MUST HAVE!!!!?

Los van het feit dat het gewoon een prachtige stad is met enorm veel karakter ;)
Je vind er letterlijk alles :
- Beacon Hill
- High Rises
- Karakteristieke huizen
- een Universiteit uit de Ivy League
- Celtics en Bruins
- en niet te vergeten de Red Socks at Fenway Park!!!!
#20 - 26-02-2013, 08:43 uur
« Laatst bewerkt op: 26-02-2013, 08:45 uur door thieske »
For Boston, For Boston, We sing our proud refrain

jmdank

Ik ben heel benieuwd hoe de rondreis uiteindelijk is geworden en hoe dat is bevallen.
Zelf hebben wij vergelijkbare tijd voor hetzelfde rondje...
We overwegen het Boston deel te laten vallen omwille van de tijd dus ben benieuwd hoe het rondje van Jannie er uiteindelijk uit is komen te zien...
#21 - 26-12-2014, 00:40 uur

Janny

Beetje een late reactie JMDank, het was super maar wel een aantal dingen die we een volgende keer anders aanpakken....

We zijn 4 dagen in New York geweest, heb hier 3 keer een ander hotel geboekt, maar uiteindelijk toch in Manhattan. De hotels zijn hier wel prijzig maar je loopt wel overal zo naartoe, even de prijzen in de gaten houden en boeken met de mogelijkheid tot annuleren.
Op de 5e dag zijn we weer naar het vliegveld gegaan en daar hebben we onze auto opgehaald, (Dodge Caravan).

We zijn eerst naar het zuiden gereden en wilden 2 dagen bijkomen na de drukte in New York,  in Asbury Park de oceaan, dit hadden we wel over kunnen slaan, om op het strand te komen moest je betalen en het weer liet ons in de steek. Het stadje was ook niet bijzonder.

Daarna naar Washington DC, in één woord geweldig, hier hadden we 2 nachten maar dit hadden er wel 3 mogen zijn, druk programma om alle hoogtepunten te zien.
Hier zaten we in een hotel in Greenbelt, best ver van het centrum, met de metro naar het centrum en andere bezienswaardigheden gegaan, was prima te doen.

Op dag 9 reden we richting Niagara watervallen, we wilden nog wel langs het historische Amish Country, hier kwamen we een beetje in tijdnood, dit hebben we laten liggen. Achteraf jammer, we hebben in Bradford overnacht, dit vinden we het meest naargeestige stadje wat we in de States gezien hebben.

De Niagara watervallen vonden we geweldig, het was zeker de moeite waard.  Maak een boottocht met de ‘Maid of the Mist’. Prijs $15.50 per persoon. Met deze boot komt je heel dichtbij de watervallen. De shops rond de watervallen hebben een hoog troep gehalte. Bij de watervallen kun je wel even rondlopen, maar aan 1 dag heb je genoeg.

Vanaf de watervallen hebben we overnacht in Syracuse, hier kwamen we laat aan. Op dag 11 reden we naar Plymouth, onderweg hebben we geshopt bij Wrentham Premium Outlet.

In Plymouth zijn we 4 nachten gebleven, van hieruit wilden we een dagje naar Boston, naar hebben een rustdag ingelast. Van hieruit hebben walvissen gespot, (geboekt ter plaatse) bij Captain John Plymouth. Van hieruit zijn we ook naar Cape Cod geweest, het uiterste puntje Provincetown, het heeft een bijzonder sfeer erg leuk om doorheen te lopen. Op dag 15 reden we terug naar New York om terug te vliegen naar Dusseldorf.

Als ik je een tip mag geven, kijk wat het kost om "one way" te gaan New York / Washigton DC. Dit scheelt je vele kilometers en in die tijd kun je weer iets leuks bekijken.

Veel succes bij het plannen, geweldig om te doen vind ik dat, ben zelf een rondje Atlanta aan het plannen.
#22 - 04-01-2015, 12:07 uur

De Japanner

He Janny,

Hier heb ik nog iets aan! Ben vandaag begonnen met het plannen van onze Mei vakantie. We willen ook de Oostkust doen. Ik hoopte al dat je de NF wel leuk zou vinden. Mijn dochters (12 en 14) kijken hier al naar uit.
We willen ook starten en eindigen in NYC. Juist door een cirkel te rijden, lijkt het me dat je veel van het land ziet.

Of zou je aanraden om in NF te starten, via Bosten, Cape Cod naar NYC en dan via Philadelphia door naar Washington?
We hebben in totaal een dag of 16.....

Ik ga lekker verder met plannen  ;D

Gr,

Ferry
#23 - 04-01-2015, 14:46 uur
Ik reis zoals een Japanner Europa bezoekt: weinig zien van veel locaties. Op die manier zie je het meeste, misschien niet het mooiste...... Dit noem ik dan ook in goed Japans: KoBo (Kort en Bondig)

Pieter79

We zijn eerst naar het zuiden gereden en wilden 2 dagen bijkomen na de drukte in New York,  in Asbury Park de oceaan, dit hadden we wel over kunnen slaan, om op het strand te komen moest je betalen en het weer liet ons in de steek. Het stadje was ook niet bijzonder.

Belmar, Asbury Park en Long Branch is waar Bruce Springsteen geboren en opgegroeid is. Je kunt daar E Street vinden (de band naam), the Stone Pony (ook waar Jon Bon Jovi beroemd geworden is). Op het eerste gezicht niet veel te zien daar, maar er is soms meer te zien dan je denkt.

Gr. Pieter
#24 - 04-01-2015, 17:50 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Janny

Dag Ferry,

Nee zeker niet overslaan de NF onze dochters waren tijdens de reis 15 en 16, vooral de boot  ‘Maid of the Mist’ vonden ze geweldig. Je krijgt een blauwe regenjas aan wat alleen al lachwekkend is, de rest: gewoon mee gaan maken.

Ik weet eigenlijk niet meer wat onze keuze was om eerst naar het zuiden te rijden, maar beide opties zijn goed te doen. We zijn wel op een aantal dagen vroeg gaan rijden zodat we bij aankomst in het hotel nog even konden zwemmen en relaxen na alle indrukken van de dag.

Ik weet niet of je al vaker bent geweest maar wij kiezen bewust voor een grotere auto zodat de dochters ook riant kunnen zitten, je maakt toch heel wat kilometers dus dat is de investering waard.

Succes verder met plannen.
Groet Janny
#25 - 04-01-2015, 18:45 uur

jmdank

Dank voor je reactie Janny!
Ik slurp alle info op om, voor ons, de perfecte rondreis in elkaar te zetten.
Leuk om de reactie van Ferry te lezen. Wij gaan in dezelfde weken en met twee dochters van 11 en 14 kan ik wel zeggen dat de situatie erg op elkaar lijkt.
Het reizen als een Japanner spreekt ons ook wel aan maar ben ook bang weer veel te missen.

Vooralsnog heb ik twee opties uitgedacht. Een met Philadelphia en zonder Boston en eentje andersom...
Route 1:
24/4
aankomst NYC, hotel Wyndham New Yorker (op expedia nu aanbiedingen!)
25/4 t/m 28/4
NYC
29/4
camper ophalen Middletown NJ
New York - Lancaster
30/4
Lancaster - Washington DC
1/5
Washington DC
2/5
Washington DC
3/5
Washington DC - Gettysburg
4/5
Gettysburg - Painted Post
5/5
Painted Post - Niagara Falls
6/5
Niagara Falls - Ithaca
7/5
Ithaca -Philadelphia
8/5
Philadelphia - NYC
9/5
NYC - Middletown camper inleveren
19.40 vliegen

Route 2:
24/4
aankomst NYC, hotel Wyndham New Yorker
25/4 t/m 28/4
NYC
29/4
camper ophalen Middletown NJ
New York - Lancaster
30/4
Lancaster - Washington DC
1/5
Washington DC
2/5
Washington DC - Williamsport
3/5
Williamsport - Niagara Falls
4/5
Niagara Falls - Ithaca
5/5
Ithaca - Albany
6/5
Albany - Boston
7/5
Boston
8/5
Boston - NYC
9/5
NYC - Middletown camper inleveren
19.40 vliegen

Input, tips welkom!

Jan Maarten

Ps Ferry, hou ons op de hoogte hier dan kijk ik wat ik kan pikken van jullie rondreis en activiteiten  ;)
#26 - 06-01-2015, 21:30 uur

Jez

Vanwaar de keuze voor een camper op een stedentrip?
#27 - 06-01-2015, 22:09 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

jmdank

We reizen met een camper omdat:
- dit al lang op het verlanglijstje staat. Langgekoesterde wens dus...
- het idee om zo vrijer te zijn (alles bij je, stoppen voor koffie, lunch, etc)
- Stedentrip vind ik relatief.... In de camperreis zitten zo 2 volle dagen steden. Er zijn voldoende campgrounds dicht bij die steden waar vandaan je in een half uur in de stad zit (volgens de recensies)
In NYC zitten we wel in een hotel in Manhattan...
- wanneer ik zoek naar Hotels voor 4 personen op de plaatsen als Washington, Boston, Niagara Falls, etc. wordt dit volgens mij een veel duurdere reis. Naast de hotelkosten van +/- €200,- per nacht komen alle maaltijden, tussendoortjes, snacks 'buiten de deur' er ook nog bij
Ik heb al een keer geprobeerd te zoeken naar hotels voor deze route en kwam daar toch steeds op uit

Maar wellicht dat ik voor argumenten (niet op basis van sentimenten of smaak dus) en concrete alternatieven de gedane aanbetaling op de camper voor lief neem en alsnog switch maar heb daar een hard hoofd in...  :)
#28 - 06-01-2015, 22:49 uur

De Japanner

He Jan Maarten,

Met een camper, daar heb ik nog niet aan gedacht. Eens kijken of dat interessant is voor ons.
Heb je wat meer details? Mss in een PB?

Mogelijk dat mijn schoonouders ook mee gaan, dus dat kan de zaak wel veranderen. Ik mag ze heel graag maar om nou 2 weken samen in 1 camper te zitten? ???

Deze week zit ik nog samen met een collega uit Boston, hij had nog wel wat tips zei hij.
#29 - 07-01-2015, 06:18 uur
Ik reis zoals een Japanner Europa bezoekt: weinig zien van veel locaties. Op die manier zie je het meeste, misschien niet het mooiste...... Dit noem ik dan ook in goed Japans: KoBo (Kort en Bondig)

Cees A

Vooralsnog heb ik twee opties uitgedacht. Een met Philadelphia en zonder Boston en eentje andersom...
Route 1:
24/4  aankomst NYC, hotel Wyndham New Yorker (op expedia nu aanbiedingen!)
25/4 t/m 28/4   NYC
29/4   camper ophalen Middletown NJ  New York - Lancaster
30/4  Lancaster - Washington DC
1/5  Washington DC
2/5  Washington DC
3/5  Washington DC - Gettysburg
4/5  Gettysburg - Painted Post
5/5  Painted Post - Niagara Falls
6/5  Niagara Falls - Ithaca
7/5  Ithaca -Philadelphia
8/5 Philadelphia - NYC
9/5 NYC - Middletown camper inleveren   19.40 vliegen 

Ik hou het even bij deze route omdat juist hierin wat onlogische dingen zitten.
Je rijdt af en toe een beetje onnodig op en neer.  Gettysburg bijvoorbeeld ligt vlakbij Lancaster.
Het is wat onlogisch om van Lancaster eerst naar Washington en dan weer terug naar Gettysburg te rijden
Hetzelfde bij Philadelphia.  Je komt van Niagara Falls, je gaat naar Philadelphia en dan weer een stuk terug naar het noorden, naar New York.

Ik zou deze volgorde aanhouden:
New York - Niagara Falls (evt. tussenstop Watkins Glen) - Lancaster - Gettysburg - Washington - Philadelphia - New York.
Zet deze routevolgorde maar eens uit op de kaart of Google Maps.
#30 - 07-01-2015, 11:24 uur
« Laatst bewerkt op: 08-01-2015, 08:01 uur door Cees A »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15