Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tweede poging, rondreis Noordoosten vanaf NY

Discussie gestart

DennisH

Zo, poging 2. Dit is nog niet ons volledige reisschema maar dit zijn de dingen/plaatsen die we willen zien. We moeten het nog ‘aan elkaar plakken’ en daar heb ik jullie hulp bij nodig  ;D We willen drie weken uittrekken voor deze reis vanaf half September.
We houden best wel van natuur en mogen graag 'hiken' maar van een mooie stad zijn we ook niet vies.

Aankomst New York 1e overnachting
NY – Cape Cod 2 nachten in Cape Cod (ivm WhaleWatching)
Cape Cod – Boston 1 nacht
Boston – Lake Placid 1 nacht
Lake Placid – Fingerlakes 1 nacht (Watskinn Glenn State Park)
Fingerlakes – Niagara Falls 1 nacht
Niagara Falls – Gettysburg 1 nacht
Gettysburg – Washington DC – 2 nachten
Washington DC – Shenendoah NP 1 a 2 nachten afh. v. planning
Shenendoah NP – Philadelphia 1 nacht
Philadelphia – New York 3 a 4 nachten afh. v. planning

Totaal nu zo’n 18 nachtjes  ;D Dus nog 3 te plannen.

Wat ik nog zoek is iets om te zien/overnachten tussen:

Niagara Falls – Gettysburg
NY – Cape Cod (toch zo’n 6 a 7 uur rijden)
Boston – Lake Placid, misschien overnachten in Vermont oid ?

En is er nog ergens een leuk pretpark in de buurt, iets zoals Universal Studio’s ?

Bedankt !
#1 - 18-05-2006, 14:11 uur

Annemiek

Als je van hiken houdt zou je een extra nacht in Lake Placid of de Finger Lakes kunnen blijven en die dag besteden aan hiken.
Annemiek
#2 - 18-05-2006, 15:21 uur

Mrjn

Als je van NY naar Cape Cod een beetje de Highway 1A aanhoudt, kom je langs allerlei kleine dorpjes waar verschrikkelijk veel motels langs liggen. Of B&B's. Dit is ook een scenic highway, dus leuker rijden dan een Interstate. Tenzij je een bloedhekel hebt aan stoppen bij stoplichten, dan is het een minder leuke weg  ;)

#3 - 18-05-2006, 15:23 uur

Jez

Van Niagara naar Gettysburg is niet heel bijzonder. Wij hebben dit vorig jaar gereden en er een dagje snelweg van gemaakt.
Onderweg wel heerlijk en leuk gegeten bij Aunt Bee's in Geneva (kom je langs). Omdat hier onderweg weinig te beleven viel, zijn wij in 1 keer doorgereden naar Fairfax (vlakbij Washington DC) en daar hebben we zo'n 8,5 uur op gedaan. We zijn die ochtend eerst gaan shoppen in de Prime Outlet in Niagara Falls (let op, pas vanaf half 10 open) en rond 12 uur vertrokken naar Fairfax.

Voor NY-Cape Cod sluit ik me bij Mrjn aan. Langs deze weg is genoeg te beleven; veel vuurtorens. Ik weet niet of je al een goede atlas voor onderweg hebt (ik heb net de nieuwste van National Geographic gekregen), want daarop staan als het goed is alle bezienswaardigheden aangegeven.

Verder ziet je planning er heel mooi uit!

Groetjes, Jez
#4 - 18-05-2006, 16:36 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

DennisH

Goh, Wat een reacties al, bedankt !

Ja, ik heb vorig jaar de RandMcNally (oid) gekocht, en ik neem iets TomTom achtigs mee, dus dat moet wel lukken.

De routetips zijn duidelijk, ik ga nog wel even op het internet opzoeken of er iets is 'wat we gezien moeten hebben' tussen NY en Cape Cod.

Zou het misschien de moeite waard zijn om door te rijden naar Bar Harbor in Maine ? En dan naar Lake Placid via Montreal ??

#5 - 18-05-2006, 17:11 uur

DennisH

Of misschien de Ben&Jerry's fabriek in Waterbury, Vermont. Ziet er ook leuk uit :)
#6 - 18-05-2006, 17:24 uur

SpaceAce

En is er nog ergens een leuk pretpark in de buurt, iets zoals Universal Studio’s ?

Wat op jullie route ligt:
* Six Flags New England
* Six Flags Darien Lake
* Hershey Park
* Six Flags Great Adventure

Wat ietsjes uit de route ligt, maar nog wel goed te doen vanuit jullie route:
* Dorney Park & Wildwater Kingdom
* Knoebels
* Paramount Kings Dominion
#7 - 18-05-2006, 22:26 uur
« Laatst bewerkt op: 18-05-2006, 22:31 uur door SpaceAce »
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

Jez

Als je daar de tijd voor hebt, moet je dat zeker doen, Acadia NP. Wij hadden er vorig jaar niet genoeg tijd voor (en slecht weer) maar ik wil er nog wel eens naartoe. Vanaf Cape Cod is het minimaal een dag rijden, hou daar wel rekening mee. Op deze route heb je genoeg bezienswaardigheden om je onderweg te vermaken.
#8 - 18-05-2006, 23:27 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

DennisH

We hebben besloten om toch maar weer naar de westkust te gaan dit jaar, omdat we Yellowstone wel heel graag willen zien.
Toch wil ik iedereen (en met name Jez) onzettend bedanken voor de tips, waar we zeker nog een keer gebruik van gaan maken !!

Bedankt 
#9 - 27-05-2006, 22:40 uur

brius

vwb pret park: ik ben in '99 naar Six Flags Great Adventure geweest (zie topic van SpaceAce) als rollercoasters je aanspreken zou ik overwegen daar een tussenstop te maken, is zeker een great adventure en een stukje groter dan hier in nederland. 2006-01
#10 - 26-07-2006, 04:35 uur

brius

Sorry  stupid  stupid had je andere topic en de tijd van vertrek niet gezien. hoop dat je het leuk hebt gevonden!!
#11 - 26-07-2006, 04:37 uur

Pieter79

Nog een tip: probeer niet boven de 150 à 190 mile per dag gemiddeld uit te komen (als maximimum). Het ligt natuurlijk aan de omstandigheden (met wie ga je op vakantie enz) en of je een relaxtere vakantie wil of niet maar zelf vind ik dit een goed uitgangspunt. Hoe langer de vakantie hoe lager ik dat getal altijd neem omdat je op een gegeven moment het (teveel) rijden zat wordt. Tijdens een reis van 3,5 weken zaten we op gemiddeld 155 mile per dag, tijdens 4 weken een keer 130 mile per dag en ook een keer tijdens een kortere vakantie in de States op 180 mile per dag gemiddeld. Dit is voor mij veel te veel, dit doe ik niet meer, maar het was niet zo'n lange vakantie. Ik kan je wel zeggen dat 180 mile gemiddeld per dag veel te veel is voor een trip van 3 weken.

Probeer een goede inschatting te maken van de totale reislengte (incl. stukken die je plaatselijk rijdt) en deel dan de dagen door de reislengte. Persoonlijk zal ik in de toekomst niet meer dan 150 mile per dag plannen.

De reden dat ik dit zeg is dat je volgens mij behoorlijke stukken gaat rijden. Ik zou Maine en Montreal laten zitten en wat meer tijd doorbrengen in Boston (echt een mooie stad, 2 dagen geweest maar nog te kort!!) of om gewoon ergens een dagje langer te blijven. Je kunt immers van daar uit ook een dagtochtje maken naar bijv. Battleship Cove (ligt bij Cape Cod in de buurt) of een pretpark.

Nou weet ik toevallig dat Jez wel graag kilometers maakt, en het is ook wel te doen, maar je zit dan heel veel in de auto en je ziet veel dingen in een bepaald gebied over het hoofd (simpelweg omdat je tijd te kort komt).

Succes met de planning, en als iemand nog op of aanmerkingen heeft (om nog beter een planning te maken) dan hoor ik dat natuurlijk graag!!  :D
#12 - 26-07-2006, 18:51 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15