Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Route compleet, graag allerlei reacties

Discussie gestart

rina03

Hoi allemaal,

Ik krijg niet veel tips dus ben zelf maar verder gegaan. De route is nu in grote lijnen klaar maar ik wil nog steeds informatie of what to see and what to do.
Ook wil ik weten wat jullie van deze route vinden; spaar me niet vertel me alles, ook ivm met verblijven in bepaalde plaatsen of raden jullie andere plaatsen aan.

Zaterdag 10 juli t/m donderdag 5 augustus 2010, met de auto
1. Amsterdam Schiphol - New York JFK
2. New York
3. New York
4. New York
5. New York JFK - Rhode Island Newport - 309 km - 4,5 uur
6. New Port - Cape Cod West Yarmouth - 145 km - 3 uur
7. Cape Cod
8. Cape Cod - Boston - 125 km - 3,5 uur
9. Boston
10. Boston
11. Boston - Portland - 207 km - 4,5 uur
12. Portland - Rutland/Killington - 315 km - 5,5 uur
13. Rutland - Niagara Falls - 580 km - 6 uur
14. Niagara Falls
15. Niagara Falls Pittsburgh - 400 km - 5 uur
16. Pittsburgh
17. Pittsburgh - Charlottesville - 480 km 5 uur
18. Charlottesville - Williamsburg - 240 km - 3 uur
19. Williamsburg
20. Williamsburg - Washington - 300 km - 4 uur
21. Washington
22. Washington
23. Washington - Philadelphia - 324 km - 4 uur
24. Philadelphia
25. Philadelphia - JFK naar Amsterdam - 170 km - 2 uur
26. Amsterdam Schiphol

Dit is hem dan, nu heb ik nog 1 nacht over we willen namelijk in totaal 27 dagen.
Dus wanneer jullie voor die nacht nog een uitstekend idee hebben, graag.

Groeten
RIna

#1 - 22-09-2009, 11:55 uur

Hans B

Kom net terug van de vakantie en wij hebben de laatste dagen in NYC verbleven.
Volgens mij kun je daar best een dag extra zijn.

Is er geen mogelijkheid om vanaf Philadelphia naar Amsterdam te vliegen.
Scheelt je een autoreis terug naar de drukte.
En je zou die dag ook weer elders kunnen besteden
#2 - 22-09-2009, 15:41 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Pieter79

Citaat
New York JFK - Rhode Island Newport - 309 km - 4,5 uur

Je gaat met de ferry van Long Island naar RI? Via de I-95 is het maar 3,5 uur en hoef je niet met de boot.

Dan mijn visie op je route:
  • New York: er staat hier ergens een 4-daagse planning voor NYC online (of op USA4all website); hier zitten alle highlights wel in en waar nodig kun je 'm aanpassen.
  • Op weg naar Cape Cod een stop bij Fall River Battleship Cove? Ik vond het de moeite waard!
  • Cape Cod; ben er geweest maar was niet heel speciaal, weet ook niet wat je er kunt doen/beleven. Stranden waren vaak prive, wel ergens vakantiehuis van de Kennedy's of andere president (sorry, weet niet meer precies). Misschien leuk om naar Martha's Vineyard te gaan met de boot vanaf Cape Cod. Ben er niet geweest maar heb er wilde verhalen van gehoord... ;)
  • Boston, hele mooie stad en alles is te voet te doen. Zeker door park lopen (mooie foto's van park met op achtergrond downtown) en dan de dure winkelstraat SW ervan (Commonwealth Ave etc. Maak een planning wat je die dagen wil doen daar. Zonder planning kun je na 1 dag misschien al genoeg hebben gezien. Misschien ook even een dagje de studentenbuurten van Harvard en MIT bezoeken?? ('s avonds mooi vanaf MIT over het water naar skyline van Boston kijken!)
  • Boston-Portland 4,5 uur?? Dit is maar 2 uurtjes rijden (een goede 100 miles). In Portland met de boot mee om walvissen te zien? In deze vissersplaats zeker een Seafood restaurant opzoeken.
  • Van Portland ME naar Rutland VT; als je kinderen hebt (of fan van Ben&Jerry's Ice) dan misschien route iets noordelijker naar Waterbury VT. Hier is de B&J Ice fabriek en kun je een rondleiding krijgen etc.
  • Niagara Falls; bekijk ze zeker vanaf de Canadese kant. Ik ben er nu 2x geweest en het is mij iets te toeristisch. Leuk om gezien te hebben (ga ook omlaag naar onder de falls vanaf Canadese zijde) en de uitkijktoren vind je misschien ook mooi voor een goed overzicht. Als je er zeker een hele dag wil verblijven (en zo te lezen 2 nachten) dan lijkt mij dat er het meeste te doen is aan Canadese zijde.
  • Naar welke Charlottesville wil je? Of is dit op Canadees grondgebied??
  • Williamsburg PA ben ik geweest maar heb daar geloof ik iets gemist (burgeroorlog)??. Is maar een kleine plaats; misschien voor wat actie gaan wildwater raften. Genoeg plaatsen in PA te vinden waar dat kan!
  • Washington D.C.; hier kun je wel een maand verblijven met al die musea. Zoek van te voren uit waar je naar toe wil. Veel beroemde vliegtuigen en ruimtecapsules etc. zijn er te zien in het Air&Space Museum. Let op; het andere gedeelte van dit museum ligt bij Dulles Airport (Fairfax VA) waar je de Enola Gay en andere bekende vliegtuigen en shuttle (mock-up) vindt. Volgens mij een uurtje van D.C.
  • Philadelphia kan ik niet veel van vertellen; must see is hier de Liberty Bell met er tegenover het gebouw waar de grondwet is getekend. Verder heb ik niet veel van deze stad gezien, maak een goed plan van te voren.

Ok, dat is ie. Je hebt in ieder geval genoeg dagen uitgetrokken voor deze rondreis, je hoeft je daar geen zorgen over te maken. Misschien kun je nog overwegen om vanuit Portland ME naar Niagara Falls om dan over New Hampshire te rijden en een stop te maken bij Mount Washington. Heel mooi gebied daar, the White Mountains heet het geloof ik.

Succes met je planning en veel voorpret gewenst!!

Gr. Pieter
#3 - 23-09-2009, 01:41 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Marianne

Hallo Rina,

Tijdens mijn speurtochten ben ik een aantal dingen tegengekomen voor het stuk van en naar de Niagara Falls, zoals het Fingerlake gebied (Ithaca), de Hershey fabrieken (zie ook hier voor meer activiteiten daar in de buurt), en het gebied rond Lancaster (Amish).

Ik ben bezig met een planning, wordt regelmatig ge-update, misschien heb je daar iets aan. Zie hier:
http://martinenmarianne2010.blogspot.com

Marianne
#4 - 23-09-2009, 08:02 uur

Fisherman

Citaat
17. Pittsburgh - Charlottesville - 480 km 5 uur

Ik zou dit anders doen,hier zou zou ik de extra nacht wat jullie hebben gebruiken! Ik zou van Pittsburgh naar Front Royal VA gaan en daar overnachten!
Jullie zouden dan onderweg van Pittsburgh naar Front Royal een bezoek kunnen brengen aan Harpers Ferry National Historical Park in WV.
Harpers Ferry is een interessant plaatsje met veel historie en het is erg leuk om daar rond te wandelen,het is net of je terug gaat in de tijd,het ligt ook in een prachtige omgeving! Hier info: http://en.wikipedia.org/wiki/Harpers_Ferry_National_Historical_Park .

De volgende dag kun je van Front Royal naar Charlottesville rijden via de Skyline Drive door Shenandoah NP dat is een hele mooie route! Zo kun je bijna de hele dag besteden voor Shenandoah NP en bijvoorbeeld hikes maken naar de vele watervallen in het park of 1 van de grotten bezoeken in die omgeving! 
Meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Shenandoah_National_Park .

Dit zijn een paar foto's van Harpers Ferry om een indruk te krijgen:









Shenandoah NP is wat bekender maar doe er toch een paar foto's bij ;):











Groeten Jeroen
#5 - 23-09-2009, 17:18 uur

rina03

Hoi, Pieter, Marianne en Jeroen

Hartelijk dank voor jullie reacties.
Ik ben alles wat jullie me aanraden aan het uitpluizen en kijken of het in mijn route past.
White Mountains heb ik in iedergeval al toegevoegd, lijkt me prachtig. Ook van Niagara Falls naar Pittsburgh gaan we doen via de Canada kant.
Charlottesville ligt even boven Williamsburg PA, we hebben besloten door te rijden naar Newport News.

Sommige afstanden en tijden lijken misschien niet te kloppen, maar wij proberen zoveel mogelijk Highway te mijden, dus bijna alles scenic byway's
vandaar de tijden waarschijnlijk. Ik maak mijn route in TripTik via de Amerikaanse ANWB en die geeft het zo door.

Dus nogmaals hartelijk dank voor de tips.

Groeten
Rina
#6 - 23-09-2009, 18:39 uur

Hans B

Misschien nog een aardig (Nederlands) motel tussen Boston en de Niagara Falls in Oneonta (NY)

http://www.mapleterracemotel.com/
#7 - 23-09-2009, 18:58 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

pepper47

Hallo,

misschien nog even een tip, ben net terug van de falls.
als je van de amerikaanse zijde komt, heb je in het midden goat island, auto parkeren $10.- en door het park
prachtig zicht op beide falls, je staat er bijna naast.
ook vanaf hier de entree naar de cave of the winds dan kom je via trapjes onderlangs de us falls(aanrader)
de rest zie je wel zelf, nog een tip, via de fallsview boulevard richting Niagara on the lake.
Dit is een plaatsje wat net uit een schildersboek kon komen eigenlijk een must see als je bij de falls alles gedaan hebt ben je daar eigenlijk wel uitgekeken.
daarna zijn we op bijna 5 uur rijden naar het 1000 islands gebied geweest , ook mooi en dan via Gananoque en overnacht in Kingston.
succes, met je reis, ik denk maar zo alle tips zijn welkom.
volgend jaar ga ik naar Californië en begin me nu al voor te bereiden, via de tips van dit forum
#8 - 24-09-2009, 16:46 uur

Queenie

    Citaat
    New York: er staat hier ergens een 4-daagse planning voor NYC online (of op USA4all website); hier zitten alle highlights wel in en waar nodig kun je 'm aanpassen.[/li][/list]

    Beste Pieter, kun jij mij de link geven waar deze planning hier te vinden is?? Ik vind dit reuze interessant en zou dit graag eens willen lezen.

    Grtz, Petra[/list]
    #9 - 03-10-2009, 18:45 uur

    Marianne

    Hallo Petra,

    die tips voor NY kun je hier vinden. Ik heb ze ooit eens vermeld in onze planning voor 2008, daar staan ook nog meer tips in voor NY. En in ons reisverslag 2008 (zie link hieronder) kun je ook nog tips vinden, wij waren er ruim 3 dagen.

    Marianne
    #10 - 03-10-2009, 18:50 uur

    Joke

    De White Mountains zijn prachtig, we zijn er vorige week geweest, en hebben het begin van de Indian Summer gezien, de bomen zijn nu zo mooi aan het verkleuren,
    Ook leuk is het plaatsje Conway, moet je zeker even gaan kijken, als je naar Washington gaat is het misschien verstandig om een stadstoer te doen,zo wet je zker dat je een hoop zult zien, en de Niagara Falls zijn prachtig vanaf de Canadese kant, wij zijn over de brug gelopen, moet je zeker doen als je aan de Amerikaanse kant bent.
    Wij zijn onze rondreis begonnen iin Woburn vlakbij Boston, Daarna zijn we naar York gegaan naar het Harley Davidson Factory, daarna Washington DC, Savannah, Orlando, Fort Lauderdale, Miami, Tupalo, Mamphis, Nashville, Knoxville, Buffalo en toen weer naar Woburn, een reis van 5200 mile, maar zeer de moeite waard, wens je veel sukses
    #11 - 03-10-2009, 22:18 uur

    thieske

    Citaat
    De volgende dag kun je van Front Royal naar Charlottesville rijden via de Skyline Drive door Shenandoah NP dat is een hele mooie route! Zo kun je bijna de hele dag besteden voor Shenandoah NP en bijvoorbeeld hikes maken naar de vele watervallen in het park of 1 van de grotten bezoeken in die omgeving!
    Meer info: http://en.wikipedia.org/wiki/Shenandoah_National_Park .

    Dit is precies wat wij gedaan hebben! Skyline Drive is prachtig en je komt er enorm veel wilde dieren tegen die gewoon eigenwijs blijven staan (zijn ze wel wild?). Wij waren er in de winter en dus was het koud...





    Ze hebben in Charlottesville  een universiteit en dus stadions! Als je in de wil en gelegenheid bent om ze te bezoeken :
    Scott Stadium (60.000 capaciteit) American Football


    John Paul Jones Arena (15000) Basketball


    Ik was er te kort en ben dus niet binnen geweest  >:(
    #12 - 04-10-2009, 10:57 uur
    « Laatst bewerkt op: 04-10-2009, 11:01 uur door thieske »
    For Boston, For Boston, We sing our proud refrain

    leden:

    0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


    Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15