Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis van 5 weken NO USA + Canada met baby

Discussie gestart

marlies4

Wij vliegen met onze baby van dan 11 maanden in juli naar Quebec City voor mijn werk en plakken er dan nog 4 1/2 week rondreis aan vast ;)
Dat is een heel lange reis! We hebben allebei veel reiservaring en doen het graag rustig aan en als het ons ergens bevalt, blijven we er gewoon wat langer.

Ik ben nu  in de planningsfase, en moet snel weten of wij de reis eindigen in Quebec City of dat wij ergens anders vandaan terugvliegen naar NL.

Belangrijk voor ons is:
niet te veel rijden op 1 dag
graag enkele dagen op dezelfde plaats blijven
we houden van grote steden én van bossen en watervallen
de kust en pretparken zijn niet onze favorieten

Ons ruwe plan met eindpunt Quebec (hopelijk geven julie veel tips)

week 1: Quebec City, daarna met huurauto naar Montreal
week 2: Algonquin Prov Park, naar Toronto
week 3: Niagara watervallen, New York
week 4: Boston en Maine
week 5: Maine en terug naar Quebec

Is dit een logische route of zeggen jullie: vlieg niet terug van Quebec maar eindig in .... (vul maar in)
Wat zijn mooie parken die we echt niet mogen misssen?
Is het verstandig om de huurauto aan te houden als we in New York zijn (ongeveer 4 dagen)
Kun je een huurauto uit Canada meenemen naar USA?


groetjes Marlies

#1 - 13-04-2011, 14:54 uur

Jez

Hoi Marlies,

In 4,5 week kun je veel zien, als je wilt. Ivm het weer inleveren van de auto, zou het logisch zijn ook weer van Quebec terug te vliegen. Je kunt in 4,5 week een mooie route afleggen en daar weer eindigen.

Het is geen probleem om de auto mee te nemen naar de US. Er achterlaten lijkt me wat lastiger, mocht je one way willen gaan. In NY heb je geen auto nodig (is ook niet aan te raden). Maar om 'm weer in te leveren en later weer op te halen, kan onpraktisch zijn, vooral als je met een baby reist. Je bent ook niet per definitie veel voordeliger uit als je 'm tussendoor inlevert. Maar als je wat data invoert bij bijv. autoeurope.nl of usareisen.de, zie je wat de verschillen in kosten zijn.

Voor wat betreft je route: als ik het voor het zeggen had en ik had 4,5 week, dan ging ik oa naar Newfoundland en Prince Edward Island. Geweldig mooie eilanden, vooral de 1e, en erg aardige mensen - heel ander slag volk dan in het Franstalige Quebec. Mocht je een idee willen krijgen; wij hebben in 2009 een rondreis door oostelijk Canada (en Maine) gemaakt en het reisverslag staat op mijn website
#2 - 13-04-2011, 21:25 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

AJS

"Is het verstandig om de huurauto aan te houden als we in New York zijn (ongeveer 4 dagen)"

Het is niet mogelijk een in Canada gehuurde auto in te leveren in Amerika en visa versa, dus je zal wel moeten.

#3 - 13-04-2011, 21:29 uur

marlies4

Bedankt AJS voor je anwoord over de autohuur. Bedankt Jez voor je adviezen over o.a.New Foundland.
We twijfelen zelf toch wel erg of we niet gewoon naar West-Canada willen gaan vliegen ivm de bergen daar.
Hoe bergachtig is Maine? En Oost-Canada, ik heb zelf het idee dat het meer heuvelachtig is.

#4 - 13-04-2011, 22:11 uur

Jez

De oostkant is inderdaad eerder heuvelachtig dan bergachtig. Maar als je van bossen houdt, zit je richting Newfoundland zeker goed! Hoewel ik een echt "bergenmeisje" ben, was ik wel erg gecharmeerd van Newfoundland en P.E.I. Maar het zijn geen Rocky's daar..........
#5 - 13-04-2011, 22:35 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15