Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rondreis vanaf Boston met kleine kinderen

Discussie gestart

weegbree

Familie verhuist binnenkort naar Boston en nu willen wij in de zomer van 2016 met onze kindjes (dan 2,5 en 1 jaar oud) rondreizen.
We houden van natuur, strand en ook wel cultuur.
Heeft er iemand tips qua vervoer (camper?), route en bestemmingen?
Iemand ervaring met een rondreis met kleine kinderen, bepaalde accommodaties die echt aan te raden zijn?
We willen half juni tot half augustus gaan, dan is het toch zomer/mooi weer?
alvast very  welkom voor jullie reacties!!!
#1 - 26-10-2015, 10:53 uur

jetusa

Boston, strand en natuur dan mag in ieder geval Cape Cod niet ontbreken.
Ik denk ook aan de White Mountains in New Hampshire en Acadia NP in Maine.

Een camper is voor velen een optie, maar dan denk je ook al gauw aan het maken van een rondreis.
Je kunt er ook voor kiezen om een aantal locaties uit te kiezen en daar langer te blijven. Het huren van een cabin, cottage, huisje is dan een optie, je kunt je dan wat vrijer bewegen en ook zelf koken etc ten opzichte van verblijf in hotels. Of als je wilt kamperen kan dat natuurlijk ook met een tent.

Zoek eens hier op het forum naar voor/nadelen camper vs voor/nadelen auto/verblijf.

Verder is je vraag vrij breed en daardoor vrij breed te beantwoorden, ik kan legio dingen opschrijven waarvan de helft wellicht al bij jouzelf de revue is gepasseerd en je niets vind. Wellicht handig om iets meer aan te geven waar je zelf aan denkt.

Heb je nog geen flauw benul, loop dan eens het reisbureau binnen, haal brochures met "standaard" routes, struin het internet af, google bv eens met "tourisme boston", tourism cape cod" etc en je zult heel wat tegen komen. Het lezen van reisverslagen van anderen zijn ook altijd een goede inspiratiebron of bron hoe je het juist niet wilt.

Wil je een idee krijgen wat je aan cottages, cabins, huisjes kunt huren, dan zijn de tourism sites een goede start, of sites waar particulieren hun vakantiewoning aanbieden, grote bekende sites zijn VRBO, Rentalo, Flipkey en via TripAdvisor.

#2 - 26-10-2015, 17:34 uur

Marianne

Als je een rondreis gaat maken lijkt een camper mij met jonge kinderen ideaal. Ik heb geen ervaring met cabins etc in het noordoosten, maar in het zuidwesten hebben wij vaak in KOA cabins overnacht. Die zijn overal hetzelfde dus dat is wellicht voor de kinderen wel vertrouwd. KOA campings hebben meestal goede voorzieningen zoals een speeltuin en zwembad, dus dat is ook wel prettig.

Misschien kunnen jullie wat inspiratie opdoen uit ons 2012-verslag.

Marianne
#3 - 26-10-2015, 18:56 uur

melvin

Iets meer informatie zou inderdaad beter zijn om iets te kunnen zeggen. Wil je echt een rondreis maken of enkel een paar dagen erop uit? Hoe lang heb je voor deze reis?
Ik zou zeggen dat je meer geïnteresseerd bent in iets van natuurparken te zien, als ik jou post zo lees. Zoals al aangegeven zou ik zeker Cape Cod en Acadia National Park niet laten ontbreken als je van natuur houdt. Acadia NP is een niet al te groot, maar prachtig natuurpark. Met Bar Harbor erbij als zeer gezellig dorp, vooral het 's avonds, waar je ook vooral goede vis kan eten een prachtige plek!
Cape Cod is ook een prachtige omgeving, hier is ook zeer veel strand te vinden. Zeker een aanrader is om hier een whale watching tour te boeken!

Zelf hebben wij in 2012 een rondje noordoosten gedaan. Hier zaten wel ook veel steden in, omdat deze kant van de US nu eenmaal een aantal grote steden heeft waar je veel kan zien. Kijk hiervoor eens bij mijn blog uit 2012. Ook om een idee te krijgen hoeveel km je op een dag zou kunnen afleggen.

Zelf heb ik geen ervaring met campers, wij zijn altijd per auto gereden. Met zo'n jonge kinderen lijkt mij het inderdaad een goede optie om voor een camper te gaan.

Indien je langer de tijd hebt en je toch ook een aantal steden wilt zien, zou je iets meer naar het zuiden kunnen rijden. Natuurlijk is NYC niet al te ver van Boston, prachtige stad! Ook Philadelphia, Baltimore en DC zijn dan niet ver meer. Ook kun je dan denken aan Niagara Falls, alhoewel dit toch ver is. Indien je iets langer hebt en je meer natuur zou willen zien kun je eventueel Canada in reizen. Hier heb ik zelf geen ervaring mee.

Veel succes verder, en laat wat meer informatie achter!
#4 - 26-10-2015, 20:02 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

weegbree

hallo allemaal,

we zijn een stapje verder en zoeken nu een leuke kindvriendelijke accomodatie in cape cod, liefst een camping oid met speeltuintje bij het strand en loopafstand van een dorpje? heeft iemand tips?
#5 - 11-01-2016, 13:18 uur

chocovla

hallo allemaal,

we zijn een stapje verder en zoeken nu een leuke kindvriendelijke accomodatie in cape cod, liefst een camping oid met speeltuintje bij het strand en loopafstand van een dorpje? heeft iemand tips?

Ben zelf op het moment aan het rondkijken voor een huisje. Heb zelf, voorlopig, gekozen om in de oostelijke helft van het eiland te zitten en specifiek Brewster en Wellfleet aangezien ik op verschillende sites las dat het daar iets rustiger zou zijn dan in het middengedeelte. Zag via VRBO in Brewster in ieder geval een erg kindvriendelijk vakantiepark, je zou op de site eens kunnen zoeken in dat plaatsje. Vond het wel aardig aan de prijs trouwens. Hier een voorbeeld:

https://www.vrbo.com/237633

Dit alles na wat rondzoeken op het web, niet uit eigen ervaring, als iemand hier nog wat op kan toevoegen hoor ik het ook graag.
#6 - 11-01-2016, 13:40 uur



weegbree

Lastig he, ben je inmiddels wat verder chocovla?
wij kijken naar air bnb locaties, maar zie door de bomen het bos niet meer. mijn zusje heeft de vraag uitstaan bij een collega die daar woont als ik meer hoor laat ik het weten!
#7 - 25-01-2016, 20:48 uur

chocovla

Lastig he, ben je inmiddels wat verder chocovla?
wij kijken naar air bnb locaties, maar zie door de bomen het bos niet meer. mijn zusje heeft de vraag uitstaan bij een collega die daar woont als ik meer hoor laat ik het weten!

We hadden een leuk huisje gevonden via VRBO maar helaas bleek de door ons gewenste periode net bezet. We twijfelen over een zestal huisjes die qua lokatie veelal richting Provincetown gaan (Wellfleet.) Grootste vraag voor ons is nu of we echt dicht bij het dorpje willen zitten of er wat meer buiten en voor de voorzieningen de auto pakken. Aan het strand lijkt ons voor ons jongetje in ieder geval ideaal. Het is uiteindelijk een kwestie van wegstrepen denk ik  ^-^
#8 - 02-02-2016, 15:47 uur



chocovla

Huisje is ondertussen geboekt. We hebben iets gevonden op zo'n 150 meter van het strand iets buiten Wellfleet via VRBO. Niet helemaal in de hussle and bussle zodat we een beetje relaxed met ons zoontje rustig rond kunnen wandelen. Zag wel dat het aardig vlot ging in de afgelopen week, van de zes huisjes waren er drie in 2 dagen tijd ook verhuurd voor onze gewenste periode (begin juni.) Hiermee zijn alle huisjes/hotels rond voor onze trip
#9 - 05-02-2016, 15:05 uur



JohanenTine

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen.
We willen dat in 2017 doen met de kleine kinderen en zoeken nog wat tips.  :)
#10 - 23-09-2016, 21:16 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15