Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

2,5 maand amerika

Discussie gestart

Dutch Hunk

Samen met een vriend ga ik vanaf 19 februari 2006 voor het eerst naar de states. We beginnen in Miami en moeten onze camper in New York inleveren op 5 mei 2006. Globaal willen we van florida langs de mexicaanse grens naar californie en dan weer oversteken richting new york.
Moeten we haast maken om van alles en nog wat te kunnen zien of hebben we tijd genoeg? (het inschatten van afstanden vind ik erg lastig)
Verder zijn alle tips over een route en bezienswaardigheben natuurlijk van harte welkom.

Herman
#1 - 02-11-2005, 07:55 uur

Jez

Wow! Da's nog eens een mooi plan!

Dat kun je inderdaad makkelijk doen in 2,5 maand, geen probleem. Maar het ligt er maar aan wat je allemaal wilt gaan zien en doen. Hou je van de natuur? Hou je van pretparken? Hou je van steden? Wil je zoveel mogelijk over scenic drives of juist niet?

Ik denk dat je vraag nu nog té algemeen is om daar een goed antwoord op te kunnen geven. Heb je al een idee wat je perse wilt zien/doen?

Jez
#2 - 02-11-2005, 10:56 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Dutch Hunk

Het zullen voornamelijk steden worden onder andere natuurlijk Miami, SF, Chicago, Las Vegas, NY en de rocky mountains willen we ook zien.  
Verder kan ik me slecht een voorstelling maken van de NP's dus  ???
Pretparken liggen in ieder geval niet in de planning.
#3 - 02-11-2005, 11:18 uur

Jez

De nationale parken zijn (over het algemeen) immens! Je kunt door de meeste rustig een dag rijden en nog niet alles hebben gezien. Vooral als je van wandelen houdt, zul je je in een NP niet gauw vervelen. Ik zou ook zo gauw niet weten waarmee je het (in Europa) kunt vergelijken.

Het is alleen wel eens lastig om met je camper ín een NP te komen; soms moet je die bij de ingang laten staan.

Kijk eens op www.nps.gov Hier staan alle NP's op, met foto's, info, etc. Vooral in Californie en Utah heb je veel NP's.
Je zou dus een route uit kunnen zetten langs de NP's (met behulp van die site die ik noemde) en daar de steden die je wilt bezoeken invoegen.
#4 - 02-11-2005, 11:45 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Hallo,
een goede voorbereiding begint bij veel lezen, dat zou je kunnen doen door dit forum door te pluizen, maar haal ook reisgidsen van het reisburo. Kijk wat men daar aanbeveelt en waar men langs reist.
Een begin - midden en eindpunt heb je, pak een kaart van de VS en ga van daaruit lijntjes trekken of zet stippen op punten die je interessant lijken. Je zult zien dat je dan vanzelf tot een route komt. Daarna wordt het plussen en minnen wat wel en wat niet. 2˝ maand lijkt lang, maar in de VS is zoveel te zien, dat wanneer je geen goede planning maakt je aan het eind zeker nog niet in N.Y. bent, maar ergens halverwege bent blijven hangen omdat het overal (voornamelijk Nat.Park) zoooooo mooi is.
succes met de voorbereiding op dit forum staat al zo ontzettend veel info.
groeten, Hans  
#5 - 02-11-2005, 12:32 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dutch Hunk

Bedankt voor jullie reacties, zo snel al!!
Ik ben inderdaad zelf al aan het neuzen in de verschillende onderwerpen op deze site. Er staat meer dan genoeg dus ik kan me nog wel ff vermaken daarmee
 :)
Herman
#6 - 02-11-2005, 13:03 uur
« Laatst bewerkt op: 02-11-2005, 13:04 uur door Dutch Hunk »

Jez

Veel plezier! Laat maar horen als je wat verder bent en weer tips kunt gebruiken.

Groetjes, Jez
#7 - 02-11-2005, 13:10 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Bedankt voor jullie reacties, zo snel al!!
Ik ben inderdaad zelf al aan het neuzen in de verschillende onderwerpen op deze site. Er staat meer dan genoeg dus ik kan me nog wel ff vermaken daarmee
 :)
Herman

Wij gingen altijd ter voorbereiding naar de ANWB en kochten daar DVD/VHS banden en een aantal goede reisboeken, zodat we konden zien waar we heen gingen en wat we wilden zien. Met name de DVD/VHS banden zijn heel erg handig, omdat je meer ziet dan alleen een plaatje en je ook wat van de sfeer kunt 'proeven'.

Ook hebben de grotere biblotheken vaak DVD's en/of VHS banden over de gebieen waar jullie heen willen. Laat staan reisboeken met schitterende foto's...

Wij hebben ze altijd gekocht en hebben nu een leuke kollektie boeken over Amerika opgebouwd, zonder erbij stil te hebben gestaan...
#8 - 02-11-2005, 15:30 uur

usaxtreme

nice plan! ik ben zeer benieuwd wat je definitieve reis gaat worden en wat je gaat bezoeken.
Chicago is een goed idee om te bezoeken  ;D ;)

p.s ik had eerst een hele route gemaakt maar ik denk dat je zelf beter weet wat je wel en niet wilt bezoeken dus ik heb hem weer weggehaald
#9 - 02-11-2005, 16:09 uur
« Laatst bewerkt op: 02-11-2005, 16:17 uur door Chicago »

B-man

Ja dat lijkt me ook haalbaar in 2,5 maand maar pas op want de tijd vliegt voorbij als je het naar je zin hebt en er is zo ontzettend veel te zien. Ik ben het ook met Hans B eens want ik heb dat wel vaker aangeraden, hou er altijd rekening mee dat je sommige steden/regio's net iets langer (of korter) wilt zien dan je eigenlijk van plan bent. Hou daarom altijd een paar "extra" dagen open/over zodat je dat altijd kunt doen. Het ergste wat je dan kan overkomen is dat je voor gaat liggen op schema maar daar kun je dan weer "2e-rangs" bezienswaardigheden voor invullen, hier bedoel ik mee plekken die afvielen bij de planning maar die je nu eventueel wel kunt meepikken.

Het ziet er in ieder geval uit als een super mooie reis.

Keep us updated!

B-man
#10 - 02-11-2005, 20:03 uur
« Laatst bewerkt op: 02-11-2005, 20:03 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Kinneret

Ik heb hier een goeie link voor je zuid-westen deel: http://www.americansouthwest.net/index.shtml   Je kunt er lezen over NP's en andere mooie/bijzondere natuurparken, er zitten ook plaatjes bij zodat je het jezelf een beetje kunt voorstellen. Erg overzichtelijk, overigens super om voor 2,5 maanden america te gaan bezoeken. :D
#11 - 02-11-2005, 20:29 uur

Dutch Hunk

Wat er al niet binnen een dag aan reacties komt.......... super!!! :D
Kwam op dit forum ook nog de Grand Tour tegen die op Yorin Travel is uitgezonden, ben nu druk met het kijken van de afleveringen, dat lijkt me wel een goed uitgangspunt voor onze route.
(we zijn overigens van plan een weblog bij te houden, het adres volgt nog wel zodra we deze hebben opgezet)


Overigens Chicago; ik ben wel nieuwsgierig naar het idee dat jij had bij een eventuele route, chicago komt daar in ieder geval in voor begrijp ik haha. Op RTL travel zag dat er ook uit als een mooie stad.
#12 - 03-11-2005, 07:57 uur

Jez

Wat er al niet binnen een dag aan reacties komt.......... super!!! :D


Denk dat de meesten van ons jaloers zijn: 2,5 maand!! Wow!! Wat we dan allemaal kunnen gaan zien!!  ;)
#13 - 03-11-2005, 11:31 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

B-man

Wat er al niet binnen een dag aan reacties komt.......... super!!! :D


Denk dat de meesten van ons jaloers zijn: 2,5 maand!! Wow!! Wat we dan allemaal kunnen gaan zien!!  ;)

Dat zeker, ik wou dat ik dat ook ging doen!!! En het is natuurlijk ook een geweldig forum!  ;D ;)

B-man
#14 - 03-11-2005, 11:34 uur
« Laatst bewerkt op: 03-11-2005, 11:41 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Jez

Ik zit me alleen net te bedenken, februari tot mei (da's al over 3 maanden!); hou je wel rekening met het weer? Ik weet niet precies hoe het in die tijd overal is, maar aan de oostkant (Chicago bijv.) heb je heel strenge winters. Afgelopen februari lag daar nog behoorlijk veel sneeuw. Misschien niet onbelangrijk om daar ook even naar te kijken; het is jammer als je door het weer dingen niet kunt doen/bekijken!
#15 - 03-11-2005, 11:44 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15