Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis New York naar New York.

Discussie gestart

Janny

Hallo lezers van dit forum, 
Wij gaan in augustus een rondreis maken van 15 dagen van New York naar New York.
In de eerste instantie waren wij van plan om:
New York -Cape Cod -Boston -Niagara falls - Washington en terug naar New York te doen maar ik vraag mij af of we het rondje niet beter andersom kunnen rijden zodat we de laatste dagen een beetje strand/ luieren kunnen. Cape Cod schijnt erg leuk te zijn.
Wie heeft ervaring, ik zie soortgelijke rondreizen eigenlijk alleen maar naar het noorden starten om vervolgens via Washington weer naar New York te gaan.

Alvast bedankt, alle reactie en tips zijn welkom, ook hoelang je ergens moet blijven of juist niet.

Groet Janny
#1 - 09-01-2013, 19:47 uur

Cees A

Boston en Washington zijn steden waar je eigenlijk een paar dagen zou moeten blijven.  Er is veel te zien daar.
Ik weet niet of je in de buurt van Lancaster komt, maar in de omgeving van Lancaster wonen de Amish.
Heel interessant om te zien hoe deze mensen wonen, leven en werken.
Op weg naar Niagara Falls kom je langs Watins Glenn state park. 
Meer info over dit park:  http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/watkinsglen/watkinsglen.html
In Maine ligt Acadia national park. Info ---> http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/nationaleparken/maine/acadia/acadia.html
#2 - 09-01-2013, 20:32 uur

Hans B

Wil je een beetje door NYC slenteren en verschillende dingen bezoeken ben je toch gauw 3 a 4 volle dagen kwijt. In Washington is het allemaal wat compacter op de mall (behalve Arlington Cemetary en het Pentagon), maar ook daar kun je je best 3 volle dagen vermaken. Niagara Falls is een volle dag genoeg, met Boston en Cape Cod en de vluchten heen (1) en terug (2)  zal het misschien net in het schema passen. Maar dan moet je niets tegen zitten.
Succes met de puzzel.
#3 - 09-01-2013, 20:41 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Janny

Cees en Hans bedankt voor jullie reactie, we hebben het hotel in New York al geboekt voor 4 nachten. Misschien dat we Boston moeten laten vallen en van Cape Cod naar de Niagara fall moeten gaan. Beter iets minder zien maar wel relaxed dan alles een beetje. Wat ons wel leuk lijkt is de Watkins Glen te bezoeken. Washington willen we zeker zien, we moeten ook een beetje rekening houden met onze dochters van 15 en 16. Op de laatste dag vliegen we laat, we kunnen die dag nog een stuk rijden. Ik moet nog maar even weer aan het puzzelen, lezen en denken.

Groet Janny
#4 - 09-01-2013, 21:59 uur

Jez

Ik zou dan eerder Niagara Falls laten vallen, want dat is een behoorlijk eind rijden voor grofweg een halve dag lol (da's gecharcheerd). Gezien de afstand lijkt dat me juist niet relaxed. plus je rijdt dan aan alle mooie dingen vorbij die je onderweg van Cape Cod naar Niagara Falls tegenkomt.

Misschien heb je iets aan ons reisverslag van 2009, toen we een vergelijkbaar rondje hebben gemaakt (maar zonder de Falls)
#5 - 09-01-2013, 23:11 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Yessica

Eens met Jez, ik zou ook niet Boston laten vallen ten gunste van Niagara Falls. Er is in Boston veel te zien en beleven en past qua afstand beter in je route. Het is nogal een eindje kachelen naar NF, en dan moet je ook weer terug.
#6 - 10-01-2013, 08:53 uur



Hans B

Ik ken Boston en Cape Cod nog niet, dat ga ik in september beleven.
Maar ik kan me voorstellen dat je de spektakulaire Niagara watervallen verkiest boven weer een stad. Vanaf Washington kun je er in één dag naartoe rijden. En Maid of the Mist is ook voor dochters van 15 en 16 best hardstikke leuk.
Misschien is het wel verstandig de route om te draaien NYC - WAS - Niagara - Boston - Cape Cod - NYC, dan kun je na de watervallen bekijken of je tijd genoeg hebt om Boston en Cape Cod te doen.
#7 - 10-01-2013, 09:02 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

B-man

Ik zou dan eerder Niagara Falls laten vallen, want dat is een behoorlijk eind rijden voor grofweg een halve dag lol (da's gecharcheerd). Gezien de afstand lijkt dat me juist niet relaxed. plus je rijdt dan aan alle mooie dingen vorbij die je onderweg van Cape Cod naar Niagara Falls tegenkomt.

Misschien heb je iets aan ons reisverslag van 2009, toen we een vergelijkbaar rondje hebben gemaakt (maar zonder de Falls)

Sluit ik me bij aan, eerder NF laten vallen en Boston wel bezoeken.
#8 - 10-01-2013, 13:19 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

B-man

Voor NYC zou ik inderdaad minimaal 3 a 4 dagen uittrekken en voor DC ook 1,5 a 2. Boston is een leuke stad en absoluut niet te vergelijken met bijv. DC of NYC. Persoonlijk zou ik Cape Cod en omgeving dan wel meepikken maar NF andere keer doen, maar dat is kwestie van interesse/smaak natuurlijk.
#9 - 10-01-2013, 13:22 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Chris RTA

Sorry, ik ga roet in het eten gooien.

Ik zou zoals ik vorig jaar gedaan heb Boston laten vallen. Het is natuurlijk ook maar wat je zelf interessanter vindt.
Als je vanuit NY rechtstreeks naar Niagara Falls rijdt kom je door de Catskill mountains en langs de finger lakes.
Als je bij NF bent kun je binnen 45 minuten in Toronto zijn. Zorg wel dat je aan de Canadese kant van de NF bent, deze is veel mooier. Via de brug kun je altijd nog naar de Amerikaanse kant rijden in 30 minuten. Dan heb je in een korte afstand al weer twee bezienswaardigheden te pakken.
Dan kun je via Lancaster county naar beneden en in het stadje Intercourse naar de Amish kijken hoe ze met paard en wagen door de stad rijden. En dat ze bij de supermarkt de paarden voor de deur parkeren alsof ze de saloon binnen zijn gegaan.

Afzakken via Gettysburg kan ook. Daar even langs het museum of war.

Iets lager nog liggen de Luray Caverns, grotten met stalagtieten en mieten zo groot als bomen.

Via Baltimore naar Wilmington, daar is een outlet mall met de grootste apple store ter wereld. En daar doen ze niet aan sales tax. Dus doe je voordeel.


 
#10 - 10-01-2013, 15:17 uur

B-man

Baltimore en Annapolis zijn inderdaad ook een leuke toevoeging
#11 - 10-01-2013, 20:50 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

MiamiHeat

Het was dat we naar Toronto gingen want als we alleen voor Niagara Falls die kant op waren gegaan had achteraf een vreselijke baal gehad. Wij vonden de Falls totaal niet indrukwekkend (sorry.....) en als ik moet kiezen tussen Boston en Niagara Falls dan wist ik het wel. Boston vonden we echt leuk! Als je toch naar NF gaat probeer dan ook een bezoek aan Toronto te brengen. Mooie stad! Keuzes...Keuzes....Keuzes :-)
#12 - 10-01-2013, 21:31 uur

Janny

Iedereen bedankt voor de leuke reacties, ik denk dat ik het hele weekend ga gebruiken om alles nog eens na te pluizen, jullie doen allemaal leuke suggesties en onze oudste dochter had het ook al over Toronto. Zoals ik het nu in mijn hoofd heb gaan we van New York naar Washington, daarna naar de Walkins Glenn ( bedankt voor de tip) en daarna Niagara falls en daarna??? We moeten nog aan het puzzelen met dagen, afstanden en heel veel keuzes maken... Zal al jullie reisverslagen erbij nemen dan kan komt het vast goed.
Groet Janny
#13 - 10-01-2013, 22:27 uur

Ruud2004

Ik ben het (vwb Toronto) met MiamiHeat eens. Als het is in te passen, doe dan zeker een dagje Toronto! Is echt niet zoveel verder dan Niagara Falls. Geweldig leuke stad. Veel te doen/zien en een zeer prettig sfeertje!
#14 - 11-01-2013, 19:21 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

westerink

De Niagara Falls zijn wel leuk, vooral voor de dochters, maar wat een poppenkast daar zeg..en inderdaad een heel stuk om terwijl het in een paar uur gezien hebt. Lancaster daar tegen (Amish) vonden wij een leuke verrassing. Wij hebben ook deze reis gedaan met onze kinderen (toen 12 en 14).
#15 - 26-01-2013, 17:36 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15