Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Zit onze reis zo een beetje goed in elkaar?

Discussie gestart

Elfje

In augustus vliegen wij, man, vrouw en 2 kinderen van 8 en 11 jaar oud, naar New York. Van daar uit gaan we een rondreis maken. Het volgende schema is het plan:

New York (3 nachten) - Boston (2 nachten) - Lincoln (2 nachten) - Bar Harbor (2 nachten) - Quebec (2 nachten) - Montreal (2 nachten) - Dwight (2 nachten) - Niagara Falls (2 nachten) - Lancaster (1 nacht) - New York (1 nacht).

Nu twijfel ik over de 2 nachten Niagara Falls. Zal ik daar 1 nacht van maken en Lancaster 2? Ik heb het idee dat Niagara Falls wel leuk is, maar misschien niet voor 2 dagen. Wat vinden jullie ervan? Overigens, als er verder op- of aanmerkingen zijn dan hoor ik dat ook graag!
#1 - 23-07-2010, 15:58 uur

Mrjn

Voor Niagara Falls is 1 dag en 1 nacht voldoende. Vergeet niet naar de Canadese kant te gaan (of daar te slapen), voor een mooier uitzicht op de watervallen. Lancaster is ook genoeg voor 1 nacht. Je zou misschien kunnen kijken of misschien dan naar Philadelphia zou willen.
Quebec en Montreal ook nog meenemen klinkt wel wat ambitieus, trouwens. Er is genoeg moois te zien in de VS en als ik dit zo zie, zit je best lang in de auto op sommige dagen.
Wat is er trouwens in Lincoln?
#2 - 23-07-2010, 18:58 uur

Jez

Ik sluit me bij Mrjn aan. Verder zou ik ook Quebec en Montreal laten zitten. Quebec is leuk voor een dagdeel, maar als je al eens in Parijs bent geweest, zou ik het skippen. Montreal kon ons niet bekoren.

Ik zou lekker vanaf Acadia naar de Adirondacks gaan, bezoekje aan North Pole met de workshop van Santa Claus, leuk voor de kids (check wel even de openingstijden). De Whiteface Mountain op en met de lift door de berg naar boven.
Je zou kunnen kijken of je Cape Cod in kunt lassen (licht dan wel even je kinderen in dat het heel normaal is dat mannen hand in hand lopen), op weg naar Boston. Van NY naar Boston is sowieso een hele rit en je hebt onderweg plenty leuke dingen. Philadelphia is een erg leuke stad. De Duck Tour is daar aan te raden. En natuurlijk alle plekjes die in de film National Treasure 1 voorkomen. Kijken jullie wel eens naar Orange County Choppers? Niet ver van NY zit de werkplaats en is erg leuk om te bezoeken.

Mocht je inspiratie willen, we hebben in 2009 een groot deel van jullie route gedaan en daar heb ik een reisverslag van.
#3 - 23-07-2010, 23:21 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

mits49

We hebben dit gedeelte van Canada en Amerika ook gedaan. Maar dan wel in twee reizen omdat er zoveel te zien is en te doen. Hiervoor moet je ook de tijd nemen.En dan hebben we nog veel dingen niet gedaan en gezien die we wel gepland hadden.  De eerste reis hebben we samen met de kinderen gedaan.
De eerste reis was: New York-Fingerlakes (bezoek Watkins Glenn)-Niagara Falls (beide zijde bezocht)-Algonquin Park (Dwight, trials gelopen, kanoe gehuurd) Cardinal (bezoek familie en Ottawa)-Lake George (raften)-New York
Tweede reis: Montreal (festival van de lach, eind juli,  fietsen gehuurd- gefietst op het F1 circuit) - White Mountains (Mount Washington) - Rockland, Main (lobster festival eind juli/begin augustus, vandaaruit kun je naar Acadia national Park) - Moosehead Lake (overnachtingsstop) - Quebec city (mooie stad, luminere, eiland 'd orleans, waterval juist buiten de stad hoger dan de niagara falls-indianendorp van de hurons) - Chicoutimi (saguenay regio, walvissen, trials) - Saint Mathieu du Parc (overnacht in een tipi, berenspotten) - Rockland bij Ottawa (familiebezoek) - Montreal
Veel plezier in inder geval en geniet ervan. Het is een ontzettend mooi gebied.
#4 - 26-07-2010, 11:53 uur

Elfje

Bedankt alvast voor jullie reacties! De komende avonden ga ik me er eens goed in verdiepen. In elk geval wijizig ik Niagara Falls naar 1 nacht. De reden dat we vrijwel overal 2 nachten blijven is dat het dan voor de kinderen ook leuk blijft en er tijd is om af en toe ook wat te 'lummelen'. Twee jaar geleden hebben we zo ook met ze door Maleisie gereisd en dat beviel erg goed.
#5 - 26-07-2010, 13:10 uur

Elfje

Inmiddels zijn we weer terug en we hebben het geweldig gehad. Uiteindelijk hebben we de route aangehouden zoals in mijn eerste posting. We zijn begonnen met 3 nachten New York en vervolgens overal 2 nachten gebleven, behalve in Niagara Falls. Daar 1 nacht. Het was een hele leuke, afwisselende reis. We hebben veel gezien en gedaan en ook de kinderen hebben enorm genoten. Vanuit Boston hebben we nog een omritje gemaakt naar Waterbury (Vermont) voor een rondleiding op de Ben & Jerry ijsfabriek. Was erg leuk en de kinderen vonden het fantastisch! Op zich stelde het niet veel voor, duurde nog geen half uur, maar de sfeer was helemaal 'Ben & Jerry'.

Het leuke van de reis was de afwisseling. Bruisend New York, Boston, White Mountains met Mnt Washington, op kreeftenvangst in Bar Harbor en prachtig Acadia, gezellig Quebec, veel ondergrondse winkels in Montreal, heerlijk gewandeld en gekajakt in Algonquin, Maid of Mist in Niagara, de Amish in Lancaster en weer struinen door New York.

Een geslaagde reis voor ons alle 4!
#6 - 12-09-2010, 22:01 uur

Tomaz

lijkt me inderdaad een heel leuke reis!

Qua overnachting aan de Niagara Falls, had je jou hotel aan de Amerikaanse of aan de Canadese zijde?

Is er een systematisch verschil in prijs tussen Amerikaanse en Canadese zijde?
#7 - 09-11-2010, 21:40 uur

Elfje

lijkt me inderdaad een heel leuke reis!

Qua overnachting aan de Niagara Falls, had je jou hotel aan de Amerikaanse of aan de Canadese zijde?

Is er een systematisch verschil in prijs tussen Amerikaanse en Canadese zijde?

Sorry, beetje late reactie....
Wij zaten in het Country Inn & Suites aan de Canadese kant. Een prijstechnisch interessant hotel op loopafstand van de falls!

Overigens is onze reis ons zo goed bevallen dat we voor de meivakantie plannen hebben om weer een weekje naar New York te gaan.... >:D
#8 - 27-01-2011, 12:15 uur

Mrjn

Ha! Nog een slachtoffer van het virus  :D
#9 - 27-01-2011, 19:26 uur

Elfje

Ha! Nog een slachtoffer van het virus  :D

Ja! Jaren geleden zijn we, toen we nog geen kinderen hadden, een paar keer in het westen van de VS en Canada geweest. Mijn man komt voor zn werk regelmatig in de VS en afgelopen zomer zijn we dus voor het eerst met het gezin geweest. Superleuk om dit samen te doen. Nu in mei dus weer New York en voor de zomer smeden er plannen voor het westen.... ::)
#10 - 27-01-2011, 21:10 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15