Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tussenstop New York JFK van 6 uur

Discussie gestart

ShirleyBal

Hai, we hebben een tussenstop van 6 uur als we terug komen vanuit Orlando naar Amsterdam. Weet iemand of het dan mogelijk is om in deze 6 uur een 2 of 3 uur durende excursie NY te doen? of moet je op het vliegveld blijven.. en, als het mogelijk is, weet iemand dan hoe / waar?
Groetjes,
#1 - 31-03-2008, 15:34 uur

Pieter79

Ik moet je teleurstellen. Je kunt geloof ik wel van het vliegveld af maar JFK ligt zeker een half uurtje van downtown en bagage claim kan ook tijd opslokken. Als je dan een 3 uur durende tour hebt dan blijft er niet veel tijd meer over en mag er nergens iets mis gaan. Wil je een vlucht missen (van een paar honderd euro) of het risico nemen deze te missen? New York is druk, zeker Long Island en een half uurtje file heb je zo. Er is ook een trein/metro verbinding maar daar weet ik het fijne niet van. Ik zou het niet doen. (Om  :'( te voorkomen :))

Gr. Pieter
#2 - 31-03-2008, 16:25 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Jez

Op de terugreis hoef je je bagage niet zelf te claimen, dat wordt doorgelabeld. Met de metro ben je in 30-45 minuten in Manhattan. Reken 3 kwartier voor het uitstappen, 1,5 uur met de metro heen en terug en weer 3 kwartier voor het boarden, dan heb je 3 uur in NY. Als alles meezit. En NY is zo geweldig (vind ik tenminste), dat je al gauw de tijd vergeet...... Tja.
#3 - 31-03-2008, 21:24 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ebelix

Mijn collega had in januari ook 6 uur wachttijd en is inderdaad naar Manhattan gegaan. De tijden die Jez zijn accuraat en daar kan vanuit gaan. Hou wel rekening mee dat de rij voor de security check lang kan zijn. OP het moment dat je vlucht naar Amsterdam vertrekt, vertrekken alle vluchten naar Europa.
#4 - 01-04-2008, 22:11 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Jez

Ik zou het laten afhangen van de tijd die je nog hebt als je door de security check bent. Gaat het vlot, dan kun je de airtrain+metro naar manhattan pakken. Gaat het traag, dan zou ik op JFK blijven rondhangen.
#5 - 02-04-2008, 00:07 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

B-man

Nee, ik weet uit eigen ervaring dat dat veel te krap gaat worden.
#6 - 03-04-2008, 19:04 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

DeWilde

Als je New York in wilt op de terugweg had je daar beter rekening mee kunnen houden bij het boeken. Zonder extra kosten boek je namelijk een retourvlucht die bijvoorbeeld 10 's ochtends in New York aankomt en waarbij je dezelfde dag 's avonds om 9 uur weer verder naar Nederland vliegt.
#7 - 06-04-2008, 00:40 uur
Supply Chain Professional looking for a job in the San Francisco Bay Area. Please have a look at my personal website for further details.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15