Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis USA North East - 4 personen - auto - juli 2011

Discussie gestart

hulsm176

Hallo,
Wij zijn een familie van 4 personen (inclusief 2 dochters van 17 en bijna 15), die vanaf maandag 11 juli tot en met donderdag 4 augustus door Noord-Oost USA gaan trekken.
We hebben de vlucht naar New York City (JFK) en terug al geboekt. Nu is het dus tijd om de rest in te vullen . We willen een auto huren - geen camper, want we willen veel steden bezoeken.
Ons idee - wat willen we in elk geval bezoeken:
New York city (4 / 5 dagen), Philadelphia, Washington DC, Niagara falls, Toronto?, Boston, Cape Cod (strand!), New York City (laatste dag). Maar nog niks staat vast.
Vragen waar ik op dit forum antwoord op zou willen hebben zijn:

1. Autohuur - welke maatschappij? Tips and tricks?
2. Slapen - hotel of appartementen? Ook hier: tips zijn van harte !
3. Moet ik alle slaapplaatsen van te voren regelen? Of is het ook 'on-the-fly' te regelen? Flexibiliteit lijkts ons lekker. Als het ergens leuk is, blijven we langer. Als het tegenvalt, gaan we weer verder. Wellicht heeft iemand hier ervaring mee?
4. Als we iets verder moeten reizen bijvoorbeels van Washington naar Niagara - tips mbt overnachting onderweg? National park?

Ik hoor graag van jullie. Met groet, Fam. H.

#1 - 27-12-2010, 13:52 uur

hdeweert

Hallo Fam
De huur van de auto is afhankelijk van het budget, welke auto je wilt rijden, en  met hoeveel je hem wilt besturen.
Er zijn div.  sites waar je auto´s kan reserveren, je zult net als bij de vlieg tickets moeten kijken waar de goedkoopste is.
Slapen in een hotel of Appartement is ook geheel naar eigen smaak en budget appartementen worden vaak voor
langere tijd dan 1 nacht verhuurd. Wel zijn er hotelkamers waar je kan beschikken over magnetron en koelkast of een kleine keuken.
Het reserveren is wederom een kwestie van smaak. Wil je na een lange dag zeker zijn van een hotel dan is reserveren een must.
Je hoeft dan geen tijd aan het zoeken van een hotel uit te trekken. Je weet dan ook wat je financieel kwijt bent.
Ga je een hotel zoeken ben je soms veel tijd of geld kwijt.
Het is natuurlijk leuk om te zeggen dat je alles voor de vuist weg doet maar het is verstandig om toch een basis planning
 te maken en daar voldoende tijd in in te bouwen om het geheel flexibel te houden. Je geeft aan hoeveel dat je nog geen
drieweken voor de trip wilt uittrekken. Als je optimaal gebruik wil makken van het verblijf in Amerika is plannen een must,
anders kom je er later achter dat je dingen niet gezien of gedaan hebt die je eenvoudig zou kunnen inpassen in de trip.
Succes
Harm
#2 - 27-12-2010, 16:39 uur

Jez

Ben het niet helemaal met Harm eens: mijn idee is dat je op de bonnefooi véél flexibeler bent en juist veel kunt zien, omdat je een extra ommetje kunt maken, ergens langer kunt blijven, etc. Sterker nog: wij hebben voor 1 vakantie (door Canada) bijna alle overnachtingen vooraf geboekt. En spijt dat we hadden! Doen we dus nooit meer. Na 11 vakanties in de states kan ik je verzekeren dat we nog nooit in de auto hebben hoeven slapen en nog nooit uren hebben hoeven zoeken. Mijn filosofie is dat je ook moet zoeken naar het hotel dat je hebt geboekt, dus in mijn beleving ben je niet meer of minder tijd kwijt. Bovendien, waar er 1 zit, zitten er vaak meer. Je kunt nu al gidsen bestellen van bijv. Super 8, Travelodge, Red Roof Inn. Als je die bij je hebt, heb je een goed idee waar je hotels kunt verwachten. Bovendien staat dit onderweg langs snelwegen aangegeven.

Wat we wel doen: een goede planning maken. Wij rijden graag en veel en ik ga altijd uit van ca. 250 mijl per dag. Ik bouw altijd een extra dag (of 2) in, zodat we ergens langer kunnen blijven, extra ommetje kunnen maken, etc. Als je geen problemen hebt om in ketenhotels te slapen, heb je altijd wel ergens een fatsoenlijke kamer.

Wat we ook doen: als ik zeker ben dat we ergens op een bepaalde dag/dagen willen slapen, dan boek ik wel. Als we laat aankomen, dan boek ik de 1e nacht in de buurt van het vliegveld. Als je begint in NY kun je die ook vastleggen. Het heeft mijn voorkeur om in New Jersey te slapen, omdat dat aanzienlijk goedkoper is dan in Manhattan. Ik geef liever mijn geld uit aan leukere dingen dan slapen. Met de (shuttle) bus zit je voor een paar dollar zo in hartje Manhattan.

Aan de oostkant zijn  de NP's dunner gezaaid dan aan de westkant. Je hebt hier meer kleine "schatten": kleine state parks (Great Falls bij Washington is bijv. een aanrader), schattige dorpjes, landmarks als de beroemde universiteiten Harvard en Yale.

Autohuur: mijn ervaring is dat je bij www.usareisen.de nog altijd de beste, voordeligste keuze hebt.

Mocht je meer tips willen over bezienswaardigheden aan de oostkant, kijk dan eens op mijn website ; we zijn een keer of 4 aan deze kant geweest.
#3 - 28-12-2010, 21:24 uur
« Laatst bewerkt op: 28-12-2010, 21:27 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Als je je reis in NYC begint, zou ik geen auto huren.
Alles is met openbaar vervoer zeer goed te doen.
Koop een 7 daagse MTA card ±$25 p.p. http://mta.info/
#4 - 29-12-2010, 20:09 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15