Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

"Problemen" met bankpas.

Discussie gestart

Wop

Afgelopen verblijf in de States, merkte ik op dat mijn ING bankpassen niet overal werden geaccepteerd. Bij de ene Supermarkt (Publix) kon ik er wel mee betalen en cashback vragen, maar bij de Walmart lukte dit soms niet.  Uiteraard stonden alle te gebruiken passen op werelddekking. 

Ik kon gewoon de pin invoeren, code ok en vervolgens "pas geweigerd"  Echter als ik vervolgens bij een ATM cash opnam ging het probleemloos. Dus aan de pas lag het niet, maar ik denk meer aan het beleid of apparatuur van de betreffende begunstigde.

Hetzelfde gold voor Brandstofpompen. Soms wel, soms niet.. (En soms een postcode invoeren die ook niet altijd geaccepteerd werd)
Het blijkt dus dat het gebruik van bankpassen niet altijd even vlekkeloos werkt. Wellicht een overbodig devies:  Zorg dat je in ieder geval een credit card bij je hebt, die werkt (in principe) altijd..
#1 - 30-08-2016, 10:04 uur

Old Faithful

Ik lees daar de laatste tijd (dit jaar) vaker over en daarbij komen de termen "pinpas van de ING" en "Walmart" opvallend vaak voorbij.
#2 - 30-08-2016, 20:23 uur
Groet,

Old Faithful

maryde

Goed advies van Wop want die " problemen " hadden wij ook in mei. Gelukkig twee pinpasfraude en twee creditcards.
#3 - 30-08-2016, 20:29 uur

Wop

Ik lees daar de laatste tijd (dit jaar) vaker over en daarbij komen de termen "pinpas van de ING" en "Walmart" opvallend vaak voorbij.

Via wat andere bronnen dan dit forum, verneem ik dat het vooral ING is.  Maar dat het ook voorkomt bij andere banken. En dat het niet direct met de bank te maken heeft. In de States is mijn het betaal systeem aan het omzetten. Veelal met automaten met Chip. Bankpassen zijn hier al op aangepast, maar betaalsystemen niet overal (en vooral bij de Walmart niet) ..     Het schijnt een (dus) een overgangsfase te zijn.
#4 - 31-08-2016, 11:15 uur

chocovla

Heb eigenlijk maar 1 keer een probleem gehad met mijn pinpas, maar toen werd mijn ING credit card ook direct geweigerd. Dat was bij de Costco. Gelukkig mijn nichtje on hand die het eerst voor mij heeft betaald met haar US betaalpas.
#5 - 31-08-2016, 13:26 uur



jhbechthum

Het schijnt een (dus) een overgangsfase te zijn.
Ik heb vooral met creditcard betaald.
Het viel me wel op dat ze in een overgangsfase zitten wat betreft gebruik van de chip: De ene keer swipen, de andere keer chippen.
Één keer gehad dat mijn American Express geweigerd werd (beleid vanwege kosten), vervolgens lukte het niet met Visa (technisch probleem). Toen mijn Mastercard gebruikt.

Johan.
#6 - 31-08-2016, 21:03 uur
« Laatst bewerkt op: 02-09-2016, 20:24 uur door jhbechthum »
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Bakvet

Ik kon gewoon de pin invoeren, code ok en vervolgens "pas geweigerd"  Echter als ik vervolgens bij een ATM cash opnam ging het probleemloos. Dus aan de pas lag het niet, maar ik denk meer aan het beleid of apparatuur van de betreffende begunstigde.

Hetzelfde gold voor Brandstofpompen. Soms wel, soms niet.. (En soms een postcode invoeren die ook niet altijd geaccepteerd werd)
Het blijkt dus dat het gebruik van bankpassen niet altijd even vlekkeloos werkt. Wellicht een overbodig devies:  Zorg dat je in ieder geval een credit card bij je hebt, die werkt (in principe) altijd..

Aan de westkust precies hetzelfde probleem, vooral aan de pomp. Moest heel vaak wisselen tussen ING pas en credit card. Als de een niet werkte, deed de ander het gelukkig wel. Contactloos betalen of cash back is me hooguit een keer gelukt. Voor de zekerheid heb ik na een aantal dagen $200 extra uit de muur gehaald. Het meeste heb ik daar nog van over.
#7 - 31-08-2016, 23:25 uur

Ben2USA

Toevoeging: Ik heb als 'reisrekening' een Triodos-rekening met klein saldo met pas, mijn vrouw ook. Die passen zijn ook in Europa regelmatig bij benzinestations niet te gebruiken.  Overigens een goed advies: heb geen passen bij je voor een rekening met hoog saldo; stal dat even elders tijdens je reis, zodat je er alleen via internetbankieren bij kunt zonodig. 
#8 - 18-09-2016, 14:29 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Skydriver

Hier ook. We konden bij de Walmart niks met onze ING bankpas, terwijl we er wel mee konden pinnen bij banken an ATM's.
#9 - 18-09-2016, 19:32 uur
The USA....What else?

Ben2USA


Ik heb tijdens mijn reizen altijd een extra creditcard bij me, gekoppeld aan een rekening met niet te veel geld er op. Liefst gebruik ik in het buitenland mijn debit card (‘betaalpas’) want daarbij zijn de bijkomende kosten minder; maar helaas kun je vaak niet om de credit card heen. In alle gevallen worden er kosten berekend en/of met een te hoge wisselkoers gerekend. Voor het aanhouden van zo’n extra rekening betaal je ook nog eens periodiek een bedrag. En alles tikt aan.

Nu is er al een tijdje een nieuwe credit card beschikbaar, de REVOLUT credit card; gratis. Eigenlijk is dit een Barclay Master Card, maar met best wel heel goede eigenschappen: Van alles wat er gebeurt met je kaart, krijg je onmiddellijk een bericht op je mobiel. Je betaalt geen kosten per betaling! Je kredietlimiet is wat je op de kaart hebt gestort. Je ontvangt geen rente over je tegoed.

Geldautomaatopnames zijn gratis voor zover het de €200/maand niet overschrijdt. Er wordt per transactie alleen omgerekend met de actuele markt koers. Je kunt ook je hele saldo ineens over zetten van Britse pond naar Euro of US$, of andersom. Dus kun je zelf inschatten en vooraf bekijken wat slim is bij actuele koersbewegingen.

Je kunt van je eigen creditcard simpel overboeken naar de Revolut. Of van je eigen bank een overboeking doen naar de Revolut. Of andersom. Of je boekt over naar anderen; het maakt niet uit of die ook een  Revolut hebben. Het werkt zelfs via sms, email, whatsapp, etc. En dat terwijl je niet eens een fysieke kaart in je handen heb, want die heb je online niet echt nodig, immers. Als je geld wilt opnemen bij een geldautomaat, of lokaal wilt betalen er mee. Dan heb je voor 6€ een fysieke kaart, en voor nog eens €6 ook nog een tweede kaart, elk met eigen nummer en veiligheidscode. Je hoeft geen formulieren in te vullen, of naar een fysiek adres te gaan. Al je transacties zijn inzichtelijk naar een aantal gezichtspunten. Wel een beetje jammer dat je daar geen download van kunt maken naar Excel of zoiets. Alles werkt met een simpele App. Inderdaad, de Revolut app.

De app went snel, en werkt simpel. De eerste fase bestaat uit kenbaar maken wie je bent. Je geeft je telefoonnummer op en een pincode om de app te openen. Die pin kun je naderhand veranderen.  Om zeker te weten wie je bent maak je een foto van je zelf en van een ID-bewijs zoals je rijbewijs. Zo geef je geen onnodige paspoort- of id-kaart gegevens weg. Vervolgens koppel je de app aan je eigen credit card. Al snel krijg je een Revolut creditcard voor je neus met kaart nummer, controlegetal en afloopdatum. En het werkt dan meteen.

De ervaring leert vervolgens dat je bij het vullen van je saldo vanaf een andere creditcard 1% aan kosten betaalt. Via een bankoverboeking betaal je niets aan kosten, wat dus de goedkoopste vorm is van saldo-aanvullen; let wel goed op de voorgeschreven vorm, hou rekening met een dagje ‘vertraging’ en zet je buitenlandblokkade even af. Bij het online doen van betalingen in het buitenland wordt inderdaad de actuele wisselkoers genomen, zonder extra kosten of opslagen; tot dusverre in mijn voordeel bij $US en $CA, want de Euro wordt nog steeds iets meer waard. Ik wacht nog op mijn fysieke kaart om de rest uit te proberen. En ik laat het saldo nog op Euro staan.

 Conclusie: Aan te bevelen!
#10 - 06-01-2017, 11:18 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Big_mo

Het is een probleem bij de banken. Er zijn bepaalde banken die niet helemaal happy zijn met internationale transacties. Ik had mijn ING pas in Canada en kon meerdere malen niet binnen in de winkel maar wel bij een pin automaat. Eergisteren nog mijn ING pas gebruikt bij REI zonder enige problemen. Amerika is soms beetje argwanend laat staan hun banken systeem.  :o
#11 - 06-01-2017, 16:38 uur

Dirc

Een optie zoals @Ben2USA hier noemt kan trouwens best wel goed zijn.
Ik wil bijvoorbeeld niet in Nederland in bezit zijn van 10 verschillende creditcards en als je dan gaat verhuizen krijg je plots geen hypotheek meer. Een debit card zoals deze (of gewoon die van je eigen bank natuurlijk) kan dan handig zijn.

Normaal stort ik wat geld naar mijn creditcard zodat de limiet hoger is, of eigenlijk het budget, maar als hij het niet doet of als je hem verliest, wat is dan de backup, je Nederlandse pinpas, cash?
#12 - 09-01-2017, 14:06 uur

Big_mo

@Dirc,
Wat als je je hele portemonnee verliest? Zijn al je kaarten weg, inclusief de aanbeveling van Ben2USA. Het kan allemaal zo gebeuren. Wat is dan je back-up?
#13 - 09-01-2017, 15:26 uur

Dirc

Betalen in natura natuurlijk.

Maar vanwaar die opmerking? Ik neem aan dat er hier toch niemand met slechts 1 betaalmiddel naar de VS afreist? Of het nu cc, cash, revolut of andere kaarten zijn is ten tweede.
#14 - 09-01-2017, 15:28 uur

Ben2USA

Als je alles kwijt bent kun je met die Revolut in elk geval online direct je saldo overzetten in de gewenste valuta naar de gewenste rekening en je kaart blokkeren.  Of: je blokkeert de verdwenen pas en gaat met de backup kaart verder. En als je je portemonnaie weer vindt is dat je reserve.
Met andere creditcards is het iets ingewikkelder.
NB. Ik betwijfel of de Revolut in NL meetelt bij het BKR......  het is een Brits product en in Londen geregistreerd....
#15 - 09-01-2017, 15:59 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15