Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

JFK Airport naar Wall Street

Discussie gestart

Pieter II

Beste mensen,

Op donderdag 3 maart land ik op JFK Airport. Verwachte aankomsttijd is half 5 in de middag met de airbus A380 ( ;D) van Air France. Nu is mijn hotel in het Financial District en ben ik aan het kijken hoe ik daar het snelste en makkelijkste kom.

Het goedkoopste is de Airtrain naar Howard Beach, Subway blauw A naar Jay Street Metro Tech en dan de Subway geel R naar Whitehall Street.
Het duurste is een taxi, maar is het meest comfortabel.

Het punt waar ik mee zit is het tijdstip. Ik zit midden in de spits dus het harstikke druk in de subway. En als ik met mijn koffer daar tussen ga staan, lijkt het mij geen fijne rit naar het hotel. Daarentegen is de taxi ook geen beste optie vanwege de vele files, tolgelden en uiteraard de prijs.

Wat adviseren jullie? Zal ik met mijn koffer de metro pakken en de mensenmassa voor lief nemen of zal ik de taxi pakken en de files voor lief nemen. Welke van de 2 kwaden is het mist erg  ???

Alvast bedankt!

Pieter II
#1 - 11-02-2016, 21:52 uur

Hans B

Ik heb absoluut geen ervaring, maar denk dat de meeste mensen Manhattan op dat tijdstip uitvluchtten.
Jij wil er in.
#2 - 11-02-2016, 22:17 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

Ik zou lekker de metro pakken. Als je ziet dat de coupé te vol zit, dan wacht je een paar minuten op de volgende. Voordeel is trouwens dat als je bij het vliegveld instapt, je aan het begin van de lijn zit. Da's minder druk dan halverwege.
#3 - 11-02-2016, 22:36 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Pieter II

Ik heb absoluut geen ervaring, maar denk dat de meeste mensen Manhattan op dat tijdstip uitvluchtten.

hahaha! Zo erg is het niet. Ik ben er er al meerdere malen geweest, maar dan zonder koffer. Destijds kwam ik eerder aan en was het makkelijk met de subway. Mijn "probleem" is meer het tijdstip waar ik geen ervaring mee heb i.c.m. een koffer.
Maar als iedereen Manhattan uitvlucht zoals jij zegt, dan zijn de coupes naar Manhattan toch rustig?? Ik denk echter van niet de stad kennende  ;D

Ik zou lekker de metro pakken. Als je ziet dat de coupé te vol zit, dan wacht je een paar minuten op de volgende. Voordeel is trouwens dat als je bij het vliegveld instapt, je aan het begin van de lijn zit. Da's minder druk dan halverwege.

Die vlieger gaat alleen op voor het eerste stukje. Tijdens de rit moet ik nog 2x overstappen midden op de lijn richting Wall Street.

Ik kijk het weer ook nog even aan de komende tijd. Ik kan mij voorstellen dat dit ook nog wel van invloed is op het vervoer in de stad.

In ieder geval bedankt en mochten er nog tips zijn dan hoor ik dat graag.
#4 - 11-02-2016, 22:48 uur

Jimmy

Hallo Pieter

Ik ben vorig jaar na de landing op JFK met een tevoren via mijn reisbureau geboekte transfer  naar Manhattan gegaan. We waren eigenlijk van plan om met de metro te gaan maar bij nader inzien toch een shuttlebus geboekt omdat dat niet veel duurder was dan de metro en we dan niet hoefden te zeulen met onze koffers. Ook werden we bij ons hotel voor de deur afgezet dus hoefden we niet nog een stuk te lopen. Het was heel relaxed om in een busje te zitten en lekker te kunnen genieten van het uitzicht. Als ik het me goed herinner was de prijs 18 dollar per persoon enkele reis dus dat viel ons erg mee.

Toen we daarna wel steeds gebruik maakten van de metro zagen we dat we de goede keus gemaakt hadden. Meestal waren de metro's alleen per trap te bereiken en om dan met 2 personen 2 koffers en 2 trolleys trap af en trap op te zeulen waarbij je ook op enig moment een koffer ergens alleen moet laten staan, dat zagen we toch niet zo zitten.


Groetjes,
Jimmy
#5 - 12-02-2016, 00:19 uur

Skydriver

Wij zijn vorig jaar van JFK naar Manhatten gewoon met een "Yellow Cab" gegaan! Geen enkel probleem!
#6 - 12-02-2016, 09:20 uur
The USA....What else?

melvin

Ik heb afgelopen maanden een tijde in de stad gewoond en ben enkele keren vanaf Manhattan naar JFK gereisd. Ik heb een keer een taxi gepakt, maar vond dit zelf wel erg duur. Maar je hebt gelijk, het is zeker het meest comfortabele, zeker met enkele koffers. Echter vond ik het zelf de taxi niet waard, als je voor $2,75 de metro kan nemen (of alvast een weekkaart voor $31 koopt). In de spits kan het inderdaad behoorlijk druk zijn, ook naar Manhattan toe! Een goede tip is om in dat geval helemaal voor of achter in de metro te gaan zitten, op deze plaatsen is het altijd een stuk minder druk.

Je zegt echter dat je om half 5 aankomt, eer je dan met je koffer en al buiten staat is het alweer richting de avond en verwacht ik dat het minder druk zal zijn. Zeker als je de Airtrain pakt en daarna de A lijn. De A lijn is hier nog aan het begin van zijn route dus ik verwacht dat de drukte dan wel mee zal vallen. Ik weet natuurlijk niet precies waar je hotel zich bevindt. Maar je zegt Financial District, indien je hotel vlak bij Fulton Street ligt kun je zelfs met de A helemaal tot daar reizen en hoef je ook nog niet eens over te stappen.

Enjoy the city!!
#7 - 24-02-2016, 21:27 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Pieter II

Ik weet natuurlijk niet precies waar je hotel zich bevindt. Maar je zegt Financial District, indien je hotel vlak bij Fulton Street ligt kun je zelfs met de A helemaal tot daar reizen en hoef je ook nog niet eens over te stappen.

Mijn hotel zit tegen Battery Park aan op Stone Street. Dichtstbijzijnde station is Whitehall Street (R lijn) of Bowling Green (4 of 5 lijn)

Ik heb een Uber account en ik kan het ook nog proberen om met UberPOOL ter rijden. Kost 36 dollar.
In ieder geval. Ik kom wel op de plaats van bestemming! In ieder geval bedankt voor de tips. :afro:
#8 - 29-02-2016, 20:31 uur

melvin

Pieter een goede vlucht morgen en geniet van de stad!!
#9 - 02-03-2016, 23:41 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15