Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

1 Year road trip USA

Discussie gestart

SeTi

Beste vrienden,

Ik had graag samen met mijn vriendin een jaar door de States getrokken. (verschillende staten)
Dit met een RV (camper) die we daar ter plaatse zouden aankopen.

Ik vroeg mij echter af welk type Visum ik hiervoor moet aanvragen?
Dus wij zouden daar effectief een jaar verblijven (niet werken, puur verlof) en een caravan + wagen bezitten.

Alvast bedankt!
Groetjes, Sam
#1 - 24-08-2017, 12:16 uur

Old Faithful

Hartelijk welkom op het forum.

Mooi voornemen hebben jullie  :afro: Onderschat de voorbereiding echter niet. Het enige visum dat ik kan bedenken waarmee het mogelijk zou kunnen zijn is het B-2 toeristenvisum KLIK HIER. Let op een paar dingen:
Het visum is 10 jaar geldig. Dat betekent dat je in die 10 jaar naar Amerika mag reizen en daar aan de grens toestemming mag vragen het land in te reizen. De Immigration Officer bepaalt of je die toestemming krijgt. Je krijgt per keer maximaal toestemming voor 6 maanden. Gedurende die zes maanden kun je een verzoek tot verlenging indienen. Op bovenstaande link vind je andere links naar meer informatie hierover.
Je vindt daar ook informatie over de eisen waaraan je moet voldoen: dat je werkelijk alleen maar op vakantie wilt en dat je voldoende geld hebt om die trip te financieren. En dan nog de eis waardoor veel aanvragen worden afgewezen: je moet overtuigend aantonen dat je van plan bent op tijd weer te vertrekken. Alleen de plechtige belofte dat je dat zult doen is niet genoeg. Denk dan eerder aan een verklaring van een werkgever of opleiding dat jullie na een jaar terug worden verwacht e.d.

Er  is nog een andere reden je grondig op deze visumaanvraag voor te bereiden. Afwijzing betekent n.l. dat je niet meer onder het Visa Waiver Program (zonder visum, alleen met ESTA) naar Amerika mag reizen.

Ik wens je veel succes.
#2 - 24-08-2017, 13:44 uur
Groet,

Old Faithful

SeTi

Beste Old Faithful,

bedankt voor de vele nuttige informatie!
We zijn nog maar in een beginstadium van plannen, we zijn van plan pas te vertrekken in het voorjaar van 2018.

Groetjes,
Sam
#3 - 24-08-2017, 13:59 uur

Cees A

Lees de topics van Ben2USA.  Die reist met z'n eigen (Europese) camper door Canada en Amerika.
Onderaan  Dit Bericht (klik- klik) vindt je een linkje naar zijn verslag.

Hoe vindt je de topics van Ben2USA ?
Open bovenstaand bericht, klik op Ben z'n forumnaam en klik dan op "berichten".

Kijk ook eens bij onze 3 voorbeeldroutes,
Je vindt daar veel tips over bezienswaardigheden,  de steden en de parken op de routes.
Je vindt er tevens links naar PDF kaarten van de parken en die zijn handig om te zien waar de belangrijke bezienswaardige plaatsen in zo'n park liggen.
Je moet soms wel wat inzoomen op die PDF kaarten, dan worden de lettertjes wat groter en de details wat duidelijker.
Misschien kun je stukken van onze voorbeeldroutes gebruiken voor je eigen route.
Ik weet in ieder geval zeker dat je de info bij die voorbeeldroute over de parken en de steden  goed kunt gebruiken
#4 - 24-08-2017, 22:07 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15