Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

toegestaan in auto te slapen?

Discussie gestart

frank vegas

vraagje ,

is er een of andere wet of zo die het verbied in je auto te slapen?

Niet dat ik het van plan was maar je weet nooit hoe het loopt en aangezien we maar met tween zijn in een waarschijnlijk veel te grote 4X4 kan dat als nood
een mooie slaapplaats zijn ;)

Ik weet van mijn vorige bezoeken dat het sterft van de motels dus daar maak ik me geen zorgen over alleen in de buurt van de parken zou ik an evt. zo kunnen overnachten.

Dus iemand die ervaring mee heeft?

Wat een voorpret he die verslagen lezen tips opdoen!

frank
#1 - 07-12-2009, 12:25 uur

Loek

Het ligt er helemaal aan in welke staat, county of stad je bent op dat moment.  In sommige gebieden kijken ze er niet naar, in andere gooien ze je meteen in de bak wegen "vagrancy".  Je vermijd dat soort zaken door gewoon op een camping te gaan staan.  Tentjes kosten bijna niets bij Walmart.
#2 - 07-12-2009, 16:43 uur

bgroeneveld

Het hangt af van de instelling van de agent of sheriff die je wakker maakt. Als die in een goede stemming is, zal ze je wel laten gaan, zeker als je buitenlander bent en zegt dat dit een noodoplossing was en maar voor eventjes en dat je echt vandaag doorrijdt.

Als de politiepersoon slecht geslapen heeft, ruzie met z'n vrouw heeft gehad, of de koffie is verkeerd gevallen, dan kan je een boete krijgen.

Naast campings is mogelijk een oplossing om aan een plaatselijke boer of landeigenaar te vragen of overnachten mag, priveterrein is heilig in de VS en geen politiemens zal je dan lastig vallen.
#3 - 07-12-2009, 18:13 uur

Ko-mar

Toen wij dit jaar in Death Valley met de camper op Furnace Creek stonden (camping) stond er tegenover ons een amerikaan met een pick-up truk. Hij sliep 's nachts in de laadbak, zijn vrouw in de cabine. Hij vertelde ons dat hij dit al jaren zo deed  :)
#4 - 08-12-2009, 13:23 uur

frank vegas

thanx voor de antwoorden.

Het was ook niet bedoeld als optie om langs de weg te gaan staan maar je weet maar nooit op een camping.


frank
#5 - 08-12-2009, 13:35 uur

Bakvet

Over die pick up slaper: een truck heeft een vlakke laadvloer, lang niet elke SUV heeft dat. In een SUV is niet echt plaats in de breedte voor twee mensen om te slapen, hooguit voor anderhalf. Daarbij moet je de bagage nog ergens kwijt zien te raken. Een nadeel van slapen in een auto is verder: zodra je de deur open doet gaat het licht aan en komen er nachtelijke vliegbeestjes op je af. Hetzelfde als je een raampje open doet voor de frisse lucht. En als het koud is: een auto heeft isolatiewaarde nul komma nul, een tent plus een goede self-inflating matras is veel warmer.

Toegegeven: op een plek als Death Valley heb je van bovenstaande bijna geen last.

Zelf houd ik de mogelijkheid om in de auto te slapen altijd open, maar de laatste jaren kies ik er telkens voor om in een tent naast de auto te gaan liggen. Je kunt ongeveer dit stellen: in de grote National Parks waar je geen beren hebt mag je meestal wel ergens vrij (of vrij goedkoop) kamperen met een tent, of in de auto slapen. Dat is op van die achteraf-weggetjes of op afgelegen campings. Nog een laatste ervaring die ik wil delen: als het donker is dan is het meestal erg lastig om een mooi horizontaal plekje te vinden om je auto te parkeren. Met z'n tweëen slapen in een auto die scheef staat is niet zo handig. Dus probeer voordat het donker is al zo'n plek te vinden. Op die manier kan je ook beter bepalen of je het een veilige plek vindt. Daarna kan je je weg vervolgen en er 's avonds weer terugkeren.
#6 - 08-12-2009, 20:38 uur
« Laatst bewerkt op: 08-12-2009, 20:41 uur door Bakvet »

ned in MO

Heb vroeger vaak genoeg in de auto geslapen. Nou had ik daar wel de perfecte auto voor. En chevy Caprice station (zo'n lijkwagen achtig geval ;D.
Tot op 12000 feet hoog in de colorado rockies overnacht. gewoon de auto naast een beekje neergezet. Was wel koud 'snachts trouwens.
#7 - 08-12-2009, 23:45 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

symons

een vraagje ivm met dat tentje.

Iemand ervaring met het kopen van een tentje bij aankomst in de USA??

Heb is gekeken op de site van walmart. Daar was een tentje minstens 220dollar, dat lijkt me toch wel echt veel.
Heb maar een standaard 2 persoons tentje nodig...
#8 - 21-12-2009, 21:39 uur

Skydriver

Ze hebben ze ook wel goedkoper hoor..
En kijk anders maar eens bij een Army surplus, oftewel een militaire dump...allerlei soorten tenten en tentjes voor weinig!
#9 - 22-12-2009, 15:53 uur
The USA....What else?

Bakvet

Ligt er ook aan wat je na afloop met die tent wilt doen. Weggooien of meenemen? Ik heb een zo klein en licht mogelijke gekocht bij REI, die neem ik ieder jaar weer mee. Kostte ongeveer 150 dollar. Die tent gebruik ik zomer en winter. Alleen mag je tegenwoordig nog maar1 koffer meenemen, dus dat wordt wel lastig. Hoe klein die tent ook is, hij is te groot voor een enkele koffer.

Je ziet in de warenhuizen al tenten vanaf 35 dollar, het bedrag wat jij noemt is veel te hoog. Waar je aan moet denken is: het is niet overal even warm. Als je naar koudere gebieden gaat, heb je een dubbelwandige tent nodig. De allergoedkoopste zijn meestal maar enkelwandig, met een 'mesh' (gaas) bovenkant, waaroverheen je eventueel een regendoek kan spannen. Kan erg koud zijn. De wat betere, 3-seizoenententen, hebben een volledige tweede wand. Dat heet in America 'rainfly'. Die zet je er alleen op als je regen of kou vewacht, als het warm is laat je hem gewoon weg.

Verder zou je, als je goedkoop uit wilt zijn, blauwe noppenmatjes (ze zien er uit als eierrekjes) kunnen kopen bij Walmart. 15 dollar per persoon. Een luchtbed ligt misschien veel beter, maar zo'n ding isoleert bijna niet.
#10 - 26-12-2009, 02:45 uur

JoeSee

Tentje bij WalMart kosten bijna niets. Ik heb dit jaar een grote tent gekocht voor ons gezin met plek voor 2x een queensize matras en loopruimte voor 70 dollar. Opgevouwen stelt het niets voor en past het ruim in een weekendtas. Uitgepakt is het een kasteel die in 10 minuten is opgezet.

Voor 2 personen zou ik kijken naar zo'n werptent. Je gooit hem op en hij staat zonder gedoe met stokken.
Je kunt natuurlijk ook voor een paar euro in nederland een tent kopen en die gewoon in je koffer meenemen. De goedkoopste tent haalde ik ooit bij de Lidl voor 12 euro.
Kwaliteitseisen voor gebruik in USA liggen lager dan voor gebruik in Europa, vanwege de kans op goed weer. Zoals je hieronder kunt zien heb ik al heel wat nachten in de USA in een tent gelegen, maar hooguit 2x een natte tent gehad.
#11 - 26-12-2009, 11:14 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15