Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

50amp of 30amp site in de praktijk

Discussie gestart

WJ

Hallo mensen,
In 2005 zijn wij door het westen getrokken met een Camper. Nu ik bezig ben met de voorbereiding van onze reis naar het oosten, juli dit jaar, kom ik steeds de optie tegen van 30amp of 50amp electric aansluitingen. Dit staat mij uit 2005 niet meer bij.
Wanneer heb je een 50amp site nodig? Ofwel, is 30amp niet genoeg voor 'normaal' gebruik?
#1 - 29-03-2007, 20:16 uur
Cheers,
WJ

Hans B

50 AMPs is echt voor de zeer grote luxe campers, meestal de A-klasse diesels van 15 meter.
Onze camper toch geen kleintje <-- zie plaatje heeft ook 30 amps.
50 AMPs is voor eentje met bv 3 roof airco's.
Ik denk niet dat je die zult huren.

Hans
 
#2 - 29-03-2007, 21:13 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

WJ

Hans,
Duidelijke uitleg!
We hebben een 32ft A class van Moturis gehuurd. Nee, voor zover ik weet heb ik geen 3 roof airco's
30amp zal dus zeker voldoende zijn.
Dank je.
#3 - 29-03-2007, 22:23 uur
Cheers,
WJ

Verelle

50 AMPs is echt voor de zeer grote luxe campers, meestal de A-klasse diesels van 15 meter.
Onze camper toch geen kleintje <-- zie plaatje heeft ook 30 amps.
50 AMPs is voor eentje met bv 3 roof airco's.
Ik denk niet dat je die zult huren.

Hans
 

Hey Hans, zet je wel eens je wel eens je beide airco's tegelijker tijd aan? Wij hebben de airco's eigenlijk niet zo veel gebruikt, omdat we in de zomer bijna geen hook ups hadden. Echter toen we in Utah waren was het zo warm dat we naar een camping gingen en de beide aico's aanzetten. Tot twee keer toe ging de electra uit, toen ik naar buiten ging om te kijken, bleek onze electra kabel gesmolten te zijn. Het snoer was voor 30 Amp en de electra box was ook voor 30 Amp. Daar zaten we dan, eindelijk een hook up, zonder electra,  :o
Gelukkig wilde de beheerder van de camping ons wel naar een campingstore rijden en konden we een "nieuwe" tweedehands kabel kopen. Daarna hebben de aico's niet meer tegelijker tijd aangezet.

Ik denk dat wij de airco's in een heel jaar misschien in totaal 2 weken hebben gebruikt. Zul je straks in Alaska ook wel niet nodig hebben.....
#4 - 30-03-2007, 10:27 uur
In april terug naar Amerika

Hans B

Onze airco's gebruiken wij niet zo veel.
Echter in Arizona en Utah is het met de hitte onvermijdelijk.
Wij hebben nog geen problemen gehad met de bekabeling.

Wij hebben wel een het probleem gehad dat beide airco's niet tegelijk "volop koelen" wilden.

Als je ingeplugd staat op stroom en je wilt beide airco's "aan" zetten om het koel te krijgen, maar het is +100°F dan gaat het niet werken.
Reden is dat wij op 30 AMP's staan ingeplugd en de roofairco's gebruiken 2x12 amp's om vol kunnen draaien.
Als je staat ingeplugd, gebruiken koelkast, magnetron klokje, tv, etc.. ook wat AMP's en er is altijd wat weerstandverlies.
De beide airco's krijgen dan te weinig stroom om meteen tegelijkertijd op vol "koel" te gaan draaien.
Een electrische automatische schakeling zorgt ervoor dat de airco's dan eerst een tijdje om en om gaan draaien.
Een hele tijd lang ging eerst de voor en dan de achter airco om en om aan.
Op het moment dat het in de hele camper genoeg afgekoeld was gingen ze tegelijk draaien.

In het begin hadden we het idee dat er wat stuk was, maar dat was gelukkig niet het geval.

Hans.


#5 - 30-03-2007, 12:02 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

hollandranch

Hallo mensen,
In 2005 zijn wij door het westen getrokken met een Camper. Nu ik bezig ben met de voorbereiding van onze reis naar het oosten, juli dit jaar, kom ik steeds de optie tegen van 30amp of 50amp electric aansluitingen. Dit staat mij uit 2005 niet meer bij.
Wanneer heb je een 50amp site nodig? Ofwel, is 30amp niet genoeg voor 'normaal' gebruik?


50 Amps is 220 Volt en 30 Amps is 110, tenminste is mij zo uitgelegd, yip in Amerika is 220 ook een standaard, vooral bij wasdrogers. Wij hebben op elke paal een 50 Amp aansluiting en standaard 110 en wij leveren ook adapters van 30 naar 50 Amp, dus je kan je 30 amp trailer aansluiten op een 50 amp paal, ook te koop bij Walmart voor 15 Dollars. Have fun
#6 - 17-05-2007, 16:16 uur

WJ

Citaat
50 Amps is 220 Volt en 30 Amps is 110, tenminste is mij zo uitgelegd, yip in Amerika is 220 ook een standaard, vooral bij wasdrogers. Wij hebben op elke paal een 50 Amp aansluiting en standaard 110 en wij leveren ook adapters van 30 naar 50 Amp, dus je kan je 30 amp trailer aansluiten op een 50 amp paal, ook te koop bij Walmart voor 15 Dollars. Have fun
Citaat

Betekent dit dus dat het afhankelijk is van de camper?
Ik neem aan dat je een 110V RV niet zomaar op een 220V paal kunt aansluiten?
#7 - 17-05-2007, 17:19 uur
Cheers,
WJ

hollandranch

Citaat
50 Amps is 220 Volt en 30 Amps is 110, tenminste is mij zo uitgelegd, yip in Amerika is 220 ook een standaard, vooral bij wasdrogers. Wij hebben op elke paal een 50 Amp aansluiting en standaard 110 en wij leveren ook adapters van 30 naar 50 Amp, dus je kan je 30 amp trailer aansluiten op een 50 amp paal, ook te koop bij Walmart voor 15 Dollars. Have fun
Citaat

Betekent dit dus dat het afhankelijk is van de camper?
Ik neem aan dat je een 110V RV niet zomaar op een 220V paal kunt aansluiten?



nee, dat kan nier, daarvoor heb je zo'n adapter nodig, die zorgt dat de 50 Amp output naar 30 Amp gaat, schakelt gewoon ongeveer de helft uit. Een 30 amp stekker past ook niet in een 50 amp outlet, gelukkig maar  :P

zie http://www.pplmotorhomes.com/parts/rv-power-cords/10269.htm   voor adapter
#8 - 17-05-2007, 17:53 uur

WJ

Duidelijk, dank je.
#9 - 20-05-2007, 13:13 uur
Cheers,
WJ

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15